Jump to content

Shab00

  • פרסום הודעות

    733
  • תאריך הצטרפות

  • פעילות אחרונה

מוניטין

75 נייטרלי

1 עוקב

אודות Shab00

  • דירוג
    נהג נמרץ (> 500 הודעות)

ספרו לנו עליכם

  • מיקום
    מרכז
  • איזה רכב יש לך?
    פורד פיאסטה 2012 1.4
  • תחביבים
    הנדסה, מכוניות, תעופה, היסטוריה
  • מקצוע
    הנדסאי מכונות

צפיות אחרונות בפרופיל

565 צפו בפרופיל
  1. לא זה לא עובד ככה... אתה יכול לעשות את אותה הפעולה עם מתג ושלט מרחוק כמו שאתה יכול לנעול את הרכב שלך עם שלט ועדיין לנעול אותו מבפנים עם כפתור. אתה פשוט עושה שהמעגל החשמלי לא יהיה תלוי רק בכפתור אלא גם בכפתור, משהו שהיה לוקח תכנון של עוד 5 דקות מהמהנדס ומייקר ב2 סנט...
  2. כן אבל אתה נתקל בבעיות אחרות שבאות עם טסלות. קודם כל מטנשים בחול אני הבנתי שלעומת כל חברה אחרת שמתעסקת במכוניות, יש להם לוגיסטיקה ותמיכה נוראית ברכב. חלקי חילוף וספרות הרכב זה משהו שיהיה לך מאוד קשה להשיג ואם יתקלקל לך משהו אני בטוח ב99% שלפחות בכמה שנים הקרובות תצטרך ליבא חלקים רק מהיבואן וגם לתקן אצלו ולא במוסכים פרטים ואין מה לדבר על לעשות לבד. לגבי ירידת הערך אני מאמין שהירידת ערך תהיה גדולה יותר מהרגיל בגלל שזה רכב שחדש לגמרי וחברה חדשה לגמרי בישראל. עוד דברים שאני לא אוהב ברכב זה שהוא מעוצב בצורה פשוטה מדי לטעמי, למה אני צריך לשלוט על כל דבר מהמסך? וולי
  3. זאת לא הבלימה שצורכת דלק אלא זה שהשקעת דלק בלהאיץ למהירות ואז אתה בולם, משמע שרפת דלק סתם. בכביש מהיר אתה עומד על אותה המהירות להרבה זמן ובולם לעיתים רחוקות יותר וכמו שטענו מקודם, להאיץ למהירות צורך יותר דלק מאשר להישאר בה.
  4. והינה אני עם הפיאסטה 4 הילוכים שלי ששותה 13 קמ לליטר ביום טוב😥 דלק זה משמעותי אבל אם אתה מנסה להיות מאוד כלכלי אז תקנה רכב זול ואז הירידת ערך תהיה קטנה. תקנה טסלה או בעצם כל רכב יקר וחדש וגם אם חסכת 5000+ שקל דלק שזה מאוד אופטימי עדיין הפסדת כמה עשרות אלפים על ערך. ואז אתה מבין שאולי זה יותר חסכוני להיות עם 4 הילוכים ב2021.
  5. מעבר לקטע של הילוכים שמשחק תפקיד מאוד חשוב יש גם את הטבלה שמתארת שמנוע בערה פנימית הכי יעיל לא רק בסלד נמוך, אלא ב70-80% מאמץ בסלד הנמוך הזה. סתם דוגמא (כמובן שמתעלם מדברים אחרים כדי להמחיש אותה) אם אני אסע באותו האוטו וכל הנתונים שלו זהים מלבד מנוע חזק של 200 כוח סוס או מנוע חלש של 130, במנוע החלש יותר אני אתקרב לאחוזי מאמץ הגבוהים האלו יותר ואיתו אהיה יותר יעיל בדלק. כמובן שאם מגיעים ל100 אחוז מאמץ האפקט ההפוך קורה אז חשוב גם לא להיות עם מנוע עגלה. משהו בסגנון הזה וסרטון שמסביר
  6. אמור להיות איזה זמזמם באזור למטה של הדאשבורד כי בפיאסטה שלי שאני מאמין שזהה בקטע הזה הרעש לא נשמע כאילו הוא יוצא מהרמקולים, תתחיל בלמצוא איפה הוא. מעבר לזה, שאתה מכבה את האוטו הוא יכבה לך את הפנסים וישאיר רק את האורות חנייה שזה לא נורא כמו הראשיים.
  7. אבל ה4f27e לא נועד להיות ללא תחזוקה, בשנותיו הראשונות הייתה הנחייה להחליף. היום אין הנחייה אבל עדיין יש מדיד והדבר היחיד ששינו זה שאין לו בורג ריקון יותר, אפילו הנוזל אותו הנוזל. הרבה פעמים חברות משנות את ההמלצות המקוריות שלהם בלי לשנות את העיצוב בדיוק כמו שפורד עדכנה את רוב המנועים שלה לשנות את צמיגות השמן ל5w20 מ30 או 40 ב2001 כי CAFE לחצו עליהם. אני לא אומר שהמנועים כשלו או לא התאימו לזה, אבל אם המנוע היה מתוכנן לצמיגות הזאת היו משתמשים בה מההתחלה בשביל מנוע יעיל יותר כי יש הרבה יתרונות לצמיגות נמוכה בתנאי שהמנוע תוכנן לעבוד איתה. יש סיבות לעשות דברים כאלו
  8. כן התעקם טיפה אבל היה אפשר לתקן. בכל מקרה הגאנטים החדשים בטוח נראים טוב יותר אז הרווחת את זה.
  9. אני בטוח ב200% שכתוב במאחורה של הפחית.
  10. אי אפשר לנהל דיון שכל הטיעון נגד זה אם זה לא מת אין טעם כי זה לא רק עובד או לא עובד (שאני בטוח שאי החלפה מקדמת) זה גם להחליק, להחליף לאט, יעילות שיורדת ומורידה את הצריכת דלק והכוח של האוטו ובאופן כללי מהמצב של הגיר והשחיקה שלו. כמו שאמרתי על הדוגמא של השמן מנוע, המנוע לא ימות בוודאות גם אם תחליף אחרי פי 3 זמן מהמצוין בספר אבל הוא ישחק הרבה יותר מהר מהרעבת שמן בגלל שהשמן איבד את התכונות שלו. גם יש סיבה שבמקור מי שתכנן את הגיר נתן הנחייה להחליף ובגירים פלנטרים אחרים גם יש הנחיה, פורד-מאזדה לא קוסמים ויש להם כמעט 1 ל1 אותן התקן של השמן כמו ליצרנים אחרים (שבכלל AISIN הכתיבה להם...)
  11. זה נכון שהצבע לא מסמן ב100% אבל אם אתה תגיד בכל חלק בעולם נוזל קירור אדום אתה כנראה תקבל dexcool או המקביל של פורד (שמבוסס עליו גם). אם תגיד כתום תקבל של יפניות שגם הוא מאוד דומה לdexcool ואפשר להחליף בינהם בכיף (שניהם OAT ודי זהים). אם תיקח דברים אחרים שבאים במגוון צבעים (HOAT) שאם אני לא טועה רק בואגיות יש לפחות 2-3 צבעים שונים כמו כחול וסגול אז לא יהיה טוב. אבל מסכים שאומרים לאנשים שלא מהתחום צריך להגיד באמת את התקן כדי למנוע בלבול, ככה או ככה רשום בספר הרכב וזה תמיד המקום שבעל הרכב צריך לחפש בו טיפולים וחומרים.
  12. צכלס לא מסובך בכלל להחליף את הנוזל ולנקות את המערכת. מרים את האוטו על גק, מנתק צינור קירור שמוחזק על ידי חובק (דורש ממך פלייר בשביל לפתוח) מהנקודה הכי תחתונה באוטו ונותן להכל להתנקז. קצת מים עם צינור בלחץ בינוני בשביל פלאשינג קטן של מה שנשאר ונותן להתנקז, מחבר בחזרה וממלא נוזל קירור. רק תוודא שהחובק בחזרה במקום טוב ותניע אחר כך לראות שבאמת לא בורח מים מאיפשהו, יהיה קשה מאוד לפספס עם אוטו מונע.
  13. אגב שמחליפים תושבות, עדיף להחליף בזוגות כי הבלאי עליהם הוא אותו הדבר עד לנקודה שמחליפים ואם תחליף רק אחת הישנה לא קשיחה כמו החדשה אז יהיה עליה יותר בלאי ורעידות.
  14. אם יש לך מולטימטר תוכל למדוד את הזרם שהאוטו כבוי ולדעת. אני לא מאמין בצירופי מקרים הייתי מתחיל מלבדוק את המצלמה והמולטימדיה, המשאבה של הוישרים קצת ברור מתי היא עובדת ומתי לא...
  15. אז הידוק למומנט, חוטי אבטחה בS הפוכה לבורג ריקון וPRC לפילטר?😂 אולי מישהו יבין את הבדיחה🤔
×
×
  • תוכן חדש...