Jump to content

evc

  • הודעות

    272
  • כאן מאז:

  • פעילות אחרונה

צפיות אחרונות בפרופיל

צפיות הפרופיל האחרונות חסומות ואינן מוצגות בפני משתמשים אחרים.

הנקודות של evc

נהג צעיר

נהג צעיר (3/14)

93

מוניטין

  1. ברכבים מודרניים שיש להם הנעה וכיבוי בכפתור אין מפתח ולכן אין את המנגון שמונע הוצאת המפתח כשהגיר לא ב- p. אבל כשמכבים את הרכב עם כפתור הכיבוי כשהגיר לא ב- p, למיטב זכרוני אי אפשר לנעול את הרכב מבחוץ עד ששמים ב- p, ככה זה לפחות ברכבים עם כניסה ויצאה בקילס. כמו כן ברכבים בהם יש בלם יד חשמלי, הוא מופעל אוטומטית כאשר שמים את הגיר במצב p, כך היצרן תכנן זאת. לכן אני לא רואה סיבה לסרבול עם הפרוצדורה של לשים את הגיר בניוטרל, להפעיל בעצמי את הבלם החשמלי ורק אז לשים p.
  2. evc

    רשמית: טסלה בישראל

    איזו גרסה שתרצה, יש להם את כל הגרסאות.
  3. יופי של רכישה, ג'יפון חשמלי כהלכתו, תתחדש. (למרות שהמחיר בפועל בצירוף עלות עמדת טעינה, יקר יותר ממה שנראה בהתחלה). את האיוניק 5 לא שקלת?
  4. לגבי מרווח פנימי במושב האחורי וגודל תא המטען ושימושיות השימוש בו ראו הסרטון הבא: לגבי תא המטען בטסלה מודל 3: בתא המטען האחורי נכנסו הכי פחות פריטים (למרות שהכניסו פריטים גם לתוך השקע מתחת לריצפת תא המטען), למעשה בערך כמו היונדאי קונה עם תא מטען קטן בהרבה, זאת בגלל מגבלת הגובה בתא מטען של רכב סדאן לעומת אפשרות העמסה לגובה ברכבים עם דלת חמישית. על שימושיות אין מה לדבר, להוציא חפץ ספיציפי שדחפת פנימה או מתחת לריצפת תא המטען יצריך ממך לרוקן את תא המטען. תא המטען הקדמי לא עזר הרבה למרות שנראה לי שבסידור אחר הפריטים כן היו נכנסים בשני תאי המטען ביחד. מרווח הרגליים במושב האחורי של הטסלה מודל 3 היה פחות או יותר כמו הקיה נירו והפולקסווגן id3, אפילו טיפה קטן יותר, אולי באמצע בין הקונה לרכבים הנ"ל, למרות שמדובר ברכבים קצרים בהרבה ועם בסיסי גלגלים קטנים בהרבה, אבל תנוחת הישיבה במודל 3 הייתה נמוכה יותר וכיפוף הרגליים גדול יותר (גם בקונה יש בעיה בצורה מסויימת). לגבי מרווח הראש במושב האחורי בטסלה מודל 3 הוא נראה בסדר, הבעיה היא שהראש נמצא בתוך הזכוכית מעל, בלב אפקט החממה. וכוכבת האירוע היא ההייווי u5, תא המטען שעל הנייר יותר קטן מהטסלה ויותר קטן מהקיה נירו, בפועל גדול מאד, כל החפצים נכנסו בו מתחת לוילון הנגלל בקלות, כאשר הוילון בעצמו ממוקם קצת נמוך. אם מסירים את הוילון אפשר להכניס עוד איזה 200 - 300 ליטר. על המרווח הפנימי אין להכביר במילים, בהייווי u5 הוא בסדר גודל לגמרי אחר משאר הרכבים, מרווח הרגליים גדול מאד וגם כל השאר אוורירי ומרווח משמעותית, תנוחת הישיבה גבוהה כאשר זויות הברכיים בערך 90 מעלות. אלו גם סדרי הגודל בסקודה אניאק וגם ביונדאי איוניק, בוודאי מבחינת המרחב הפנימי ומבחינת תאי המטען אפילו יותר מכך, בוודאי בסקודה. גם תנוחת הישיבה הגבוהה דומה בהם. אלו כאמור לא הבדלים קטנים לכאן ולשם, אלא הבדלים שמשנים לדעתי לגמרי למשפחה את חווית השימוש ברכבים ואפשרויות השימוש בהם. בעיני לשימוש כרכב משפחתי הדברים האלה הרבה הרבה יותר חשובים וגם יותר מושכים אותי אישית מבחינת ההנאה שהם גורמים. היתרון הגדול של טסלה מודל 3 וכן רלוונטי הוא רשת הטעינה של טסלה, אבל היא עומדת להיפתח לכל הרכבים ובכך היתרון יתבטל.
  5. שטויות במיץ עגבניות, תעבור על ההודעות שלי מהתחלה ועד הסוף ותראה שלא ליכלכתי מעולם על טסלה, הכל הודעות ענייניות ולא היה שום שינוי במהות ההודעות. התחברתי לפורום בתאריך 3/2 כי זה התאריך שהזמנתי בעצמי מודל 3. אני דווקא מכבד את קו המחשבה שלך שמתאים לך וגם אמרתי שיהיו עדיין אנשים (מיעוט) שיקנו את המודל 3 כרכב משפחתי מאחר והיתרונות שיש בטסלה מדברים אליהם יותר. כמובן שתהיה תלות במלאים, ומסתמן שלטסלה יהיו הרבה יותר מלאים של המודל 3 דבר שישפיע על מפת המכירות עד שהיצע המלאים יתרחב אצל שאר היצרנים. קודם כל ירדת לסוף דעתי שאני מדבר בראש ובראשונה על הבדלים כלליים בין ג'יפון לבין רכב סדאן ואין לזה קשר דווקא לטסלה. אני מקבל את מה שכתבת, אפשר לעשות שימוש במודל 3 כרכב משפחתי, כתבתי כל הזמן שהמרווח של המודל 3 הוא כמו של רכב משפחתי רגיל, לא מדובר ברכב צפוף כמו שכתבו כאן, אבל לא מדובר גם במרווח של רכב מנהלים כמו שאחרים כתבו כאן (ותמכו את דעתם בבסיס הגלגלים הגדול). כבר כתבתי שהבעיה במרווח במודל 3 במושב האחורי הוא בעיקר לכפות הרגליים במושב האחורים ותנוחת ישיבה נמוכה שם וכי וזה לא רלבנטי לילדים כמעט. כתבתי שגג הזכוכית מהווה בעיה עם השמש וכתבתי שתא המטען פחות שימושי. וכתבתי שנוחות הנסיעה אולי נוקשה בחלק מהדגמים. זה "הלכלוכים" שכתבתי על המודל 3. לא יודע מה איתכם אני רואה בהם הודעות ענייניות. וכל הזמן הדגשתי שאני מדבר על התאמה של המודל 3 כרכב משפחתי למשפחה, כרכב לאדם יחיד או זוג ללא ילדים לא הייתה שום ביקורת, להיפך. המודל 3 יכולה גם להתאים למשפחות לא אמרתי מעולם שלא, כל מה שאמרתי ואני אומר גם עכשיו הוא שיש ג'יפונים שיותר מתאימים למשימה הזאת לדעתי. בין הג'יפונים הללו כלול גם המודל y. אני מתאר לעצמי שאתה רווק או בזוגיות ללא ילדים, או שההתייחסות שלך למודל 3 היא כאל רכב שני לא ראשי במשפחה?
  6. אני אוהב את קו המחשבה המציאותי והבוגר שלך וגם האחראי בכל הנוגע לשימוש ברכב ספורט, להבדיל מקו המחשבה הדימיוני והילדותי של רבים ואחרים כאן בפורום שפשוט עוצמים עיניים בפני המציאות. בגלל שאתה "מתוך הבראנז'ה" אז לא תוקפים אותך כמו שנוהגים לעשות כאן חברים מהפורום בכל פעם שמפוצצים להם את הבועה הדמיונית, זועקים את זעקת הקוזאק הנגזל. אני חושב שההחלטה שלך נכונה וחכמה. הנעלם בחישוב שלך הוא בעיקר חישוב ירידת הערך של המיאטה, מאחר וקנית אותה במחיר שמנותק לחלוטין ממחיר מחירון, אין לדעת באיזה מחיר תוכל למכור אותה בעתיד לדעתי ויכולים להיות פערים מאד גדולים בחישוב. אם היה מדובר ברכישה של רכב ספורט אחר במקום המיאטה במחיר מחירון או קרוב אליו היה אפשר להעריך את ירידת הערך בצורה יותר מדוייקת.
  7. חבר שלי מתלבט לרכוש בין הסקודה אניאק לבין היונדאי איוניק 5, הגרסאות הפשוטות. אני עוזר לו, ראינו את שני הרכבים, בשבוע הבא עושים נסיעות מבחן על שניהם. נתחיל בתנאי סף, מי שרוצה מראה של ג'יפון אז רק הסקודה עונה על ההגדרה הזאת ונגמרה ההתלבטות. לחבר שלי זה לא קריטי אז ממשיכים הלאה בבדיקה. בגדול הסקודה נראה כמו ג'יפון סקודה רגיל, עיצוב חיצוני ופנימי שמרניים ויחד עם זאת מודרנים וקצת יוקרתיים. בגירסה היקרה שראינו חומרי הפנים טובים חוץ מאזור פתיחת הדלת שעשוי מפלסטיק מביש ממש, אבל לפחות נוח לסגור את הדלתות עקב בליטה כזאת בפלסטיק שנוח לאחוז בה. בגירסה הפשוטה המצב מבחינת חומרי פנים צפוי להיות פחות טוב. האיוניק יותר מיוחד עיצובית הן בחוץ והן בפנים, אבל הוא לא נראה ג'יפון בייחוד למי שראה אותו נוסע בכביש, אלא האצ'בק מגודל. עיצוב הפנים מיוחד ומיניוואני, אבל רגיל ועממי, חומרי הפנים רגילים. לגבי מרווח פנים, מרווח הרגליים במושב האחורי בשניהם מאד מאד גדול, יותר מכל ג'יפון קומפקטי רגיל, לצורך הענין הרבה יותר גדול גם מהאוקטביה שעמדה גם באולם התצוגה ומרבים לשבח את מרווח הפנים שלה, אבל באיוניק הוא אפילו גדול יותר מהאניאק. האיוניק ממשיך במגמת המרווח ומרגיש הרבה יותר אוורירי, כמו מיניוואן למעשה. הסקודה "סוגר" עליך כמו רכב פרייבט. לגבי תאי המטען שטח ריצפת תא המטען נראה די דומה בעין אבל בסקודה הוא גבוה יותר. אבל בסקודה אי אפשר להוריד את משטח הריצפה למצב נמוך יותר (יש שם מעין תאים קבועים כאלה). באיוניק ניתן להסיר את משטח הריצפה לגמרי ולהוציא אותו מהרכב ואז הגובה שלו גדל (אי אפשר להוריד אותו למצב נמוך יותר), אבל הוא נהיה טיפה צר יותר בגלל התושבות של משטח הריצפה. נראה בסופו של דבר שתא המטען בסקודה גדול ושימושי יותר בוודאי במצבו הרגיל כאמור, אבל ההבדלים חשובים למי שמטעין הרבה וצריך להעמיס דברים בפועל ולבדוק. החבר לא מטעין הרבה ובשבילו זה לא משנה. לאיוניק טעינה מהירה יותר משמעותית אבל אין מטענים מהירים כאלה בארץ. אבל החבר שלי מחזיק רכבים הרבה שנים וייתכן שבהמשך הדרך יהיו מטענים כאלה. הביצועים של האיוניק טובים יותר, במבחן ב- ynet כתבו שלסקודה ביצועים שמרגישים "כבדים". לחבר זה לא משנה הוא נוהג מנהלתית כדי להגיע מנקודה א' ל- ב'. לסקודה קצת יותר טווח נסיעה תיאורטי. לשניהם אחריות דומה לסוללה (8 שנים או 150 - 160 אלף ק"מ), אבל אנחנו סומכים יותר על האמינות של יונדאי, מערכת החשמל מודרנית יותר ובכל הכבוד משפחת רכבי פולקסווגן הוכיחו אמינות בקנטים בכל פעם שהם התחכמו והכניסו טכנולוגיות חדשות לרכבים שלהם. האמינות חשובה מאד לחבר, הוא נוסע כ- 50 אלף ק"מ בשנה, מה שאומר שבתוך כ- 3 שנים האחריות מסתיימת. בחירה קשה בסופו של דבר, נראה לי שבשביל החבר האיוניק עדיף בסופו של דבר. אבל נראה ניסע בשני הרכבים אחד אחרי השני והוא יגיע להחלטה. את הבדיקה של הרכבים עשינו בימים שונים והסתמכנו על הזכרון וייתכן שלא דייקתי לגמרי לגבי ההבדלים שכתבתי. לאחר נסיעות המבחן נהיה חכמים יותר. התייחסות קצרה לטסלה מודל 3 כי חייבים . אחרי הבדיקה של שני הרכבים הללו רק אישררתי את מה שחשבתי כל הדרך וחלק מהחברים בפורום לא אהבו ועמדו על הרגליים האחוריות, ואני גם נוכח שהמסקנה הזאת מחלחלת לבעלי מודל 3 עצמם שרכשו את הרכב בתור רכב משפחתי מתוך התלהבות ומחוסר היצע אחר. אין למודל 3 מה לחפש באזור החיוג המשפחתי מול הרכבים הללו, הסקודה והיונדאי נותנים הרבה יותר בתחום הזה, כשבודקים את הרכבים הללו בפועל ולא על הנייר, מייד נוכחים שהביצועים, עדכוני התוכנה, הפלוצים, גג הזכוכית שבמודל 3 לא רלוונטים לעומת מה שבאמת חשוב למשפחה: מרווח פנים גדול, תא מטען גדול ושימושי, כניסה ויציאה נוחים, תנוחת ישיבה נוחה, גג מתכת ישן וטוב כנראה נוחות נסיעה ואיכות נסיעה טובים יותר, שירות נורמלי, פריסת סוכנויות ומוסכים, כנראה גם אמינות גבוהה יותר בכל מה שנוגע לרכב (להבדיל ממערכת החשמל). כמובן שיש אנשי משפחה שיעדיפו את הדברים הללו של טסלה בשביל עצמם כנהגים, אבל לדעתי הם יהפכו למיעוט. אני לא רואה יותר כמעט בעלי משפחות שיקנו את המודל 3 בתור הרכב הראשי למשפחה עם ילדים, כשיש היצע אז נכנס ההגיון המקובל גם לעולם הרכבים החשמליים.
  8. שמח על הכבוד שניתן לי מאמץ תגובה משרשור מקביל:
  9. evc

    רשמית: טסלה בישראל

    יש להוסיף לחישובים גם מכס 7 אחוז שמוטל על רכבים מסין.
  10. נזכרתי שקראתי ש- mg תציע סוללה גדולה יותר ב- zs והטווח יגדל ל- 400 ק"מ, לכן שווה אולי לחכות לגירסה הזאת לפחות.
  11. מה שאתה כותב על הסוללה אלו חששות שרלבנטיות לכל רכב חשמלי ולא רק ל- mg אבל החשש קצת מוגזם, יש אחריות ארוכה והסוללות אמינות היום, זה לא הדורות הראשונים של הסוללות. אם הייתי קונה רכב חדש היום הייתי קונה רק חשמלי אל אף בעיות מסוימות, זאת חוויה אחרת וגם חסכון גדול בהוצאות (בינתיים). לגבי ירידת ערך אפשר לבדוק במחירון יצחק לוי, הרכב נמכר משנת 2019 בישראל (נראה לי ירידת ערך רגילה לרכב חדש). לגבי אמינות- שתף אותנו בבקשה כיצד נפגעו "הנפגעים"? מעיון קצר אני ראיתי ביקורות טובות. מי שרוצה רכב חשמלי במחיר הזה, מרווח ועם תא מטען גדול יחסית ה- mg היא האופציה היחידה למעשה, עדיפה על היונדאי קונה שצפופה יותר (לפי הכתבות). לגבי הטווח, בכתבה אחת היה רשום שהטווח בפועל של ה- mg הוא כ- 300 ק"מ.
  12. evc

    רשמית: טסלה בישראל

    סוללת ה- lfp שבדגם ה- sr הרבה יותר עמידה מסוללת הליתיום יון שב- lr וה- p. סוללת ה- lfp בנויה להחזיק 10,000 מחזורי טעינה לעומת 3,000 מחזורי טעינה בליתיום יון (אלו המספרים שאני זוכר אולי אני לא מדייק). גם מספר מחזורי הטעינה בחיי היום יום דומה בין הדגמים הנ"ל למרות שלכאורה הוא אמור להיות קטן יותר ב- lr לאור טווח תיאורטי גדול יותר של כל מחזור טעינה ואולם בפועל מחזור הטעינה ב- lfp הוא מ- 0 אחוז עד 100 אחוז כלומר מנצל את כל טווח הנסיעה התיאורטי של 445 ק"מ ואילו ב- lr מחזור טעינה מומלץ יומיומי הוא בין 10 אחוז ל- 90 אחוז, כלומר מנצל 20 אחוז פחות מהטווח התיאורטי של 580 ק"מ, ונותן בפועל טווח של כ- 460 ק"מ (ואפילו פחות למקפידים שמטעינים בין 20 אחוז ל- 80 אחוז). גם המחיר של סוללת ה- lfp נמוך בהרבה מסוללת הליתיום יון גם בגלל טכנולוגיית הסוללה שמשתמשת בחומרים זולים יותר וגם בגלל שהסוללה קטנה יותר. טסלה פרסמו רק לאחרונה שקיבולת סוללות הליתיום יון בדגמי ה- s וה- x ירדה ב- 10 אחוז ב- 320 אלף ק"מ כאשר רוב הירידה הייתה ב- 160 אלף הק"מ הראשונים. בסוללת ה- lfp כנראה שלא תהיה שום ירידה בטווח הזמן הזה. בקיצור אם מדברים על ביקוש/ שמירת מחיר של הדגמים עקב עמידות הסוללה וירידת הקיבולת שלה אז ה- sr מובילה בענק על ה- lr וה- p.
  13. evc

    רשמית: טסלה בישראל

    המסך אפטרמרקט הזה מסתיר את פתחי המיזוג שבמודל 3 נמצאים מאחורי ההגה.
  14. evc

    רשמית: טסלה בישראל

    מה הקשר לחיפוש השלילי, האם מאחורי כל הודעה "שלילית" נגד טסלה יש אינטרס שלילי, זאת הודעה אינפורמטיבית עקב קריאה בקבוצות של טסלה שרבים לא טורחים לקרוא גם בעלי טסלות שכותבים כאן הודעות. לצורך הענין כל מה שנשאל כאן לגבי קירור תא הנוסעים, הבדלים בין lr ל- sr נטחן עד דק בקבוצות הללו כבר מזמן, מהבחינה הזאת הפורום כאן בקצב צב. לגופו של ענין מסתמן (לי) שה- 4000 מכוניות של טסלה שכבר נמכרו בארץ או משהו באזור זה, כבר גורמים לעומסים בעמדות הטעינה בזמנים מסויימים ו/או עמדות טעינה מסויימות. אין לי נתונים סטטיסטיים כמובן, אבל קראתי כמה תלונות של בעלי טסלות על תורים לעמדות הטעינה, כל אחד שייקח את זה לאן שהוא רוצה או שייקרא בעצמו בקבוצות הנ"ל. זה הכל, לא מידע עם אינטרס שלילי ולא אינטרס חיובי, פשוט מידע אינפורמטיבי. ובינתיים מישהו ילדותי כבר סימן אצבע למטה על ההודעה שכתבתי, כמו תמיד הפורום הזה משרה אווירה חיובית מאד להתבטא בחופשיות. זה מה שנקרא שימוש "הוגן" במיטבו במערכת הדיסלייקים בפורום. תצפה לאצבעות למטה על ההודעה שלך, בפורום כאן הודעות "נגד" טסלה לא מתקבלות בעין יפה.
  15. evc

    רשמית: טסלה בישראל

    ובינתיים החצי אחוז מכירות של טסלה בארץ כבר גורם לעומסים בעמדות הסופרצ'רג'רים של טסלה, יש יותר ויותר דיווחים של בעלי טסלות על המתנה ממושכת רק כדי להגיע לעמדת טעינה ריקה ואז לטעון שגם זה לוקח זמן.
×
×
  • תוכן חדש...