Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

  • חברי המעגל הראשון
פורסם
לפני 8 דקות, מרק10 כתב:

 

אז אמרו והיו המלצות...

לא צריך לקחת כול המלצה בתקופה הזו כנכונה. לשקול ולהחליט.

ההמלצות האלה יצרו את המצב שאנשים נדחסו התורים בסופרמרקטים ורקנו מדפים בסופרפארם, וכנראה הביאו לעוד הידבקויות. כל זה כשלא היה שום חוסר ושירות משלוחים פועל כרגיל.

 

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

פורסם (נערך)
לפני 11 דקות, SlowRide כתב:

ההמלצות האלה יצרו את המצב שאנשים נדחסו התורים בסופרמרקטים ורקנו מדפים בסופרפארם, וכנראה הביאו לעוד הידבקויות. כל זה כשלא היה שום חוסר ושירות משלוחים פועל כרגיל.

 

 

אנשים נדחסו בתור בסופרים כי הם טמנו את הראש בחול וכאשר המציאות התפוצצה להם בפנים הם רצו לסופרמרקט ולסופר פארם בשביל הצטיידות חירום. 

 

זו בדיוק התוצאה כאשר מבלבלים בין הפצת מידע ובין זריעת פאניקה. יש הרבה מאוד אפור באמצע. 

 

לא רוצה לעשות נה נה בננה לאף אחד, אבל לי יש שני מקררים מלאים + מזווה ענק מלא במזונות יבשים עתירי קלוריות וחלבון. לא עמדתי דקה בתורים. כל הקניות נעשו בנחת במהלך החודשיים האחרונים. 

 

===========================

 

בינתיים ארה"ב הופכת למרכז המגיפה עם 50,000 נדבקים במקום ה-2 בעולם אחרי איטליה. (אני לא סופר את סין) לדעתי עד סוף השבוע הם חוצים את קו ה-120-150 אלף נדבקים ונתחיל לראות עדכוני תמותה תלת ספרתיים. 

עריכה אחרונה על ידי ChemGuy85
פורסם

תאכ'לס לא הייתה שום הצדקה להתנפלות שהייתה לפני שבועיים. עכשיו הכול רגוע וכייף לעשות קניות בחצי חינם. שומרים על מרחק סביר ומספר הקונים ממש מועט.

לדעתי במהלך השבועיים שלושה הקרובים נראה שקצב ההדבקה בארץ יירד והמגמה תתהפך.

איזה כייף לי :)

פורסם (נערך)

"ממצאים מדאיגים: נגיף הקורונה מסוגל לשרוד על משטחים עד 17 ימים"

 

זאת אחת הכותרות הראשיות באתר וויינט סיינטיפיק.

 

כמובן שבכתבה עצמה כתוב שלמעשה רק "המטען הגנטי של הנגיף נמצא על משטחים עד 17 יום...", אין שום מילה על הקשר (או חוסר הקשר) של זה לסיכויים להידבק בנגיעה במשטח כזה ובוודאי שאין שום קישור למקור.

 

ככה גורמים לעוד פאניקה לא מבוססת במסווה של "עיתונאות" וחדשות.

עריכה אחרונה על ידי gadik6

פורסם (נערך)

אתה לא יודע איך נראת פאניקה אמיתית אז אני מבקש שתפסיק לעשות זילות למילה הזאת. די מעייף לשמוע "פאניקה" על פיסת מידע שנזרקת בתקשורת. 

 

פאניקה זה כאשר הטיטניק שקעה ואנשים רצחו אחד את השני בשביל לתפוס מקום על סירת הצלה. זו פאניקה.

 

ככה נראת פאניקה

 

 

מה שאתה מדבר עליו נקרא "חרדה, חשש, לחץ, זהירות יתרה" מדובר במגנוני הגנה שהתפתחו אצלנו לאורך מאות אלפי שנות אבולוציה ובזכות זה אנחנו חיים כאן. 

עריכה אחרונה על ידי ChemGuy85
פורסם

פאניקה או לא פאניקה, בארץ לא מספרים כלום לאזרחים.

בערוץ 2 הראו צילום של מנכ"ל משרד האוצר שטוען שאם הוא לא היה נלחם בפגישות אז היום כולנו היינו סגורים בבתים עם שקית ניילון על הראש, ולא לשבוע שבועיים אלא להרבה יותר, אני מאמין לו. 

 

בעולם תמיד פרסמו את ה R0 שהם חישבו בכל מקום,

בארץ אף אחד לא מפרסם כלום... אז בדקתי לבד.

לפי הנתונים של 3 הימים האחרונות ה R0 שלנו הוא 4.5. 

זה כמובן לא אומר כלום, כי יכול להיות שפשוט בימים האחרונים עשו מלא בדיקות ומצאו גם חולים שהיו צריכים להתגלות לפני 3 ימים. 

 

למרות שיש עקביות בנתונים וכל 3 ימים יש הכפלה וזה מתאים ל R0  של 4.5.  

המשמעות של 4.5  היא שבממוצע כולם צריך לצמצם ב 80% את המגעים שלהם כדי להגיע ל R0=1 . 

 

כרגע מעריכים שהסגר הוא 50% , כלומר 2.2 וזה נותן לנו הכפלה כל 5-7 ימים. 

לא ממש יעצור את ההדבקות 

 

  • חברי המעגל הראשון
פורסם (נערך)
לפני 22 דקות, ChemGuy85 כתב:

 

אנשים נדחסו בתור בסופרים כי הם טמנו את הראש בחול וכאשר המציאות התפוצצה להם בפנים הם רצו לסופרמרקט ולסופר פארם בשביל הצטיידות חירום. 

 

זו בדיוק התוצאה כאשר מבלבלים בין הפצת מידע ובין זריעת פאניקה. יש הרבה מאוד אפור באמצע. 

 

לא רוצה לעשות נה נה בננה לאף אחד, אבל לי יש שני מקררים מלאים + מזווה ענק מלא במזונות יבשים עתירי קלוריות וחלבון. לא עמדתי דקה בתורים. כל הקניות נעשו בנחת במהלך החודשיים האחרונים. 

 

 

אנשים נדחסו כי התקשורת הפחידה אותם ושמועות הופצו ברשתות חברתיות שתכף סוף העולם וצריך להצטייד לתקופה לא ידועה. לאף אחד לא התפוצץ בפנים שום דבר כי באף רגע נתון לא היה חוסר בשום דבר.

בוא, אני "טמנתי את הראש בחול" לכל ההמלצות של המומחים לאסונות כאן ולא ראיתי סופר מבפנים כבר ארבעה חודשים. אני מזמין קניות באינטרנט והכל מגיע בזמן. המקרר שלי מלא, לא חסר שום דבר. אני הולך לעבודה, עובר ליד כמה מכולות, סופרים קטנים וקצביות. הפלא ופלא - הכל פתוח! המדפים מלאים! נס משמיים. ההתנפלות הראשונית על החנויות היתה מטומטמת, כנראה עזרה להפיץ את הווירוס והיא נגרמה רק בגלל נבואות זעם של מפיצי שמועות וחרטטנים.

 

 

עריכה אחרונה על ידי SlowRide

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

פורסם (נערך)
לפני 23 דקות, ChemGuy85 כתב:

 

אנשים נדחסו בתור בסופרים כי הם טמנו את הראש בחול וכאשר המציאות התפוצצה להם בפנים הם רצו לסופרמרקט ולסופר פארם בשביל הצטיידות חירום. 

 

זו בדיוק התוצאה כאשר מבלבלים בין הפצת מידע ובין זריעת פאניקה. יש הרבה מאוד אפור באמצע. 

 

לא רוצה לעשות נה נה בננה לאף אחד, אבל לי יש שני מקררים מלאים + מזווה ענק מלא במזונות יבשים עתירי קלוריות וחלבון. לא עמדתי דקה בתורים. כל הקניות נעשו בנחת במהלך החודשיים האחרונים. 

 

המקרר שלי מלא באופן מתון בקניות שעשיתי בנחת בשבוע האחרון, והמזווה מצויד פחות או יותר כמו תמיד, יש פסטה, יש אורז, כמו בבית נורמלי ושפוי. בפועל אנשים שוכחים ש 2 חבילות פסטה ו 2 קילו אורז מחזיקים בנאדם חודש בערך, ולא צריך "מזווה ענק מלא".

 

מה שהכי טוב בכל הסיפור הזה? אם אני צריך משהו, הסופר פתוח והכל על המדף. ככה זה נראה באיזור שהאנשים בו לא סתומים ולא מתנהגים כמו עדר, אז יש לסופר זמן להצטייד ולמלא חזרה את המדפים. 

הביקוש בהחלט עלה- אבל אין שום היסטריה. 

 

אין שום "מציאות שהתפוצצה לאנשים בפרצוף", אין סיבה לאגור גם אם המגיפה תתפוצץ פה, הייצור ממשיך, היבוא ממשיך.

אעדכן אם יהיה חסר בסופר הקרוב בן אנד ג'ריז קוקיז אנד קרים, זה מבחינתי יהיה משבר.

עריכה אחרונה על ידי Pika007
  • אהבתי 1
פורסם (נערך)

הנקודה שלי היא שלהשתמש בארה"ב כגורם מייצג זו טעות, אבל זה עבד כאן יופי. מלפני שבועיים אנשים אגרו ניירות טואלט ופחיות טונה כאילו אין מחר. למה? כי copy-paste מארה"ב. אפס רציונל.

בחייאת, מכר שהיגר לקולורדו טוען שרב המכר העכשווי ב Costco הוא פאקינג בידה. בידה הוא הפתרון נגד נגיף שבכלל לא מחולל בעיות בעיכול.

עריכה אחרונה על ידי ALÞћÃ
פורסם (נערך)
לפני 6 דקות, SlowRide כתב:

אנשים נדחסו כי התקשורת הפחידה אותם ושמועות הופצו ברשתות חברתיות שתכף סוף העולם וצריך להצטייד לתקופה לא ידועה. לאף אחד לא התפוצץ בפנים שום דבר כי באף רגע נתון לא היה חוסר בשום דבר.

בוא, אני "טמנתי את הראש בחול" לכל ההמלצות של המומחים לאסונות כאן ולא ראיתי סופר מבפנים כבר ארבעה חודשים. אני מזמין קניות באינטרנט והכל מגיע בזמן. המקרר שלי מלא, לא חסר שום דבר. אני הולך לעבודה, עובר ליד כמה מכולות, סופרים קטנים וקצביות. הפלא ופלא - הכל פתוח! המדפים מלאים! נס משמיים. ההתנהלות הראשונית על החנויות היתה מטומטמת, כנראה עזרה להפיץ את הווירוס והיא נגרמה רק בגלל נבואות זעם של מפיצי שמועות וחרטטנים.

 

 

 

אם המידע היה מטפטף בהדרגה במשך חודשים מגורמים רשמיים ולא מפאקינג רשתות חברתיות ביום שהתחילו בצעדי סגר ראשונים אנשים לא היו מסתערים על הסופרים. 

 

אבל שתקו, שתקו, שתקו, שתקו ופתאום "בום! סגר!" ברור שאנשים הסתערו על חנויות. 

 

עובדה אני לא הסתערתי. קורונה לא הסתער. אני מניח שגם אנשים ששלחו לי הודעות פרטיות לגבי הצטיידות לא הסתערו. 

 

הסתערו כאלה שלא נחשפו למקורות אמינים אלטרנטיביים ולא קיבלו שום מידע מהממשלה. 

 

פתאום הם נכנסים ל-YNET ורואים כתבות על סגר. איך הם היו אמורים להגיב? 

 

לפני 4 דקות, ALÞћÃ כתב:

הנקודה שלי היא שלהשתמש בארה"ב כגורם חברתי מייצג זו טעות, אבל זה עבד כאן יופי. מלפני שבועיים אנשים אגרו ניירות טואלט ופחיות טונה כאילו אין מכר. למה? כי copy-paste מארה"ב. אפס רציונל.

בחייאת, מכר שהיגר לקולורדו טוען שרב המכר העכשווי ב Costco הוא פאקינג בידה. בידה הוא הפתרון נגד נגיף שבכלל לא מחולל בעיות בעיכול.

 

פחיות טונה אני יכול להבין. אגירת נייר טואלט זה באמת טמטום. אני יכול לחשוב על לפחות 5 דרכים לנגב ת'ישבן בלי נייר טואלט ואף אחת מהן לא שיטה של טירונות קרבית.  

עריכה אחרונה על ידי ChemGuy85
פורסם

אז מה הסיכום יום?

ארצות הברית הופכת לאיטליה?

איטליה הפכה לסין כבר?

ישראל מתקרבת במימדיה לאיטליה? או שיותר חשוב כמות החולים קשה ופחות חשוב כמות הנדבקים?

מה יהיה מחר? נגיע לחצי מליון חולים בעולם? עדיין אנשי םיגידו שזה פחות גרוע משפעת? ועוד שבוע נהיה על 2 מליון חולים ועדיין יגידו שזה פחות משפעת? ועוד חודש?

פורסם

מחר יהיו 1154678 חולים בעולם, והתווספו 2234 מתים.
בין ה2234 מתים החדשים יהיו 0.04 צעירים מה שמעיד על עליה, כנראה שהווירוס מתפתח ומתחזק וגם צעירים על הכוונת.
מקדם הR0 החדש יהיה 4.67 וזה אומר שבמקום לשטוף ידיים דקה צריך לשטוף 2 דקות ומאחורי הגב, כדי שחס וחלילה במהלך השטיפה לא תעוף טיפה לפה ותדביק את עצמך.
בסין מחר יהיו מינוס 30 חולים ומינוס 200 מתים.
באיטליה יהיו מחר 0 חולים חדשים ו0 מתים חדשים, כולם כבר מתו.
בישראל יעברו להסגר של 79% עליה מתונה מהסגר של 78%.
 

HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

×
×
  • תוכן חדש...