Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם (נערך)

במצב שלנו לדעתי, למי שמבין ברפואה אבל לא במספרים, יש יתרון על מי שמבין במספרים אבל לא ברפואה. ולכן כל ההנחות והחישובים והאקסלים - אחלה דרך להעסיק את עצמך, ותו לא. אתה לוקח בחשבון רק את המס' נטו, אתה לא לוקח בחשבון שינויי  בהתנהגויות, אולי טיפולים תומכים, ואפילו שיטות בידוד חדשות. 

 

אם היינו מסתמכים על סטטיסטיקאים ברפואה, המצב היה בטוסיק. 

עריכה אחרונה על ידי Smiro
  • רעיון טוב! 1
פורסם
לפני 17 דקות, korola כתב:

בפורום יש אולי 200 עוקבים?  לכל אחד מהם יש 40,000 אנשים במעגל דומה לקרובה של המזכירה.

ולכן מדובר כבר על 8 מיליון

טעות ענקית

לכל אחד בפורום יש הצטלבויות עם מעגלים של מישהו אחר בפורום

למשל אני, מכיר את כל חברי הכנופיה ומועדון הגטס שיש בפורום, וגם הם מכירים את כולם... וכן הלאה.

  • חברי המעגל הראשון
פורסם

אולי עניתם על זה ולא שמתי לב, החישובים האלה טובים למה בדיוק?

 

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

פורסם
לפני 26 דקות, malcishua כתב:

 

עד כאן נכון.

 

 

טעות. אתה לא לוקח בחשבון גורם אחד מאוד משמעותי - אוכלוסיה א-סימפטומטית, שחלתה והבריאה מהמחלה. עד שלא יתחילו לבדוק את האוכלוסיה לנוגדנים בדם, לא תדע כמה אנשים באמת חלו והבריאו כבר, ולא תוכל לשערך גם חסם עליון למספר החולים באוכלוסיה (מעבר לחסם הטריוויאלי של 100%..).

 

 

המספר הזה - 600K - הוא הנפצה לא מבוססת (חלומות הכי גרועים?). כאמור, אין לך (כרגע) דרך לדעת כמה מהאוכלוסיה כבר נדבקה והבריאה. בכל מקרה, כאמור, החסם התחתון שלך לא תקף.

 

 

זה סוג של הגיון מעגלי. אתה מחשב חסם על פי מספר הנבדקים (שמבוסס רק על אנשים שהפגינו סיפמטומים), כלומר יוצא מהנחה שאין הרבה חולים ללא תסמינים באוכלוסיה (רק ״פי 3 מהמספר בפועל״), ואז מגיע למסקנה שאין הרבה חולים ללא תסמינים באוכלוסיה...

 

 

 

 

למה אתה מניח שהמחלה מתנהגת אחרת בחולים ללא תסמינים? 

אם בדקתי 10,000 אקראים מהאוכלוסיה  ומצאתי 10 חולים ?

בגדול אתה צודק יכול להיות שיהיו עוד כאלה שכבר הבריאו. אבל לפי אופי ההדבקה יש חסם של כמה חולים כאלה יש.

הרי לא יכול להיות שיש 100 חולים ללא תסמינים שכבר הבריאו ורק 10 חולים פעילים ללא תסמינים. 

 

 

פורסם
לפני 7 דקות, SlowRide כתב:

אולי עניתם על זה ולא שמתי לב, החישובים האלה טובים למה בדיוק?

 

כדי להגיד שבוע הבא שצדקתי

  • מצחיק 1
פורסם

משרד הבריאות מפעיל כמה תריסרי "מרפאות זקיף" שבהן דוגמים מבקרים אקראיים. זה עדיין לא סקר אוכלוסיה - יש הטיית דגימה לטובת אנשים שמגיעים למרפאה - אבל ייתן איזה אומדן לגבי מספר הנחשפים לנגיף שאינם תסמיניים.

 

הבעיה - עד כה מדובר בדגימה של מטושים, כלומר ימצא רק חולים שמפרישים את הנגיף. כדי לדעת כמה נחשפו אליו בעבר ופיתחו נוגדנים צריך לבצע בדיקה לנוגדנים (ואם מישהו נתקל במונח - נוגדנים מסוג IgG, שהם הנוגדנים המתפתחים לטווח ארוך), שתוכ לתת מידע על חשיפה לנגיף בעבר. וכמובן, כמו כם כל בדיקת מעבדה, לא תמיד הרגישות והסגוליות מיטביים.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

  • חברי המעגל הראשון
פורסם
לפני 4 דקות, ChemGuy85 כתב:

מה הבעיה בזה בדיוק? 

אין שום בעיה, בדיוק כמו שאין בעיה עם לאונן על תמונות של חיות. השאלה מה התועלת שכולם ידעו מזה?

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

פורסם
לפני 23 שעות, MadCat_LE כתב:

ידוע משהו לגבי מתי יתחילו "ההנחיות החדשות"? צריך לנסוע להורים (בין-עירוני) לטפל במשהו שלא סובל דיחוי ולא בא לי לקבל קנס משוטר מתלהב מידי על זה שיצאתי עם האוטו.

היום בשעה 20:00 בערב.

אין איש בעולם שיוכל אותי למחוק אצלך אני קיים.

פורסם (נערך)

בפורום היו דיונים הרבה יותר סתמיים מזה. כאן לפחות יש חישובים, מודלים מתמטיים, הערכות, דיווחי חדשות מכל העולם, פרסום מחקרים ועוד. 

 

נשאלת השאלה למה כל כך מפריע לך לראות את החישובים של קורולה ואת הדיון הזה באופן כללי. 

 

עריכה אחרונה על ידי ChemGuy85
  • רעיון טוב! 1
  • חברי המעגל הראשון
פורסם

זה לא מפריע לי אישית אבל כמו שכבר כתבתי כמה פעמים, הפצת חישובי מיתות ותרחישי נבואות זעם גורמות נזק לכולם, לא רק למי שלוקח ברצינות כל מה שהוא קורא באינטרנט.

אני לא טוען שצריך לצנזר פה מישהו חס וחלילה, רק מעיר שלדעתי התעסקות במוות בפלטפורמות ציבוריות בזמנים כאלו גוררת אחריה השלכות מסויימות.

 

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

פורסם

היו בפורום תרחשי נבואות זעם על קריסת שוק הנדל"ן, פשיטת רגל המונית של משקי בית, מלחמות, דיקטטורה ועוד הרבה דברים. 

 

  • חברי המעגל הראשון
פורסם

לדבר על תרחישים אפוקליפטיים שהכל סבבה זה לא כמו לחשב את הקץ בשעה שיש מגפה.

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

  • חברי המעגל הראשון
פורסם

אתה מפספס את הנקודה.

מעבר לזה שמדובר בהנחות ולא בעובדות, להפיץ באמצעותן בהלה בפלטפורמות ציבוריות דופק את כולם.

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

×
×
  • תוכן חדש...