Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם

כן ראיתי. לי זה נראה [ואני לא מבין בכלום, סתם תחושת בטן] כמו ניסיון נואש לצעוק breath goddamnit breath. התחננות לשיפור אבלללל אהיה פאסימי ולא נראה לי שזה יעזור. נראה.

How'd you get so strong mcduck?

- By lifting money bags

פורסם

זו בדיוק הבעיה. כל אחד מבין שהכלכלה תחזור פחות או יותר לקדמותה מתי שהסיפור יגמר ואנשים יחזרו לעבודה.

 

בנתיים טראמפ מאיים לפטר את ראש הפד - ובתגובה הוא הוציא את כל התחמושת שהוא יכול בשביל לשמר את בועת הנכסים (Everything Bubble).

 

הדבר שאני הכי פוחד ממנו הוא מצב שבו הבורסאות שוברות את שיאי כל הזמנים עקב הזרמת נזילות מהפד, ומצד שני משאירים מאחור 2+ מיליון מובטלים רעבים עם ארסנל של נשקים מכאן ועד לאלסקה.

  • רעיון טוב! 1

No worries 8)

פורסם
לפני 5 שעות, David32 כתב:

יאללה, סיימנו ב 2236. לקנות? שורט? מה עושים?

מה מחר?

 

אני בשורט כל עוד החוזה לא סוגר מעל 2400

אם נשבור 2100 הולכים ישר ל 1800

שם מומלץ מאוד שתהיה בלימה

אחרת יהיה פה אסון שיקח הרבה זמן לתקן לדעתי

פורסם (נערך)

קורולה אתה מזכיר לי את הסיפור של הרכבת הקלה בירושלים. לפני 20 שנה שתכננו אותה הביאו את מיטב המומחים מאיזו חברה באנגליה שתפקידה לעשות מודל תנועה וביקושים ולחזות את כמות המשתמשים ברכבת הקלה כדי לדעת לקראת מה לתכנן. השקיעו מיליונים בחרא הזה. הביאו בנוסף את מיטב מהנדסי תנועה בארץ. עבדו לילות כימים, במשך הרבה מאוד זמן, בסוף הגיעו לתוצאה והתחילו לתכנן. כשהרכבת התחילה לפעול, הם גילו שאין שום קשר בין כל מה שהם חזו ותכננו לבין מה שקורה בפועל. כל הכסף ירד לפח. זה אגב סיפור מפיו של ברוך יוסקוביץ׳, לא שלי. 

המסקנה - את כל המודלים והחיזויים תשאיר בלול. הבנו שהעבודה שלך להתעסק עם מספרים. אבל מניסיון שלי ראיתי אנשים משחקים עם מספרים כל כך יפה לטובת מה שהם רוצים, כל כך הגיוני, משני צידי המטבע. הצד שלך כנראה מאוד פסימי להראות שחורות. אפשר לקחת מישהו שיחשב לך את אותה טבלת אקסל ויקבל קשת בענן עם חדי קרן. מבינים שיש בידוד אבל חלאס לאנוס את המקלדת.  

עריכה אחרונה על ידי Smiro
פורסם (נערך)
לפני 5 שעות, tzahico כתב:

זו בדיוק הבעיה. כל אחד מבין שהכלכלה תחזור פחות או יותר לקדמותה מתי שהסיפור יגמר ואנשים יחזרו לעבודה.

 

אם הסגר ימשך שנה ומעלה שום דבר לא יחזור לקדמותו. 

לפני 8 שעות, korola כתב:

לא מדוייק , יש בלי מקצועות עצמאיים שדווקא כן יכולים להסתדר עם המענק החודשי הזה, 

אבל הם לא הרבה..

נניח ספרית שעבדה בבית והגיעה למחזור של 100 אלף שנתי, תקבל 4000 לחודש בלי לעבוד. 

 

 

בקושי 50% מהכנסותיה טרום משבר. אנשים בונים תקציב משפחתי על X הכנסה חודשית. פתאום יש להם X-50% זו מכה קשה מאוד. 

 

אגב, איך שאני מכיר את הרשויות יוציאו להם את הנשמה עד שהם יראו שקל. ראשית, היא תצטרך להוכיח פגיעה מהותית בהכנסות. שנית, ספרית שהרוויחה 150,001 שקל בשנה לא תראה מענק. למה? ככה.  

 

קח לדוגמא "הלוואות לעצמאיים בערבות מדינה בעקבות הקורונה". בהתחלה הבטיחו מסלול מהיר ונטול בירוקרטיה. בפועל אותם עצמאיים בנוסף לבירוקרטיה הרגילה צריכים להביא תזרים צפוי ועוד המון אישורים.

 

בקיצור הבטחות לחוד ומציאות לחוד. 

 

 

לפני 7 שעות, SlowRide כתב:

אפשר לעשות אקסל חדש עם מודל שמציג כמה אחוז מחירטוטים של נביאי זעם באינטרנט מתיישר עם המציאות.
 

 

בינתיים מתיישר נהדר.

עריכה אחרונה על ידי ChemGuy85
פורסם
לפני 7 שעות, korola כתב:

יהיו כל כך הרבה דירות ריקות בתל אביב.

 

וגם בניו- יורק , ובלונדון , באיטליה  

אז למה דווקא לעבור לחדרה ?

סתם הייתה דוגמא לעיר עם דיור זול יחסית. 

פורסם
לפני 6 שעות, tzahico כתב:

 

הפד הטיל פצצת אטום היום בבוקר - הקלה כמותית ללא הגבלת סכום. נחיה ונראה מה יהיה עכשיו.

 

 

זה בדיוק מה שאמר לפני שבוע הכלכלן שהם ראיינו. הוא טען שהפד הולך לזרוק פצצת אטום בגודל שלא נראתה אף פעם בהיסטוריה ויש סיכוי טוב שזה לא יעזור. אם זה יקרה אז זה game over. הכלכלה העולמית תעבור reset מוחלט. 

 

פורסם (נערך)

טראמפ כנראה עדיין שבוי בתפיסת עולם "עד אפריל הוירוס יעבור" (לחובבי היסטוריה עד חג המולד נהיה בבית) נחוש בדעתו להסיר את כל הסגרים עד אמצע - סוף אפריל.  איחלתי לאזרחי ארה"ב בהצלחה. 

 

Image result for 1914 over by chrismas

עריכה אחרונה על ידי ChemGuy85
פורסם

השאלה היא גם מה יעשו בניו יורק ומדינות אחרות, לא?

אין לי מושג אם הם יכולים להחליט על סגר עצמאית

אבל טראמפ פעם אחר פעם אחר פעם מוכיח שהוא לא מתאים להנהגה אפילו של ועד כיתה בכיתה א'.

בחיי שזה הזוי שהוא נשיא המעצמה החזקה בעולם.

תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
פורסם (נערך)

שמתם לב שאין קריאת מונה חשמל? 
מתברר שהם שולחים חיוב לפי  "קריאת הערכה", ניתן לעדכן אותם בקריאה עדכנית במוקד או באתר- אז שימו לב אם תקבלו חיוב הערכה גבוהה ממה שבפועל כעת.

עריכה אחרונה על ידי hwgeek
  • רעיון טוב! 2

Peugeot 508 2019 1.6L 180 HP - כי ליקראת משבר גיל ה40 רציתי להחזיר את הריגוש לחיים בכל התנעה 🙃

פורסם (נערך)
לפני 13 דקות, יבגניפ כתב:

השאלה היא גם מה יעשו בניו יורק ומדינות אחרות, לא?

אין לי מושג אם הם יכולים להחליט על סגר עצמאית

אבל טראמפ פעם אחר פעם אחר פעם מוכיח שהוא לא מתאים להנהגה אפילו של ועד כיתה בכיתה א'.

בחיי שזה הזוי שהוא נשיא המעצמה החזקה בעולם.

 

אין לי מושג. אני מקווה שכן. בינתיים המדינות החזקות והמשמעותיות ביותר לכלכלה האמריקאית הופכים למוקדי המגפה. (ניו-יורק, קליפורניה, וושינגטון) מפחיד מה שמתרחש בניו-יורק הם הגיעו כבר ל-30,000 נדבקים כמעט למספרים של ספרד תוך כלום זמן. 

 

https://www.cnbc.com/2020/03/23/new-york-coronavirus-cases-surge-38percent-overnight-to-20875.html

 

מושל ניו-יורק מצטייר כמו אדם עם ראש על הכתפיים. הוא טוען שהוירוס ימשך חודשים ארוכים סתירה מוחלטת לקשקוש שיוצא מהבית הלבן. פשוט מדהים איזה רמת נתק יש בין מושלי מדינות ובין הבית הלבן הם פשוט לא סופרים את טראמפ.  

 

“Nobody can tell you is it four months, six months, eight months, nine months. But it is several months,” Cuomo said. “We all have to now confront that that is a new reality. That is not going to change. You are not going to turn on the news tomorrow morning and they’re going to say, ‘Surprise, surprise this is all now resolved in two weeks.’”

עריכה אחרונה על ידי ChemGuy85
פורסם

מה שאני מתקשה להבין, זה את המשמעות הכלכלית שנותנים לוירוס. מהו בהכרח הנזק לכלכלה?

על פניו, המחלה הזו משביתה אנשים בריאים, אלו שבכח העבודה, לתקופה של 14 יום. היא מזרזת מוות אצל אנשים חולים ומבוגרים.

אני סמוך ובטוח שעסקים יוכלו להתמודד עם מחלה של עובד למשך 14 יום.
ומן הצד השני, ה"נטל" על תקציב ביטוח לאומי (וכולנו) ילך ויפחת ככל שהוירוס יפגע באלו שנסמכים עליה.

אז נכון, מפעלים הושבתו ועסקים נעצרו, אך לזמן מוגבל. ברגע שיחזרו לפעילות הכל יחזור לקדמותו, כיוון שמצבת כח העבודה נשארה דומה והיכולות הטכנולוגיות נשארו דומות.
מן הצד השני, המעמסה הוקלה על המערכת.

אני מניח שהנפגעים העיקריים יהיו חברות הביטוח והפנסיה.




Sent from my Mi 9 Lite using Tapatalk

פורסם
לפני 8 שעות, tzahico כתב:

זו בדיוק הבעיה. כל אחד מבין שהכלכלה תחזור פחות או יותר לקדמותה מתי שהסיפור יגמר ואנשים יחזרו לעבודה.

בישראל ככל שזה ימשך יותר זמן זה יהיה פחות מאשר יותר.

שכירים צפויים להיכנס לחובות גדולים ועסקים קטנים יתמוטטו לגמרי.

לגבי העסקים הגדולים- תלוי בכמות "השומן" שיש להם.

 

אין איש בעולם שיוכל אותי למחוק אצלך אני קיים.

פורסם (נערך)

בראש וראשונה מדובר בבעיה בריאותית. בסין נולד וירוס יחסית מסוכן שאין לאף אדם בעולם נוגדנים נגדו וכנראה בהיעדר צעדים קיצוניים נראה מימדי תמותה בהיקף של השפעת הספרדית ואולי אף יותר מזה בגלל אוכלוסיה עולמית יותר גדולה והרבה יותר זקנה. זו התיאוריה. מה יקרה בפועל נראה רק בהמשך הדרך. על מנת להתמודד עם הוירוס ממשלות בכל העולם הנחיתו סגר שמשתק את הכלכלה המקומית וכתוצאה מכך גם את הכלכלה העולמית (שרשרת אספקה וכדומה). 

 

תיאורטית אתה צודק. אם עוד שבוע הוירוס יעלם חיים יחזרו לשגרה והכל יהיה בסדר. אבל מה אם לא? מה אם אנחנו נמצא את עצמנו מתמודדים עם הוירוס חצי שנה? שנה? שנתיים? שלוש שנים? מומחים טוענים עד שרוב האנשים בעולם לא יחלו ויבריאו או יופיע חיסון הוירוס פשוט לא יעלם. 

 

מה קורה לעסקים? מה יקרה לשכירים שמצאו את עצמם מובטלים? חברות תעופה מקורקעות? בתי מלון ריקים? דירות airbnb ריקות? חברות נפט ששואבות נפט מהקרקע ואף אחד לא רוכש אותו כי אין מה לעשות עם הנפט הזה. (מטוסים לא טסים, מכוניות לא נוסעות) לכולם יש חשבונות לשלם, הלוואות להחזיר, לשים אוכל על השולחן. כיצד מתמודדים עם זה? כמה זמן חסכונות יספיקו? המון אנשים במערב חיים מתלוש לתלוש עם אפס איתנות פיננסית. 

 

בנוסף, יש תיאוריה שהכלכלה העולמית חולה כבר עשרות שנים והוירוס הזה פוצץ סופית את הבועה. לכן בנוסף לבעיה בריאותית יש גם אולי בעיה כלכלית אשר נחשפה. 

 

בנוסף לכל זה אם הוירוס ימשך נניח שנה - שנתיים נראה גם דפוסי התנהגות שונים לחלוטין בקרב הציבור. טראומה מהסגר תגרום לשינוי בהרגלי צריכה. אולי אנשים יבינו שאין טעם להחליף רכב כל 3 שנים וסבבה להחזיק רכב 10 שנים. יבינו שלא חייבים לאכול במסעדה אפשר לבשל גם בבית. יבינו שאין טעם לנסוע למשרד אפשר לעבוד טוב גם מהבית. כלומר יש פוטנציאל לשינוי עמוק מאוד בכלכלה העולמית מכל בחינה אפשרית. 

 

בהחלט זמנים מעניינים לפנינו. 

עריכה אחרונה על ידי ChemGuy85
×
×
  • תוכן חדש...