Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם

מההההה

אתה בעצמך פתחת פה שרשור על המקצוע שלך, ועל רצון ללמוד משהו אחר.

יש כאן כרגע נפילה מכל הכיווונים שאיש לא ציפה לה.

כל אבל כל אחד יכול לחטוף ממנה כאפה מכיוו אחר.

וזה חסר תכלית להטיף סביב זה, מעבר לזה שזה אולי גורם למי שאין לו התחייבויות להרגיש עוד קצת עילאי ומתנשא.

 

 

תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
  • חברי המעגל הראשון
פורסם

לא חושב שיש מישהו שאין לו התחייבויות ושלא יפגע מהמצב הזה. אבל כשדברים כאלה קורים אז רואים טוב מאד למה כל אחד צריך לדאוג לעצמו ולא להגיד "יהיה בסדר".

  • רעיון טוב! 1

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

פורסם

אין מה לדאוג החיים חזקים מהכל,

האנושות שרדה מצבים הרבה יותר גרועים. 

 

באמת - תיקחו את הדברים בפרופורציה - התחזית הכי קשה היא ש 70% מאכלוסית העולם תידבק. 

מהם 10% במקסימים ימותו  - וגם זה הכי חמור - יש כאלה שחושבים שזה פחות מאחוז.

כנראה האמת באמצע.

רוב המתים יהיו מעל גיל 60,  לפחות עכשיו נראה שלא תהיה פגיעה באמצעי הייצור (מפעלים /מכונות/דיור) .

 

כל המשק עובר קפיצת מדרגה ביעילות: 

- עבודה מהבית להרבה מקצועות שזה אפשרי

- לימוד מרחוק /קורסים מקוונים באוניברסיטה 

- פתיחת חנויות / סופרים 24 שעות ביממה 

- מוסכים  כבר עובדים עד 19:30 בערב- בקרוב גם יעברו ל 24 שעות ביממה 

 

תבינו איזה התיעלות כלכלית שמדובר על מעבר למשק שעובד 24 שעות ביממה. מכניסים את הרכב למוסך ב 20:00 בערב

ומקבלים אותו אחרי טיפול ב 7:00 בבוקר. 

סטודנטים עוברים לקורסים מקוונים ולא צריכים דירות כפולות בת"א. 

 

נכון , המצב יהיה קשה.

אף אחד לא ימות ברעב.  

הבנקים לא יקרסו. 

 

אבל בעוד 5 שנים המצב יהיה הרבה יותר טוב מאשר המצב בלי הקורונה.

תחשבו רק על העומס בבתי חולים שיעלם לגמרי אחרי שנעבור את הוירוס.

 

כל מה שאתם צריכים לעשות זה רק להתסגר בבית, ולעבור את הפיק הקשה. 

ולקוות שהקרובים אליכם גם יעברו בשלום את הפיק  - ומה לעשות לא כולם יעברו אותו. 

 

 

הבעיה:

אם כולם יסתגרו בבית - אז לא עשינו כלום, כל ההידבקות רק תידחה.

אם ימשיכו לזלזל בהנחיות - אז תוך חודשיים הכל יגמר  (10% מתים מהנדבקים)

כל מה שאתם צריכים לעשות זה לרכוש מזון יבש ל 3 חודשים ולהסתגר בבית.  

 

כרגע קצב ההדבקה בישראל הוא הכפלה תוך 3/4 ימים.

בחודש מדובר על הכפלה פי 1000 או פי 256  (תלוי 4 או 3 ימים) 

אם יש היום 1000 חולים , ולא יענו להנחיות הסגר תוך חודש אנחנו ב 256,000 או במיליון . 

ממספרים כאלה תוך חודש זה נגמר - אין הרבה מה לעשות מעבר לזה. 

 

הסיכוי להידבק היום בישראל בחוץ הוא נמוך ,  מי שלא רכש מזון וציוד ל3 חודשים .. 

זה עדיין אפשרי... 

 

כל מה שאני ממליץ פה , עשיתי בעצמי .

 יש סיפור ישן :

ישראלי ויפני מטיילים ביער

פתאום הם שומעים נמר , הישראלי מסיר את התיק הכבד

מחליף מנעלי הליכה לנעלי ריצה

היפני צוחק - הרי אתה לא חושב שתצליח לרוץ יותר מהר מהנמר. 

הישראלי עונה- אני צריך לרוץ רק יותר מהר ממך. 

 

תפנימו - אתם לא צריכים לנצח את הקורונה - אחרי 70% נדבקים נקבל חיסון עדר. 

אתם ומשפחתכם יכולים להיות ב 30% , כל מה שאתם צריכים זה להיות סגורים בבית למשך 3 חודשים.

הטמטום של הציבור יעשה את שלו.

 

ואם אני טועה? 

זה מה ... כמה כבר עולה אוכל  ל-3 חודשים ?   10,000 ש"ח ?  

 

 

 

 

לפני 4 דקות, SlowRide כתב:

לא חושב שיש מישהו שאין לו התחייבויות ושלא יפגע מהמצב הזה. אבל כשדברים כאלה קורים אז רואים טוב מאד למה כל אחד צריך לדאוג לעצמו ולא להגיד "יהיה בסדר".

 

כולם נפגעים מהמצב , אבל אנחנו חיים בעולם יחסי 

אם כולם נפגעים יותר ממך אז למרות שנפגעת מצבך יותר טוב מאשר במצב אחר 

פורסם (נערך)

בתור מש"ק חוויה של הפורום ברצוני להביא לכם סרטון נהדר על הקריסה הכלכלית של 1929. סתם בשביל לשפר את מצב הרוח בימי הסגר. 

 

 

עריכה אחרונה על ידי ChemGuy85
  • מצחיק 2
פורסם
לפני 59 דקות, יבגניפ כתב:

שמע, מפתיע באמת שאנשים קנו דירה ולא חשבו על נגיף עולמי שפוטנציאלית יכול להחזיר אותנו ל-1929.

בסך הכל הגיוני לתכנן את החיים על פי התרחיש הגרוע והבלתי צפוי ביותר שיכול להיות, ולכן אנשים חכמים אוכלים כל יום רק פרוסת לחם עם מלח ושותים רק מים מהברז.

 

איך, איך איך לא נמאס לכם לפחות לפעמים מהטפות לאחרים איך צריך לחיות ולהתנהל? 

לא אמרו לאנשים לעבור מקיצון אחד לקיצון אחר. צריך לחיות ע״פ איזו נקודת אמצע. כן צרחך להיות מוכנים לזמני אבטלה כי יש כאלה מידי פעם.

והקיצון של לחיות על הלוואות, הלוואה לרכב, הלוואה לטיול לחו״ל וכו' זה קיצון גרוע מאוד.

גם הקיצון של לחיות כמו כלב גרוע מאוד.

איזון.

"when you see a good move, look for a better one..."

 

Mazda 2 2014

Kawasaki Z400 2020

פורסם (נערך)

כל ההטפות האלה זה בולשיט.  אתם מביאים בדוגמה אנשים שמשלמים משכנתה? כמה? 4-5 אלף בחודש? ואם לא הייתה להם משכנתה הם היו גרים בחינם? לא, היו משלמים בערך את אותם סכומים לשכירות.  

לשמור כסף בצד? לכמה זמן? חודש? חודשיים? 3? ואם 4 לא יספיק? בוא ניקח אדם שיכול להרשות לעצמו לנהל חיים ולשמור סכומים של כמה משכורות, צריך להרוויח בסביבות 30 אלף בחודש. נניח מתוך ה-30 תוציא 15 בחודש (סביר מאוד), אתה צריך 4 חודשים לשמור את כל הכסף שנשאר בצד לתרחיש אפוקליפטי וזה מבלי לקחת בחשבון הוצאות שבאות פעם ב- ומפתיעות אותנו. 

עכשיו מה קורה ונניח אתה הייטקיסט בסטרט אפ ואחרי המשבר, החברה שלך קרסה? מה אז? ה-4 חודשים עזרו? לא. כמה זמן תחפש עבודה?  לכמה זמן להתכונן? 

ואני מוציא בכלל את העניין שאדם שמשאיר בצד 15-20 אלף בחודש לא ירצה להשאיר אותם סתם בעו"ש אלא ירצה להשקיע אותם. נניח והשקעת מיליון ש"ח בנדל"ן.  כי הרי מה , אם לא אשקיע ואדאג לעתידי וילדיי זה מטוטמם להשאיר את הכסף בעו"ש. שזה הטפות מסוג אחר שרצו פה בפורום לאורך ההיסטוריה.  

בקיצור כל הטפות המוסר של חיים אשראים ובלה בלה בלה, תתעוררו, כל עסק מצליח שאתם מכירים חי על אשראי. אז לבקר אנשים שלקחו אשראי?  (לא מדבר על חופשות לחו"ל).

 

ועכשיו נחזור לחלק התחתון של הסוציואקונומי, מה עם אנשים שמרוויחים רק 10 בחודש? מה איתם? אני צנצנת אם נשאר להם יותר מ-5 בצד כל חודש. וזה עוד עם לחיות כמו נזיר. אז לכמה זמן הם צריכים להתכונן? איך? ואם פתאום הילד צריך משהו שעלה הרבה כסף, אם פתאום התקלקל משהו בבית? 

 

בולשיט. מישהו במקרה נתקע פה עם 30-40-50 אלף ש"ח בצד וחושבים "הו אני במקום טוב לא כמו כל הטמבלים שלא חסכו". 

עריכה אחרונה על ידי Smiro
  • רעיון גרוע 1
  • מעניין 1
  • רעיון טוב! 1
  • חברי המעגל הראשון
פורסם

הוא עדיין במצב טוב יותר ממי שנתקע בלי שום כסף בצד אבל עם כמה הלוואות להחזיר בנוסף על תשלומי מחייה חודשיים.

חוץ מזה, נחמד להגיד שאחריות אישית זה "הטפות" כשלא קוראים מה אחרים כותבים. ההתייחסות היתה בעיקר כלפי התנהלות של אנשים פרטיים שחיים כאילו אין מחר ועכשיו הם בבעיה.

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

פורסם
לפני 1 שעה, SniR89 כתב:

מה שקורה כרגע זה פשוט טירוף.

 

נכנסתי לפייסבוק שלי, וכולו מוצף בדירות להשכרה/שותפים, ומה שהכי מדהים שאנשים בתגובות חותכים בחצי את המחיר שהמשכיר/מתווך דורש 😮

 

זה שחותכים בחצי בתגובות לא אומר שישלמו חצי. אבל כן, השכירות הראלית נחתכה ב25% בין לילה באופן רוחבי. אני אמור לקבל ביולי דירה שקניתי חודשיים לפני ההתפרצות ושתכננתי להשכיר בקצת יותר מ6,000 (בשכירות רגילה, אני סולד מאירבנב), ואני מוכן לאפשרות המאוד סבירה שאאלץ להסתפק בסביבות 4000-4500 לשנה שנתיים הקרובות. לא נעים אבל אין מה לעשות זה חלק מהסיכונים בהשקעה בנדלן. 

פורסם
לפני 1 שעה, ChemGuy85 כתב:

המון צעירים איבדו משרות במיוחד כאלה בתחום הפנאי ותיירות. אנשים חוזרים להורים, דירות מתפנות. תוסיף לזה עשרות אלפי דירות airbnb שנפלטו לשוק בחודש האחרון. 

 

הדבר שבאמת מפחיד אותי זו רמת הפגיעות של הציבור הישראלי.  חודש בלי עבודה וכבר רצים לבטל חוזים? כאילו אנשים עם איזה כסף בדיוק רכשתם דירה בהתחייבות ל-30 שנה? 

זה לא "חודש בלי עבודה"...

רוב משפרי הדיור, קודם רוכשים דירה ואז מתחילים למכור את הדירה הנוכחית. במצב של שוק שנכנס לירידות, הם עלולים למצוא את עצמם נתקעים עם תשלומים על הדירה החדשה וקושי במכירת הדירה הישנה (או שיאלצו למכור במחיר נמוך ממה שתכננו).

טבעי שאנשים כאלו ינסו לצאת מחוזה רכישה.

ויש עוד תרחישים נפוצים.

  • רעיון גרוע 1
  • רעיון טוב! 1

איש חולם אני

וכך היה תמיד

פורסם (נערך)
לפני 46 דקות, Smiro כתב:

כל ההטפות האלה זה בולשיט. 

 

 

נכון, אבל זה כיף. תסתכל כמה כיף יש לנו עכשיו. 

 

לפני 46 דקות, Smiro כתב:

שמור כסף בצד? לכמה זמן? חודש? חודשיים? 3? ואם 4 לא יספיק?

 

עדיף 4 חודשים בצד מאשר 0 חודשים בצד. חוץ מזה 4 חודשים אפשר להפוך ל-8 חודשים ואפילו ל-12 חודשים אם מבצעים קיצוץ דרסטי בהוצאות לא הכרחיות. 

 

לפני 46 דקות, Smiro כתב:

בוא ניקח אדם שיכול להרשות לעצמו לנהל חיים ולשמור סכומים של כמה משכורות,

 

תגדיר לנהל חיים. 

 

לפני 46 דקות, Smiro כתב:

עכשיו מה קורה ונניח אתה הייטקיסט בסטרט אפ ואחרי המשבר, החברה שלך קרסה? מה אז? ה-4 חודשים עזרו? לא.

 

 

בוודאי שעזרו. אם אתה חולק על עובדה זו אתה חי בהכחשה עמוקה. 

 

לפני 46 דקות, Smiro כתב:

כמה זמן תחפש עבודה?  לכמה זמן להתכונן? 

 

 

תלוי באלף ואחד פרמטרים החל מגיל, מצב משפחתי, תחום מקצועי, קשרים, יכולת להתראיין. בכל מצב עדיף שתהיה רזרבה. כמובן עודף רזרבה יכול להעיד על מצב של חרדה/חשש קיצוני מסיכונים וגם זה מצב לא בריא. 

 

לפני 46 דקות, Smiro כתב:

בקיצור כל הטפות המוסר של חיים אשראים ובלה בלה בלה, תתעוררו, כל עסק מצליח שאתם מכירים חי על אשראי. אז לבקר אנשים שלקחו אשראי?  (לא מדבר על חופשות לחו"ל).

 

 

אמממ ממש לא כל עסק, אבל כן אשראי הוא בהחלט כלי לגיטימי ולעיתים הכרחי בניהול עסק/תא משפחתי. הכל עניין של מינון , בנייה נכונה של תקציב וניהול תזרים מזומנים.

 

לפני 46 דקות, Smiro כתב:

ועכשיו נחזור לחלק התחתון של הסוציואקונומי, מה עם אנשים שמרוויחים רק 10 בחודש? מה איתם?

 

 

הם לא חלק תחתון אלא עשירון 7-8. 

 

לפני 46 דקות, Smiro כתב:

אני צנצנת אם נשאר להם יותר מ-5 בצד כל חודש. וזה עוד עם לחיות כמו נזיר.

 

5 אלף בחודש זה חסכון נהדר ונזירים חיו נפלא בימי הביניים. חוץ מזה מה רע בנזירות? פחות רכוש פחות דברים מתקלקלים. פחות לחץ חומרי. יש זמן לעסוק בתחביבים/העשרה רוחנית. תענוג. 

 

לפני 46 דקות, Smiro כתב:

בולשיט. מישהו במקרה נתקע פה עם 30-40-50 אלף ש"ח בצד וחושבים "הו אני במקום טוב לא כמו כל הטמבלים שלא חסכו". 

 

 

בוודאי שכן. זו פשוט עובדה. 

עריכה אחרונה על ידי ChemGuy85
  • רעיון טוב! 3
פורסם

בקיצור על סמך הנתונים הכלכלים כנראה אף אחד לא יקנה בשנה הקרובה טסלה ב-350K אלא במקרה הטוב יונדאי I10 במחיר 80K ויוכל להמשיך להתנייד.

איזה כייף לי :)

פורסם (נערך)

וואי כואב לך חזק על הטסלה הא?

למה ככה מרק?

 

 

חוץ מזה, הולכים לקנות פרארי ופורשה ומרצדס, אל תדאג.

 

 

  

Just now, yd b-4 כתב:

נהיה לי רע לקרוא את השרשור הזה בגלל סמירו כולם כאן מרויחים ממוצע 30 K  בחודש חוץ ממני ? :( 

 

חחחחחחחח סמירו לא מחובר קצת, לא נורא. צריך להכיר.

עריכה אחרונה על ידי David32
  • מצחיק 1

How'd you get so strong mcduck?

- By lifting money bags

  • חברי המעגל הראשון
פורסם (נערך)

או שפשוט אנשים לא יתחדשו ברכב חדש מהניילונים וישארו עם הרכב הישן הנוכחי, שהוא לא באמת ישן ובסך הכל בן 6 שנים בממוצע.

רוב האנשים לא באמת צריכיל להחליף רכב כל שנתיים. 

עריכה אחרונה על ידי SlowRide
  • אהבתי 1
  • מעניין 1
  • רעיון טוב! 2

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

×
×
  • תוכן חדש...