Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם

@garicho

תודה על הכתבה.

למה המחירים עדיין עולים או לא יורדים?

יש פחות מלאי אצל הקבלנים?

מה הצפי בהמשך?

מי שחי לפי הספר - סופו שימות מטעות דפוס (ר' משה שפירא)

  • חברי המעגל הראשון
פורסם
לפני 23 דקות, פינדר כתב:

אני לא דה מארקר, ואני לא טוען שהאחראים הבלעדיים לעליות המחירים הם "ההייטקיסטים החזירים".

אני רק אומר שזו עוד קבוצה שמושכת את המחירים כלפי מעלה

לפי דה מרקר כל מה שרע במדינה זה באשמת ענף ההיטק.

אפילו אם זה נכון (וזה לא) אי אפשר להאשים אנשים בזה שהשכר שלהם גבוה מהממוצע, גם לא עובדי מדינה שהשכר שלהם מגיע מהקופה הציבורית. אף אחד פה לא יסרב לתנאים ושכר גבוה, לומר שהם הבעיה זה כמו לומר שבני אדם הם הבעיה.

  • אהבתי 2

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

פורסם
לפני 31 דקות, - XM - כתב:

@garicho

תודה על הכתבה.

למה המחירים עדיין עולים או לא יורדים?

יש פחות מלאי אצל הקבלנים?

מה הצפי בהמשך?

 

כן, הקבלנים התחילו להפסיק לבנות. כמו שכתוב בכתבה - קבלנים מתחילים לבנות הרבה פחות דירות. עם 5.25% ריבית של המדינה, מדובר ב-7-8% ריבית שנתית על המשכנתאות (או יותר מזה). זה לא סכום קטן. מי שכבר יכול להרשות לעצמו לקנות, קונה ביוקר - הגנה מפני אינפלציה.

פורסם
לפני כשעה, פינדר כתב:

אצל אנשים בגילי, אתה צריך להוסיף לזה דירה קיימת שכל\רוב המשכנתא שלה כבר שולמה.

אצל אנשים בגילך צריך להוסיף לזה 3 ילדים שצריך לשלם להם על לימודים, חתונה ולדאוג להם להון עצמי לדירה כי בימינו לימודים לא מספיק.

 

כלומר אצל אנשים בגילך הצרות גדולות פי 3 (הון עצמי ל-3 דירות נוספות).

 

יש בטח הורים שאומרים תסתדרו, אבל אני מניח שרוב ההורים עם מיליון $ בRSU ינסו לעזור לילדים לקנות בית כי פנסיה ברוך השם יש ולא רעה בכלל ובלי העזרה הזו לילדים לא יהיה בית, אז מתוך אותה קבוצת אנשים שאתה מתאר מעט מאוד יקנו דירה להשקעה לעצמם.

HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

פורסם
לפני שעה, פינדר כתב:

אני מדבר מידיעה בתור עובד שמקבל RSU, עובד באותה חברה 5 שנים. גם אחרי מיסים הסכומים שכתבתי לא מופרכים (בשקלים לא בדולרים).

אני לא זוג צעיר, בן קרוב ל50, עם דירה ששווה קרוב ל3 מליון.

ואני ממש לא חריג, זו שכבה לא מבוטלת של בני 40-50 שיש להם דירה + RSU ובונוסים שאפשר למנף לדירה להשקעה או לדירת יוקרה.

ההבדל של העשור לדעתי אקוטי כאן. כמובן, זה גם משתנה מחברה לחברה ומתפקיד לתפקיד. אבל יש לי חברים בשכבת הגיל שלי (מתקרבים ל-40) שעובדים כבר כמה שנים טובות בחברות מונפקות ומוצלחות ולא קרובים למה שאתה מתאר, בין היתר כי בשביל לקנות את הדירה שלך עכשיו הם צריכים 3 מיליון ואתה כנראה קנית בפחות או כי הם בזבזנים או כי בני או בנות הזוג שלהם מרוויחים הרבה פחות. 

 

סתם אנקדוטלי, לפני כמה שנים טובות, חשבתי לקנות דירה בדרום ת״א וירדתי מזה כי זה הרגיש לי כריסקי מדי, וגם כי האזור נראה יותר גרוע ממה שחשבתי אפילו כשהגעתי לשם. המחירים אז למה שהסתכלתי, שהיה במצב סביר וגם פרויקטים חדשים, היו סביב 1.5 מיליון. היום דירות בגודל דומה נמכרות שם במיליון יותר. 

תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
פורסם

ברור שהגיל משחק לטובתי (חוץ מזה שאני יותר קרוב לקבר) ולטובת בני גילי.

חברים שלי ואני קנינו דירות בתנאים שצעירים של היום יכולים רק לחלום עליהם.

איש חולם אני

וכך היה תמיד

פורסם
לפני שעתיים, m3x7r3m3 כתב:

 

אין בעיה, אני אפילו אפנה לך מקום במחסן כתר :D

 

אתה בנוי לגור בראש העין?

 

בעיקרון מעדיף לשלם קצת יותר ולחסוך 2-2.5 שעות על הכביש לי ולאשתי כל יום במצטבר.

אבל כמובן לכל דבר יש גבול עליון שאפשר לשלם עבורו. אז אם הפער יהיה 5 אלף ש"ח לחודש עבור דירה מקבילה לדוגמא, ראש העין Here we come.

פורסם

אני אפילו לא בטוח שעכשיו ראש העין זולה בהרבה מפתח תקווה..., בשנה וקצת האחרונות הייתה עלייה מטאורית במחירי השכירות.

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

פורסם
לפני 50 דקות, פינדר כתב:

אני גר בצפון רחובות. אתה מוזמן לרכוש פה..

תודה, העדפתי את ההכי קרוב לצנטרום של הפיילה שיכולתי. ביום טוב רואים את המגדל של טרנספורטר מהמרפסת. שווה כל שקל

  • מצחיק 4
תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
פורסם (נערך)
לפני כשעה, m3x7r3m3 כתב:

אני אפילו לא בטוח שעכשיו ראש העין זולה בהרבה מפתח תקווה..., בשנה וקצת האחרונות הייתה עלייה מטאורית במחירי השכירות.

 

מסתם בדיקה זריזה מול פסגת אפק, נראה פער של 20-25%. אבל כן, המחירים זינקו גם אצלכם. 

לא מספיק בשביל לעבור ובכל מקרה יש לי אופציה לשנה נוספת במחיר ידוע.

בעוד שנה אלוהים גדול.

עריכה אחרונה על ידי Nemesis
פורסם
לפני 3 שעות, - XM - כתב:

@garicho

תודה על הכתבה.

למה המחירים עדיין עולים או לא יורדים?

יש פחות מלאי אצל הקבלנים?

מה הצפי בהמשך?

 

כי מחירים נמדדים לאורך זמן, גם אם ירדו כבר בפועל, לא תדע אלא רק בעוד כמה חודשים.

הדבר נכון גם בישראל.

אנחנו היום רואים בסטטיסטיקה את המחירים של לפני 4 חודשים.

הכל בדיליי כי זה מידע שלוקח לו זמן לזרום.

(Sold) Chevrolet Aveo 2006

Citroen C3 2017

C5 Air Cross 2020

פורסם
לפני 35 דקות, Nemesis כתב:

מסתם בדיקה זריזה מול פסגת אפק, נראה פער של 20-25%. אבל כן, המחירים זינקו גם אצלכם. 

לא מספיק בשביל לעבור ובכל מקרה יש לי אופציה לשנה נוספת במחיר ידוע.

בעוד שנה אלוהים גדול.

 

אז עכשיו בפ"ת דירת 5 חדרים זה כבר 7.5 בערך?

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

×
×
  • תוכן חדש...