Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

קוקטסתי - או נמצא מחליף לקיה ריו (דיסקו קנה קקטוס דיזל - ומייד מכר)


discoTD5
שימו לב! השרשור הזה בן 1331 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

מכיר את הפרסום.

זו צריכה הגיונית הרבה יותר שמשקפת נסיעה עירונית -בבוקר שיוצאים מהבית עם מנוע קר, מגיעים לכביש מהיר ונוסעים חלקו בעומס וחלקו במהירות שיוט שתואמת את התנועה בכביש - לא טסים וסוחטים את הדוושה מצד אחד ולא נעקפים ע"י משאיות שמוגבלות ל-90 קמ"ש מצד שני.

 

אלעד

צביעות היא נגע רע! היזהרו מאלו שיחייכו אליכם היום ומחר יתקעו לכם סכין בגב

 

מחפש 308 1.2, סביבות 100,000 ק"מ, רק עם מנוע גמור, לא סטיישן ולא בצבע אדום

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רק ששים לב שהנתון הזה הוא בגבול התחתון של נתוני צריכה של הקקטוס דיזל שאתה רואה בפורומים באנגליה, כאשר יש כאלו שמדווחים גם על מספרים מרשימים של 3.5 ליטר ל-100. כך שהמבחן מחמיר מאוד או שבעלי הרכב הזה בכלל נוהגים בו מאוד במתינות.

בנוסף, בסיור עיתונאים שסיטרואן ערכו לצורך הדגמת היעילות של הרכב, הם הוציאו גם סביב 3.5 ליטר למאה. אמנם בנהיגה מתונה, אבל בתנאים מעורבים.

 

אני גם מחכה לראות איך מכוניות בנזין של יצרנים אחרים שנחשבות חסכוניות, לעיתים יותר מהנתון הרשמי החדש של הקקטוסולר, יתפקדו במבחן החדש.

 

Sent from my GT-I9295 using Tapatalk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שמע, הכל תלוי בסגנון נהיגה.

 

אישתי נוסעת לאט.

 

לא בגלל חוסר בטחון, לא בגלל חשש מהכביש ויתר המשתמשים, פשוט יש לה את הזמן שלה.

 

מעבר להאצה הראשונית לא מאיצה, נוסעת על מהירות קבועה (שכמעט תמיד נמוכה ב 10 קמש ממה שמותר).

 

היתה לוקחת את ה C3 פיקאסו ומחזירה לי אותה עם צריכת דלק דמיונית של 1:33-1:31בנהיגה משולבת:shock:

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ואני חוזר ומדגיש שבמדידת צריכה בנהיגה עירונית יש כאן גם עניין של לקלוע לתזמון הרמזורים. לאט מדי - וצריכת הדלק תעלה.

עריכה אחרונה על ידי חן ג.
הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המזדחלים צריכים לזכור שגירסת הבנזין הפרימיטיבית (לא מטורבתת) עולה 20 אלף ש"ח פחות מהדיזל. צריך לנהוג הרבה כדי לכסות על ההפרש הזה...

מה שאני לא מבין זה למה הדיזל עולה יותר מהבנזין טורבו. אני מניח שזה בגלל שהיא חסכונית, אבל אפשר לקחת ממך יותר במכירה?

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

אין איזה תוספת מס זיהום על הדיזל?

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תדייק במבי -

1. ההשוואה בין הגרסאות *אמורה* להיות בין גרסת הטורבו בנזין לטורבו דיזל, היות והאטמוספרית בכלל לא באותו מגרש מבחינת כוח (בדגש על מומנט) וברור לשנינו שחוויית הנהיגה מאוד מאוד שונה.

2. לדעתי אתה מנתח את ההפרש לא נכון - אדם שחושב בצורה כלכלית יותר צריך לשאול את עצמו מה ההפרש המשוער בין ירידות הערך של הרכבים, שכן אתה משלם עכשיו X ש"ח יותר, אבל סביר להניח שבמכירה תקבל Y ש"ח יותר. מכאן עולה השאלה האם ההפרש הזה מתקזז אל מול עלויות התדלוק והתחזוקה, וזו שאלה שמאוד תלויה בפרמטרים אישיים (בעיקר ק"מטראז' וסך שנות הבעלות על הרכב).

המהדרין יוסיפו אי-תשואה על הכסף שהושקע ברכב אבל בחייאת רבאק בתנאי השוק של היום 10K הפרש (טורבו בנזין מול דיזל) זה די זניח.

 

אם/כש אני אשקול לרכוש את הרכב, אבצע שערוך של הנתונים הנ"ל ואראה לאן זה מתכנס, תחושת הבטן שלי אומרת דיזל (15K+ שנתיים) אבל אני נמצא ממש 'על הגדר'.

 

נקודה אחרונה ודי - אני סבור (וכאן זו תחושה אישית שלא נשענת על כלום חוץ מההבנה שלי את השוק) שקהל היעד של הרכב הזה זה קהל יעד שהרבה פחות חושש/נרתע מרכבי דיזל, ואפילו אגדיל ואומר שייתכן והוא נמשך אליו.

שכן הקקטוס הוא רכב ידני, פרקטי, עם 'אמירה' מסויימת בנוגע לפונקציונליות וכו'. אני חושב שהסחירות של הטורבו-אים (בנזין/דיזל) תהיה טובה בהפרש בעתיד מאשר האטמו', אבל שוב זו דעה אישית בלה בלה בלה.

 

(בכוונה התעלמתי מהאלמנט הפסיכולוגי של 'אני נכנס פחות לתחנות דלק', שהוא חביב אבל תכלס שקרי ועובד טוב יותר על מי שחושב לטווח קצר בלבד)

עריכה אחרונה על ידי oryo

“Never wrestle with a pig - you'll both get dirty, but the pig likes it"

Model 3 P | Atom 3 | Palisade Calligraphy | Sportster Iron 883 | Monster 1200

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תדייק במבי -

1. ההשוואה בין הגרסאות *אמורה* להיות בין גרסת הטורבו בנזין לטורבו דיזל, היות והאטמוספרית בכלל לא באותו מגרש מבחינת כוח (בדגש על מומנט) וברור לשנינו שחוויית הנהיגה מאוד מאוד שונה.

 

לכן כתבתי, למזדחלים. אם אתה מזדחל, כמו דיסקו, אתה לא צריך את הכוח בכל מקרה (כלומר, הוא זונת מומנט, אבל זו סטייה ספיציפית).

כמו ההוא שסיפר שהוא מוציא צריכת דלק של 1:15 מהלאון 1.8TSI שלו. באותה מידה הוא יכול היה לנהוג על 1.2 ולא להרגיש הבדל.

 

.

2. לדעתי אתה מנתח את ההפרש לא נכון - אדם שחושב בצורה כלכלית יותר צריך לשאול את עצמו מה ההפרש המשוער

בין ירידות הערך של הרכבים

 

נכון.

רק שזה נתון עלום.

 

שכן הקקטוס הוא רכב ידני, פרקטי, עם 'אמירה' מסויימת בנוגע לפונקציונליות וכו'. אני חושב שהסחירות של הטורבו-אים (בנזין/דיזל) תהיה טובה בהפרש בעתיד מאשר האטמו', אבל שוב זו דעה אישית בלה בלה בלה.

 

מסורתית דיזלים שומרים ערכם טוב יותר, מין הסתם (כי הם חסכוניים יותר).

הטורבו בנזין היא כבר מכונית זריזה. בדיזל טרם נהגתי. נעשה מבחן השוואתי מתישהו בקרוב.

 

(בכוונה התעלמתי מהאלמנט הפסיכולוגי של 'אני נכנס פחות לתחנות דלק', שהוא חביב אבל תכלס שקרי ועובד טוב יותר על מי שחושב לטווח קצר בלבד)

 

פסיכולוגיה-פסיכולוגיה... עשרים אלף שקל קונים הרבה שעות טיפול...

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ורק אצין שגם בגלל החיסכון בדלק וגם בגלל המיעוט של האקזמפלרים אל מול הבנזין, הדיזל הידניות הצרפתיות זוכות לביקושים ערים מאוד.

 

בנוגע לגירסת הלא טורבו, כמי שבעצם מתניד בה היום (2008 אטמוספרית), אני די בטוח שכשתרצה למכור מרבית שיחות הטלופן יסתיימו אחרי דקה ב"אה, זו לא גירסת הטורבו...טוב, תודה".

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פסיכולוגיה-פסיכולוגיה... עשרים אלף שקל קונים הרבה שעות טיפול...

נו בחייאת דודה'שך כל הפואנטה היתה שזה לא 20K ש"ח (!)

אולי 10, אולי. בלחץ.

“Never wrestle with a pig - you'll both get dirty, but the pig likes it"

Model 3 P | Atom 3 | Palisade Calligraphy | Sportster Iron 883 | Monster 1200

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לגבי הדיזל, כן, הביקושים אמורים להיות ערים.

לגבי ההעדפה של הטורבו בנזין על האטמוספרית... לא יודע. לפחות בהתחלה, לטורבו בנזין מפרט עדיף (מושב מתפצל ועוד), וההבדל בביצועים גדול מאוד, אבל היא בטוח פחות חסכונית.

 

קשה לי לשער מה יהיה עם הקקטוס כיד 2, כי היא עוף מוזר.

כבר היו עופות מוזרים שזכו לשוק יד 2 ער (טווינגו, מולטיפלה), אבל יחסית אליהן הקקטוס נמכרת היטב.

 

אם היא תשמור על מוניטין אמינות טוב, מאוד יכול להיות שהיא תהיה אטרקטיבית מבחינת שימושיות/גודל למחיר.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם במבי לא ערך את ההודעה, כנראה שאור-יו לא קרא אותה בעיון.

 

ומה הכוונה ב"אפקט פסיכולוגי"? האם התכוונת לטווח למכל?

 

כמובן שכלכלית ההפרש בעלות הדלק (נסיעה לתחנה ועצירה) הוא זניח. אבל מדובר בנוחות (בארץ אין כמעט הבדל בשימושיות). אני נוסע מעל 900 ק"מ כמעט בכל מכל (ממלא 60 ליטר), אם הייתי מתדלק כל 250 ק"מ בסופר מיני לא חסכונית עם מכל קטן יותר, מדובר בטרחה שההבדל הוא בין תדלוק פעם בשבוע ואף יותר מזה, לעומת קרוב לפעם בחודש כניסה לתחנה.

 

עכשיו למתוח תקציב של עוד 20 אלף ש"ח לרכישת רכב חדש זה לא דבר של מה בכך להרבה רוכשים, למרות שלטענתך ההפרש יתקזז בעתיד (וגם הרכב צפוי לפחות תקלות, ברוח המינימליזם).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נו בחייאת דודה'שך כל הפואנטה היתה שזה לא 20K ש"ח (!)

אולי 10, אולי. בלחץ.

 

בגלל השווי כמשומשת?

זה הימור. אולי מושכל, אבל הימור.

אי אפשר לדעת.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הלכתם רחוק. אולי מדי רחוק.

ראשית - החלטות כלכליות הן מעולם לא היו רציונליות. הן אמוציונליות. רציונלית - לא היתה שום סיבה להחליף את הריו. אף לא אחת.

אכן הקקטוס האטמוספרי, יחד עם ה 208 הידנית סומנו על ידי לפני כחצי שנה כמחליפות פוטנציאליות לריו. ואז נסעתי ב 208GTI וב 208 דיזל.

הקקטוס האטמוספרי היה רכב חמוד ומתוק, זריז יחזית הודות למשקל זבוב, מרווח דיו וזהו. בלי חסרונות ממש לשימושי שלי.

הקקטוס טורבו בנזין לא דיבר אלי, למרות שאם היתה 208 טורבו בנזין, היא היתה כנראה מועדפת. בסוף, נפלה ההחלטה על הקקטוסולר, בלי שיקולים רציונליים רבים מדי.

טורבו דיזל ידני זו נוסחה שמדברת אלי מאוד.

האם הפרש של 20,000 שקל הוא מוצדק רציונלית - ממש לא. אבל לשם שינוי היה לי נחמד להאיץ בעליות בגליל, ולא להיאנח ולחכות שהעליה תסתיים.

שורה תחתונה - החלטה אמוציונלית.

אגב, אני מאמין שהטורבו דיזל יימכר טוב מאוד כמשומש. זה אולי הרציונליזציה היחידה שהיתה בכל התהליך.

www.car-pad.co.il - טיפים, חדשות, השקות, מבחנים, ועוד. על מכוניות. רק על מכוניות. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה שאני לא מבין זה למה הדיזל עולה יותר מהבנזין טורבו.

 

כשנמדד ב 2014 בבריטניה בנהיגה אמיתית מה הזיהום של גזי Nox עבור קקטוס דיזל ידני , הוא היה פי 2.25 עד פי 3 מהגבול העלייון המותר לפי Euro 6.

רוב הרכבים פלטו יותר מזהמים מהמותר, אבל היו גם רכבים שעמדו בדרישות גם בנהיגה אמיתית, כמו פולקסווגן פאסאט, שירוקו וטוראן מודל 2016.

 

לפי הממשלה הבריטית זיהום גזי Nox גורם למוות מוקדם של 23500 איש בשנה.

 

אז אולי זה טוב שרכבי הדיזל יקרים יותר כך שפחות אנשים יקנו אותם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1331 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...