Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

נהג חדש. מה הייתי צריך לעשות? ("חציית קו הפרדה רצוף")


ניקולו

פוסטים מומלצים

לפני שעה, Be roo כתב:

מה שקובע זה התקנה ופרשנות בית המשפט.

הוראת הנהיגה בארץ היא במקרה הטוב סבירה. לא הייתי מעולם בנהיגה מונעת, אבל אני בספק שיש אדם בעל נסיון בנהיגה שיסביר שצריך להצמד לרכבים חונים, בטח באיזור עם תחלופת חניה גבוהה. ואם כן, הוא נכנס לקבוצה של אנשים שעדיף שלא ילמדו אחרים.

הם דיברו בקורס על נהיגה בבין עירוני, לנהוג ככה היכן שאין שטח הפרדה בנוי, סיבה שהמרצאה אמר את זה בכדי למנוע תאונה חזיתית ולמקרה שרכב סוטה/עוקף בקו הפרדה רצוף אז ישר אתה בורח לשול הוא לא דיבר שצריך להיצמד לרכבים! זה פרשנות שלך, רק אמר שרוחב של נתיב (לא זוכר את המטר) אבל אמר שבערך 3 רכבים יכולים להיכנס בנתיב אחד מה שגם לא נשמע לי הגיוני, אז הוא דיבר על זה שבדרך עירונית צריך לנהוג בימין של הנתיב (כן זה נשמע הזוי) קרוב לחלק המקוק שלו שבמקרה שרכב יסטה אז יהיה לאן לברוח.

קורס של 8 שעות כיום (קיצרו אותו) לאחר מכן 10 שאלות ומותר לטעות ב 5 טעויות.

 

כל נהג בישראל מחוייב לעשות קורס נהיגה מונעת(ריענון נהיגה) לאחר 5 שנים מקבלת הרישיון.

 

 

ולא רשמתי שצריך להיצמד לרכבים אחרים! בשום מצב! תקרא טוב מה שרשמתי לפני שאתה מביע ביקורת.

אף אחד לא נצמד לרכבים, רשמתי בפירוש בדרך בין עירונית(בשול) שול יש בדרך בין עירונית.

עריכה אחרונה על ידי Liquidator
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 44 דקות, Liquidator כתב:

זה פרשנות שלך

זה המקרה בשרשור.

 

לפני 44 דקות, Liquidator כתב:

רוחב של נתיב (לא זוכר את המטר) אבל אמר שבערך 3 רכבים יכולים להיכנס בנתיב אחד מה שגם לא נשמע לי הגיוני

לא רק לא הגיוני, פשוט לא נכון מתמטית. מה שמוכיח את הרלוונטיות של הקורסים האלה. רוחב נתיב בארץ הוא בין 3.30-3.75, בהתאם למהירות המותרת.

רוחב של קיה פיקנטו בלי מראות הוא 1.6, לפיכך אין שום נתיב שיכול להכיל 3 רכבים לרוחב, אלא אם הוא סופר דו״ג.

 

לפני 44 דקות, Liquidator כתב:

כל נהג בישראל מחוייב לעשות קורס נהיגה מונעת(ריענון נהיגה) לאחר 5 שנים מקבלת הרישיון.

זה לא קורס נהיגה מונעת, זה קורס רענון נהיגה.

נהיגה מונעת הוא כינוי לקורס שעוברים נהגים שצברו נקודות.

 

לפני 44 דקות, Liquidator כתב:

לפני שאתה מביע ביקורת

לא העברתי ביקורת, הערתי על אי דיוקים שנבעו מכך שהתייחסת למקרה שלא עליו דנים, כדי שנהג חדש לא יבין בטעות לא נכון.

 

 

עריכה אחרונה על ידי Be roo
  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, Night Driver כתב:

חכי שתגיעי לנהיגה המונעת.   

לא כבוד גדול להגיע לקורס.

מסיפורים של אנשים שהיו, המדריכים נוהגים ל"אלתר"  מידי פעם, כמו בדוגמה שהבאת.

מסי זה לא רק כדורגל,אסקורט, טריומף, אלפאסוד, מטרו, אונו, פונטו, I30, קונה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 15 דקות, Be roo כתב:

זה המקרה בשרשור.

 

לא רק לא הגיוני, פשוט לא נכון מתמטית. מה שמוכיח את הרלוונטיות של הקורסים האלה. רוחב נתיב בארץ הוא בין 3.30-3.75, בהתאם למהירות המותרת.

רוחב של קיה פיקנטו בלי מראות הוא 1.6, לפיכך אין שום נתיב שיכול להכיל 3 רכבים לרוחב, אלא אם הוא סופר דו״ג.

 

זה לא קורס נהיגה מונעת, זה קורס רענון נהיגה.

נהיגה מונעת הוא כינוי לקורס שעוברים נהגים שצברו נקודות.

 

לא העברתי ביקורת, הערתי על אי דיוקים שנבעו מכך שהתייחסת למקרה שלא עליו דנים, כדי שנהג חדש לא יבין בטעות לא נכון.

 

 

קורס ריענון וקורס נהיגה מונעת זה אותה הגברת בשינוי אדרת, אותו חומר שנלמד בריענון נהיגה נלמד בנהיגה מונעת ההבדל שאחד מיועד לנהגים שצברו נקודות ואחד לנהגים עם 5 שנים רישיון וותק.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, Night Driver כתב:

חכי שתגיעי לנהיגה המונעת

גם הרענון לא היה מבטיח, אם כי כבר הספקתי לשכוח את הדוגמאות של המורה, כי דווקא שלו, לא היו קיצוניות.

השטויות של התלמידים לעומת זאת... מפחיד לחשוב שאתה חולק כביש עם האנשים האלה...

 

 

לפני 22 דקות, Liquidator כתב:

קורס ריענון וקורס נהיגה מונעת זה אותה הגברת בשינוי אדרת

לא לפי אתר הממשלה:

https://www.gov.il/he/pages/prevention_driving_courses_2?chapterIndex=2

https://www.gov.il/he/pages/prevention_driving_courses_2

עריכה אחרונה על ידי Be roo
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 45 דקות, רוןS כתב:

לא כבוד גדול להגיע לקורס.

כשאתה עושה 40,000 קילומטר בשנה לפני עידן הוויז אתה חוטף על מהירות ומגיע לקורס.

בינתים אני כבר 12 שנים עם אזהרה אחת ו 0 נקודות.

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, Night Driver כתב:

כשאתה עושה 40,000 קילומטר בשנה לפני עידן הוויז אתה חוטף על מהירות ומגיע לקורס.

בינתים אני כבר 12 שנים עם אזהרה אחת ו 0 נקודות.

לפחות עכשיו יש וויז.

עריכה אחרונה על ידי Liquidator
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 3 שבועות מאוחר יותר ...

חבר'ה, תודה על כל ההדרכה והעצות. כמעט כל תגובה כאן היא רימון עשיר בתובנות.

 

נכנסתי לכאן מספר פעמים לקרוא שוב ושוב. לא הגבתי כי רציתי קודם "להפנים" את מה שכתבתם, אבל זה כנראה ייקח לי שנים!

 

אני לא ממש אוהב לנהוג, אבל הדיונים האלה ממש מעניינים. והאנשים כאן נראים לי חכמים וחביבים בלי קשר לנהיגה.

 

(אגב, אני כעת חושד שאותה מכונית האטה והתרחקה לשמאל כדי לבצע חנייה בניצב בימין.)

 

בתאריך 30.5.2024 בשעה 09:23, Night Driver כתב:

חכי שתגיעי לנהיגה המונעת. ה"מורה" המשיך להתעקש שתאונה חזיתית כשכל אחד נע ב 50 קמ"ש זה כמו להיכנס בקיר ב 100 קמ"ש.

זה לא? 🤨

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מניח שהכוונה היא לכך שבתאונה חזיתית שתי המכוניות מתעוותות, אז יש פי 2 יותר חומר לספוג את האנרגיה של הפגיעה לפני שהנהג מתחיל להיפגע. בעוד שקיר לא ממש מתרגש מכניסה של מכונית בו.

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 29.5.2024 בשעה 15:32, falou כתב:

 

בלימת חירום היא מצב של עצירה מלאה ומיידית מחוסר ברירה, כדי לא לפגוע במישהו/משהו או כדי לפגוע במהירות מינימלית. במקרה כזה, אין זמן לבדוק מראות. אם יש, זו לא בלימת חירום.

 

 

לא מדוייק. נהג טוב תמיד מודע לתנועה שמסביבו. כל הזמן. ובד"כ תהיה לו מודעות למה שקורה במראה האמצעית, גם אם לא מסתכל עליה באותו רגע.

 

נכון שלצערנו לא תמיד אנחנו ב100% פוקוס אבל זו השאיפה. בטח ובטח בכבישים שדורשים הרבה עירנות.

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 8 שעות, ניקולו כתב:

זה לא? 🤨

לא.

בוא ניקח לצורך הדיון שתי מכוניות זהות לחלוטין בהתנגשות חזיתית ונניח בנקודת המגע דף נייר.

הדף לא יזוז מילימטר כך שכל מכונית רואה את עצמהכאילו התנגשה בקיר במהירות בה הן נסעו.

הסיבה היא שהאנרגיה כפולה אבל כל רכב סופג 50% מהאנרגיה הזו (בהנחה שהם זהים. אחרת זה ביחס הפוך למאסת הרכב כשהגדול יותר סופג פחות).

  • אהבתי 1

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היית צמוד מדי אם הגעת למצב כזה, בכל אופן, עובר לימני ומחכה שהטיפש לפניי יעלם, ובמקרה שהרכב שלך מאפשר את זה, ברגע שהוא התאפס על הנתיב הימני נותן גז עד הסוף ועוקף אותו בשביל להתרחק ממנו כמה שיותר מהר.

השרשור הטוב ביותר בפורום

אני לא הייתי הולך לקנות עכשיו דייהו נובירה - אבל אחרי הרמה שהורגלתי אליה בדייהו נובירה, אני מוכן לעבור רק לב.מ.ו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ברור לי שיחלקו עלי אבל במצב שפותח השרשור כתב פחות חמור בעיני עבירת הקו הרצוף.
כמובן שלא מעודד לעשות זאת אבל ברור לכולם שאם משאית היתה פורקת סחורה וחוסמת את הנתיב (מה שקורה יום יומית) כולם היו עוקפים אותה בזהירות וזהו.

 

זה שונה מכביש מהיר לדוגמא.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, taranta כתב:

 

 

לא מדוייק. נהג טוב תמיד מודע לתנועה שמסביבו. כל הזמן. ובד"כ תהיה לו מודעות למה שקורה במראה האמצעית, גם אם לא מסתכל עליה באותו רגע.

 

נכון שלצערנו לא תמיד אנחנו ב100% פוקוס אבל זו השאיפה. בטח ובטח בכבישים שדורשים הרבה עירנות.

 

מדוייק בדיוק של 100 אחוז. 

מה הקשר בין המודעות של הנהג לבלימת חירום?

 

בלימת חירום לא קשורה למצבך התודעתי שבריר שנייה לפני שהפעלת אותה. בלימת חירום מתרחשת כשאתה מזהה מצב חירום וצריך להאט את הרכב לעצירה במינימום זמן. לדוגמא, ילד קפץ לכביש.

אתה נהג טוב או מודע או לא והיית מודע כל הזמן או לפני או בד״כ במראה הצידית או האמצעית או השמאלית... לא רלוונטי. ברגע שצריך לעצור, נהג צריך להיות מסוגל לבצע בלימת חירום.

 

והאמת היא שמי שלא תרגל בלימת חירום לא יבצע אותה בזמן אמת.

  • אהבתי 1

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...