Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

בעיה נפוצה של ישראלים בכיכר דו נתיבית


FoxLight

פוסטים מומלצים

כאשר רכב נכנס מהנתיב השמאלי הוא נצמד יותר מידי צד ימין ואפילו קצת חותך את הנתיב(במקום לנסוע בנתיב  הכחול חלק נוסעים בנתיב האדום). ככה קרה לי הרבה פעמים ואז אני נאלץ לבלום אם אני נכנס לכיכר מצד ימין, ראיתי שזה קורה גם לאחרים.

 

האם עוד מישהו שם לב לזה?

עם כל הבעיות של נהגים בכיכר דו נתיבית בארץ כמעט ואף פעם לא יוצא שבאמת משתמשים במלוא הקיבולת שלה ורוב הזמן היא מתנהגת כמו כיכר חד נתיבית.

maxresdefault.jpg

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 51
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

בגדול הכיכר הדו נתיבית לטעמי לא מאוד יעילה, כי אין חוקים מיוחדים שמסדירים את הנסיעה בה בניגוד לחלק מהארצות האחרות.

Just now, beastmodeisr כתב:

יש גם את האידיוטים שמהנתיב הימני פונים שמאלה או עושים פרסה.
 

מדוע הם אידיוטים?

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 4 דקות, Nemesis כתב:

בגדול הכיכר הדו נתיבית לטעמי לא מאוד יעילה, כי אין חוקים מיוחדים שמסדירים את הנסיעה בה בניגוד לחלק מהארצות האחרות.

מדוע הם אידיוטים?

נהג שנכנס מנתיב ימני יכול לפנות ימינה או להמשיך ישר
 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לדעתי תמיד יהיה שלטים במקום שאוסרים את זה.

לעשות פרסה מנתיב ימני בדו מסלולי - שמע בזה עוד לא נתקלתי - מצד שני הרבה זמן לא נסעתי בדרום הארץ.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

@beastmodeisr הסרטון הזה מטעה ומסוכן. מי שהכין אותו אינו מבין את ההגיון שבמעגל תנועה דו נתיבי. אבל הוא משקף את העדר התקנות בישראל. באירופה מי שינהג ישר בנתיב החיצוני* צפוי לקנס ואף לתאונה.

 

לפי החוק ברוב המדינות שאני מכיר מי שנכנס לנתיב הימני חייב לצאת ביציאה הראשונה. ומי שרוצה להמשיך ליציאות הבאות חייב להכנס לנתיב הפנימי, ויש לו זכות קדימה לצאת ממנו (לנתיב השני מימין בענף היוצא). הרעיון הוא שמי שנכנס,לנתיב החיצוני חייב לצאת ביציאה הקרובה, וכך ימנע קונפליקט עם מי שיוצא מהנתיב הפנימי.

 

בארץ שתי בעיות:

 

1. התקנות לא מסדירות זאת.

2. מרבית המעגלים אינם דו נתיביים לכל היקפם.

 

רשויות מסודרות מציבות תמרורי הנחיה (613/813) לפני הכניסה למעגל, אבל לא כל הרשויות מקפידות על כך, והנהגים מתעלמים מהם.

 

* לאמור לעיל יוצאים מהכלל נדירים, למשל אירלנד, שבה יש לעבור לנתיב החיצוני כדי לצאת מהמעגל. זה הגעיוני כשהיציאות חד נתיביות.

עריכה אחרונה על ידי sperial
  • אהבתי 1
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עניתי על כך: אין בישראל תקנות מתאימות. כל אחד עושה מה שהוא רוצה, מה שגורם קונפליקטים.

 

בעולם התנועה מוסדרת, פירטי איך, וכאמור, מי שינהג באירופה לפי הסרטון הזה יחטוף.

 

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הדו נתיבית היא נייר הלקמוס של הבנת התנועה סביבך,

מה שאפשר לכנות 'אינטלגנציה תנועתית'.

 

לא פעם נהגים/ות שלא מספיק מחוברים למה שקורה

חוצים את הצומת "ישר" כשלמעשה הם חותכים את מי שנמצא בנתיב הימני של הכיכר, עד כדי כמעט תאונה,

לא טורח אפילו לצפור להם אחרי הבלימה,

אין סיכוי שהם יבינו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש מיליון טעויות בנושא וכדאי לעשות סדר. רק אם יש חיצים שמסמנים לרכב שבנתיב הימני שהוא יכול רק יישר , אז הוא מחוייב להמשיך יישר. אם אין סימונים אז הוא בהחלט יכול לפנות שמאלה בכיכר.

בכל מקרה, יש תקנת בסיס שתמיד תמיד חייבים לציית לה - מעבר בין נתיבים מחייב מתן זכות קדימה. מה שאומר, שאם אתה נוסע בנתיב הפנימי בכיכר ואתה רוצה לצאת ממנה ובשביל זה אתה חייב לחצות את הנתיב החיצוני של הכיכר, אז אתה מחוייב לתת זכות קדימה. אתה לא אמור לחשב אם הרכב שמימינך נכנס בפניה הקודמת או זאת שלפניה, פשוט תן לו זכות קדימה תמיד!

 

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

וזו הטעות הבסיסית בישראל: התיחסות למעגל תנונעה כמו לכביש ישר. זו הסיבה המרכזית לתאונות במעגלי תנועה רב נתיביים. מעגל תנועה הוא יצור שונה - למשל יש בו זכות קדימה למגיעים משמאל (בתוך המעגל).

 

בהודעות הקודמות שלי שכחתי לציין שבגישה האירופית (והאמריקאית) שתיארתי חל איסור מוחלט על מעבר נתיב בתוך המעגל. אתה נכנס למעגל וממשיך באותו נתיב עד היציאה: נתיב חיצוני אם אתה יוצא ביציאה הראשונה, פנימי לכל יציאה אחרת. נכנסת בטעות לפנחףימי? אין בעיה, הקף את המעגל, השלם 450 מעלות ואז צא מהנתיב הפנימי, כמו בכל יציאה שאינה הראשונה.

 

אולי כשאחזור הביתה אמצא סרטון שמסביר זאת. בעבר העליתי כאלה, אבל לא נוח לי עם המסך הקטן.

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 38 דקות, sperial כתב:

וזו הטעות הבסיסית בישראל: התיחסות למעגל תנונעה כמו לכביש ישר. זו הסיבה המרכזית לתאונות במעגלי תנועה רב נתיביים. מעגל תנועה הוא יצור שונה - למשל יש בו זכות קדימה למגיעים משמאל (בתוך המעגל).

 

בהודעות הקודמות שלי שכחתי לציין שבגישה האירופית (והאמריקאית) שתיארתי חל איסור מוחלט על מעבר נתיב בתוך המעגל. אתה נכנס למעגל וממשיך באותו נתיב עד היציאה: נתיב חיצוני אם אתה יוצא ביציאה הראשונה, פנימי לכל יציאה אחרת. נכנסת בטעות לפנחףימי? אין בעיה, הקף את המעגל, השלם 450 מעלות ואז צא מהנתיב הפנימי, כמו בכל יציאה שאינה הראשונה.

 

אולי כשאחזור הביתה אמצא סרטון שמסביר זאת. בעבר העליתי כאלה, אבל לא נוח לי עם המסך הקטן.

 תחפש באינטרנט ותראה כל מיני סרטוני הדרכה של רשויות מקומיות על איך לנסוע בכיכר, כל אלה הם לא סרטוני הדרכה רישמיים של משרד התחבורה, והסיבה לכך היא כנראה כי כיכר הוא לא יישות שמתנהגת אחרת מכביש רגיל. אין חוקים שונים למעגלי תנועה ועל כן החוקים הרגילים של הכבישים הרגילים חלים גם עם מעגלי התנועה. חשוב לי להדגיש שוב - אם כולם היו נותנים זכות קדימה במעבר בין נתיבים אז לא היו תאונות בכיכרות
 

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם כך למה יש תקנות מיוחדות למעגל תנועה? למה יש תמרור 303?

אז כל עוד מדובר במעגל חד נתיבי אין יותר מידי קושי. אבל מעגל רב נתיבי הוא הסדר מורכב, והעמימות של התקנות גורמת תאונות.

נסה לבדוק את הסרטון של באר שבע: מה קורה כשרכב שמגיע מהענף השמאלי רוצה לצאת בענף הימני? אם הרכב שנכנס מהענף התחתון מחוייב לפנות ימינה אין בעיה - הרכב שבא משמאל, ולכן נוסע בפנימי, פונה לצידו, כמו בכל פניה דו נתיבית. לעומת זאת אם הרכב שבא מענף התחתון ממשיך ישר בנתיב החיצוני הרכב שבע מהענף השמאלי לא יוכל לצאת. אז אם אלה רק שני רכבים הוא יאט ויצא שני, אבל אם המעגל מלא רכבים הוא לעולם לא יוכל לצאת בביטחה.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא אשכח איך נהג משאית מטומטם נכנס איתי ביחד לכיכר, ורצה לקחת שמאלה למרות שהחצים לפני הכניסה לכיכר התירו לו רק ישר וימינה.

אני על השמאלי מאותת ונכנס לישר, שמותר הרי ישר ושמאלה, הוא כמעט הוריד אותי ועוד מעז לצפור.

 

 

  • מבאס 1

השרשור הטוב ביותר בפורום

אני לא הייתי הולך לקנות עכשיו דייהו נובירה - אבל אחרי הרמה שהורגלתי אליה בדייהו נובירה, אני מוכן לעבור רק לב.מ.ו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כאמור - אין שום הגדרה בארץ (למעט אם יש שילוט או סימון על הכביש. וגם אז בעייתי ביציאה מהכיכר כי אנשים שוקיסטים).

לי מורה הנהיגה אמר אי שם בעבר הרחוק שמי שפונה ימינה מיד הולך לחיצוני ומי שישר או שמאלה לפנימי. למה? ככה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...