Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

בעיה נפוצה של ישראלים בכיכר דו נתיבית


FoxLight

פוסטים מומלצים

לפני 21 שעות, sperial כתב:

לפי החוק ברוב המדינות שאני מכיר

תוכל לפרט? בחיפוש מהיר לא מצאתי חוקים ספציפיים לכיכרות, פרט כמובן לזכות קדימה לרכב שנמצא בכיכר. כל השאר מוסדר על ידי שילוט, המלצות מקומיות והחוקים הרגילים שתקפים גם בכביש ישר

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 51
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

לפני 13 שעות, avizaz כתב:

לא אשכח איך נהג משאית מטומטם נכנס איתי ביחד לכיכר, ורצה לקחת שמאלה למרות שהחצים לפני הכניסה לכיכר התירו לו רק ישר וימינה.

אני על השמאלי מאותת ונכנס לישר, שמותר הרי ישר ושמאלה, הוא כמעט הוריד אותי ועוד מעז לצפור.

 

 

החצים הם בשביל להסדיר את התנועה בצורה יעילה יותר, בסופו של דבר כשאתה באת לצאת מהכיכר מהנתיב הפנימי היית חייב לחצות לנתיב החיצוני - וזה דורש כבר מתן זכות קדימה. תקנת בסיס- כל מעבר בין נתיבים דורש מתן זכות קדימה. 

 

לפני 13 שעות, avizaz כתב:

לא אשכח איך נהג משאית מטומטם נכנס איתי ביחד לכיכר, ורצה לקחת שמאלה למרות שהחצים לפני הכניסה לכיכר התירו לו רק ישר וימינה.

אני על השמאלי מאותת ונכנס לישר, שמותר הרי ישר ושמאלה, הוא כמעט הוריד אותי ועוד מעז לצפור.

 

 

החצים הם בשביל להסדיר את התנועה בצורה יעילה יותר, בסופו של דבר כשאתה באת לצאת מהכיכר מהנתיב הפנימי היית חייב לחצות לנתיב החיצוני - וזה דורש כבר מתן זכות קדימה. תקנת בסיס- כל מעבר בין נתיבים דורש מתן זכות קדימה. 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 22 שעות, sperial כתב:

@beastmodeisr הסרטון הזה מטעה ומסוכן. מי שהכין אותו אינו מבין את ההגיון שבמעגל תנועה דו נתיבי. אבל הוא משקף את העדר התקנות בישראל. באירופה מי שינהג ישר בנתיב החיצוני* צפוי לקנס ואף לתאונה.

 

לפי החוק ברוב המדינות שאני מכיר מי שנכנס לנתיב הימני חייב לצאת ביציאה הראשונה. ומי שרוצה להמשיך ליציאות הבאות חייב להכנס לנתיב הפנימי, ויש לו זכות קדימה לצאת ממנו (לנתיב השני מימין בענף היוצא). הרעיון הוא שמי שנכנס,לנתיב החיצוני חייב לצאת ביציאה הקרובה, וכך ימנע קונפליקט עם מי שיוצא מהנתיב הפנימי

 

* לאמור לעיל יוצאים מהכלל נדירים, למשל אירלנד, שבה יש לעבור לנתיב החיצוני כדי לצאת מהמעגל. זה הגעיוני כשהיציאות חד נתיביות.

בניגוד לדבריך, מצאתי כי התנועה במעגל דו-נתיבי ברוב מדינות העולם (למעט אירלנד, כפי שציינת) הן כפי שמתוארות בשרטוט המצ״ב, כך שמותר להשתמש בנתיב החיצוני לנסיעה ישר.

1.jpg

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 2

קהילת אוהדי ווסטהאם יונייטד בישראל - https://www.facebook.com/groups/whuil/

'פטישי ישראל' - https://www.facebook.com/WHUIL/

טוויטר - https://twitter.com/AmitDim

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, kompy כתב:

בניגוד לדבריך, מצאתי כי התנועה במעגל דו-נתיבי ברוב מדינות העולם (למעט אירלנד, כפי שציינת) הן כפי שמתוארות בשרטוט המצ״ב, כך שמותר להשתמש בנתיב החיצוני לנסיעה ישר.

1.jpg

בול

 

למרות שבתור אחד שיש לו 3 כיכרות כאלה בדרך הביתה מהעבודה וראה כל סיטואציה שיכולה לקרות אני לא ממשיך ישר מהנתיב של הירוק מפחד שהכחול יפרסס ולא מפרסס מהחיצוני מפחד שהירוק ימשיך ישר!

 

משתמש בכיכר הזאת כצומת לכל דבר - רוצה לפנות שמאל אז מהנתיב השמאלי

 

רוצה להמשיך ישר\ימין מהנתיב הימני

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 4 שעות, kompy כתב:

בניגוד לדבריך, מצאתי כי התנועה במעגל דו-נתיבי ברוב מדינות העולם (למעט אירלנד, כפי שציינת) הן כפי שמתוארות בשרטוט המצ״ב, כך שמותר להשתמש בנתיב החיצוני לנסיעה ישר.

1.jpg

שוב, זה לא נכון. זה תקף רק אם יש חיצים בכניסה לכיכר. אם אין אז אתה יכול להסתובב בכיכר גם 100 פעמים בנתיב החיצוני

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה נכון, גם אם אין תמרורי הכוונה (חצים) על הכביש.

זה היה נכון כשלמדתי נהיגה (תחילת שנות ה-80) ואף לפני כן. היה נכון כשילדי למדו (האחרונה, לפני 5 שנים) וזה נכון, כשאני רואה רכב ״ל״ היום.

בכל העולם (שוב למעט אירלנד, שם קיימת חובת סטייה מהנתיב הפנימי אל החיצוני לפני היציאה), לפחות במקומות שבהם קראתי ונהגתי ע״פ חוקי התנועה המקומיים, נוהגים כך. רק בישראל מנסים להמציא את המעגל מחדש.

נכון, לעתים קיימים מצבים שבהם הרכב שנמצא בנתיב הפנימי יתקשה לצאת, אך הקושי נובע מנהיגה לא מותאמת ומתואמת שלו.

קהילת אוהדי ווסטהאם יונייטד בישראל - https://www.facebook.com/groups/whuil/

'פטישי ישראל' - https://www.facebook.com/WHUIL/

טוויטר - https://twitter.com/AmitDim

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 18 שעות, taranta כתב:

כאמור - אין שום הגדרה בארץ (למעט אם יש שילוט או סימון על הכביש. וגם אז בעייתי ביציאה מהכיכר כי אנשים שוקיסטים).

לי מורה הנהיגה אמר אי שם בעבר הרחוק שמי שפונה ימינה מיד הולך לחיצוני ומי שישר או שמאלה לפנימי. למה? ככה.

אותי לימדו דווקא משהו אחר.

מהימני אפשר להמשיך ישר ולפנות ימינה, מהשמאלי אפשר להמשיך ישר, לפנות שמאלה או לעשות פרסה.

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Mitsubishi Space Star Supreme

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 17.6.2024 בשעה 11:53, FoxLight כתב:

כאשר רכב נכנס מהנתיב השמאלי הוא נצמד יותר מידי צד ימין ואפילו קצת חותך את הנתיב(במקום לנסוע בנתיב  הכחול חלק נוסעים בנתיב האדום). ככה קרה לי הרבה פעמים ואז אני נאלץ לבלום אם אני נכנס לכיכר מצד ימין, ראיתי שזה קורה גם לאחרים.

 

האם עוד מישהו שם לב לזה?

עם כל הבעיות של נהגים בכיכר דו נתיבית בארץ כמעט ואף פעם לא יוצא שבאמת משתמשים במלוא הקיבולת שלה ורוב הזמן היא מתנהגת כמו כיכר חד נתיבית.

 

לגמרי. יותר מידי נהגים לא מסוגלים לשמור על הנתיב בכיכר דו נתיבי, במיוחד יותר קטנים. ממש נדירים הנהגים שאפשר לנסוע לידם בלי שיסטו לתוך הנתיב שלי וכמעט לתוך הרכב שלי. הצופר עובד שם הרבה..

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה תגידו על כיכרות דו נתיבי, שהנתיב החיצוני שלהם זה נת"צ והפנימי רגיל, וכנ"ל הנתיבי נסיעה שיוצאים ממנו ימין נת"צ ושמאלי רגיל?

והאוטובוסים שם רוים להרוג כל מי ש'חותך' אותם.

כבר פעמיים צרח עלי נהג אוטובוס שלא!!! יוצאים מהנתיב הפנימי ביציאה הראשונה, פעם אחת הצלחתי להסביר לו, פעם שניה ברחתי כי היה מפחיד...

וזה כמובן בלי לשבור את הזכות קדימה, רק על עצם הענין שפניתי ימינה מהנתיב הפנימי.

ואם כבר אוטובוסים וכיכרות, ראיתי שישנם כיכרות שאוטובוס לא יצליח לעשות סיבוב נורמלי בלי לתפוס את שני הנתיבים (מה שתוקע את כל הכיכר)

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, yisraelpi כתב:

מה תגידו על כיכרות דו נתיבי, שהנתיב החיצוני שלהם זה נת"צ והפנימי רגיל, וכנ"ל הנתיבי נסיעה שיוצאים ממנו ימין נת"צ ושמאלי רגיל?

והאוטובוסים שם רוים להרוג כל מי ש'חותך' אותם.

כבר פעמיים צרח עלי נהג אוטובוס שלא!!! יוצאים מהנתיב הפנימי ביציאה הראשונה, פעם אחת הצלחתי להסביר לו, פעם שניה ברחתי כי היה מפחיד...

וזה כמובן בלי לשבור את הזכות קדימה, רק על עצם הענין שפניתי ימינה מהנתיב הפנימי.

ואם כבר אוטובוסים וכיכרות, ראיתי שישנם כיכרות שאוטובוס לא יצליח לעשות סיבוב נורמלי בלי לתפוס את שני הנתיבים (מה שתוקע את כל הכיכר)

 

לדעתי יש לך טעות.

במעגל תנועה, בו קיים נת״צ בנתיב החיצוני, אמור להיות חץ הכוונה על הכביש ו/או תמרור עמוד המייעד את הנתיב גם לחפצים לפנות ימינה.

1.jpg

קהילת אוהדי ווסטהאם יונייטד בישראל - https://www.facebook.com/groups/whuil/

'פטישי ישראל' - https://www.facebook.com/WHUIL/

טוויטר - https://twitter.com/AmitDim

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 23 דקות, ArikB כתב:

במקרה נתקלתי בסרטון הזה של תאונה בכיכר דו נתיבית (כדאי להנמיך כי האופנוען צופר שם בלי הפסקה).

 

 

 

וזו בדיוק הסיבה שבגללה מי שנכנס לימני חייב לצאת ביציאה הקרובה (אלא אם יש סימון אחר, שיכול להיות מכל מיני סיבות).

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 19 דקות, sperial כתב:

וזו בדיוק הסיבה שבגללה מי שנכנס לימני חייב לצאת ביציאה הקרובה (אלא אם יש סימון אחר, שיכול להיות מכל מיני סיבות).

 

לפני 20 שעות, kompy כתב:

נכון, לעתים קיימים מצבים שבהם הרכב שנמצא בנתיב הפנימי יתקשה לצאת, אך הקושי נובע מנהיגה לא מותאמת ומתואמת שלו.

אין כל חובה כזו.

התאונה נגרמה בשל מס׳ סיבות:

1. נהיגה לא מותאמת ומתואמת של הרכבים בנתיב הפנימי (איטת מדי?).

2. חוסר מתן ז״ק הן של הרכב שנכנס למעגל לנתיב החיצוני והן של הרכב בנתיב הפנימי ביציאה.

קהילת אוהדי ווסטהאם יונייטד בישראל - https://www.facebook.com/groups/whuil/

'פטישי ישראל' - https://www.facebook.com/WHUIL/

טוויטר - https://twitter.com/AmitDim

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בגלל זה השיטה המקובלת בעולם נותנת זכות קדימה למי שיוצא מהמעגל - מהנתיב הפנימי. אצלנו ממציאים את המעגל מחדש - הבעיה היא שלא הרשויות עושות זאת (אפשר לקבוע כל הסדר שמצמצם קונפליקטים), אלא עמומות, משאירות לכל נהג להמציא את השיטה שלו. 

  • אהבתי 1
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...