Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

דליפה בראש מנוע קיה סיד דיזל


איש שמח

פוסטים מומלצים

שלום ברשותי קיה סיד דיזל 2018

158 ק''מ

הרכב מאבד מים מהרדיאטור

מיכל עודפים נשאר מלא

האגזוז זורק מעט מים

בדיקת לחץ במערכת הקירור במשך 40 דקות הראתה לחץ תקין

זוהי התשובה של המוסך:

לדעתי דליפה באטם ראש מנוע
יש סימני התחממות וניר4ה שהחליפו הרבה צינורות מים ורדיאטור
כניראה מייצר לחץ פנימי

ניסיתי לאתר לא מצאתי נזילה
גם בשעון לחץ בקושי ירד הלחץ גם אחרי 40 דק שהיה מחובר

האם עושים בדיזל ראש מנוע ?

והאם זה מומלץ?

ניתן להתייעץ בכל הנוגע למערכות גפ''מ והסבה - ללא תשלום

בעבר: מיצובישי אטארז' 2015-טויוטה קורולה 2009 GLI מוסבת לגפ''מ

בהווה: סובארו B4 2015 מוסבת לגפ''מ

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 31
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

סתם מתוך סקרנות ,מאיזו סיבה ניגשת למוסך, איך הבנת שחסר מים ברדיאטור אם מיכל העודפים תמיד נשאר מלא , יש התחממות ?
איך התבצעה הבידקת לחץ, דרך הפקק של הרדיאטור ?
נשמע לי מוזר שאין שום תסמין וודאי שמעיד על בעיה בראש מנוע אך בכל זאת הולכים ומצביעים על האטם ראש מנוע 

אגזוז תמיד יזרוק קצת מים, יש קונדנסט שנאסף בתוך המאפלר, תופעה רגילה לכל רכב בהנעה קרה

עריכה אחרונה על ידי Alberrto
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נשמע בעקרון כמו אטם ראש מנוע. יכול גם לפתוח את פקק הרדיאטור כשהמנוע כבוי וקר, להתניע, ולבדוק האם מתחילות להופיע בועות בנוזל ברדיאטור - אם כן, אלו גזי פליטה מהמנוע (אולם אם אין בועות, זה ממש לא מבטיח שאין בעיה עם האטם).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 1 דקה, chrono כתב:

נשמע בעקרון כמו אטם ראש מנוע. יכול גם לפתוח את פקק הרדיאטור כשהמנוע כבוי וקר, להתניע, ולבדוק האם מתחילות להופיע בועות בנוזל ברדיאטור - אם כן, אלו גזי פליטה מהמנוע (אולם אם אין בועות, זה ממש לא מבטיח שאין בעיה עם האטם).

איך בידקת לחץ לא מצליחה לעלות על כזה דבר ?

עריכה אחרונה על ידי Alberrto
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 7 דקות, chrono כתב:

יכול להיות שישנה אטימה טובה כשהמנוע קר, אבל כשהוא מתחמם ודברים מתחילים להתרחב מעט, מתחילה דליפה.

אכן, אבל בבדיקה של 40 דק, המד לחץ יראה את זה

וכנראה שגם בדיקה כזו מתחלים לעשות כאשר המנוע קר, אז גם אם בהתחלה במקרה ויש דליפה רק כאשר המנוע קר , ב10 דק הראשונות תראה לחץ גבוהה 

אז איך בידיוק בכל זאת, בדיקת לחץ לא מראה שום סימפטום שכזה ?

עריכה אחרונה על ידי Alberrto
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא עשו בדיקת לחץ הפוך

עשו רק בדיקת לחץ למערכת קירור 

לפני 18 דקות, Alberrto כתב:

סתם מתוך סקרנות ,מאיזו סיבה ניגשת למוסך, איך הבנת שחסר מים ברדיאטור אם מיכל העודפים תמיד נשאר מלא , יש התחממות ?
איך התבצעה הבידקת לחץ, דרך הפקק של הרדיאטור ?
נשמע לי מוזר שאין שום תסמין וודאי שמעיד על בעיה בראש מנוע אך בכל זאת הולכים ומצביעים על האטם ראש מנוע 

אגזוז תמיד יזרוק קצת מים, יש קונדנסט שנאסף בתוך המאפלר, תופעה רגילה לכל רכב בהנעה קרה

הרכב התחמם לפני חודש והחלפתי טרמוסטט 

ומאז אני עוקב על המים ברדיאטור בעצמו

ניתן להתייעץ בכל הנוגע למערכות גפ''מ והסבה - ללא תשלום

בעבר: מיצובישי אטארז' 2015-טויוטה קורולה 2009 GLI מוסבת לגפ''מ

בהווה: סובארו B4 2015 מוסבת לגפ''מ

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 6 דקות, Alberrto כתב:

אכן, אבל בבדיקה של 40 דק, המד לחץ יראה את זה

וכנראה שגם בדיקה כזו מתחלים לעשות כאשר המנוע קר, אז גם אם בהתחלה במקרה ויש דליפה רק כאשר המנוע קר , ב10 דק הראשונות תראה לחץ גבוהה 

אז איך בידיוק בכל זאת, בדיקת לחץ לא מראה שום סימפטום שכזה ?

 

לא הבנתי. אם יש אטימה טובה כשהמנוע קר (כפי שרשמתי), אז כשאתה עושה בדיקת לחץ כשהמנוע קר (כפי שעושים, כי אחרת מסתכנים במתז מים רותחים מהרדיאטור), אז הבדיקה מתבצעת כשהכל אטום, ואין דליפה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 דקות, chrono כתב:

 

לא הבנתי. אם יש אטימה טובה כשהמנוע קר (כפי שרשמתי), אז כשאתה עושה בדיקת לחץ כשהמנוע קר (כפי שעושים, כי אחרת מסתכנים במתז מים רותחים מהרדיאטור), אז הבדיקה מתבצעת כשהכל אטום, ואין דליפה.

" בדיקת לחץ במערכת הקירור במשך 40 דקות הראתה לחץ תקין " - לפי פותח השרשור 

 

מצב א' - מנוע קר - אין דליפה, רק כאשר המנוע מגיע לטמפ' עבודה יש דליפה ונוצר לחץ במערכת הקירור 

מצב ב' - מנוע קר - יש דליפה, עד לרגע שהמנוע מתחמם לטמפ' עבודה, והדליפה פוסקת

 

בשני המצבים, בדיקת לחץ רגילה של מערכת הקירור, עולים על כזה דבר 

עריכה אחרונה על ידי Alberrto
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 דקות, איש שמח כתב:

הרכב התחמם לפני חודש והחלפתי טרמוסטט 

ומאז אני עוקב על המים ברדיאטור בעצמו

 

יכול להיות שכשהמנוע התחמם תפסת את זה מאוחר מדי והאטם כבר התעוות...

 

או הערכה אופטימית יותר - אולי התרמוסטט הותקן לא טוב (או סתם פגום), ויש דליפה באזור האטם שלו. אבל אני לא בטוח האם המערכת הייתה עוברת בדיקת לחץ במקרה כזה, אני חושב שאמור להיות בתרמוסטט חור לפריקת לחץ.

Just now, Alberrto כתב:

" בדיקת לחץ במערכת הקירור במשך 40 דקות הראתה לחץ תקין " - לפי פותח השרשור 

 

מצב א' - מנוע קר - אין דליפה, רק כאשר המנוע מגיע לטמפ' עבודה יש דליפה ונוצר לחץ במערכת הקירור 

מצב ב' - מנוע קר - יש דליפה, עד לרגע שהמנוע מתחמם לטמפ' עבודה, והדליפה פוסקת

 

בשני המצבים, בדיקת לחץ רגילה של מערכת הקירור, עולים על כזה דבר 

 

בדיקת לחץ לא מבצעים עם מנוע עובד, אלא עם מנוע כבוי. מחברים את ערכת הבדיקה, מעלים את הלחץ ל-16 PSI עם משאבה, ומחכים לראות האם הלחץ עובד. המנוע לא עובד בשלב הזה, ולא מתחמם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 14 דקות, chrono כתב:

בדיקת לחץ לא מבצעים עם מנוע עובד, אלא עם מנוע כבוי. מחברים את ערכת הבדיקה, מעלים את הלחץ ל-16 PSI עם משאבה, ומחכים לראות האם הלחץ עובד. המנוע לא עובד בשלב הזה, ולא מתחמם.

מעניין, הייתי בטוח שבדיקה כזו מתבצעת ע"י חיבור מד לחץ למערכת סגורה והנעה של הרכב תוך כדי מעקב אחרי החלץ

אם כך נשמע ממש מיותר, בדיקה שמראה רק חצי תמונה 

 

טוב כנראה שאני ממש נאיבי ושכחתי לרגע שצריך לגזול כמה שיותר כסף מהלקוח לפני שבאמת מתחילים לטפל במשהו

עריכה אחרונה על ידי Alberrto
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קצת הסבכתי מישהו יכול לענות לי פשוט ?

ניתן להתייעץ בכל הנוגע למערכות גפ''מ והסבה - ללא תשלום

בעבר: מיצובישי אטארז' 2015-טויוטה קורולה 2009 GLI מוסבת לגפ''מ

בהווה: סובארו B4 2015 מוסבת לגפ''מ

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אולי בכל זאת כדאי לזרוק עוד כמה שקלים ולוודא בוודאות שאכן יש בעיה באטם ראש מנוע במקום לנחש

נוזל נמוך ברדיאטור יכול גם לנבוע מפקק תקול, אם הפקק לא שומר ואקום הנוזל לא יחזור לרדיאטור ממיכל האיבוי אחרי שהרכב מתקרר

עריכה אחרונה על ידי Alberrto
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איך בודקים בעיה בראש מנוע?

ניתן להתייעץ בכל הנוגע למערכות גפ''מ והסבה - ללא תשלום

בעבר: מיצובישי אטארז' 2015-טויוטה קורולה 2009 GLI מוסבת לגפ''מ

בהווה: סובארו B4 2015 מוסבת לגפ''מ

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...