Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3714 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
נראה שקראת את המחשבות שלי, בוקי.

 

באמת שרציתי לדעת איך טיפול 10K נהפך לטיפול של 3-5-6K בשנה וללא נסיעות ארוכות מדי. מה אז עושים?מחליפים את כל החלקים כרגיל, מחליפים רק שמן מנוע ופילטר? סליחה על ההתעלקות וחג שמח.

 

ואל תגידו "לנסוע בתחבורה ציבורית". כולנו יודעים שבכל מצב עדיף רכב אם יש יכולת להחזיק אותו.

 

אין שום סיבה להחליף את שאר החלקים כרגיל כי רק הנוזלים ברכב מוחלפים אחרי תקופה מסוימת או קילומארז' הקודם מביניהם.

 

כל השאר החלקים מוגדרים להחלפה אך ורק על פי קילומטראז' או בלאי - עד כמה שאני זוכר בכל אופן.

  • תגובות 33
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

יש לי פגו 306 שבשנים האחרונות עוברת נסועה כזו של 2000-3000 קמ בשנה.

אחת לשנה מחליף שמן ומסנן שמן.

אחת לשנתיים מחליף סנן דלק, מצתים ומסנן אויר.

בטיפול האחרון משכתי את סנן הדלק שנה נוספת, כשרוקנתי אותו הוא פלט בנזין נקי ולמעשה לא צבר ליכלוך.

 

לדעתי, כל עוד הרכב לא עומד בפקקים או נסועה הארד קור, אפשר בכיף להחליף מצתים, מסנן אויר ומסנן דלק כל שלוש שנים.

 

נוזל בלמים ונוזל קירור אני מחליף בלי קשר כל שנתיים-שלוש.

בלמים אני מחליף בהתאם לצורך (השנה החלפתי צלחות ורפידות אחרי שש שנים כמעט שהרכב אצלי, בהם הוא צבר סהכ כ 35,000 קמ).

טיימינג ורצועות אביזרים החלפתי השנה כאשר בפעם הקודמת נעשה לפני 6 שנים בדיוק.

 

איציק

Deepal S05 MAX MY26 272Hp 
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

פורסם

אני לא חושב שיש התיישנות משמעותית כלשהי למצתים רק עקב הזמן שעובר. לדעתי אפשר להחליף כל 6-7 שנים כשיגעיו לאיזור 15.000-20.000 ק"מ.

טיימינג באוטו הזה הוחלף ב 2009 ועוד פעם ב 2015, שמן גיר ונוזל קירור גם. פילטר אוויר החלפתי איזה פעם או פעמיים בתקופה זו. הוא יצא נקי וכמעט חדש לגמרי כך שהיה מיותר להחליף. ברקסים לפי שחיקה זה ברור.

 

החלפות שמן ופילטר שמן עשיתי עד עכשיו כל שנה אולי עם חריגה של כמה חודשים.

 

 

טוב אני רואה שאין כ"כ תמיכה בדעה שאומרת שאפשר לוותר על החלפת שמן מנוע כל שנה, למרות שאישית אני נוטה לחשוב שאין עם זה בעיה.

 

 

פורסם

טוב אני רואה שאין כ"כ תמיכה בדעה שאומרת שאפשר לוותר על החלפת שמן מנוע כל שנה, למרות שאישית אני נוטה לחשוב שאין עם זה בעיה.

אני לא רואה איך התשובות פה עוזרות לך לגבש דעה כאשר רובן ככולן מבוססות על כללי אצבע ותחושות בטן.

 

היה מעניין לשמוע דעה של איש מקצוע מהתחום, לא מכונאי ולא מוסכניק על עם אינסוף נסיון, אלא כימאי או מהנדס חומרים שעוסק בתחום השמנים למחייתו..

 

עם כל הכבוד לנוכחים (ויש כבוד) אני לא מכיר שלמשהו פה יש השכלה מקצועית בתחום המדובר. אבל אשמח לגלות אחרת.

אני יודע שיש בפורום מהנדס חומרים אחד או שניים, חבל שלא הגיעו לענות פה (עדיין)

יום טוב גם לך

פורסם

מספיק להיזכר שיצרנים רבים המליצו לטפל כל 30 אלף או שנתיים ולהבין שאין עם זה בעיה.

אומנם הפסיקו את הנ"ל(בארץ) אבל מסיבות שלא רלוונטיות למקרה שלך.

פורסם
היה מעניין לשמוע דעה של איש מקצוע מהתחום, לא מכונאי ולא מוסכניק על עם אינסוף נסיון, אלא כימאי או מהנדס חומרים שעוסק בתחום השמנים למחייתו..

אני לא מבין משהו - כתבתי בגופן שקוף את הודעתי הקודמת?

פעם היה לי דיון בנושא עם מהנדס הרכב מר דוד נמרי. לטענתו, הדבר שתורם יותר מכל לבלאי של השמן הוא שינויי טמפ', כלומר: כל חימום וקירור של המנוע. מסיבה זו, לטענתו אם הרכב עובר בכל שנה נסועה נמוכה מאוד, אבל בכל פעם הוא מונע לזמן יחסית ארוך (כלומר: יש מעט נסיעות אבל כל נסיעה היא ארוכה יחסית), אזי השמן צובר בלאי נמוך ואין מניעה מהחלפתו גם אחת לשנתיים.

זה נכון שגם חימצון פוגע ביעילותו של השמן, אולם לדברי נמרי השפעתם של שינויי טמפ' על תוחלת חייו גבוהה יותר.

AUTOBIANCHI A112 JUNIOR '84 | FIAT BRAVO SENSATION '11 | RENAULT CLIO ESTATE '14

 

לא תמצא רוטס HR במחיר זול יותר.

פורסם

כמו הציטוט שמעליי, חימום וקירור המנוע לסירוגין מייצר לחות (התעבות) על חלקי המתכת הפנימיים של המנוע, שמן המנוע "יודע" לספוח אליו את הלחות הזו ולנטרל אותה. הבעיה, שמן מנוע יכול להחזיק כמות מוגבלת של לחות (מים) ולכן נסיעות קצרות מאלצות החלפת שמן תכופות. בכל מקרה הדרך היחידה להכריע מתי רכב ספציפי צריך החלפת שמן מנוע היא בעזרת בדיקות מעבדה של השמן על פי אופי הנסיעה של המשתמש, בהיעדר נתונים עובדתיים היצמדות להוראות היצרן זו הדרך הבטוחה ביותר.

פורסם

או. קי, נעשה את זה פשוט:

 

יש נהג בשם יוסי, נוסע כל בוקר 20 ק"מ לעבודה ו 20 חזרה, פעם בשבוע נוסע 5 ק"מ לסופר ופעם בשבוע 10 ק"מ לחדר כושר.

 

עושה 15.000 ק"מ בשנה, מחליף שמן כל שנה, הכל תקין.

 

יש נהג בשם משה, נוסע כל בוקר 20 ק"מ לעבודה באוטובוס וחוזר באוטובוס.

 

נוסע פעם בשבוע לסופר 5 ק"מ, פעם בשבוע לחדש כושר 10 ק"מ ועוד איזה פעם בכמה חודשים נסיעה ארוכה יותר של 50-100 ק"מ.

 

 

 

אצל מי בלאי של השמן מהיר יותר?

אצל יוסי, נכון? יש משמעותית יותר מחזורי נסיעה אצל יוסי מאשר אצל משה.

 

אז מדוע שניהם צריכים להחליף באותם מרווחי זמן?

 

האם באמת שמן סינטטי מודרני לאחר שנתיים ו 5000 ק"מ הופך להיות "לא שמיש"? מדוע?

 

 

הוראות יצרן, הן הוראות כלליות שאומרות לכסות מגוון רחב מאוד של שימושים ולא יכולות לרדת לפרטים יותר מידי. כמו שאנחנו יודעים שבתנאי שימוש מסויימים יש מקום לטפל במרווחים קצרים יותר ממה שאומר היצרן, האם בתנאים שציינתי אין מקום לטפל במרווחי זמן יותר ארוכים?

 

 

פורסם

שמן הוא מוצר כימי מורכב ומתקדם. עקב כך, קצב הזדקנותו וקצב איבוד התכונות החיוניות שלו מושפע מלא מעט גורמים.

 

מבלי לסבך את העניינים אני הייתי נוקט כך בהתאם לתרחישים הבאים:

1. אם הרכב נוסע 2000-3000 ק"מ בשנה שנצברים ב 5 ק"מ הלוך חזור לעבודה כל יום או כמו בתרחיש המקורי שציינת - הייתי מחליף שמן כל שנה.

2. אם הרכב נוסע 2000-3000 ק"מ בשנה שנצברים בנסיעות ארוכות בינעירוניות אחת לשבוע-שבועיים הייתי מוכן להמר ולהחליף שמן סינטטי מלא כל שנתיים.

 

היום כש- 5 ליטר שמן סינטטי מלא עולה 100-130 ש"ח נראה לי שמיותר להמר בעניין הזה.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

  • חברי המעגל הראשון
פורסם

האלפא שלי עברה בשנה שעברה בסביבות 6,000 ק"מ.

אני מחליף כל 7,000 והחלפתי בכל זאת שמן ופילטר כי עברה שנה.

מכוסה בצד:

🚗 .Alfa 147 2.0 Manual With B12 Pro- Kit+ Eibach Antiroll kit+ EBC Yellowstuff brakes kit+ 17" GT wheels with Toyo R888R+ Red leather seats|

נוסעת כל  יום:

 Alfa 159 TBi  With Bilstein B6+ Ragazzone Exhausts+ K&N Filter

 

פורסם
מה לגבי זה שאומרים שהחלפת שמן תכופה או הוספת שמן כל פעם גורמת למשקעים ולבוצה? זה נכון?

מי אומר את זה??

אם כבר כל הדעות הן בדיוק ההפך

יום טוב גם לך

פורסם

לפות״ש. אתה יכול לשים שמן מסוג long life המיועד להחלפה כל שנתיים ולהחליף שמן ומסנן בכל שנתיים ללא כל בעיות.

שמן מסוג זה לא מתחמצן במהירות ומיועד במקור למכוניות שיש להן תכנית החלפת שמן ממוחשבת.

BMW Car Club Israel

Official BMW Club

פורסם

מה עם נוזלים אחרים? הם לא מאבדים את התכונות שלהם אחרי תקופה?

שמן בגיר, נוזל בלמים, מי קירור.

למה דווקא מזכירים רק את השמן מנוע, רק כי היצרן אמר להחליף אותו פעם בשנה?

 

לדעתי היצרן מגביל את כמות הנעות קרות של רכב על אותו שמן על ידי המלצה להחליף שמן לפחות פעם בשנה, פשוט כי אין דרך לדעת כמה פעמים הניעו את הרכב על מנוע קר.

אני אומר את זה כי יש לנו רכב במשפחה שנוסע נסיעות קצרות, אם לחכות 10 אלף ק"מ השמן כבר לא שמן אלא משהו יותר דומה לבוץ.

זה אומר שצריך גם להחליף שמן גיר בתדירות גבוהה יותר.


×
×
  • תוכן חדש...