Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3714 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

נתון:

רכב שעובר בשנה 2000-3000 ק"מ.

לא מדובר ברכב שנוסע כל יום נסיעות קצרות של כמה מטרים אלא ברכב שנעשה בו שימוש פעם - פעמיים בשבוע.

בעל הרכב נוסע לעבודה בתחבורה ציבורית עקב אילוצי חניה ופקקים, משתמש ברכב רק לסידורים, קניות וכו' ולכן נסועה שלו כנ"ל.

 

 

שאלה - האם באמת הכרחי להחליף שמן מנוע כל שנה בלי קשר לק"מ כמו שאומרת הוראת יצרן?

 

השמן יוצא בהיר ונקי לגמרי אחרי שנה.

 

תגידו שהשמן עם הזמן מאבד חלק מהתכונות שלו? באיזה קצב זה קורה?

 

האם החלפה כל 2000 ק"מ (שנה) היא לא החמרה מיותרת שלא תורמת דבר?

 

האם לדעתכם אפשר להחליף כל שנתיים או שלוש ועדיין להיות בטוחים שהשמן יתפקד כפי שנדרש ממנו?

 

לצורך העניין מדובר בשמן סינטטי 5-40.

 

 

תודה.

 

 

  • תגובות 33
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

אם היצרן קבע החלפת שמן כל XX ק"מ או כל שנה (הקודם מבין השניים) - מומלץ לבצע זאת, מאחר וליצרן יש מידע טכני יותר מאשר לנו (לפחות, אני מניח כך).

 

כפי שכתבת, שמן מאבד מתכונותיו עקב חימצון. בשביל לתת תשובה לגבי קצב חימצון, להבנתי יש צורך בידע מעמיק בתכונות פיזיקליות של השמן (האם יש מהנדס חומרים בקהל ?).

צבע שמן - לא אומר כלום על תכונות השמן.

 

שורה תחתונה - לדעתי, כדאי למלא את הוראות יצרן, ולו רק בשביל השקט הנפשי.

פורסם

פעם היה לי דיון בנושא עם מהנדס הרכב מר דוד נמרי. לטענתו, הדבר שתורם יותר מכל לבלאי של השמן הוא שינויי טמפ', כלומר: כל חימום וקירור של המנוע. מסיבה זו, לטענתו אם הרכב עובר בכל שנה נסועה נמוכה מאוד, אבל בכל פעם הוא מונע לזמן יחסית ארוך (כלומר: יש מעט נסיעות אבל כל נסיעה היא ארוכה יחסית), אזי השמן צובר בלאי נמוך ואין מניעה מהחלפתו גם אחת לשנתיים.

זה נכון שגם חימצון פוגע ביעילותו של השמן, אולם לדברי נמרי השפעתם של שינויי טמפ' על תוחלת חייו גבוהה יותר.

AUTOBIANCHI A112 JUNIOR '84 | FIAT BRAVO SENSATION '11 | RENAULT CLIO ESTATE '14

 

לא תמצא רוטס HR במחיר זול יותר.

פורסם

סביר מאד להניח שכל התכונות של השמן נשמרות עדיין ואין צורך להחליפו.

מצד שני, מסנן השמן לא ישמור על תכונותיו כל כך הרבה זמן אז צריך להחליפו.

מסקנה למי שעושה 2000 ק"מ בשנה- לעשות טיפול כללי (מינימלי) אחת לשנה . לחסוך גם את זה לדעתי הימור של קמצנים :wink:.

אם זה לא מקולקל- אל תתקן את זה.

פורסם
גם אם תחסוך פה משהו מדובר על 200-250 ש"ח לכל היותר בשנה.

 

סכום זניח לכל הדעות.

 

הסכום זניח, אבל זה זמן שאין לי. לא הזכרתי פה את המילה "כסף" בשום מקום, הדיון לא על חיסכון בהוצאות אלא רק על ההביט הטכני והפיסקילי של הדבר.

 

 

אגב, למיכה - מה יקרה למסנן שמן אחרי שנתיים אשר במהלכן הוא עבר 5000 ק"מ?

 

 

פורסם

אני עם מקרה ממש זהה. פחות מתעקש על תאריך מדוייק ומחפש עיתוי נוח... מקסימום אאחר בחודש...

נוטה להאמין שלא יקרה כלום אם התחלופה תעשה לאחר שנתיים, אבל זה שולי מבחינת הוצאה.

וְאָהַבְתָּ לְרֵעֲךָ כָּמוֹךָ

מָה שֶׁשָּׂנוּא עָלֶיךָ אַל תַּעֲשֶׂה לַחֲבֵרְךָ

Don't know what I want ; But I know how to get it

פורסם
אני מבין אבל הסיכון שאתה מעמיד את האוטו מול החיסכון של ה 20-30 דקות של הטיפול גם לא בדיוק משתלם.

פרוצדורה של נסיעה לעיר אחרת מבחינתי ולוקחת הרבה יותר זמן מ 30 דקות. האוטו לא שלי אבל אני מטפל בו.

 

 

 

וכשתמכור את האוטו תוכל להראות שהקפדת לטפל לפי הוראות יצרן ולא חיפפת

 

האוטו הזה כבר ישן והדבר הזה חסר משמעות.

 

 

מקווה שעניתי לכל שאלות ה"מנהלה" ואפשר לחזור לנושא המקורי [emoji3]

 

 

פורסם

בכל אופן מכל בחינה אפשרית, אני אישית לא הייתי מעמיד את השמן שלי למבחן הזמן ופעם בשנה או 10K [ שהם 5K פחות ממה שהיצרן ממליץ ] אני מחליף את השמן.

 

ככה אני רואה את זה.

פורסם (נערך)

יש בכפר סבא מעבדה מיוחדת. אתה שולח להם דגימת שמן מנוע (תשאב עם קשית מחור המדיד שמן) והם כבר אומרים לך אם עבר זמנו. לא בדקתי אבל ייתכן שעם עלות הבדיקה כבר עדיף להכניס למוסך כל שנה וזהו. יש גם מכשיר למוסכים שבודק את מצב השמן במקום . אתה משלם פה הרבה כדי לחסוך נסיעה למוסך.

אתה באמת רוצה להכנס לנושא כזה ?

עריכה אחרונה על ידי save
פורסם

נראה שקראת את המחשבות שלי, בוקי.

 

באמת שרציתי לדעת איך טיפול 10K נהפך לטיפול של 3-5-6K בשנה וללא נסיעות ארוכות מדי. מה אז עושים?מחליפים את כל החלקים כרגיל, מחליפים רק שמן מנוע ופילטר? סליחה על ההתעלקות וחג שמח.

 

ואל תגידו "לנסוע בתחבורה ציבורית". כולנו יודעים שבכל מצב עדיף רכב אם יש יכולת להחזיק אותו.

פורסם

בקאוואליר הייתי מחליף שמן כל חצי שנה גם כשהנסועה הייתה 1000 ק"מ.

אם הייתי צריך להכנס למוסך כדי לעשות את זה סביר להניח שלא הייתי עושה את זה.


×
×
  • תוכן חדש...