Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3543 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אז ככה.

 

לאחר שגיליתי שלנסוע 100 ק"מ ביום עם מיצובישי לנסר זה לא כיף, התחלתי לחפש רכב נוח יותר.

 

בהתחלה חשבתי על שברולט קרוז, קורולה או פורד פוקוס 11-12, אבל אחרי הזוועות ששמעתי על הגיר של פוקוס, וחוסר אהדה כללי שלי לתוצרת GM, מחירי יד שניה זוועתיים של טויוטה והונדה (לשלם הון תועפות, וכמעט ולא להתקדם בשנתון) ובכלל חוסר רצון להתחייבות כלכלית לטווח ארוך (התכוונתי לקחת מימון עד איזור 50 אש"ח), ירדתי מהעניין.

 

ואז חשבתי. יש רכב שרציתי הרבה זמן, אבל בגלל חששות ממחירי חלפים של פורד, בכל פעם נרתעתי ממנו, וגם הטראומה שהייתה לי מקסנטיה עדיין הייתה טריה, ואז חששתי מרכבים אירופאיים בכללי.

 

הרכב היה פורד מונדאו MK3. איכשהו התאהבתי במראה שלה עוד כשהיא הגיעה לארץ ב2001, ואני חושב שהדגם שבא אחריו, MK4, היה נפילה רצינית מבחינת עיצוב, והבנתי שגם מכנית הוא לא להיט.

 

לפני כשנתיים, נוספה לצי הרכבים של המשפחה פורד פוקוס 2005 MK1, שלמרות הגיל המופלג והקילומטראז' הגבוה, מגלה אמינות מופתית, וגם מה שמתקלקל, לא גורם כל כך לפשיטת רגל.

 

אז מדי פעם העפתי מבט על מודעות ביד2, חיפשתי מונדאו שנת 2007, שהיא השנה האחרונה של MK3 (אני חושב שהכי כדאי לקנות רכב משנת מודל האחרונה שלו, כשרוב הבאגים כבר טופלו, לעומת הדגם החדש יותר, שמביא איתו באגים חדשים, וגם יקר יותר), אבל כל מה שראיתי, היה או עם קילומטראז' גבוה (חיפשתי לא יותר מ150K), או דרשו מחיר לא הגיוני (הייתה אחת עם 50K, שדרשו עליה 32 אש"ח).

 

בכללי, איכשהו תמיד קורה לי שהאוטו שלי מוצא אותי לבד. ופעם אחת, כשפתחתיף קפצה לי לעין מודעה של פורד מונדאו 2007 עם 134K ק"מ. והכי טוב - הרכב היה בעיר שלי, ככה שלא הייתי צריך ללכת רחוק בשביל לראות אותו.

 

אז הסתבר שהרכב חיצונית ופנימית שמור, רק שהיו רעידות מהמנוע, ובלמים שחוקים. גיר/מנוע/שאסי יצאו תקינים בבדיקה, והרכב נרכש ב20 אלף ש"ח.

 

במסגרת יישור קו הוחלפו:

 

שלושת תושבות מנוע

בלמים בארבעת הגלגלים (דיסקים ורפידות, דיסקים קדמיים פעמיים, כי החדשים הגיעו עקומים)

שמן מנוע

פילטרים (שמן ואוויר)

פלאגים

הכל ביחד באיזור 2800 ש"ח

 

אלטרנטור (800 ש"ח), כי המקורי הוציא 19V :shock:, וגרם לשישו ושימחו במערכת החשמל.

 

כיוון פרונט ואיזון גלגלים (200 ש"ח)

 

ביטוח (חובה 1450, מקיף 2800, גרר + שמשות 400 ש"ח). אולי לא אחדש את המקיף בשנה הבאה.

 

נשארו עוד כמה דברים קטנים ומציקים:

 

הזעת שמן מחיבור בין גיר למנוע (מאחר ואין נזילה, הוחלט להשאיר ככה).

 

הזעות שמן ממכסה שסתומים (צריך אטם, ואולי לכוון שסתומים על הדרך, אם כבר פותחים).

 

הגה יחסית קשה (יותר קשה משל פוקוס). החלפת שמן חלקית לא עזרה, אולי כדאי לנקז את כל המערכת, ולהחליף הכל לשמן מקורי של פורד, כרגע יש סתם שמן גיר דקסרון 3, במקרה הגרוע משאבת הגה. או אולי ככה זה אמור להיות.

 

דוושת גז קשה, שהייתה מגיבה בדיליי. התגובה מאוד השתפרה עם ניקוי מצערת, אבל היא נשארה קשה. השפרצתי WD40 על כבל גז, עזר בערך ליומיים, עכשיו חזר לקדמותו. כנראה שצריך כבל גז חדש (למזלי יש עדיין דוושת גז מכנית עם כבל).

 

ריח לא נעים מהמזגן (כנראה צריך ניקוי מאייד).

 

רדיודיסק 6000CD. זה מוזר שברכב מודל 2007 הרדיו עדיין לא קורא MP3, אבל זה יטופל בעזרת מתאם שהוזמן וצריך להגיע, ואז יותקן רדיו קלריון עם USB וBT (אין לי צורך או רצון במולטימדיה מופלצת עם טאץ' ואנדרואיד).

 

בכללי, האוטו שמור, אבל מוזנח. בעל הרכב (יוצא חבר העמים מבוגר) טיפל באוטו בשיטות סבא - שמר על מה שהוא מכיר, והזניח את מה שהוא לא מכיר, ולא הפריע לו.

 

ועכשיו לדברים החיוביים.

 

הרכב מאוד נוח. אם במיצובישי הייתי מתעב את הדרך מהעבודה לבית, פה אני שם קרוז קונטרול, מזגן ופשוט מתגלגל הביתה על 120-130.

 

פה יש לך תחושה כאילו אתה בטנק. הכל גדול ומאסיבי. אומנם מדובר ברכב שהורכב בבלגיה, עם מנוע יפני וגיר אמריקאי, אבל ההרגשה היא של רכב גרמני למהדרין. הכל מרגיש כבד ומסיבי.

 

המונדאו הגיעה עם מנוע 2 ליטר, גיר אוטומטי, ברמת איבזור GHIA, הכוללת:

 

פלסטיקים דמויי עץ.

בקרת אקלים.

בקרת שיוט עם זיכרון.

6 כריות אוויר.

ABS

ארבע חלונות חשמל עם פתיחה וסגירה מהשלט.

מושבי בד נעים למגע (אני חושב שזה נקרא VELOUR, לא יודע איך זה בעברית).

פיקוד חשמלי על גובה כסא נהג (לא ברור למה הוא חשמלי).

רדיו פורד 6000CD עם שליטה מההגה.

משענת יד, הגה וידית בלם יד מעור.

תאורה בתא כפפות ובגאז' (סוף סוף).

 

צריכת דלק (בעיקר בין עירוני) בערך 10.4 ליטר ל100 ק"מ (לפי מחשב). אולי בעתיד אשקול להתקין מערכת גז.

חבל שאין דיזל בארץ.

 

כרגע אני מאוד מרוצה מהרכב, וביחס למחיר שלו הוא נותן תמורה מצויינת. את 90% מהירידת ערך הוא ספג, ומכאן נשאר רק לנסוע עד שיגיע להשבתה.

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

  • תגובות 102
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

תודה רה

כל הטיפול שהזכרת עלה 2800? נשמע ממש זול! זה נראה לי המחיר רק של התושבות והעבודה עליהן

 Daihatsu YRV 01' 86 HP << Sold

KIA Cerato 08' LX 122 HP << Sold

Chevrolet Cruz 13' LT Wagon 141 HP 1.8L

 80 Mitsubishi Attrage 15' INSTYLE HP 1.2L

פורסם
הגה יחסית קשה (יותר קשה משל פוקוס). החלפת שמן חלקית לא עזרה, אולי כדאי לנקז את כל המערכת, ולהחליף הכל לשמן מקורי של פורד, כרגע יש סתם שמן גיר דקסרון 3, במקרה הגרוע משאבת הגה. או אולי ככה זה אמור להיות.

 

לא שאני חושב שזה משהו שצריך לעשות על בסיס תקופתי, אבל מסרק הגה ישן גם הוא יכול לתרום להגה נוקשה וגם פחות "מתקשר".

הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

פורסם

תתחדש !

נראית לי אחלה בחירה בכלום כסף (יחסית לתמורה).

וכן, אלטרנטורים זו אחת המחלות של המונדאואים, מסתבר.

גם האחזקה (מה שבצעת) נראית בגדר הסביר מבחינת מחירים (היכן מטפל ברכב ?)

תמשיך להנות ולעדכן.

alfa 156 2.5.

פורסם
לא שאני חושב שזה משהו שצריך לעשות על בסיס תקופתי, אבל מסרק הגה ישן גם הוא יכול לתרום להגה נוקשה וגם פחות "מתקשר".

אני חושב שכדאי קודם ללכת על אופציות זולות יותר

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

פורסם

מעולה! כבר הרבה זמן אני עוקב אחרי מונדאו מהשנתונים 2006-2007 ומתבשל

לכיוון ההחלטה להחליף את הפונטו במונדאו :-) . יהיה קצת קשה להיפרד מצריכה

ממוצעת של 16 ק"מ לליטר, אך אני בטוח שמדובר בשידרוג משמעותי בכל מימד אחר.

 

אשמח אם תמשיך לעדכן רשמים וטיפולים שאתה מבצע לרכב.

פורסם

סקירה מעולה

 

 

קח בחשבון צריכת דלק זוועתית, והחלפת אלטרנטור שעם בשנה שנתיים.

 

חוץ מזה אחלה רכב.

ציטוט

יבגניפ כתב:

 

אוף. למה אני מגיב פה? 

 

פורסם

יצא לי כבר כמה פעמים לשמוע על האלטרטור הבעייתי של המונדאו - נשאלת

השאלה, לא מצאו לכך פיתרון כלשהו (כמו אלטרנטור מחוזק למשל)?

פורסם

תתחדש ותהנה !

תודה על הסקירה העיניינית.

המונדאו היתה מכונית מצויינת לזמנה, שסבלה מגיר אוטומטי גרוע (למה לא הלכו אצל מאזדה ולקחו מהם את הגיר של המאזדה 6 ?!) ותדמית של פורד.

במחירים שבהן הן נסחרות היום, היא מהווה קניה מצויינת, בהתחשב בצריכת הדלק הגבוהה יחסית.

האלטרנטור מהווה נקודת תורפה ידועה; הוא סובל מקירור בעייתי ונוטה לשבוק בטרם עת.

גם התיבה האוטומטית לא גילתה אמינות גבוהה, וחלק לא מבוטל מהמכוניות נאלצו לעבור שיפוץ גיר.

קבל עצה טובה - היתייחס למכונית כאל מכונית "שלא עשו בה כלום" מהיום בו נקנתה.

החלף את כל הנוזלים, ובייחוד את שמן הגה הכוח והתיבה האוטומטית.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

פורסם (נערך)

אכן, הוא מאוד מדוייק.

 

אני בכל זאת חושב לנקז את כל השמן מההגה כח, ולשים אחד חדש, בגדר אם לא יעיל, אז לפחות לא יזיק, כי לחזור אחרי נסיעה עירונית ממושכת עם כאבים בפרקי כף היד זה לא כיף.

 

או שהכאבים הם בכלל מהעבודה שלי (אני נמצא מול מחשב 9-10 שעות ביום).

 

גם אצלך דוושת הגז קשה?

עריכה אחרונה על ידי vadim6385

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

פורסם
אכן, הוא מאוד מדוייק.

 

אני בכל זאת חושב לנקז את כל השמן מההגה כח, ולשים אחד חדש, בגדר אם לא יעיל, אז לפחות לא יזיק, כי לחזור אחרי נסיעה עירונית ממושכת עם כאבים בפרקי כף היד זה לא כיף.

 

או שהכאבים הם בכלל מהעבודה שלי (אני נמצא מול מחשב 9-10 שעות ביום).

 

גם אצלך דוושת הגז קשה?

 

אכן גם אצלי הדוושת גז קשה, במיוחד כשהמנוע קר, דרושה בעיטה כדי שהרכב יזוז. כנראה שכך הרכב בנוי.

 

אומנם אני לא נוסע בעיר בכלל, וגם אם כן, רק ברחוב הראשי שמהירות החוקית בו היא 60, אבל ההגה לא קשה ברמה שאמורה לכאוב. הוא לא קל כמו הגה חשמלי אבל גם בעמידה לא דרוש הרבה מאמץ לסובב אותו.

 

אבל בהחלט בהשוואה לרכבים אחרים שנסעתי בהם (פיקנטו, אוקטביה החדשה וi20) הוא יותר קשה.

פורסם

מגיע לך מזל טוב כפול; גם על המונדיאו, שהיא אחלה רכב - וגם על זה שסוף סוף נפטרת מהמיציבוש (הטעות במקור ובמתכוון, רכב החברה הכי גרוע שהיה לי אי פעם).

עם רגל בחוץ... :beerchug:

פורסם

זה לא שהלנסר גרועה, כמו שהיא סתמית וחסרת יתרונות יחסיים (ואני מכיר אותה היטב, הייתה לחמי ולחבר טוב). המונדיאו נוחה ומהנה ובאופן כללי תתן חוויית שימוש שלמה יותר. תתחדש ותהנה!

I feel like I'm missing pieces of sleep
A memory fades to a pale landscape
You were an extinction, a desert heat
A blind illness of my anxiety

_______________________

ZC6 | JB43 | 932


×
×
  • תוכן חדש...