Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם

זה מה שיוצא מהאקסל שלי.

יום 1 הוא ה 5/3 , כלומר היום אנחנו ביום 21 .

אלו 2 תרחישי קצה שלי, הכתום ללא התערבות כלל, או במקרה שהסגר לא יעצור את קצב ההדבקה.

הכחול הוא עם סגר אפקטיבי.

 

התרשים הראשון הוא מספר החולים המצטבר בישראל, התרשים השני הוא מספר החולים ביום.

במקרה בכתום מגיעים ל 600,000 חולים חדשים ביום בשיא.

במקרה הכחול השיא הוא רק 200,000 חולים חדשים ביום בשיא. 

 

מי שחושב שאני טועה בענק, מוזמן לדיון בזום, אציג את החישובים שלו ואשמח לשמוע איפה אני טועה. 

שימו לב שלא נכנסתי בכלל לבדיקות או איבחונים.

זה מראה כמה חולים יהיו ביום בשני תרחישים .

אם באמת מגלים רק 10% מהחולים , אז למרות שיהיו 600,000 חולים חדשים ביום , יגלו רק 60,000 חולים. 

 

 

 

 

 

image.png.d9077ea1b742761818a7915ca45b6e71.png

 

 

image.png.9fe05edad34a6899e5f61e23e9c0c778.png

 

 

 

 

לפני 8 דקות, sperial כתב:

הנוגדנים ותאי הזכרון הם דברים שונים, אם כי כרוכים זה בזה.

 

בהחלט ייתכן שאדם יישא תאי זכרון אבל רמת הנוגדנים לאותו אנטיגן בדמו תהיה נמוכה או אפילו מתחת לסף הגילוי של הבדיקה, ועדיין יהיה מחוסן. בדיקת הנוגדנים תתן מידע יחסית אמין על החשיפה באוכלוסיה בתנאי שהחשיפה טריה ושרמת הנוגדנים לא יורדת במהירות.

מקננים (nesting), מלשון קן.

 

מקוננים (במקור בעיקר מקוננות) הם מי שאומר קינות על המת או משהו שווה ערך.

 

יותר גרוע ממה שאתה מבקש: בפורמט הקודם היה אפשר להעתיק את הציטוט בהעתקה פשוטה, כך שלא היה קושי לבנות פוסט עם כמה ציטוטים. בגרסה הנוכחית זה לא אפשרי, או שכן, אבל לא טריויאלי ולא גיליתי איך לעשות זאת.

 

מצד שני - עכשיו הפורום עש זאת עצמאית, בלי לשאול אותי.

 

 

זה ממש לא בעיה,

במקום שכתוב צטט - לוחצים על ה + ולא על הצטט

image.png.37d54fe79bd73f9140e4dde2c87a6ec2.png

עוברים ככה על כל ההודעות שרוצים לאסוף לציטוט

ואז יש חלונית קטנה בצד שמאל 

 

image.png.ed39a0a23980c03f549edd41f9c1d12c.png

 

לוחצים על "צטט 2 הודעות " או 10 אם אספתם 10 

ומקבלים חלונית תגובה עם כולם

 

 

 

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1
פורסם (נערך)

נתחיל בבעיה טכנית קלה, קשה לקרוא גרף בעברית (ועוד בלי כותרות ומקרא). אני די רגיל לקרוא גרפים מהזוג הזה, וה-RTL גרם לי עיכוב קל בהבנת הנקרא.

 

שאלה שניה - האם במודל שלך הבאת בחשבון את מספר המחוסנים, אלה שחלו, החלימו, חזרו לאוכלוסיה הכללית אבל לא ידבקו בפעם השניה? יש להם משמעות הן מבחינת מספר המאובחנים בכל יום והן מבחינת מספר החולים בכל זמן נתון.

 

תודה על העצה לגבי ציטוטים. מתברר שהמערכת עדיפה על הקודמת, שאפשרה רק שניים (אבל היתה נוחה יותר לעריכתם).

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם
לפני 3 דקות, sperial כתב:

נתחיל בבעיה טכנית קלה, קשה לקרוא גרף בעברית (ועוד בלי כותרות ומקרא). אני די רגיל לקרוא גרפים מהזוג הזה, וה-RTL גרם לי עיכוב קל בהבנת הנקרא.

 

לא רק אתה. כולם.

אי אפשר לקרוא גרפים מימין לשמאל.

How'd you get so strong mcduck?

- By lifting money bags

פורסם (נערך)

ברור שזה נלקח בחשבון, אחרת לא הייתה מקבל את השיא וצלילה אחר כך.

המודל נורא פשוט.

הנתונים שנכנסו למודל הם כאלה.

כל חולה חדש מדביק R0 אנשים חדשים  (ניתן להציב R0 כרצונך- 4.5 התלכד לי עם הנתונים של הבדיקות)

החולים החדשים שכל חולה מדביק יתגלו ב 14 יום הבאים בפילוג אחיד (אפשר לשנות את הפילוג אבל זה לא מהותי) 

בכל יום מספר החולים החדשים זה

סכום מספר החולים מה 14 ימים האחרונים כפול R0 , לחלק ל 14. - כפול מקדם החיסונית כפול מקדם הסגר. 

מקדם החיסונות זה כמות החולים  שהצטברה עד כה חלקי האכלוסיה

מקדם הסגר זה -  חלק מהאוכלוסייה לא בסגר - אפקטיביות הסגר - אם הסגר מצמצם את המגעים ב 50% אז מכפילים ב 0.5. את אפקטיביות הסגר ניתן לשנות לאורך כל התקופה, כך שניתן לבדוק מה קורה שמקלים או מחמירים בסגר במהלך התקופה,  לא חייבים לקבוע אפקטיביות מההתחלה

 

 

 

 

עריכה אחרונה על ידי korola
פורסם
לפני 25 דקות, sperial כתב:

מקננים (nesting), מלשון קן.

 

מקוננים (במקור בעיקר מקוננות) הם מי שאומר קינות על המת או משהו שווה ערך.

 

נראה לי שהכוונה שלו הייתה למשמעות הראשונה, מה שנותן את המקבילה העברית למילה Nested

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

פורסם

אני בדרך כלל נוטה להטיל ספק בקונפיגורציות, אך באמת שיש לי נטייה להאמין שהמטריקט בשיאו.

כמה משפחות בעלות הון הגדולות בעולם/מדינות (ארהב..סין) רוצות לשלוט בנו.

חישבו ותעבדו את שהעלתי.

פורסם

Epidemiologist Behind Highly-Cited Coronavirus Model Admits He Was Wrong, Drastically Revises Model
 

Epidemiologist Neil Ferguson, who created the highly-cited Imperial College London coronavirus model, which has been cited by organizations like The New York Times and has been instrumental in governmental policy decision-making, offered a massive revision to his model on Wednesday.

Ferguson’s model projected 2.2 million dead people in the United States and 500,000 in the U.K. from COVID-19 if no action were taken to slow the virus and blunt its curve.
 

However, after just one day of ordered lockdowns in the U.K., Ferguson has changed his tune, revealing that far more people likely have the virus than his team figured. Now, the epidemiologist predicts, hospitals will be just fine taking on COVID-19 patients and estimates 20,000 or far fewer people will die from the virus itself or from its agitation of other ailments.

Ferguson thus dropped his prediction from 500,000 dead to 20,000.

 

https://www.dailywire.com/news/epidemiologist-behind-highly-cited-coronavirus-model-admits-he-was-wrong-drastically-revises-model

פורסם

 

כנראה הזמינו אותו לשיחה עם מפקד המשטרה,

הסבירו לו שהוא גורם לפאניקה והחתימו אותו על מסמך שהוא טעה והוא יפרסם הודעה שהוא טעה.

 

אופס... אתה מתכוון לפרופ' באנגליה ולא לרופא בסין.

כנראה זה עובד אותו דבר בכל מקום בעולם

 

 

 

 

 

 

 

פורסם

הכל שאלה של כמה מהאוכלוסיה באמת נדבקה בווירוס הזה. מעניין מתי יתחילו עם בדיקות רנדומליות לאוכלוסיה שיבדקו האם יש להם נוגדנים לנגיף הזה.

פורסם (נערך)
לפני 22 דקות, garicho כתב:

הכל שאלה של כמה מהאוכלוסיה באמת נדבקה בווירוס הזה. מעניין מתי יתחילו עם בדיקות רנדומליות לאוכלוסיה שיבדקו האם יש להם נוגדנים לנגיף הזה.

 

שים לב שהגרפים מתעלמים לחלוטין מהשאלה הזאת, 

ההנחה היחידה היא שקצב ההדבקה באוכלוסיה הכללית הוא דומה לקצב ההדבקה של החולים המאובחנים. 

 

כלומר אם בישראל עושים בדיקות מקיפות ומצליחים לזהות 90% מהנדבקים.

אבל באיטליה עושים בדיקות מצומצמות ומצליחים לזהות רק 30% מהנדבקים.

ומקבלים שקצב ההדבקה דומה , אז תיאורטית (ועל זה הולכים לצלוב אותי פה שוב)  גם כמות הנדבקים האמתית עולה באותו קצב. 

 

כמו שאחרים כתבו פה, החולים המאובחנים הם פונקציה של החולים האמיתיים.

כמות המתים היא פונקציה של החולים האמיתיים  

כמות המונשמים היא פונקציה של החולים האמיתיים. 

 

מכיוון שכל 3 המספרים התלויים עולים באותו קצב (הכפלה כל מספר קבוע של ימים)

אין שום סיבה לא להניח שהמשתנה הלא תלוי לא גדל באותו קצב.

 

מי הצליח לעקוב? ואת מי איבדתי  בפסקה השנייה?

עריכה אחרונה על ידי korola
פורסם

ממה שנראה, איטליה במצב של שיטוח העקומה ואפילו ירידת קצב ההדבקויות החדשות.

לעומת ארהב שעקפו אותם תוך ימים ספורים, גם ספרד בדרך לשם.

המאזן ישתנה שבוע הבא, אולי נראה סוף סוף ישועה שמתקרבת באיטליה..

פורסם

יש בעיה בשלב הראשון של השרשרת שלך: מספר המאובחנים תלוי לא רק במספר הנדבקים אלא גם במדיניות הבדיקה, ברגישות וסגוליות הבדיקה ולכן גם ביכולת הניבוי החיובית והשלילית, בתזמון הבדיקה יחסית לזמן ההדבקה שיכולה להשתנות בהתאם למאפייני טכניקת הבדיקה והמעבדה - בקיצור, החוליה הראשונה בשרשרת ההיסק שלך חלשה.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

×
×
  • תוכן חדש...