Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם

כבר היינו בסיפור הזה.
גם אחוז הנדבקים מכלל הבדיקות גדל. בהתחלה זה היה עשיריות אחוז, אחרת כך 4%, שלשום כבר 8% ואתמול כמעט 9%.

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

בעבר : ניסאן NV200 2012, סיטרואן ג'מפי 2007, רנו קנגו DCI  2007,  פולו סטיישן SDI 2000, לנסר 93, אופל קדט 84.

פורסם

למה לקנות לשבוע קדימה זה נאיבי? אתה טוען שבקרוב יסגרו את הסופרים? אני תמיד קונה שבוע קדימה, לא רואה צורך ביותר מכך. אם יש הצהרות שלדעתי יגרמו לאנשים לעוף לסופר ולטרוף אותו, מחכה יומיים אחרי זה והולך לקניות. נכון לשבועיים האחרונים לא נתקלתי בתור ארוך במיוחד או בכמות אנשים מוזרה בסופר. הכול היה רגיל. 

  • רעיון טוב! 1
פורסם (נערך)

המדינות היחידות שמתמודדות היטב עם הוירוס אלה מדינות שלקחו את העניין ברצינות מלאה כבר ביום הראשון של ההתפרצות לדוגמא דרום קוריאה, טיוואן, הונג קונג, יפן. 

 

תופעה מרתקת מדינות מזרח אירופה מתקדמות במצב משמעותי יותר טוב ממדינות מערב אירופה. לדוגמא פינלנד, הונגריה, צ'כיה, אסטוניה. למה? האם בגלל שהמדינות סגרו את הגבולות כבר ימים הראשונים של ההתפרצות? אוכלוסיה יותר ממושמעת? פחות אבחון? כל התשובות נכונות? 

 

שאר מדינות פספסו את הרכבת. ארה"ב תהפוך למרכז המגפה עד סוף שבוע הבא. 

 

לפי נתונים שמגיעים ממדינות חמות נראה שמזג אוויר חם לא מעלים את הוירוס אלא מקסימום מעכב את ההתפשטות שלו. בחצי הכדור הדרומי מתחיל חורף אז הם הולכים לאכול אותה חזק. 

 

הגיע הזמן לחשוב לא במונחים של סגר - פתיחה עד הקיץ זה יעבור אלא כיצד מאמצים שגרה ואיזה שגרה בשנה - שנתיים הקרובות כי נראה שהוירוס הזה לא הולך לשום מקום עד שיהיה חיסון ו/או חיסון עדר והמשק הישראלי לא מסוגל לספוג סגירה של יותר מחודש - חודשיים. 

 

לדעתי לכל המאוחר עד תחילת מאי יהיו חייבים להתחיל לפתוח בהדרגה מקומות עבודה. 

 

 

 

עריכה אחרונה על ידי ChemGuy85
פורסם

מתי לאחרונה קיבלת נתונים מאסטוניה? אני אגיד לך כי חברינו גרים שם, ומשפחתי, שאנשים שם בבהלה. יש המון מקרים והמעקב לא כזה כמו בארץ או בבריטניה למשל. כנ"ל ברוסיה. חברים שגרים שם מסרים על shit sotrm שסוחף את המדינה, אבל אתה מקסימום תראה את פוטין מבלבל במוח ברוגע.

יותר מזה, נמנע מהעם הרבה מידע. יש להוריי חברים שם "נוצרים צליינים" שהתקשרו לשאול מה קורה ואם ניתן להגיע לסייר בבית לחם בימים הקרובים כי הייתה להם טיסה מתוכננת. 

המדינות שמתמודדות יחסית טוב אלו המדינות שמכירות את הבולשיט הזה, החל מהSARS הראשון. שמת לב כמה סינים מסתובבים עם מסיכות בעולם ביום שגרתי.

שגם בSARS הראשון החמרים הסיניים האלה ניסו להסתיר ואף שיקרו לWHO בפעם הראשונה  שהגישו בקשה לבדוק מה קורה שם. 

בקיצור אני אומר - bomb those fuckers. (אם כי העם לא כל-כך אשם כמו הממשל, אבל סרטונים של סינים רגילים אוכלים צפרדעים חיות לדעתי מקנה להם את המעמד להיות מפוצצים גם-כן). 

פורסם (נערך)

כימאי - הגיע הזמן שתעדכן את האקסלים שלך.

 

בעצם - גוגל עשתה זאת בשבילך. אופס - באסטוניה יותר מקרים למיליון מאשר בישראל. גם בנורווגיה. באיסלנד פי 8.

 

ההבדלים האלה מולטיפקטוריאליים - עניין של תרבות, עניין של זמן תגובה, עניין של אוכלוסיה וצפיפותה, מודעות ובדיקות, וגם עניין של אמינות הדיווח וטיב הטיוח.

 

דרך אגב, יש לי אמון מלא בדיווחים של משרד הבריאות הישראלי, אבל צריך להתחשב במגבלות של מדיניות ומספר הבדיקות שבוצעו. עם הגדלת קצב הבדיקה והרחבת יריעת הנבדקים המספרים יעלו משמעותית. אין לי מידע על קצב הבדיקות ומדיניות הפנית חולים לבדיקה במדינות אחרות, נתונים שמשפיעים מאד עם מספר החולים המדווחים.

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם (נערך)

צאו מנקודת ההנחה שרוב האנשים שיידבקו כבר נדבקו. או-קיי? מה שמשתנה עכשיו זה המס' שידוע עליו. ברחבי העולם אגב, לא רק בארץ. כי רוב האנשים שחזרו מחו"ל כבר חזרו, כבר היו במגע עם אנשים, שכבר היו במגע עם אחרים וכו'. מעטים האנשים שממשיכים להידבק. ההבדל הוא א - מס' בדיקות ואנשים שמופיעים חיוביים בהן. ב - אנשים שמתחילים לפתח תסמינים. משמע אין מה להיבהל ממס' החולים כי א- הוא גבוה בהרבה ממה שמופיע או יופיע אי פעם.  ב - זה רק פרמטר לנבדקים.  לא לכלל האנשים שלקו בקורונה. אל תשכחו שיש הרבה אנשים (הרבה מאוד) במדינות עם כפרים מרוחקים כמו איסלנד, נורווגיה, פינלנד, רוסיה, סין, הודו, ועוד מדינות עולם שלישי - שיש שם נדבקים שבכלל אין להם גישה למרכזי רפואה מודרניים או לחלופין שלא צריכים בכלל לגשת. שאלו אנשים שחיים סוג של self sustained כל חייהם ושיעול לא יביא אותם ל ER. או מקומות כמו אפריקה שאיידס ואיבולה זו מציאות קיימת שם ומחלה חדשה כמו קורונה לא בדיוק נוגעת להם, כי יש להם בעיות חמורות יותר.

 

עריכה אחרונה על ידי Smiro
  • אהבתי 2
פורסם

למה עדיין מודאגים כלכך מהעליה במספר החולים? לפי הבנתי עדיין לא מצאו את כל הנדבקים מפורים אז זה די הגיוני שתהיה כרגע עליה לא?

פורסם (נערך)

^

מאפשר לנתניהו לעשות נאומי מלך לנתינים ולספר להם שהקורונה היא מגיפה ברמה של המוות השחור ורק הוא עם הקשרים הבינלאומיים שלו יכול להציל את כולנו. בנוסף הוא מכשיר את הקרקע לסגר מלא שיקרה, לדעתי, בפסח בשביל למנוע תנועה של אנשים בליל הסדר. 

עריכה אחרונה על ידי ChemGuy85
פורסם

צריך לייצר הצדקה לסגר המוחלט שיגיע בימים הקרובים או בשבוע הבא - כנראה.

התקשורת מאז תחילת האירוע נכנסה לרוויה מוחלטת, ראיונות חוזרים עם אותן השאלות אותן התשובות הרדודות, נותנים במה לכל אחד רק בשביל להמשיך לנפח את האירוע, פשוט רמה נמוכה.

פורסם

אמר אם תימשך העליה בהדבקה לא תהיה ברירה ונעשה סגר. מעניין אותי לדעת האם הנדבקים אלה נדבקים ברובם חדשים או שעדיין רק אלו מלפני שבועיים שלוש

לפני 1 דקה, Dimo כתב:

צריך לייצר הצדקה לסגר המוחלט שיגיע בימים הקרובים או בשבוע הבא - כנראה.

התקשורת מאז תחילת האירוע נכנסה לרוויה מוחלטת, ראיונות חוזרים עם אותן השאלות אותן התשובות הרדודות, נותנים במה לכל אחד רק בשביל להמשיך לנפח את האירוע, פשוט רמה נמוכה.

 

בהחלט מרשים שכל יום ממלאים לפחות שעתיים וחצי של מהדורות חדשות רק על הקורונה

פורסם (נערך)
לפני 17 דקות, mazinya כתב:

אמר אם תימשך העליה בהדבקה לא תהיה ברירה ונעשה סגר. מעניין אותי לדעת האם הנדבקים אלה נדבקים ברובם חדשים או שעדיין רק אלו מלפני שבועיים שלוש

 

זו השאלה שצריך לשאול הבעיה היא שזה לא מעניין אף אחד. מן הסתם תהיה עלייה במספר הנדבקים כי אנשים נחשפו לוירוס לפני 7-28 ימים. כמו שרכב לא עוצר בדיוק בשנייה שלוחצים על ברקס גם מספר הנדבקים לא יעצר בשנייה שמטילים סגר.

 

נשאלת השאלה למה אנחנו עושים צעידה הדרגתית לסגר במקום לעשות סגר מלא כבר מהיום ל-14 ימים ולסיים עם זה על מנת למנוע קריסה של עצמאיים ולהקל עם הציבור. 

 

בנוסף, למה מותר ללכת למקווה צלחת פטרי של וירוסים וזיהומים אבל אסור לאנשים לעסוק בפעילות גופנית פעולה שמסייעת לחיזוק מערכת החיסון ושיפור בריאות הנפש באופן שאי אפשר להתווכח עליו בכלל.  נתניהו היה צריך לזרוק עצם לשר בריאות חרדי? לא יודע, אבל אשמח לשמוע את ההיגיון שעומד מאחורי החלטה זו. 

 

כל ההתנהלות הזאת לא ברורה כמה יש כאן דאגה לבריאות הציבור וכמה יש כאן דאגה להישרדות פוליטית של אדם אחד וכמה נוטה המטוטלת לאחד הצדדים. 

 

עריכה אחרונה על ידי ChemGuy85
  • רעיון טוב! 1
פורסם (נערך)

למה? כי יש לך שר בריאות שאומר שאנחנו במשבר קצת. ואומר שהקרונוה לא תפגע בבתי כנסת ואפשר להמשיך להתפלל. 

כי עמך ישראל יאכלו לחם עם פטריה אם נתניהו יגיד להם שזה יותר טוב.

כי מדינת ישראל היא כמו שתלך בבית-ספר תפתח את הדלת של הכיתה של המופרעים, ותראה את כל הכיתה בבלגן והמורה מתעסקת בעצמה ולא אכפת לה מהכיתה, אתה תסגור את הדלת ותתרחק משם כמה שיותר מהר. זו היא מדינת ישראל. וכמו שאנחנו חיים ביום יום בבוץ, מן הסתם שגם במשבר נחיה בבוץ. רק שהפעם הוא יותר טובעני. למזלנו מערכת הבריאות עוד מתפקדת ויש אנשים חכמים שם. אבל ההנהגה? בושה. העם? לפח. 

 

אני לא אומר שצריך לדלל את האוכלוסייה בישראל, אבל אני גם לא אומר שלא צריך . you feeling me? 

 

(משמעותית). 

 

משווים אותנו בחדשות למדינות אירופה. תשוו לאפריקה ומדינות המזרח התיכון. 

 

אתה חשוב שבליל הסדר לא יהיו התקבצויות במאה שערים ודומיה? בבני-ברק? 

עריכה אחרונה על ידי Smiro
פורסם (נערך)

לגבי מוסדות דת - זה לא כ"כ נכון בשלב הזה כבר. ההנהגה הדתית ברובה כן מבינה את המצב (גם אם ליצמן אומר שהמשיח יפתור את המשבר עד פסח). לפי מה שאפשר להבין מהדיווחים, גם באירופה ההתייחסות להנחיות מצד האוכלוסיה היא לא חד משמעית. באיטליה עדיין תופסים אנשים שיוצאים לרוץ בפארקים, וגם על לונדון כתבו דברים דומים. 

 

אני ממש לא יודע אם צריך לעשות סגר מלא או לא, אבל אני גם לא כ"כ מבין את החישובים, בטח לא כשהמומחים שעליהם נשענת הממשלה מסבירים שאת התוצאות של צעדים שעושים היום רואים בעוד כמעט שבועים.

 

צ'מגיא, אגב, פינלנד היא לא מדינה מזרח אירופאית, היתרון היחסי שלהם הוא אולי בצפיפות הנמוכה, חוץ ממרכז הלסינקי. באסטוניה רוב האוכלוסיה מרוכזת סביב טאלין, אבל זו לדעתי עיר גם לא צפופה במיוחד. 

עריכה אחרונה על ידי יבגניפ
תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
×
×
  • תוכן חדש...