Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם (נערך)

עזוב יבגני הנחיות מטופשות, נוגדות כל היגיון בריא ונוגדות אפילו את המלצות הרופאים. 

 

איסור לעשות ספורט? really? סבבה תסגרו חדרי כושר. אני מבין. מקומות צפופים, חלל סגור, אנשים נוגעים במשקולות ומעבירים אחד לשני. מבין את ההיגיון. לאסור על אנשים לעסוק בספורט יחידני? לאסור על אנשים לצאת לריצה לנשום אוויר ולפרוק קצת אנרגיה אחרי יום בבית? אפילו רוצחים ואנסים מקבלים שעת חצר/חדר כושר. אזרחים צריכים לחיות בתנאים פחות טובים מבני סלע?  

 

איסור לצאת 100 מטר מהבית. ואיך ימדדו 100 מטר? מי ימדוד? שוטר? פקח? הוא ייקח נ״צ שיהיה תקף משפטית? איך? סרט מדידה? google maps? הורים שלי בני 67 נמצאים בחרדות של קיום הגיעו למצב שהם מפחדים לצאת מהבית בשעות הערב בשביל לעשות הליכה. עכשיו הם ירקבו בבית ויכנסו עוד יותר עמוק לדיכאון וחרדות. 

 

תציגו תוכניות, תציגו לוחות זמנים, תנו אנשים תחושה כלשהי של וודאות ותקווה. מה עושים עם עצמאיים? מה עושים עם תשלומי משכנתאות/הלוואות/כרטיסי אשראי? מתי מתחילים להחזיר את המשק לעבודה ובאיזה הדרגתיות? 

 

כלום, אפס. פעם בכמה ימים נאום הפחדה של המלך, איסורים חדשים לא ממש חדשים רק עכשיו מתחילים קצת לאכוף וממשיכים. 

 

 

עריכה אחרונה על ידי ChemGuy85
  • מעניין 1
פורסם

אני מניח שזה מה שקורה גם במקומות אחרים בעולם, לא?

 

אני אין לי מה להצדיק הנחיה כזו או אחרת, אני גם לא חושב שיש בעיה עם זה שאני יצאתי כמה פעמים לסיבוב לבד סביב השכונה. הבעיה היא שלמרות שכמות האנשים בחוץ ירדה דרסטית (לדעתי בעיקר בזכות זה שכל בתי הקפה והפאבים נסגרו), כן ראיתי כמה פעמים קבוצות של אנשים, עומדים ומדברים או מתאמנים ביחד.

תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
פורסם

גם כל יום מחמירים הנחיות. לא נתתם אפילו 24 שעות לבדוק אם ההנחיות הקודמות עובדות, כבר שוב להחמיר. כל יום נאום שמחמירים הנחיות. דבר הכי מפגר שראיתי. או שתתנו זמן לבדוק אם ההנחיות עובדות או שתכניסו סגר מלא ונגמור עם הסיפור הזה.  מה לעזאזל השתנה ב 24 שעות שצריך שוב להחמיר הנחיות. הרי ברור שכל יום תהיה עליה במספר הנדבקים. אז רואים שיש עוד נדבקים ומחמירים הנחיות. מה רציתם שב 24 שעות לא יהיה כלום. לא ברורה לי הגישה המטומטמת הזאת

  • אהבתי 3
פורסם (נערך)

^

בדיוק זה. 

 

העניין הוא שהם לא באמת מחמירים ברוב הסעיפים אלא ממחזרים מחדש את אותן הנחיות בניסוח קצת שונה + יותר סכמויות אכיפה לשוטרים ופקחים. 

 

עריכה אחרונה על ידי ChemGuy85
  • חברי המעגל הראשון
פורסם (נערך)

הם רוצים לתת תחושה שהם שולטים במצב. מה בפועל קורה, לא ברור. במקום לפרסם הנחיות ברורות מקשקשים כל מיני שטויות שלא ברור להרבה אנשים כיצד להתנהל. מותר ללכת 100 מטר אבל אם המכולת נמצאת 200 מטר זה פתאום בסדר להתרחק?

 ההנחיות האלה שהן מוציאים כל הזמן זה מקרה קלאסי ל"הנייר סובל הכל".

 

 

עריכה אחרונה על ידי SlowRide

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

פורסם
לפני 27 דקות, ChemGuy85 כתב:

איסור לעשות ספורט? really? סבבה תסגרו חדרי כושר. אני מבין. מקומות צפופים, חלל סגור, אנשים נוגעים במשקולות ומעבירים אחד לשני. מבין את ההיגיון. לאסור על אנשים לעסוק בספורט יחידני? לאסור על אנשים לצאת לריצה לנשום אוויר ולפרוק קצת אנרגיה אחרי יום בבית? אפילו רוצחים ואנסים מקבלים שעת חצר/חדר כושר.  

 

אבל אתה יודע למה זה. 

פתאום כולם רוצים לרוץ, תופסים את נעלי הריצה שאספו אבק מאז ינואר 2017 כשקנו אותם כי "השנה אני נכנס לכושר" ויוצאים כווווולללםםםם לפארק ולטיילת.

כולם ביחד.

אנשים יצאו לפארקים לגעת במתקני כושר.

כאילו לא עשית כלום.

 

 

לפני 30 דקות, ChemGuy85 כתב:

איסור לצאת 100 מטר מהבית. ואיך ימדדו 100 מטר? מי ימדוד? שוטר? פקח? הוא ייקח נ״צ שיהיה תקף משפטית? איך? סרט מדידה? google maps? הורים שלי בני 67 נמצאים בחרדות של קיום הגיעו למצב שהם מפחדים לצאת מהבית בשעות הערב בשביל לעשות הליכה. עכשיו הם ירקבו בבית ויכנסו עוד יותר עמוק לדיכאון וחרדות. 

 

זה נכון, אבל זה מדינת ישראל, גם ככה פה מפמפמים חרדות קיום ביומיום. 

לא יודע איך ההורים שלי לא יטיילו עם הכלבה ובעצמם, אבל לדעתי אין בעיה שהם יצאו כי הם לא גרים בעיר.

 

לפני 21 דקות, יבגניפ כתב:

אני מניח שזה מה שקורה גם במקומות אחרים בעולם, לא?

 

אז שוב אני אומר, לא בהולנד.

הרבה יותר רגוע פה, ובהתחלה צווחתי על השאננות, אבל אולי זאת באמת הדרך.

בלי הלחץפאנקיהאנחנוהולכיםלמוווווותתת , יש הוראות, מי שנשמע להוראות ישמע אליהן, מי שלא - אין מה לעשות איתו.

לא יודע, אולי הם ישנו גישה מחר, אולי לא. אבל מבחינת תחושה הרבה יותר נוח לדעתי כשלא מפמפמים לך "כולנו הולכים למות עכשיו, אף אחד לא יוצא מהבית"

 

 

 

 

 

 

 

נ.ב. החברה של הפודקאסט S-emek מוציאים עכשיו פרקים יומיים של "עושים קורונה" , זה שיט שואו מצחיק, אם בא לכם קצת הומור - ממליץ

  • אהבתי 1

How'd you get so strong mcduck?

- By lifting money bags

פורסם

בגדול, אף אחד לא יודע כולם.

אין לאף אחד מושג איך הזה הולך להיות

אין לאף אחד מושג באמת כמה חולים אמיתיים יש

אין לאף אחד מושג מתי זה יעצור

 

ראש אירגון הבריאות העולמי בתחילת המשבר אמר "סין הדגימה לעולם סטנדרט חדש להתמודדות עם מגיפה"

אז המודל הסיני הוא היעד של מרבית המדינות, ברגע שהסינים הטילו עוצר/סגר/משטר צבאי מלא.

אז זה יעד ה 100% של כל מקבלי המדיניות, כל מה שנותר להם זה כל יום החליט כמה אחוזים הם מקיימים מתוך ה 100%. 

 

 

 

 

פורסם (נערך)

לא מבין איך אין תוכנית מגירה לייצור מכשירים מצילי חיים כמו מכונות הנשמה במדינה כמו שלנו, לייצר טילים/טנקים וכו' אפשר אין בעיה אבל בעת צרה צריך לסמוך על המזל/רצון של מדינות אחרות ?
מה הבעיה בשמירת תוכנית ייצור למכונת הנשמה ? אפילו שתיהיה מיושנת יחסית להיום- אבל עם זמן ייצור נמוך משמעויתית מאשר " בואו נתכנן היום מכונת הנשמה מ0- מי מתנדב?".

עריכה אחרונה על ידי hwgeek

Peugeot 508 2019 1.6L 180 HP - כי ליקראת משבר גיל ה40 רציתי להחזיר את הריגוש לחיים בכל התנעה 🙃

פורסם (נערך)
לפני 19 דקות, David32 כתב:

 

אז שוב אני אומר, לא בהולנד.

הרבה יותר רגוע פה, ובהתחלה צווחתי על השאננות, אבל אולי זאת באמת הדרך.

בלי הלחץפאנקיהאנחנוהולכיםלמוווווותתת , יש הוראות, מי שנשמע להוראות ישמע אליהן, מי שלא - אין מה לעשות איתו.

לא יודע, אולי הם ישנו גישה מחר, אולי לא. אבל מבחינת תחושה הרבה יותר נוח לדעתי כשלא מפמפמים לך "כולנו הולכים למות עכשיו, אף אחד לא יוצא מהבית"

 

 

 

מדהים מה שאתה מספר, כאילו המצב בהולנד יותר גרוע מאשר בארץ,

לפחות במדדים שמפרסמים  (שוב אנחנו לא באמת יודעים מה המצב האמיתי בשתי המדינות)

אבל חיים כמו באיטליה, כאילו שום דבר אמיתי לא יקרה שם. 

 

מה אגיד לך, חיים טובים.

 

נ.ב - גילוי נאות.

יש לי קרובים גם באיטליה וגם בהולנד

 

image.png.48f5c3dec94472568c53c925cbb2cb87.png

image.png.3462dc54effda23edc139076e13f4538.png

 

עריכה אחרונה על ידי korola
פורסם

עד לפני מספר ימים, הייתי אופטימי: חשבתי שכל התקופה הזו תסתיים תוך חודש.

היום, אני לא מאמין שנצא מהתקופה הזו עד יוני בגלל תקופות החגים של הדתות השונות כתוצאה מהפחד של התקהלות.

והכי מעצבן שלא מנגישים לציבור מידע מפורט על הנגיף, ויש המון שמועות על אופן התפשטות. מי שרוצה להגדיל ראש ויודע אנגלית, לומד ממדינות שונות.

ולסוף: רק מפחידים אותנו על סגר ועוד סגר ועוד סגר, שבסופו של דבר, רק אתמול אושרו התקנות שכבר 3 ימים התקשורת מדווחת על הסגר שאושר אתמול. ואני שואל בשביל מה?

פורסם
לפני 25 דקות, SlowRide כתב:

הם רוצים לתת תחושה שהם שולטים במצב. מה בפועל קורה, לא ברור. במקום לפרסם הנחיות ברורות מקשקשים כל מיני שטויות שלא ברור להרבה אנשים כיצד להתנהל. מותר ללכת 100 מטר אבל אם המכולת נמצאת 200 מטר זה פתאום בסדר להתרחק?

 ההנחיות האלה שהן מוציאים כל הזמן זה מקרה קלאסי ל"הנייר סובל הכל".

 

 

 

הבעיה היא שהם יוצרים אפקט הפוך רק מלחיצים אנשים ומגבירים את חוסר הוודאות בקרב הציבור. 

 

לפני 11 דקות, hwgeek כתב:

לא מבין איך אין תוכנית מגירה לייצור מכשירים מצילי חיים כמו מכונות הנשמה במדינה כמו שלנו, לייצר טילים/טנקים וכו' אפשר אין בעיה אבל בעת צרה צריך לסמוך על המזל/רצון של מדינות אחרות ?
מה הבעיה בשמירת תוכנית ייצור למכונת הנשמה ? אפילו שתיהיה מיושנת יחסית להיום- אבל עם זמן ייצור נמוך משמעויתית מאשר " בואו נתכנן היום מכונת הנשמה מ0- מי מתנדב?".

 

הייתה לזה התייחסות ב-podcast ששמתי לפני מספר עמודים. מדינות לא מתכוננות למגפות ב-long game. דמיין שכל פעם שיש מלחמה היינו צריכים באותו הרגע לרוץ לרכוש טנקים ומטוסים. 

 

דוגמא נוספת שהביא החוקר הוא חיסון לסארס מחלה שהיא קרובת משפחה של COVID-19. התחילו לעבוד על חיסון, הגיעו ל-90% מוכנות, אבל פתאום הוירוס נעלם, חברות פארמה איבדו עניין והפסיקו לתקצב את הפיתוח של החיסון. 

 

חיסון לא מפתחים להתפרצות שיש היום אלא להתפרצות שתהיה עוד 5-10-20 שנה. אם היה לנו חיסון נגד סארס יש סיכוי טוב שהחיסון היה מעניק הגנה לפחות חלקית גם נגד COVID. אחרי הכל 50% הגנה זה הרבה יותר טוב מ-0% הגנה. 

 

פורסם

דייויד, הפידבקים שקיבלתי מהמשפחה בהולנד הם של זלזול מוחלט בשלבים הראשונים של המגיפה. בהתאם לכך תחלואה ותמותה משמעותית גהוהים מאשר בישראל (במספרים למיליון נפש, לפי הטבלה של גוגל שקישרתי קודם).

 

מה שאני רואה עכשיו הוא הלם מכך שהמדינה נוקטת אמצעי בידוד כלשהם.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם
לפני 13 דקות, korola כתב:

מדהים מה שאתה מספר, כאילו המצב בהולנד יותר גרוע מאשר בארץ,

לפחות במדדים שמפרסמים  (שוב אנחנו לא באמת יודעים מה המצב האמיתי בשתי המדינות)

 

מה אגיד לך, חיים טובים.

 

 

לא כאילו, המצב מבחינת מספרים יותר גרוע.

אבל גם יותר רגוע פה.

לא יודע, בהתחלה באמת חשבתי ששאננות וזה, אבל עכשיו? הרבה יותר נחמד כשרגוע, לי ולאנשים הגיוניים לא צריך לפמפם יותר מדי על סגר ודברים כאלה. אני נשאר בבית, מטומטמים (ובמיוחד זקנים מטומטמים) לא חסר.

 

לפני 2 דקות, sperial כתב:

מה שאני רואה עכשיו הוא הלם מכך שהמדינה נוקטת אמצעי בידוד כלשהם.

 

אין שום אמצעי בידוד

אמורים רק לאכוף אסיפות של אנשים, ואם 3+ אנשים לא מאותו הבית נמצאים אחד מהשני במרחק של פחות מ 1.5 מטר.

מי ישמע. 

How'd you get so strong mcduck?

- By lifting money bags

פורסם
לפני 32 דקות, korola כתב:

בגדול, אף אחד לא יודע כולם.

 

 

מגפת הקורונה in a nutshell. 

 

אף אחד לא יודע כלום, כולם מגששים באפלה, כולם פועלים על סמך הערכות מבוססות מודלים מתמטיים, המון דעות ומחקרים סותרים של מומחים ולקינוח הנחיות מעורפלות שרק יוצרות עוד יותר בלבול, לחץ, חרדה וחוסר ודאות בקרב הציבור.

 

 

פורסם

פרסמו את מספרי הבדיקות מאתמול 

שיא בכמות הנבדקים - 5240.. - מצאו 495 חולים חדשים,  אבל עלייה יותר גדולה באחוזי החיוביים.

אין ספק שהם לא מצליחים לגדיל את כמות הבדיקות  באותו קצב שכמות הנדבקים החדשים.

 

 

5.3% 152 2850 19/03/2020
6.5% 161 2473 20/03/2020
5.6% 105 1889 21/03/2020
8.5% 264 3095 22/03/2020
9.2% 345 3748 23/03/2020
8.8% 448 5067 24/03/2020
9.4% 495 5240 25/03/2020
×
×
  • תוכן חדש...