Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

  • חברי המעגל הראשון
פורסם

לא הבנתי עדיין אם סתם נסיעה ברכב בלי לצאת ממנו זה נגד ההוראות החדשות.

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

פורסם (נערך)
לפני כשעה, korola כתב:

עזוב,

יותר קל להגיד שאי אפשר לדעת כלום

אף אחד לא יודע כלום

ובכלל אי אפשר לדעת שום דבר 

מה? מה הקשר בין מה שכתבת לנושא שהתדיינו בו? אני חושב שידע זה כוח ואני נגד אלו שאמרו פה בדיון שעדיף לדעת כמה שפחות (לטעמי, גישה מוזרה). אבל כשזורקים שטויות כמו "חצי חיסון", אי אפשר להישאר אדיש. או שהגוף מפתח נוגדנים לפטוגן הספציפי, או שלא. 1/0. יש נוגדנים - הגוף מחוסן, אין נוגדנים - לא מחוסן.

 

ביקשתי דבר פשוט - ציטוט למה שהוא כתב. הייתי מקבל והוא היה מניח את הדעת, הייתי אומר וואלה טעיתי. אבל במקום זה קיבלתי לינק לעמוד ויקיפדיה של איזה פרופסור, וקישור לפודקאסט של שעה וחצי של "Joe Rogan" (מי).

 

לפני 49 דקות, sperial כתב:

בלאזו, בן כמה אתה? אני שואל כיוון שההצעות שלך ממש לא מעשיות לחלק גדול מאד מהאוכלוסיה

 

יש סיבה טובה מאד לכך שהליכה הוא הספורט המומלץ לחלק גדול מהאוכלוסיה: פעולה בסיסית שכל אחד מבמע ממילא, הציוד הנדרש היחיד הוא זוג נעליים מתאים והבטיחות, סכנת הפציעות קטנה. כל שאר הרעיונות שהעלית קשור גם למורכבועות או סיכון מוגבר. 

28.

הליכה כבודה במקומה מונח, אבל אם המצב לא מאפשר (והוא לא), אז לא חסרים פתרונות אחרים לעשיית ספורט בבית. אני עשיתי 30 דקות של Shadow boxing "מודרך" (הקלטה בה המאמן יורה צירופים). כל מה שצריך זה 2x2 מטר פנויים. וזו רק דוגמה אחת. הרשת מלאה, במיוחד בתקופה האחרונה (בה גם למאמני הכושר אין עבודה) בסרטונים והדרכות של אימונים ביתיים. מי שרוצה לעשות ספורט ימצא את הדרך, ממש לא חסר. מוכן לחתום שהסיבה לרוב המתרעמים על האיסור הזה היא שעד עכשיו היתה להם פירצה שאפשרה להם לצאת מהבית ולטייל בחוץ, ועכשיו זה נלקח מהם. גם אני עד לפני יומיים טיילתי עם הכלב בשדות הריקים (מאנשים, תמיד, בלי קשר לקורונה) ליד הבית שלי, עכשיו אני כבר לא עושה את זה.

עריכה אחרונה על ידי Blaz00r
  • רעיון טוב! 2
פורסם
לפני 30 דקות, Gosser1860 כתב:

 

ריבועי היא לא מקרה פרטי של מעריכי.

פונקציה ריבועית היא פולינום ממעלה שנייה, קרי f(x) = x^2

פונקציה מעריכית היא פונקציה מהצורה f(x) = a^x

 

פונקציה מעריכית עם חזקה 2, זה מספר קבוע, עבור a טבעי כלשהו.

 

Carry on.

 

@m3x7r3m3 עשיתי את זה נכון? 

 

לגמרי נכון, אבל אז זה לא נראה כמו מה שקורולה כתב לא?

מרוב מספרים ונוסחאות כבר איבדתי את זה🤯

 

לפני 21 דקות, hwgeek כתב:

ניקיון עם מגבונים אני עושה להם מהיום הראשון(פנים/טוסיק/כפות רגליים) כי הם עולים על ספות וכיסאות ותמיד ניצמדים, השאלה האם זה מספיק לקורונה?
אני כבר מתכנן פינה עם מגש חול + חתיכת ענף (הנקבה אוהבת לעשות על חול והזכר צריך עמוד/עץ לסמן חח).

מזל שהם קטנים כ-5ק"ג

 

מי באמת יודע אם זה מספיק?

אצלי סביב 9-10 ק"ג כל חד

 

Just now, קורן בן אשר כתב:


🤣

Touche! 1:1

להגנתי יאמר זה היה לפני הקפה של הבוקר.

אגב, איך עושים פה ציטוטים מקוננים? אי אפשר?

 

🤣

 

כבר קרה לי שעשיתי ציטוטים מקוננים, אבל לא בכוונה

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

פורסם
לפני 3 שעות, korola כתב:

לדעתי זה סטייה מובהקת

אתה יכול פשוט להריץ את כל הנתונים ולעשות ניתוח שונות, אם תצא לך תשובה מובהקת, מדהים.

פורסם

תודה גוסר וקורן.

 

פעם, לפני הרבה שנים, למדתי מתמטיקה עם מהנדסי מכונות. השימוש בה הסתיים עם המבחן האחרון, ולא נזקקתי לפעולות יותר מורכבות מהעלאה בחזקה שלישית.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם (נערך)
לפני 14 דקות, Blaz00r כתב:

ביקשתי דבר פשוט - ציטוט למה שהוא כתב. הייתי מקבל והוא היה מניח את הדעת, הייתי אומר וואלה טעיתי. אבל במקום זה קיבלתי לינק לעמוד ויקיפדיה של איזה פרופסור, וקישור לפודקאסט של שעה וחצי של "Joe Rogan" (מי).

 

אין לי ציטוט זה נאמר בעל פה.  קיבלת קישור ל-podcast כדי שתוכל לשמוע. תגיד "אין לי כוח לשמוע שעה וחצי הרצאה של איזה פרופסור". בסדר גמור. אף אחד לא מכריח אותך. 

 

הנה:

 

Joseph James Rogan is an American comedian and podcast host. He has also worked as a mixed martial arts color commentator, television host, and 

 

https://en.wikipedia.org/wiki/Joe_Rogan

 

https://www.youtube.com/user/PowerfulJRE

 

תסתכל כמה דברים למדת היום ממש האוניברסיטה של החיים. 

עריכה אחרונה על ידי ChemGuy85
פורסם (נערך)
לפני 13 דקות, m3x7r3m3 כתב:

לגמרי נכון, אבל אז זה לא נראה כמו מה שקורולה כתב לא?

מרוב מספרים ונוסחאות כבר איבדתי את זה🤯

 

@korola כתב שברגע שזה מעריכי זה כבר לא משנה (בערך, אני לא זוכר בדיוק). 

@malcishua הראה דוגמא (עם חסם של מיליון, אבל זה קורה הרבה לפני), בהשוואה בין ריבועי לבין מעריכי עם בסיס 1.01. כדי לסתור את הטענה שמעריכי זה סוף העולם.

 

מעריכי עם בסיס 2 (מה שמראים כל הזמן בחדשות, מה שביבי וליצמן ניסו להסביר) הוא בהחלט גידול מבהיל ומאוד קשה ל"תפוס" כמה מהר הפונקציה הזו עולה.

 

בנוסף, אנשים עושים די הרבה מישמש עם אקספוננט ומעריכי (בחדשות וכו'). אקספוננט היא פונקציה מעריכית עם בסיס e, שהוא בקירוב 2.71, ונכון לומר שאקספוננט הוא מקרה פרטי של מעריכי.

 

@sperial מקווה שזה עונה על משהו.

 

אני למדתי מת' עם מתמטיקאים וחלק מהשיט הזה נצרב בי באופן בלתי הפיך וכנראה אחראי (בהווה ועתיד) על לא מעט סיוטים.

 

עריכה אחרונה על ידי Gosser1860
בתאריך 17.8.2022 בשעה 11:01, ישה כתב:

היום מדיין 4 פעמים בערב בפנסיה פעם ב שבוע ונזקק לזוקף נופלים הופ עוד 400 ש"ח להוצאה

לפני 5 שעות, falou כתב:

צריך לזכור שאנשים עם קטן גם משתמשים בו פחות זמן ולא אובססיביים על להחזיק אותו ביד... 

TL;DR- Turing, Lagrange, Dijkstra, Riemann

פורסם (נערך)
לפני 12 דקות, Blaz00r כתב:

 מוכן לחתום שהסיבה לרוב המתרעמים על האיסור הזה היא שעד עכשיו היתה להם פירצה שאפשרה להם לצאת מהבית ולטייל בחוץ, ועכשיו זה נלקח מהם. גם אני עד לפני יומיים טיילתי עם הכלב בשדות הריקים (מאנשים, תמיד, בלי קשר לקורונה) ליד הבית שלי, עכשיו אני כבר לא עושה את זה.

 

אני אוהב את זה שאתה מסתכל במראה וחושב שמה שמתאים לך מתאים לכל אחד. לא כולם יכולים לעשות shadow boxing, לא כולם יכולים להתחיל לעלות ולרדת במדרגות. אנשים צריכים מרחב מכל מיני סיבות חלקן בריאותיות וחלקן פסיכולוגיות. יש סיבה למה אסירים בכלא מקבלים "זמן חצר" ונחש מה בני סלע, אנס סדרתי, מקבל יותר זמן חצר מאיתנו והאנשים הכי חופשיים במדינה הם הומלסים. 

 

 

 

עריכה אחרונה על ידי ChemGuy85
  • מעניין 1
פורסם

קורולה לא כתב גם כל מיני נוסחאות או שכבר ממש נהיה לי מישמש מהדיון הזה?

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

פורסם (נערך)
לפני 21 דקות, m3x7r3m3 כתב:

 

לגמרי נכון, אבל אז זה לא נראה כמו מה שקורולה כתב לא?

מרוב מספרים ונוסחאות כבר איבדתי את זה🤯

 

🤣

 

כבר קרה לי שעשיתי ציטוטים מקוננים, אבל לא בכוונה

 

למה זה לא נראה כמו מה שכתבתי , זה בדיוק מה שכתבתי  אתמול ב 00:00 בלילה. 

גידול מערכי  , בגידול מעריכי מרכיב הזמן הינו החזקה.

מקדם ההדבקה הינו בבסיס. 

למח האנושי (בעיקר למי שלמד הנדסה) הכי קל להציב 2 בבסיס. 

ואז מרכיב ה-X הינו בזמן וסופרים אותו בתקופת הכפלה , במקרה שלנו זה 3 ימים

אז כל 3 ימים מקדמים את הX ב 1. 

 

אותו דבר אפשר להכניס לבסיס 1.26 , שזה בעצם מקבל ההכפלה היומי במידה ויש הכפלה כל 3 ימים.

כן 1.26^3 = 2 . 

ולכן ה X נמדד בימים. 

אפשר גם לדחוף לבסיס 1.01 , במקרה שלנו הכפלה כל 3 ימים, אז מקדם 1.01 מתאים לגידול כל שעה.

ולכן בעוד 72 שעות נקבל 1.01^72  שזה בדיוק 2. 

 

ולכן מגיפה מתפשטת בגידול מעריכי , מרכיב הזמן נמצא בחזקה- אותו מקדמים (ימים , שבועות, שעות , דקות)

בבסיס מכניסים את מקדם ההכפלה, כל עוד הוא גדול מ1 (אפילו 1.01) המגיפה מתפשטת. 

 

 

 

לפני 15 שעות, korola כתב:

 

 

גידול ריבועי הוא  y=X^2  , המגיפה לא מתפשטת בצורה כזאת.

המגיפה מתפשטת בגידול מערכי שהוא    y=2^X 

 במקרה שלנו X הוא מספר ההכפלות ,  כרגע בישראל מכפילים כל 3 ימים. 

אנחנו ב 2000 חולים, זה אומר ש X שלנו כבר הגיע ל 11.  

ב 20 נגיע למיליון חולים , משרד הבריאות מעריך ש 4% צריכים הנשמה.

יש רק 1000 מכונות הנשמה זמינות.

לכן שנגיע ל 25,000 חולים לא יהיו מספיק מכונות לכל מי שצריך.

זה בערך עוד 4 או 5 הכפלות , יתכן שזה יקרה עוד 14 יום ויתכן שנצליח להאט את הקצב. 

זה הכל תלוי כמה חזק נלחץ על הברקסים.

 

 

 

 

 

עריכה אחרונה על ידי korola
פורסם

עכשיו רשמית איבדתם אותי 🤣

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

פורסם (נערך)

יש ZOOM ...   ויש אקסל.

זה באמת לא כזה מסובך למדל את המחלה לאקסל.

אם יש ביקוש אין לי בעיה להעביר הרצאה של 40 דקות בזום. 

 

מבטיח לכם אחרי שתראו את המידול באקסל תבינו בדיוק על מה כולם מדברים.

ויותר חשוב... מה שכבר כתבתי מספר פעמים בעבר.

איך יוצאים מזה? 

נחמד להכניס את כולם להסגר . אבל מה המטרה?

מה קורה אחרי שמשטחים את העקומה?

כתבתי את זה כמה פעמים ורק עכשיו פתאום מתחילים לדבר על זה בישיבות.

וראש המל"ל נדרש לתת תשובות. 

 

 

עריכה אחרונה על ידי korola
  • רעיון טוב! 2
פורסם

הרצאה של 40 דקות על אקסל ופונקציות מעריכיות?

אני שוקל אם לא עדיף כבר הקורונה (בחלק הטוב אני צעיר, בחלק הרע אני מעשן)

 

אודיע כשתהיה לי תשובה חד משמעית 😆

  • מצחיק 1

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

פורסם
לפני 9 דקות, ChemGuy85 כתב:

 

אין לי ציטוט זה נאמר בעל פה.  קיבלת קישור ל-podcast כדי שתוכל לשמוע. תגיד "אין לי כוח לשמוע שעה וחצי הרצאה של איזה פרופסור". בסדר גמור. אף אחד לא מכריח אותך. 

גם הכוונה למתי בדיוק בפודקאסט זה נאמר (דקה XYZ) זה נחמד.

 

לפני 7 דקות, ChemGuy85 כתב:

 

אני אוהב את זה שאתה מסתכל במראה וחושב שמה שמתאים לך מתאים לכל אחד. לא כולם יכולים לעשות shadow boxing, לא כולם יכולים להתחיל לעלות ולרדת במדרגות. אנשים צריכים מרחב מכל מיני סיבות חלקן בריאותיות וחלקן פסיכולוגיות. יש סיבה למה אסירים בכלא מקבלים "זמן חצר" ונחש מה בני סלע, אנס סדרתי, מקבל יותר זמן חצר מאיתנו והאנשים הכי חופשיים במדינה הם הומלסים.

 

🤔

נתתי ד-ו-ג-מ-ה לפעילות ספורט שאפשר לעשות. כמוה יש גם עוד עשרות (!!). מה שאתה אומר זה בדיוק למה המדינה הזאת נראית כמו שהיא נראית, לטוב ו(במקרה הזה) לרע. כל אחד חושב על הת*ת של עצמו, מנסה לעגל פינות, להתחכם, בלי שום אחריות קולקטיבית (או אחריות בכלל). אז אי אפשר לצאת מהבית כי יש מצב חירום שדורש את זה (אני לא נוגע באם זה מוצדק או לא, זה המצב הנתון ואלו ההוראות שאנחנו האזרחים צריכים למלא אחריהן), מה קרה!!!!!!!!!

 

איבדת אותי לגמרי בהשוואה לבתי כלא ובני סלע. מה הקשר?

 

**אפשר לשלב שני ציטוטים באותה הודעה, אין צורך לשלוח שתי הודעות נפרדות.

 

לפני 7 דקות, korola כתב:

ויותר חשוב... מה שכבר כתבתי מספר פעמים בעבר.

איך יוצאים מזה? 

נחמד להכניס את כולם להסגר . אבל מה המטרה?

מה קורה אחרי שמשטחים את העקומה?

כתבתי את זה כמה פעמים ורק עכשיו פתאום מתחילים לדבר על זה בישיבות.

וראש המל"ל נדרש לתת תשובות.

לי אישית נראה שזה לא רק העניין של שיטוח העקומה אלא גם קנייה של זמן. מחקרים חדשים (ממדינות שהן לא סין) ו/או תובנות כאלו ואחרות מתפרסמות ע"ב כמעט יומי. לך תדע מה נדע בעוד שבוע/שבועיים/חודש מהיום בהקשר של הנגיף, דברים שיכולים לעזור לאסטרטגיית היציאה.

 

סתם דוגמה- נדב איל (שאני לא תופס ממנו) הציג משהו מעניין, הוא אמר שיש אפשרות שחצי איטליה כבר נדבקה, מה שבעצם אומר שהסכנה מהנגיף היא מהירות ההתפשטות שלו ולא הקטלניות שלו, ככה שהוא פחות או יותר מגיע לרוויה ולמקסימום מתים מהר מאוד. זה לא ממש מתיישב עם המציאות כי רוב המתים/נדבקים מאיטליה הם ממחוז לומברדיה, אבל זה כן יכול להתיישב עם מה שקרה בווהאן. הוא טוען שבשבועים הקרובים יתחילו בדיקות נוגדנים באיטליה, וככה יוכלו לדעת (באופן מדגמי?) לכמה אחוז מהאוכלוסייה כבר יש את הנוגדנים בגוף (כלומר חלו והחלימו, גם ובעיקר אלו שהם א-סימפטומטיים). אלו בדיקות שונות מהבדיקות שמתקיימות כיום בכל העולם כי את הנוגדנים ("תאי זיכרון") ניתן לזהות גם אצל חולים שעברו את המחלה בלי שום סימפטום ואפילו לא ידעו שהם נדבקו (הבדיקות כיום מזהות אם הנגיף נמצא בגוף *עכשיו*, בדיקת נוגדנים בודקת אם הוא *היה* בו מתישהו).

 

בכלל לא בטוח שהנ"ל נכון (החלק של % הנדבקים הגדול), אבל אם כן, זה אומר שהסכנה העיקרית מהנגיף היא באמת העומס המיידי על בתי החולים, ושבפועל אחוזי התמותה הם לא מטורפים ואפילו רחוק מכך. אבל זו דוגמה לידע שיכול לצוף בעתיד הקרוב ולעזור עם ההתמודדות הלאה.

פורסם (נערך)

הנוגדנים ותאי הזכרון הם דברים שונים, אם כי כרוכים זה בזה.

 

בהחלט ייתכן שאדם יישא תאי זכרון אבל רמת הנוגדנים לאותו אנטיגן בדמו תהיה נמוכה או אפילו מתחת לסף הגילוי של הבדיקה, ועדיין יהיה מחוסן. בדיקת הנוגדנים תתן מידע יחסית אמין על החשיפה באוכלוסיה בתנאי שהחשיפה טריה ושרמת הנוגדנים לא יורדת במהירות.

לפני כשעה, קורן בן אשר כתב:


🤣

Touche! 1:1

להגנתי יאמר זה היה לפני הקפה של הבוקר.

אגב, איך עושים פה ציטוטים מקוננים? אי אפשר?

מקננים (nesting), מלשון קן.

 

מקוננים (במקור בעיקר מקוננות) הם מי שאומר קינות על המת או משהו שווה ערך.

 

יותר גרוע ממה שאתה מבקש: בפורמט הקודם היה אפשר להעתיק את הציטוט בהעתקה פשוטה, כך שלא היה קושי לבנות פוסט עם כמה ציטוטים. בגרסה הנוכחית זה לא אפשרי, או שכן, אבל לא טריויאלי ולא גיליתי איך לעשות זאת.

 

מצד שני - עכשיו הפורום עש זאת עצמאית, בלי לשאול אותי.

עריכה אחרונה על ידי sperial
  • מעניין 1
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

×
×
  • תוכן חדש...