-
הודעות
278 -
כאן מאז:
-
פעילות אחרונה
-
ימים ב"תורמים ביותר"
3
סוג התוכן
פורומים
בלוגים
מאמרי משתמשים
גלריה
חנות
הורדות
לוח שנה
כל מה שפורסם על ידי Gosser1860
-
שרשור פוליטי של אחרי/לפני/באמצע בחירות/מלחמות/שלום/חומוס בדמשק
Gosser1860 פרסם הודעה בנושא של roee בתוך אוף-טופיק
איפה כתבתי השמדה שיטתית של אוכלוסיה? מחירים שדיברתי עליהם כוללים למשל תקופות של שפל כלכלי, מחסור בביטחון תזונתי ואבידות רבות בחזית. לנצח טרור זה קשה, לנצח מדינת טרור זה קשה אפילו יותר. אין ולא תיהיה לנו התמונה המלאה שהיו למקבלי ההחלטות (וגם להם אין בהכרח את מלוא המידע) ועל בסיס איזה מודיעין ותחזיות החליטו לצאת לפעולה. יהיה נכון לבחון את זה לאורך זמן. בנתיים זה לא נראה מדהים. -
שרשור פוליטי של אחרי/לפני/באמצע בחירות/מלחמות/שלום/חומוס בדמשק
Gosser1860 פרסם הודעה בנושא של roee בתוך אוף-טופיק
סלח לי, אבל זו הבחנה מעט ילדותית. אני, וזו לא טענה מקורית במיוחד, מאמין שאין כזה דבר "לסיים את העבודה", בפרט "כמו שצריך". אין היתכנות כזו, כל עוד העולם המערבי (וישראל בתוכו) לא מוכן לשלם את המחירים הנדרשים. ככל שעובר הזמן נראה שהמסמך הנוכחי דומה לאותה עסקת שלום בעזה, כל מה שחשוב שזה שלב א'. מה יקרה בשלב ב'? לא מעניין. שלב א' הוא תכלית הכל. ופה אנחנו מדברים על מסמך כוונות המקדים את ההסכם הסופי, כלומר זה לא באמת יקרה. זה נראה רע עבור ארה"ב (וגם ישראל) אבל זה גם לא יקרה. האיראנים לא ידללו את החומר תחת פיקוח, לא משנה אם על אדמה איראנית או על הירח. ארה"ב לא תעניק לאייתוללה 300 מיליארד לשקם את עצמם ואת הפרוקסיז. יסגרו את המיצרים? יחזור המצור עליהם. יתקפו תשתיות נפט? יתקפו את התשתיות שלהם. "אל תזרוק אבן כשהבית שלך זכוכיות וכו". ניהול כאוס, זה הכל. מבאס לחיות ככה, אבל לפחות חיים. -
שרשור פוליטי של אחרי/לפני/באמצע בחירות/מלחמות/שלום/חומוס בדמשק
Gosser1860 פרסם הודעה בנושא של roee בתוך אוף-טופיק
LoLz. החרדים מעבירים ביקורת על התנהגות המשטרה זה אירוני מאוד. החרדים הוציאו עצמם מההוויה הישראלית בצורה מעוררת השתאות, ואז הם מתפלאים- על מה בדיוק? אם בקורונה זה לא היה מספיק ברור לכלל האוכלוסייה אני מקווה שאחרי ה3 שנים האחרונות האסימונים יתחילו ליפול לאוכלוסייה הכללית, אחרת יהיה מאוד לא נעים. ההתפכחות תגיע ואיתה גם נפח הגיוס של חרדים והשילוב בשוק העבודה, אין באמת דרך אחרת. -
אווו וייי (תדמיינו בקול של מורטי), אם מה שהודלף הוא ההסכם אזי ארה"ב לא רק "הפסיקה כי נמאס לה" אלא החליטה להיכנע מלא מלא לאיראן. התיאבון של ציר הרשע (סין,רוסיה וכו') רק ייגבר. במקום שי אני מחר הולך על טאיוואן - למה מה יעשו לו? איזה טירלול. אני מתפלל שהכל הצגה.
-
איחלתי לחייל בהצלחה. תחביא את השלטים של הטלוויזיה, כלב דומה אצל חבר בלע את הסוללות ב-3 מקרים שונים -- אנחנו עשינו ביטוח בפניקס. בזמנו (לפני שנתיים בערך) היתה טבלה השוואתית שרצה בפייסבוק, לא יודע כמה היא רלוונטית היום. אנחנו העדפנו להמשיך ללכת לוטרינר הקבוע שלנו ולשלם מנוי [עבור כלב במשקל שלנו (50), זה די משתלם] שמכסה חיסונים, כלבת וביקור ראשון חינם (שאינו קשור לחיסונים הקבועים).
-
שרשור פוליטי של אחרי/לפני/באמצע בחירות/מלחמות/שלום/חומוס בדמשק
Gosser1860 פרסם הודעה בנושא של roee בתוך אוף-טופיק
חייב להגיד שדי מצחיק להיכנס לפה אחרי 3 ימים ולעבור על ההודעות והשתלשלות האירועים. -- כמו תמיד, אין הרבה מה לעשות חוץ מלמשוך זמן עד שמשהו (קריסת האייתוללות, חיזבאללה וכו') יקרה. טוב שתקפו בלבנון וגם באיראן, ולדעתי היו צריכים להסלים משמעותית, אבל מגבלות הכוח וכו'. ממש עצוב שאין מנהיג בישראל שמסוגל לעמוד מול העם ולתקשר את המורכבות של המציאות. כן, יש הרבה איומים, כן יש הרבה תלויות ומורכבויות וניצחון מוחלט יש רק באגדות, או במחירי מלחמת העולם השניה, וגם זה לא בטוח. טראמפ עושה מה שטראמפ עושה, המלחמה לא פופולרית וכנראה שאין עוד הרבה מה להשיג מבלי לסכן חיי חיילים רבים וספינות מלחמה. גם לא צריך לצפות ליותר מידי מפופוליסט. הצד השני הרבה יותר אידאולוגי ועקשן. הפרסים הם אויב משמעותי והזלזול בהם פשוט מגוחך ("צ'יקן" וכו'). צריך לשנס מותניים ולהתכונן לסיבוב הבא. -
שרשור פוליטי של אחרי/לפני/באמצע בחירות/מלחמות/שלום/חומוס בדמשק
Gosser1860 פרסם הודעה בנושא של roee בתוך אוף-טופיק
1. עמימות גרעינית 2. איראן תאיים להפעיל את הגרעין שלה (וקצת תמים לחשוב שאין לה..) -
שרשור פוליטי של אחרי/לפני/באמצע בחירות/מלחמות/שלום/חומוס בדמשק
Gosser1860 פרסם הודעה בנושא של roee בתוך אוף-טופיק
זה שהוא טפלון (או מנסה להיות) אומר שהוא לא אפס? ברור שהוא אפס, אם היה ספק. עזה? הגזמת. כבר ממלחמת ההתשה צריך להיות ברור שישראל ועימותים בעצימות משתנה לאורך שנים פחות הולך ביחד. הבעיה שישראל היא לא המחליטה הבלעדית. זה כבר סתם תמימות. הוא רושם משהו אחד בבוקר ומשהו אחר בערב. חלק ממערכת ההפעלה. קשה לעקוב. -
שרשור פוליטי של אחרי/לפני/באמצע בחירות/מלחמות/שלום/חומוס בדמשק
Gosser1860 פרסם הודעה בנושא של roee בתוך אוף-טופיק
המטרה היתה, כמו תמיד, לרקוד על שתי החתונות. אם לא היה לחץ והאיראנים היו מפקירים את חיזבאללה, אז ביבי "הנחה". מצד שני, היה לחץ אז קיבלנו שביבי "הנחה" אבל אבא טראמפ לא הרשה. טפלון נשאר טפלון. ברמה הטקטית, מעבר לאגו פגוע מעט, לא ברור אם זה הפסד ישראלי בסיבוב הזה. האמריקאים כפו הפסקת אש #2 בעוד שישראל ממשיכה להעמיק אחיזה בלבנון, לגרוע עוד יכולות מחיזבאללה ולתפוס עוד שטח מה שמקשה על חיזבאללה להשתקם בדרום ולהוציא מתקפות נגד יישובים בצפון. מצד שני, המחיר של ההתקדמות הזו כבד מאוד ובלי מאבק של צבא לבנון בחיזבאללה, קרי מלחמת אזרחים, ישראל וחיזבאללה ימשיכו בסבבים האלה. -
שרשור פוליטי של אחרי/לפני/באמצע בחירות/מלחמות/שלום/חומוס בדמשק
Gosser1860 פרסם הודעה בנושא של roee בתוך אוף-טופיק
איך אתה יודע? לא מימשו את היכולת בהיקף הנדרש בשום שלב. כמובן שלא. בטח לא אם זה נאכף באמצעות חוק. כבר ענו. ע"ע אוקראינה. סליחה על הביטוי, אבל חבוב - אתה לא מחובר. החלו לגייס בצו 8 אנשים בעלי פטור, הקלות, משפחות ומה לא. זה יתחיל לאט לאט אבל גם לחרדים יגיעו. בטוב או ברע. כל עוד המצב המלחמתי ימשיך ותפיסת הבטחון תתבסס על משרתי מילואים פעילים, אין ספק שזה העתיד. וספציפית בנושא הזה, מהבור שההנהגה החרדית חופרת לעצמה יהיה מאוד קשה לצאת. -
זה כבר חדשות ישנות, בויקטורי כבר מוכרים דירות..
-
שרשור פוליטי של אחרי/לפני/באמצע בחירות/מלחמות/שלום/חומוס בדמשק
Gosser1860 פרסם הודעה בנושא של roee בתוך אוף-טופיק
מה יותר אלים ממלחמת עצמאות וחילופי אוכלוסין? הארץ ידעה אלימות קיצונית במיוחד גם לפני 30 ו-40 שנה, מעשים שהיום לא יתוארו בכלל. יש שיגידו שציונות זה סוג מסוים של לאומנות. מעבר לכך, שוב, מסכים. יש הדרדרות רוחבית ברשויות השונות, במערכת החינוך וכו'. -
שרשור פוליטי של אחרי/לפני/באמצע בחירות/מלחמות/שלום/חומוס בדמשק
Gosser1860 פרסם הודעה בנושא של roee בתוך אוף-טופיק
לא חושב שיש מתאם בין הדברים. החלק הראשון נכון, אין ספק. אבל החלק השני? פחות. ישראל במצב מלחמתי on/off מאז 48' (וגם לפני כמובן). האוכלוסיה תמיד היתה אלימה במידה זו או אחרת. -
שרשור פוליטי של אחרי/לפני/באמצע בחירות/מלחמות/שלום/חומוס בדמשק
Gosser1860 פרסם הודעה בנושא של roee בתוך אוף-טופיק
ולכן זה רק מחזק שהוא צריך תוכנית יציאה, וזו החנינה. האם הוא יוכל לסובב את אי-ההצלחה במלחמה/סבבים הנוכחיים כדי לגרוף מספיק מנדטים? אולי. אבל זה די uphill battle להרכיב קואליציה חדשה ולתחושתי, במצבו הרפואי, זה יהיה מאוד מאתגר. אם טראמפ מקפל את האירוע באיראן/לבנון ומשאיר את המצב באותו סטאטוס פחות או יותר - ביבי יילך על התוכנית יציאה שלו בכל הכוח. -
שרשור פוליטי של אחרי/לפני/באמצע בחירות/מלחמות/שלום/חומוס בדמשק
Gosser1860 פרסם הודעה בנושא של roee בתוך אוף-טופיק
הבייס לא מעניין אותו. הוא לא הצליח לבצע השתלטות עוינת מלאה ולכן הוא הולך על אופציה ב' שהיא חנינה (בעזרת טראמפ כמובן). אולי איזה מסלול עוקף דרך הסדר טיעון ומשם חנינה או כל מאמבו ג'אמבו משפטי אור. סורג ובריח החבוב לא ייראה. ומשם למיאמי כמובן. ואחריו? המבול. יש יותר ויותר מהלכים שהוא/עוזריו/שותפיו עושים שמראים שזה הכיוון אליו הולכים. יש לי תחושה חזקה שאחרי שהאבק יישקע נגלה שלביבי היה/יש מקרה "גולדה 2" מבחינת מצבו הרפואי והטיפול שהוא קיבל/מקבל. -
שרשור פוליטי של אחרי/לפני/באמצע בחירות/מלחמות/שלום/חומוס בדמשק
Gosser1860 פרסם הודעה בנושא של roee בתוך אוף-טופיק
זה רע והכל, אבל איזה גניבות, יא באבי!! לפעמים אני פשוט מוצא את עצמי מוחא כפיים כשאני קורא את הdrill down. גם הsupply chain attacks, פשוט לפנתאון! אם הם רק היו עסוקים פחות בגניבות ויותר בהנדסה ופיתוח... -
שרשור פוליטי של אחרי/לפני/באמצע בחירות/מלחמות/שלום/חומוס בדמשק
Gosser1860 פרסם הודעה בנושא של roee בתוך אוף-טופיק
בגרמניה הנאצית (1939) לא כולל שטחים כבושים היה בערך 70 מיליון, אם כוללים את הסודטים ואוסטריה מגיעים ל-80 מיליון. נכון, זה לא 90 אבל זה לא מאוד רחוק, לפחות תפיסתית. -
שרשור פוליטי של אחרי/לפני/באמצע בחירות/מלחמות/שלום/חומוס בדמשק
Gosser1860 פרסם הודעה בנושא של roee בתוך אוף-טופיק
אולי הנבואה של שאולי על ריב עם כיסאות פלסטיק שיוצא משליטה תתגשם 🫠 -
שרשור פוליטי של אחרי/לפני/באמצע בחירות/מלחמות/שלום/חומוס בדמשק
Gosser1860 פרסם הודעה בנושא של roee בתוך אוף-טופיק
לא יודע אם אנחנו ממוצעים, אבל דואגים לשמור על פוליטיקה מחוץ לחדר אוכל, ובכלל. גנובה זו מילה גדולה, או שלא הבנתי נכון והתבואה היא לא מהשטחים שהרוסים כבשו? לי, אישית, אין בעיה (בנתיים) לשלם יותר על חיטה, אבל זה לא גורף עבור כלל האוכלוסיה. אולי ממלאים עם זה מחסני חירום? אולי דואגים לשמור על המחירים נמוכים ככל הניתן כי לתבואה יש השפעה רוחבית על מחירי המזון? לא יודע, מקווה שזה לא רק טמטום טהור. -
שרשור פוליטי של אחרי/לפני/באמצע בחירות/מלחמות/שלום/חומוס בדמשק
Gosser1860 פרסם הודעה בנושא של roee בתוך אוף-טופיק
אתה קצת מערבב בין דעת קהל לבין פוליטיקאים לבין "התנהלות" של מדינות (שם מכובס לאינטרסים). יש מתאם מסוים ביניהם אבל קשה מאוד להתייחס לכולם באבחה אחת. מדינה חלשה (במובן הרחב) לא יכולה להרשות לעצמה לשחק אצילי, עושים מה שצריך. איך אמר איזה חבוב פעם? "שיהיה להם אף עקום". -
איפה אפשר למצוא קצביות כמו פעם באזור המרכז?
Gosser1860 פרסם הודעה בנושא של Gosser1860 בתוך אוף-טופיק
מכסה אנטריקוט וזה אכן תרגיל מלוכלך. בשר איכותי עולה ביוקר ממגוון סיבות. יישון יבש מטיס את המחיר. -
איפה אפשר למצוא קצביות כמו פעם באזור המרכז?
Gosser1860 פרסם הודעה בנושא של Gosser1860 בתוך אוף-טופיק
כן, התכנון היה לקפוץ לאחת משתי אלו. לצערי זו נסיעה של חצי שעה לכיוון כאשר פעם זה היה במרחק 10 דקות ברגל. כפרע על יוז'י. סחורה מצוינת. עכשיו גם פתחו המבורגר לא? הייתי מזמין מקצביה בסגנון דומה (סוד הבשר בראשון), אבל באמת אין שם הרבה אקזוטיקה. הפוך, מוכן לשלם אקסטרא. מה ביקשתי, להכין ראמן טוב? אני לא אוכל בקר בתדירות גבוהה, ולכן אם אני כבר כן אוכל אין לי שום בעיה לשלם פרמיה על איכות ועבודת קיצוב. נראה מצוין. זה נורא תלוי מה טוחנים בבשר טחון. בנוגע למחירי האנטריקוט - המחיר שלו הרקיע שחקים, חלק בגלל החגים אבל חלק כי החיים עצמם. -- תודה לעונים! -
שלום, מאסתי ב"קבציות" המתוקתקות מידי, הנקיות מידי, מצוחצחות מידי, כאשר כל הסחורה בויטרינה ארוזה בשקיות ואקום חזק חזק. הקש ששבר את הגמל היה הקצביה השכונתית שעברה לאותו מודל מכירה. אם פעם היה אפשר למצוא ברך פרה, חלקי פנים וכדומה בביקור האחרון ראיתי על הקצב עצב בעיניים כשהוא עונה בשלילה שאין. יש עדיין קצביות המחזיקות נתחים שלמים/מפרקות חלקי פרה/עופות שלמים? בלי לבקש טובות/לתאם מראש אלא פשוט להגיע ולקנות? ספציפית - חלקי פנים, מפרקים, רגלי עוף. בנוסף בחירת נתח והקיצוב שלו - לדוגמא עובי הסטייק, חיתוך לפי משקל וכו'. אזור חיפוש - בקעת אונו, רמת גן-גבעתיים-תל אביב, אזור השרון ובאופן כללי אזור המרכז רבתי. -- אני מבין למה עברו למודל המכירה בואקום, זה כנראה מה שהשוק דורש אז המוכרים מתאימים את עצמם אבל זה גם קצת מדכא. אמנם החוויה הראשונית קצת מרתיעה, בייחוד בתור ילד, לראות חלקי פנים/עופות שלמים, הריחות וכדומה. ואני בטח לא מתגעגע לחוויה של שווקים בסגנון wet markets שראיתי בסין, אבל היה נחמד אם בויטרינה היה קצת פחות פלסטיק וקצת יותר בשר, וקצבים שמתגאים בעבודה שלהם.
-
שרשור פוליטי של אחרי/לפני/באמצע בחירות/מלחמות/שלום/חומוס בדמשק
Gosser1860 פרסם הודעה בנושא של roee בתוך אוף-טופיק
חשוב להדגיש שמדובר בדולרים שחוזרים ישירות לכלכלה האמריקאית, ישראל קונה בזה נשק, מטוסים ותחמושת מיצרנים/ספקים אמריקאיים. בשעות "שלום" (מתי זה היה פעם אחרונה?) ההיקף הוא בערך 1-2 אחוז מסך התקציב השנתי ובערך 15 אחוז מסך התקציב של משרד הביטחון. בעיתות מלחמה ההיקפים עולים (מאשרים עוד חבילות) אבל בדרך כלל יש ירידה באחוז מסך תקציב הביטחון לבערך 10 אחוז כי ישראל מקצה עוד משאבים למשרד הביטחון. יש המון ביקורת סביב הסיוע הזה גם בישראל. לא בטוח שנכון להמשיך ולהישען עליו אם ניתן לצמצם את הפער תוך מספר שנים. -
שרשור פוליטי של אחרי/לפני/באמצע בחירות/מלחמות/שלום/חומוס בדמשק
Gosser1860 פרסם הודעה בנושא של roee בתוך אוף-טופיק
אל תשכח שישראל הפכה ליותר ויותר מדינת חסות עם השנים. בשנות ההקמה של המדינה היינו קומוניסטים מידי בשביל האמריקאיים, או במילים מכובסות מדיניות "אי-הזדהות". אה כן, כשקיסינג'ר נתן אולטימטום אז גולדה העבירה את האספקה כמה טטל'ה. רוצה לומר, אחרי שצרפת הטילה אמברגו וישראל פנתה לארה"ב, המצב לעולם לא היה אותו דבר. וזה כמובן העמיק עם השנים ככל שהתלות גדלה וכן המצב הבינלאומי של ישראל הדרדר הופך לתלוי בווטו האמריקאי. מה שכן, השיווק פח אשפה וחבל שלא מדברים עם הציבור ישירות. אבל אולי גם הציבור לא מסוגל לשאת את זה יותר, ומעדיף שקרים גסים מאשר האמת שתפגע אלקטוראלית בכל פוליטיקאי בשר ודם. -- נ.ב. מתי מקבלים את הדרכון האמריקאי? אולי איזה גרין קארד? מה ביקשתי, מיאטה ב30 אלף דולר?!
