Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם
לפני 1 שעה, malcishua כתב:

 

בפעם האנליודעכמה - אתה לא יודע מה קצב ההדבקה בישראל. אתה יודע מה הקצב שבו מתגלים חולים חדשים תחת אסטרטגיית הבדיקה הנוכחית. ההנחה הזו - הכפלה כל 3 ימים - היא לא מבוססת (שים לב - לא אמרתי שגויה, פשוט לא מבוססת), מה שהופך את כל הסימולציה שלך ללא מבוססת. אתה אפילו לא יודע מתי ההדבקה בישראל התחילה - רק מתי התגלה החולה הראשון. תיאורטית (שים לב למילה הזאת, כדאי שתשתמש בה יותר), אם אחוז הסימפטומטיים מתוך כלל הנדבקים נמוך מאוד, יכול להיות שהקורונה הגיעה לארץ מוקדם יותר ממה שאנחנו חושבים והחולים הסימפטומטיים התחילו לצוץ מתישהו לאחר מכן.

 

 

כולנו מקווים שאחוז הסימפטומטיים מתוך כלל הנדבקים הינו נמוך,   אבל זה משהו שמאוד קל לבדוק.

א. הייתה לנו ספינת הקורונה - עד פירוקה גילו 700 נדבקים מתוך 3700 (בערך אנשים) - יצא איזה מחקר שסקר את כל המצב שהיה שם.

ב. היו עיירות קטנות שביצעו בדיקות כאלה. 

ג. היו את חברי הכת בקוריאה 

ד. גם אצלנו עושים סקר כזה - למשל הסקר של בית החולים הדסה - לצוות הרפואי. 

 

 

 

נקווה שאכן זה המצב והתרחיש הקל הוא זה שיקרה, אבל תיאורטית  - יש מצב שזה לא המצב.

ולכן צריך להתכונן לתרחיש הגרוע ביותר.  

 

נקודה שנייה - התחילו לדבר על אסטרטגית היציאה  - לי זה נראה הזוי לדבר על זה עכשיו.

כרגע לא יודעים כלום, לא יודעים מה יקרה עוד שבועיים אצלנו?

מה יקרה בארה"ב?

מה יקרה עם המיליונים שמסביבנו?

איך יתקדם המצב באירופה? 

 

נראה לי שיש אלפי תרחישים אפשריים שאין שום סיכוי לתכנן משהו ליציאה.

 

בשלב הזה צריך להתקדם צעד, צעד. 

מצחיק שעכשיו שואלים את משרד הבריאות למה הוא לא קנה מכונות הנשמה בינואר.

ומי שואל את זה?  מי שצחק על משרד הבריאות בפברואר שהם בפאניקה.

 

פורסם
לפני 51 דקות, ChemGuy85 כתב:

וחרדי שבקושי יודע ביולוגיה ברמה של ילד בכיתה ג' שר הבריאות. 

 

תרחישי אימה והפחדות הסתנכרנו באופן נפלא עם המהלכים הפוליטיים של ראש הממשלה. איזה צירוף מקרים מדהים. 

אותו הדבר גם עם מערכת הבחירות האחרונה.

כאילו הקפיאו את נושא הקורונה עד ההצבעה, ואח"כ התחילו עם כל הפאניקה.

פורסם
לפני כשעה, ChemGuy85 כתב:

בכיר במשרד הבריאות: "מספר הנפטרים והחולים קשה פחות גרוע ממה שחשבנו"

https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-5702524,00.html#autoplay

 

לפני יומיים האידיוט טען שצריך לסגור את כל המדינה בסגר מלא ולחלק לתושבים מנות קרב ועכשיו "מספר הנפטרים והחולים קשה פחות גרוע ממה שחשבנו" 

 

ביבי הקים ממשלה, משפטו נדחה למועד לא ידוע זהו אפשר להפסיק להפחיד את הציבור. 

 

בושה שככה אנחנו מתנהלים. 

מה שהכי מטומטם בכל ההתנהלות שלהם, זה שעכשיו גם יש כותרות על זה שמספר החולים החדשים ביומיים הקרובים יקבע את חומרת הסגר, כשאותה הנשימה פרופסורים מלומדים בטלויזיה מסבירים שמספר החולים החדשים שרואים היום, זו תוצאה של הדבקה מלפני שבועיים.

נתתי עוד קרדיט לנתניהו בתחילת המשבר שהוא משדר הנהגה. איזה... 

 

  • מבאס 1
תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
פורסם

זו הייתה יציאה הזויה אבל זה כבר בנוהל.

"Metal is like flesh. Both carry potential in their veins. When tempered with heat and pressure, the potential surfaces"

פורסם (נערך)
לפני 2 שעות, Benor כתב:

רק לי לא ברור איך הוא לא המנכ"ל, ומנכל שר הבריאות הוא בכלל נער אוצר לשעבר ולא רופא.

למה שהמנכ"ל יהיה רופא? מה בכלל הקשר בין מאפייני תפקיד ותכונות שצריכות להיות למנכ"ל ביחס לאלו שסביר להניח שיש אצל רופא?

עריכה אחרונה על ידי BarryG
פורסם
לפני 2 שעות, ChemGuy85 כתב:

בכיר במשרד הבריאות: "מספר הנפטרים והחולים קשה פחות גרוע ממה שחשבנו"

https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-5702524,00.html#autoplay

 

לפני יומיים האידיוט טען שצריך לסגור את כל המדינה בסגר מלא ולחלק לתושבים מנות קרב ועכשיו "מספר הנפטרים והחולים קשה פחות גרוע ממה שחשבנו" 

 

ביבי הקים ממשלה, משפטו נדחה למועד לא ידוע זהו אפשר להפסיק להפחיד את הציבור. 

 

בושה שככה אנחנו מתנהלים. 

 

 

דוגמא לזה שרופא מדבר ולא מישהו שלמד מנהל עסקים. 

תקשיב למה שהוא אומר , לא לכותרת של הכתבת. 

 

בסה"כ הוא אומר היה לנו תרחיש יותר גרוע  (הכפלה כל יומיים כמו בניו יורק), אבל עכשיו זה מכפיל כל 3 ימים.

פחות גרוע ממה שחשבנו. 

אה, אבל עדיין צריך להחמיר את ההנחיות, כי לוקח 14 יום עד שרואים תוצאות. 

 

גם אם כל ההנחיות יביאו אותנו להכפלה כל 7 ימים המערכת לא תעמוד בזה. 

 

אמרו לי להוסיף , לכאורה, תאוריטית, חולים מאומתים , בדיקות מוגבלות, חולים ללא תסמינים וכדומה.. 

אז הוספתי 

 

 

פורסם
לפני 5 דקות, korola כתב:

גם אם כל ההנחיות יביאו אותנו להכפלה כל 7 ימים המערכת לא תעמוד בזה. 

 

המדד שצריך להסתכל עליו הוא של מספר חולים חדשים ליום, והוא לא מכפיל את עצמו כל יומיים וגם לא כל שלושה. ליתר דיוק מה שמעניין הוא רק חולים במצב בינוני או קשה, אני לא רואה סיבה לאשפז חולים במצב קל בבית חולים ולא ברור לי כל כך למה סופרים אותם בכלל. גם אם יהיו 20,000 במצב קל, זה לא אמור לפגוע במערכת הבריאות.

פורסם
לפני 27 דקות, BarryG כתב:

למה שהמנכ"ל יהיה רופא? מה בכלל הקשר בין מאפייני תפקיד ותכונות שצריכות להיות למנכ"ל ביחס לאלו שסביר להניח שיש אצל רופא?

https://www.calcalist.co.il/local/articles/0,7340,L-3803155,00.html

 

אני לא יודע לענות לך על השאלה, אבל אני לא מתווכח עם רופאים.

אני אישית הייתי מעדיף שמקבלי ההחלטות יתמצאו בתחום עליו הם אחראיים.

האם זהו באמת הדבר הנכון לעשות? אין לי מושג.

 

פורסם

נחזור לסטיסטיקה של משרד הבריאות שלנו: 

 

ברגע המגע עם חולה - יש 2-14 ימי דגירה - ממוצע 4-6 

עוד 5 ימים ללא תסמינים  (עד פה כל החולים אותו דבר)

70% יפתחו תסמינים קלים אחרי ה-5 ימים האלה. 

14% יעברו למצב בינוני אחרי 10 יום

4% יעברו להנשמה  אחרי 16 יום 

לא פורסמו נתונים - אבל לפי העולם המתים מתים אחרי שבוע במצב מונשם, או מתאוששים אחרי שבוע במצב מונשם.

 

כלומר מתים אחרי כ-30 יום ממועד ההדבקה.

כל צעד שתעשה היום ישפיע על מספר המתים רק עוד 30 יום. 

אני מסכים שמספר מספר החולים החדשים המאומתים הוא זה שצריך לשמור עליו יציב ,

אסור שיהיה שום גידול בכמות החולים החדשה כל יום.

צריך כל כמה ימים להחמיר את ההנחיות עד שנגיע למצב כזה.

ברגע שנהיה במצב יציב של מספר החולים החדשים , צריך להקפיא את ההנחיות או להחמיר אותם בהתאם לכמות המונשמים החזויה לשבועיים קדימה.

 

אבל זה לא יקרה, כי הציבור לא יוכל לעמוד בזה.

זוכרים שמותר לצאת להפגין !  אז אנחנו נתחיל לראות הרבה הפגנות. 

ושבועיים אחרי זה קפיצה במספר החולים שהשתתפו בהפגנה

 

image.png.bffb77ae529096ac75921881b7f124ce.png

פורסם
לפני 14 דקות, Benor כתב:

https://www.calcalist.co.il/local/articles/0,7340,L-3803155,00.html

 

אני לא יודע לענות לך על השאלה, אבל אני לא מתווכח עם רופאים.

אני אישית הייתי מעדיף שמקבלי ההחלטות יתמצאו בתחום עליו הם אחראיים.

האם זהו באמת הדבר הנכון לעשות? אין לי מושג.

 

מנכ"ל צריך להיות טוב בניהול וקבלת החלטות, הוא לא צריך להיות מומחה בתחום- אם הוא מנכ"ל טוב הוא מקשיב ומתייעץ עם בעלי המקצוע בתחום הרלוונטי. בדיוק כמו ששר הביטחון לא צריך להיות רמטכ"ל לשעבר.

פורסם
לפני 45 דקות, BarryG כתב:

למה שהמנכ"ל יהיה רופא? מה בכלל הקשר בין מאפייני תפקיד ותכונות שצריכות להיות למנכ"ל ביחס לאלו שסביר להניח שיש אצל רופא?

יש מספר טענות כלפיו, שאני לא מכיר את כולן, אבל אחת מהן מתחברת למה שכתב והיא:

ניתוק וחוסר הבנה של המערכת שהוא מופקד עליה. כשזה נוגע למערכות בריאות חוקי הכלכלה שלהן מעט שונים מאשר שווקים/מערכות אחרות וחשוב מאוד שמי שיהיה אמון על החלטות לא יהיה רק מחובר לשטח, אלא יכיר אותו היטב. ההבדל ביו להיות מחובר ל-להכיר היטב, במיוחד מערכת סבוכה שכזו, מצריך לימוד של שנים רבות מתוך המערכת ולא מחוצה לה. כלומר, כדאי להיות מי שניהל בתי חולים/מערכות בריאות ומכיר את העולם הזה. הטענות הללו ונוספות עלו לאור מספר החלטות מנותקות מהשטח שהוא קיבל לאחרונה. 

 

יש לציין שכפקיד אוצר הוא עשה עבודה מעולה (מבחינת האוצר) בהסכמי השכר עם הרופאים לפני כעשור.

כמנכ"ל משרד הבריאות, קטונתי להעביר ביקורת. 

"you know how they are, they are babies, their mind is made up before anyone says anything."

South park, S23E07 PC babies.

פורסם

מצד שני, מנהלי כמה בתי חולים הביעו תמיכה בו.

ראיתי גם באולפן את אחד החותמים נגד - לא מצליח להסביר מה הם רוצים מבר סימן טוב. הוא בכלל אמר שהטענות לא נגר מנכ"ל משרד הבריאות אלא מנהלים בבתי חולים.

 

 

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

בעבר : ניסאן NV200 2012, סיטרואן ג'מפי 2007, רנו קנגו DCI  2007,  פולו סטיישן SDI 2000, לנסר 93, אופל קדט 84.

×
×
  • תוכן חדש...