Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

רשמית: טסלה בישראל


PriceDevil

פוסטים מומלצים

נתונים ממגוון מקורות,

לא אמרתי שמה שמגיע לארץ זה מודל 3 תוצרת סין,

כתבתי על הסוללות מהמפעל בסין. 

אף על פי , זה יותר הגיוני שיגיע מסין מאשר ארה"ב. 

הרי המפעל בסין מייצר עבור כל אירופה,

לרוב מה שמיובא לפה הוא בתקינה אירופית. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 6.3 אלף
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

יש פחות מיסים על יבוא מארה"ב מאשר מסין והמפעל בארה"ב מיצר גם בתקינה אירופאית. ברור שברגע שהמפעל בגרמניה יהיה קיים יהיה הכי משתלם ליבא משם.

 

לפני 28 דקות, Cadillac58 כתב:

אני מסתכן ב"חפירה" בפוסט הזה, אבל אולי זה מעניין לא רק אותי...

מנסה לפענח את השורה המסקרנת, שלא רואים בהזמנה אצל אף יבואן אחר: "מיסים - 9,223 ש"ח". הכוונה למודל 3 בסיסית בלי תוספות.

על פניו מדובר במס קנייה. אפשר להניח שהיא פטורה ממכס (יבוא מארה"ב). המע"מ מוצג בנפרד ואין לגביו סימן שאלה.

מס הקנייה המינימלי הוא 10% וממנו מפחיתים זיכוי על מערכות בטיחות, עד כ-2,500 ש"ח (רק רכבים זולים נהנים מ-10% מס קנייה כי הטבת מס הקנייה בשקלים מוגבלת ל-75,000 ש"ח).

בקיצור, אם 9,223 + 2,500 = 10% מערך הרכב בשער הנמל, מדובר בשווי למס של 117,230 ש"ח שהם 35,500$ הגיוניים מאוד. הגענו ל-126,453 כולל מס קנייה. על זה טסלה, כפרה עליה, מעמיסה שולי רווח של 26,720 ש"ח כדי להגיע לסכום לפני מע"מ של 153,173 ש"ח. 17% מע"מ הם 26,040 כפי שכתוב באתר, ולסיום 541 ש"ח אגרת רישוי שנתית מביאה לסכום כולל של 179,754 ש"ח.

והנה ככה, בנונשלאנטיות, טסלה מספרת לנו על רווח גולמי בישראל של 22.8% (26,720 מתוך 117,230).

ועכשיו תתקנו אותי אם אני טועה.

 

אתה לא רואה את פירוט המיסים אצל יבואנים אחרים בדיוק כדי שלא תוכל לעשות את החישוב שעשית. די ברור שאצל יבואנים אחרים אחוזי הרווח הגולמי גבוהים בהרבה.

עריכה אחרונה על ידי eladts
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טסלה יכולה לעשות מהפך, המדינה עוד עלולה להרוס את זה !!

החדשנות והמחירים של טסלה עשויים להגביר את התחרות בשוק הרכב, להוריד עלויות ולהקטין את הכנסות המדינה ממסים. אלא כשזה רק הציבור שמרוויח, איכשהו תמיד צצות תקלות לא צפויות .

https://www.calcalist.co.il/local/articles/0,7340,L-3891411,00.html

:fadein:
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 23 דקות, shimta כתב:

נתונים ממגוון מקורות,

לא אמרתי שמה שמגיע לארץ זה מודל 3 תוצרת סין,

כתבתי על הסוללות מהמפעל בסין. 

אף על פי , זה יותר הגיוני שיגיע מסין מאשר ארה"ב. 

הרי המפעל בסין מייצר עבור כל אירופה,

לרוב מה שמיובא לפה הוא בתקינה אירופית. 

יותר הגיוני או שיש מקורות? זה קריטי כשכותבים מידע. כי יש פה מישהו שדיבר עם נציג והוא אמר לו שזה כן ייבוא מארה"ב.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, Cadillac58 כתב:

אני מסתכן ב"חפירה" בפוסט הזה, אבל אולי זה מעניין לא רק אותי...

מנסה לפענח את השורה המסקרנת, שלא רואים בהזמנה אצל אף יבואן אחר: "מיסים - 9,223 ש"ח". הכוונה למודל 3 בסיסית בלי תוספות.

על פניו מדובר במס קנייה. אפשר להניח שהיא פטורה ממכס (יבוא מארה"ב). המע"מ מוצג בנפרד ואין לגביו סימן שאלה.

מס הקנייה המינימלי הוא 10% וממנו מפחיתים זיכוי על מערכות בטיחות, עד כ-2,500 ש"ח (רק רכבים זולים נהנים מ-10% מס קנייה כי הטבת מס הקנייה בשקלים מוגבלת ל-75,000 ש"ח).

בקיצור, אם 9,223 + 2,500 = 10% מערך הרכב בשער הנמל, מדובר בשווי למס של 117,230 ש"ח שהם 35,500$ הגיוניים מאוד. הגענו ל-126,453 כולל מס קנייה. על זה טסלה, כפרה עליה, מעמיסה שולי רווח של 26,720 ש"ח כדי להגיע לסכום לפני מע"מ של 153,173 ש"ח. 17% מע"מ הם 26,040 כפי שכתוב באתר, ולסיום 541 ש"ח אגרת רישוי שנתית מביאה לסכום כולל של 179,754 ש"ח.

והנה ככה, בנונשלאנטיות, טסלה מספרת לנו על רווח גולמי בישראל של 22.8% (26,720 מתוך 117,230).

ועכשיו תתקנו אותי אם אני טועה.

טוב לא השארתם לי ברירה אלא לתקן את עצמי ולהגיע למבוי סתום.

הטעות שלי הייתה בהשערה שהשווי למס בשער הנמל נמצא מתחת לתקרה של 10% מס. זה לא נכון. חישבתי את התקרה ל-10% מס קנייה, כלומר זו שמזכה ב-75,000 ש"ח הטבת מס מקסימלית. התוצאה היא 102,750 ש"ח. טסלה מודל 3 ממוסית לפי ממש טיפ-טיפה מעל זה, לפי החישוב שלי בנוסחה שאחסוך מכם - שווי הרכב למס בשער הנמל הוא 104,495 ש"ח, שהם רק 31,666$ ספק הגיוניים.

 

הגענו ל-113,718 כולל מס קנייה. על זה טסלה צריכה להעמיס רווח של 39,455 ש"ח כדי להגיע לסכום לפני מע"מ שנקוב באתר, 153,173 ש"ח. 17% מע"מ הם 26,040 ולסיום 541 ש"ח אגרת רישוי שנתית מביאה לסכום כולל של 179,754 ש"ח.

מכאן שרווח הגולמי על מודל 3 בישראל הוא 37.8% (39,455 מתוך 104,495).

המספר הזה נשמע לי מוגזם ולכן אני נאלץ להודות בכישלון הפיענוח :-( 

איך המס הוא רק 9,223 ש"ח - אני לא מצליח להבין, זה מעט מדי. מסתתר פה איזה זיכוי ממס שאני לא יודע עליו (לא זיכוי על זיהום אוויר - לא חל על רכב חשמלי כי אין כפל מבצעים).

אשמח ללמוד ממישהו שמבין יותר ממני.

ותודה לקורונה שסידרה זמן פנוי.

עריכה אחרונה על ידי Cadillac58

BMW i3s 2019

Hyundai Ioniq 5 4X4 2022

Still refueling: Cadillac Fleetwood 1958

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

העובדה שטסלה מפרסמת את סכום המס שאתה משלם לא מאפשר בשום צורה לחשב את הרווח שלה.

היא לא הראשונה שעושה את זה. היא כן הראשונה שעושה את זה בכזו שקיפות, אבל ראיתי המון מחירונים אחרים בהם היו מצוינים מחיר מונית/דיפלומט/עולה חדש וכו' שלפיהם אפשר לחשב את גובה המס. ניסיתי עם כמה אנשים שממש טובים בחשבון (אני לא. ממש ממש לא) וכולם הרימו ידיים.

במקרה של טסלה זה עוד יותר קשה (לנו. וקל לה) כי היא היצרנית והיא בעצמה "קובעת" מה שווי הרכב למס (אני מניח שהיא לא באמת מפרקת את כל מרכיבי העלות בפני הרשויות הישראליות אלא פשוט קובעת סכום). אז "שווה" לה לציין שווי נמוך ככל האפשר כדי להקטין ככל האפשר את המיסים שהלקוחות שלה משלמים. כנראה גם על חשבון חישובי רווח שיראו רווחים של עשרות אחוזים. 

הצטרפו לקהילת הרכב של ישראל בפייסבוק ובאינסטגרם

אוהבים את מה שאנחנו עושים? רוצים לתמוך בנו ולקבל הטבות בו זמנית? עשו מנוי לאתר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • אחראי פורום
לפני שעתיים, m3x7r3m3 כתב:

 

לפחות פעם (אולי גם היום) הוא ידע לצלם

מהמר שאתה מתכוון לתומר פדר.

עברנו את פתח תקווה, נעבור גם את זה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 38 דקות, Cadillac58 כתב:

טוב לא השארתם לי ברירה אלא לתקן את עצמי ולהגיע למבוי סתום.

הטעות שלי הייתה בהשערה שהשווי למס בשער הנמל נמצא מתחת לתקרה של 10% מס. זה לא נכון. חישבתי את התקרה ל-10% מס קנייה, כלומר זו שמזכה ב-75,000 ש"ח הטבת מס מקסימלית. התוצאה היא 102,750 ש"ח. טסלה מודל 3 ממוסית לפי ממש טיפ-טיפה מעל זה, לפי החישוב שלי בנוסחה שאחסוך מכם - שווי הרכב למס בשער הנמל הוא 104,495 ש"ח, שהם רק 31,666$ ספק הגיוניים.

 

הגענו ל-113,718 כולל מס קנייה. על זה טסלה צריכה להעמיס רווח של 39,455 ש"ח כדי להגיע לסכום לפני מע"מ שנקוב באתר, 153,173 ש"ח. 17% מע"מ הם 26,040 ולסיום 541 ש"ח אגרת רישוי שנתית מביאה לסכום כולל של 179,754 ש"ח.

מכאן שרווח הגולמי על מודל 3 בישראל הוא 37.8% (39,455 מתוך 104,495).

המספר הזה נשמע לי מוגזם ולכן אני נאלץ להודות בכישלון הפיענוח :-( 

איך המס הוא רק 9,223 ש"ח - אני לא מצליח להבין, זה מעט מדי. מסתתר פה איזה זיכוי ממס שאני לא יודע עליו (לא זיכוי על זיהום אוויר - לא חל על רכב חשמלי כי אין כפל מבצעים).

אשמח ללמוד ממישהו שמבין יותר ממני.

ותודה לקורונה שסידרה זמן פנוי.

 

למה מחיר של 31666$ לא הגיוני לטסלה 3.?  אתה מסתכל על המחיר ללקוח בארה"ב. אני לא יודע מה מבנה החברות האם יש התאגדות בישראל או שזאת חברה זרה שפועלת בארץ , עם מרכז רווח ,  אבל טסלה לא מוכרת לחברת הבת שלה / מרכז הרווח שלה במחיר הזה. היא מוכרת במחיר זול יותר. יכול להיות שאפילו במחיר עלות. על מנת להוריד את עלות המס, (נגזר מהמחיר בשער הנמל ) ואז המחיר הסופי נמוך יותר.

בנוסף יכול להיות שטסלה קיבלה הטבות מס בעת הקמת הסניף הישראלי , או לחלופין רוצה לנצל את ההשקעה בהקמה של הסניף הישראלי ולהעביר רווחים לכאן. 

 

  • מעניין 1

גם אני מבקר במפגש השפלה... :beerchug:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  

לפני כשעה, eladts כתב:

 

יש טיונר FM, אין AM. יש גם אפליקציות TuneIn, Spotify וקריוקי מובנות. אין נגן דיסקים או חיבור aux אבל כמובן שיש BT.

לגבי הטיונר אתה צודק. אין AM

 

לפני כשעה, eladts כתב:

יש פחות מיסים על יבוא מארה"ב מאשר מסין והמפעל בארה"ב מיצר גם בתקינה אירופאית. ברור שברגע שהמפעל בגרמניה יהיה קיים יהיה הכי משתלם ליבא משם.

 

 

אתה לא רואה את פירוט המיסים אצל יבואנים אחרים בדיוק כדי שלא תוכל לעשות את החישוב שעשית. די ברור שאצל יבואנים אחרים אחוזי הרווח הגולמי גבוהים בהרבה.

 

נכון להיום אין הסכם סחר עם סין, 

ההפרש במסי ייבוא הוא 9 אחוז (בהסכם 29% , לא בהסכם 38%) 

נוסיף לזה עלות ייצור ושינוע זולים יותר בסין מאשר בארה"ב.

לא נראה לי ששורת הרווח לא נפגעת יותר מדי. 

 

לפני 50 דקות, בוני03 כתב:

יותר הגיוני או שיש מקורות? זה קריטי כשכותבים מידע. כי יש פה מישהו שדיבר עם נציג והוא אמר לו שזה כן ייבוא מארה"ב.

 

לפני שעה, inverminx כתב:

מהיכן המידע בהקשר של יצור בסין ?
נמסר מנציג טסלה הבוקר שהדגמים שמגיעים לארץ מיוצרים כולם בארהב. 

לפני שעה, shimta כתב:

נתונים ממגוון מקורות,

לא אמרתי שמה שמגיע לארץ זה מודל 3 תוצרת סין,

כתבתי על הסוללות מהמפעל בסין. 

אף על פי , זה יותר הגיוני שיגיע מסין מאשר ארה"ב. 

הרי המפעל בסין מייצר עבור כל אירופה,

לרוב מה שמיובא לפה הוא בתקינה אירופית. 

שוב,

כתבתי שהמקורות הם לגבי הסוללה בייצור מסין עבור מודל 3 SR+. 

בכללי זה הדגם מיוצא לאירופה. 

(הכל זמין בגוגל פשוט לרשום Tesla Model 3 sr+ MIC) 

 

לא כתבתי שהיבוא לארץ הוא מסין. 

כתבתי שיותר הגיוני שיגיע מודל 3 מסין, כי המפעל בסין מספק לאירופה. 

את מודל 3 SR+ 

 

כל מה שנציגות טסלה אמרה לכם, 

הוא כנראה נכון הרי הם ידועים מה מגיע.

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 45 דקות, פבל כתב:

במקרה של טסלה זה עוד יותר קשה (לנו. וקל לה) כי היא היצרנית והיא בעצמה "קובעת" מה שווי הרכב למס (אני מניח שהיא לא באמת מפרקת את כל מרכיבי העלות בפני הרשויות הישראליות אלא פשוט קובעת סכום). אז "שווה" לה לציין שווי נמוך ככל האפשר כדי להקטין ככל האפשר את המיסים שהלקוחות שלה משלמים. כנראה גם על חשבון חישובי רווח שיראו רווחים של עשרות אחוזים. 

 

זה בדיוק היתרון של טסלה שהיא גם היצרן וגם היבואן ולכן יכולה לשחק עם שווי המס פחות או יותר באופן חופשי, זה פשוט להעביר כסף מכיס ימין לכיס שמאל. לעומת זאת יבואן ישראלי שקונה מכוניות מיצרן בחו"ל לא קובע את המחיר שהוא משלם ליצרן בחו"ל, אלא הוא נקבע במו"מ בינו ובין היצרן כשכל אחד מהם מושך לכוון אחר. אותה דינמיקה קיימת גם בשוק הבית של טסלה, ארה"ב, בו שאר היצרנים מוכרים ע"י סוכנויות בעוד טסלה מוכרת ישירות ללקוח. הפחד הכי גדול של סוחרי הרכב בארה"ב הוא ששאר היצרנים יעברו לשיווק ישיר ויותירו אותם מחוסרי עבודה. בגלל זה הלובי שלהם דאג לחוקק חוקים שמונעים זאת ברוב מדינות ארה"ב וטסלה נאלצה להלחם על הזכות למכור מכוניות ו/או להפעיל מוסכים בכל מדינה בנפרד. יש מדינות בהן טסלה פועלת תחת הגבלות הזויות כמו טקסס. מותר לה להפעיל מוסכים ואולמות תצוגה, אבל אסור לה למכור מכוניות או למסור אותן ללקוחות. באולמות התצוגה לא מדברים על כסף ואם לקוח רוצה להזמין מכונית מפנים אותו לעמדת מחשב כדי שיזמין באתר. אח"כ הלקוח נאלץ לקבל את הרכב במדינה אחרת עם רישוי זמני ולרשום את הרכב בעצמו במשרד הרישוי של טקסס. עכשיו, כשטסלה מקימה מפעל בטקסס זה כנראה ישתנה.

עריכה אחרונה על ידי eladts
  • מעניין 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 6 שעות, avi 1234 כתב:

זה כבר ממש כאן

20210204_120107.jpg

20210204_120021.jpg

20210204_115048.jpg

 

זאת לא הייתה הסוכנות של דאצ׳יה בפ"ת?

 

לפני 4 שעות, eladts כתב:

מה שלא ברור לי זה איך טסלה מתכוונים למסור את כל המכוניות שהוזמנו. אין במתחם בפ"ת מספיק מקום. יכול להיות שהם יבצעו את המסירות במקום אחר (אולי בנמל) או יביאו את המכוניות לבתי הלקוחות, כמו שנעשה לפעמים בארה"ב

 

או שיגבו ממך כסף בסוכנות, ואז ישלחו אותך לקבל את הרכב אחרי שטיפה בכאילו מנציג עייף במגרש שלהם באזור תעשיה באיזה חור.

 

היה ככה ב1997, כשפלאפון התחילו למכור כאן מוטורולה אלפא ב300 שקל מזומן פלוס התחייבות ל3 שנים במחירי שחיטה. היית חותם על חוזה בדוכן בקניון, ואז היית חוזר הביתה לחכות שיתקשרו אליך לבוא לקבל את המכשיר במרכז התקנות של גיל קאר באזור תעשיה של חדרה, אחרי שעתיים המתנה בתור.

 

Fun times

עריכה אחרונה על ידי vadim6385

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 42 דקות, YaronNahum כתב:

 

למה מחיר של 31666$ לא הגיוני לטסלה 3.?  אתה מסתכל על המחיר ללקוח בארה"ב. אני לא יודע מה מבנה החברות האם יש התאגדות בישראל או שזאת חברה זרה שפועלת בארץ , עם מרכז רווח ,  אבל טסלה לא מוכרת לחברת הבת שלה / מרכז הרווח שלה במחיר הזה. היא מוכרת במחיר זול יותר. יכול להיות שאפילו במחיר עלות. על מנת להוריד את עלות המס, (נגזר מהמחיר בשער הנמל ) ואז המחיר הסופי נמוך יותר.

בנוסף יכול להיות שטסלה קיבלה הטבות מס בעת הקמת הסניף הישראלי , או לחלופין רוצה לנצל את ההשקעה בהקמה של הסניף הישראלי ולהעביר רווחים לכאן. 

 

אתה צודק ירון ואם נחדד את מה שאתה אומר: בגלל שטסלה היא גם יצרן וגם הריטיילר, היא יכולה לשחק במספרים כרצונה בהתאם למיסוי (לרבות מס חברות) בכל שוק. היא יכולה להחליט אם היא רוצה להרוויח במפעל כיצרן או באולם התצוגה כריטיילר, או חצי-חצי, או מה שכדאי בכל מצב.

למשל, לייצר בארה"ב בעלות X ולייבא את הרכב לארץ עם אפס רווח גולמי וכך לשלם פחות מיסי ייבוא, לפי אותה עלות X. את הרווח החשבונאי שלה היא עושה רק בשלב האחרון, בו המחיר קופץ לממוצע העולמי ולכן כביכול משתקף רווח גולמי חריג (38% בחישוב שלי). אבל אם זוכרים שזה הרווח הכולל, מה ששקול במותגים אחרים לרווח היצרן + רווח היבואן, 38% ביחד כבר נשמע רווח צנוע. אז אולי החישוב שלי בעצם נכון.

מעניין. מבריק. אני מתחיל להבין למה הם שווים חצי טריליון דולר או משהו כזה.

אגב הסקרנות באה מהכתבה הזו בכלכליסט, אפרופו ההודעה האחרונה של פבל.

עריכה אחרונה על ידי Cadillac58

BMW i3s 2019

Hyundai Ioniq 5 4X4 2022

Still refueling: Cadillac Fleetwood 1958

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 1 דקה, vadim6385 כתב:

 

או שיגבו ממך כסף בסוכנות, ואז ישלחו אותך לקבל את הרכב אחרי שטיפה בכאילו מנציג עייף במגרש שלהם באזור תעשיה באיזה חור.

 

היה ככה ב1997, כשפלאפון התחילו למכור כאן מוטורולה אלפא ב300 שקל מזומן פלוס התחייבות ל3 שנים במחירי שחיטה. היית חותם על חוזה בדוכן בקניון, ואז היית חוזר הביתה לחכות שיתקשרו אליך לבוא לקבל את המכשיר במרכז התקנות של גיל קאר באזור תעשיה של חדרה, אחרי שעתיים המתנה בתור.

 

Fun times

 

היום בגלל הקורונה יש בטסלה מסירות ללא מגע. 
 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...