Jump to content

Cadillac58

  • פרסום הודעות

    611
  • תאריך הצטרפות

  • פעילות אחרונה

  • Days Won

    1

Cadillac58 שיחק אותה בתאריך מרץ 20

התכנים של Cadillac58 היו האהובים ביותר!

מוניטין

32 נייטרלי

אודות Cadillac58

  • דירוג
    חבר מועדון ה-5
  • תאריך לידה 06/07/1974

Personal Information

  • מיקום
    שפלה
  • מקצוע
    תקשורת

צפיות אחרונות בפרופיל

צפיות הפרופיל האחרונות חסומות ואינן מוצגות בפני משתמשים אחרים.

  1. תיקון: רכב שנהנה משיעור מס מיוחד - רכב היברידי, פלאג אין וחשמלי - לא נהנה מזיכוי מס נוסף בגין רמת זיהום האוויר (1-15) - אין כפל מבצעים... במענה לשאלות שנשאלתי: ניקח לדוגמא מחיר הרכב אצל דילר גרמני - 40,000 אירו כולל מע"מ, שער האירו 4 שקלים. הדילר מאזור פרנקפורט. המשמעות היא 140,000 שקל שווי למס בשער הנמל בארץ. אני מעריך את העלות הכוללת של ייבוא רכב פלאג-אין במחיר הזה, בשנת 2020, ב-236,000 שקל. כנ"ל אבל לגבי רכב חשמלי, בשנת 2020-2022: 218,000 שקל.
  2. למתעניינים בייבוא אישי של רכב חשמלי או פלאג אין - כידוע החל מ-1.1.20 עלה המס במתווה הדרגתי של מספר שנים, וכן נוספה תיקרה להטבת מס הקנייה המירבית. המטרה היא לסייע לרכבים עממיים יחסית מבלי לחלק מתנות של מאות אלפי שקלים לעשירים. את המתווה המלא אפשר לראות כאן: https://www.gov.il/he/departments/publications/reports/tax-outline עשיתי עבורכם את החשבון... יש לזכור שבסיס המס עליו מחושב מס הקנייה הוא מחיר הרכב + עלות ההובלה והביטוח, מומר לשקלים לפי כ-5 אג' מעל לשער היציג ביום חישוב המס. כמו כן המספרים למטה הם מס הקנייה בלבד; אח"כ יש להוסיף 17% מע"מ למחיר הרכב כולל מס קנייה (כלומר מס הקנייה עצמו חייב במע"מ). יש שתי מדרגות מס! מדרגה מוזלת עד כמאה אלף שקל, ומיסוי רגיל (83%) על כל מה שמעבר למאה אלף. וליתר דיוק: רכב חשמלי מעכשיו ועד סוף 2022: 10% מס קנייה עד 102,740 ש"ח, 83% מס קנייה על כל שקל נוסף מעבר ל-102,740. 2023: 20% מס עד 95,238 ש"ח, 83% על כל שקל נוסף. 2024: 35% מס עד 104,167 ש"ח, 83% על כל שקל נוסף. פלאג-אין 2020: 25% מס קנייה עד 103,448 ש"ח, 83% מס קנייה על כל שקל נוסף. 2021: 30% מס עד 84,906 ש"ח, 83% על כל שקל נוסף. 2022: 40% מס עד 93,023 ש"ח, 83% על כל שקל נוסף. 2023: 55% מס עד 107,143 ש"ח, 83% על כל שקל נוסף. 2024 והלאה: 83% מס מהשקל הראשון. יצוין שממס הקנייה מופחת זיכוי בגין אביזרי בטיחות, עד למקסימום של 2,400 שקל לרמת איבזור 8. כמו כן לרכב פלאג-אין (אבל לא לחשמלי) אמור להיות, כאן אני לא 100% בטוח, זיכוי נוסף ממס קנייה בגין רמת זיהום אוויר נמוכה - עד כ-16 אלף שקל.
  3. סבבה... אצלי זו ה-ב.מ.וו השלישית והרכב פרמיום החמישי (לא כולל את זו שבסמלון 😄) והטוב מכולם באיכות חומרים. יש לרכב מגרעות, איכות חומרים בעיני היא ממש לא אחת מהן, במיוחד ברמת הגימור שציינתי. המנגנון להרמת הכסא באמת מיושן ולא נוח. מזל שזו התעסקות של פעם בחיים, מי משנה גובה כל הזמן?
  4. כל אחד וטעמו האישי (העיצוב השנוי במחלוקת הוא בהחלט עניין של טעם) אבל אם תקרא מבחנים מחו"ל תראה שמהללים את איכות החומרים בתא הנוסעים. באותה נשימה אמרו שהיא גובה על זה פרמיה גבוהה, זה נכון. אני מנחש שמה שראית זו את הגרסה הבסיסית שנמכרה בארץ, דגם Pulse, שאכן עירומה ממרבית התוספות השוות ונמכרת בחו"ל מודל 2019 בפחות ממאה אלף שקל (אחרי שמורידים מע"מ אירופי). את המיני החשמלית לא ראיתי בעיניים אבל ידוע שהיא כוללת את המנוע המחוזק של i3s, עם 184 כ"ס, לעומת 170 כ"ס ב-i3 הרגילה.
  5. תודה שקד. לשאלותיך: אני עוקב הרבה זמן אחרי שוק היד שנייה של i3 והוא כמובן קטנטן אז קשה לקבוע מגמות. היום יש 3 כאלו למכירה ביד 2 וזה יחסית הרבה: 2016 מייבוא אישי ב-150, 2017 מסוחר ב-149, 2018 מדלק מוטורס ב-189. יש אחת שמסתובבת בשוק אחרי טוטאל לוס וצריך להיזהר ממנה (294-74-301). בסה"כ דלק מוטורס מכרו 25 יחידות מכל השנים והדגמים (כולן בלי ריפודי עור וחלון גג), מתוכן רק שתיים מדגם S הספורטיבי. עוד כמה בודדות הגיעו בייבוא אישי, אפילו עם מאריך טווח (REX). סה"כ כ-30. אבל בגרמניה הן נפוצות מאוד ויש אלפים למכירה. לשאלתך אני מתכוון להחזיק אותה עד 2022, השנה האחרונה של מס 10% על רכב חשמלי והזדמנות לייבא רכב חשמלי נוסף. יש עמדות טעינה מהירות לשימוש ציבורי. יותר מ-10. יש כוונה להוסיף עוד ועוד, לא יודע מה יהיה גורלן בצל הקורונה והפחת הנסועה אבל זה ברור שזה רק עניין של זמן עד שהארץ תרושת. בינתיים צריך עמדת טעינה בבית או בעבודה. יש אפליקציות כמו Gnrgy Go שמראות לך יפה על המפה איפה יש עמדות, באיזה הספק טעינה הן ואיפה פנוי/תפוס כרגע. בעניין הרעשים, אין רעשים מוגברים... לא מגבים, לא רוח ולא כביש. באופן טבעי בגלל שאין רעש מנוע אפשר, אם סוגרים את הרדיו, לשמוע משהו מבחוץ אבל לגמרי בקטנה. בקיצור תחום הרעש הוא יתרון ולא חיסרון. כולל בליף שנהגתי בה. צמיגים זו שאלה טובה. ב-i3 יש באמת מידות מיוחדות שמיוצרות במיוחד רק ע"י ברידג'סטון. המידות מופרכות: 175/50R19 מאחור, 155/55R19 מקדימה. היבואן מחויב להחזיק מלאי אבל הם יקרים. אצלי בדגם S המצב יותר קשה... 195/50R20 מאחור, 175/55R20 מקדימה. בדקתי ואין בארץ בכלל! עשיתי הזמנה מיוחדת מברידג'סטון ישראל, יביאו לי סט מלא תמורת 2,222 שקל לרביעייה. כן, זו העז. לא מצאתי עוד עיזים בחדר. לגבי אאודי Q2... אהבתי אותה מאוד וכתבתי עליה חות דעת מפורטת ב-2017. הוחלפה במצב מעולה רק כי החלטתי לעבור לרכב חשמלי מסיבות כלכליות, אני נוסע הרבה וזיהיתי חלון הזדמנויות לעשות את זה עכשיו.
  6. קצת אסקייפיזם מהקורונה, אפשר בבקשה? בדצמבר 2019 עשיתי יבוא אישי של ב.מ.וו i3. מאז כבר עברתי איתה בנעימים מעל 5,000 ק"מ ויש כמה תובנות. אשתף לגבי הרכב עצמו, על החיים עם רכב חשמלי מלא בכלל וגם קצת על חוויית היבוא האישי. מבחני הדרכים שנעשו בארץ התייחסו אל ה-i3 בעיקר כקוריוז, כי בטווח מחירים של 250-280 אלף שקל בו היא נמכרה עד לאחרונה (ב-2020 עם עליית המיסוי שרדה רק גרסה אחת, ב-259 אש"ח), וביחס לרכב קטן עם טווח חשמלי מוגבל (עד סוף 2018) - אי אפשר היה להצדיק כלכלית את הרכישה שלה. זה נכון ואכן לא מפתיע שהיבואן מכר ב-4 שנים רק 25 יחידות, רובן בשנת 2017. אבל ברכישה כמשומשת, בארץ ובעיקר בחו"ל, השיקול הכלכלי פוגש את התשוקה ועושה שכל, ולא רק בראש שלי. מה זה בעצם? קשה לשייך אותה לקטגוריה. האורך המאוד צנוע (4 מ') ובסיס הגלגלים הקצר (257 ס"מ) מתאימים לסופר מיני. הגובה (159 ס"מ) והרוחב (179 ס"מ) משתלבים יפה ברכב פנאי קומפקטי. תא המטען קטן (260 ל') והחישוקים ענקיים (20"), יש מרחב רגליים וראש ראויים מאחור, כמו במשפחתית, אבל רק שני מושבים. יש מי שקורא לה "מיקרו-ואן" בגלל הישיבה הגבוהה, אבל בעיני היא לא. והביצועים? 184 כ"ס עם 27.5 קג"מ מסל"ד אפס, הנעה אחורית, מטיסים אותה ל-100 ב-6.9 שניות שמרגישות קצרות (דגם S הספורטיבי. הרגיל מוסיף 0.4 ש'). איך כל זה מתבטא בפועל? במילה אחת: כיף. מה לעשות. התאוצה של רכב חשמלי נמרץ והשקט פשוט ממכרים. ההשתלבות בתנועה בכל מהירות, יציאה לעקיפות ויציאה מהמקום (0 ל-60 קמ"ש ב-3.4 ש'), הנהיגה בדוושה אחת אחרי הסתגלות קצרה מאוד נוחה וגם בכבישים מפותלים כמו 395 היא יציבה ונעימה עם זויות גלגלול קטנות הודות למרכז כובד נמוך - הסוללות ממוקמות על רצפת הרכב, ולכן גם הישיבה גבוהה יחסית - בדיוק באמצע הדרך בין X5 לסדרה 1. הראות קדימה מעולה אך נוחות הנסיעה רק סבירה, בעיקר בגלל המשקל (כמו סדרה 1) והחישוקים הגדולים. על כביש מהיר גלי היא קופצת יותר מדי ובעיר היא בסדר. מפצה בידוד רעשים מוצלח אבל בסה"כ היא אוהבת אספלט איכותי ולא בנויה לשבילים. החיסרון העיקרי מבחינתי הוא מפרט חלקי מאוד של מערכות בטיחות מתקדמות. למרות שקניתי את כל האופציות האפשריות נאלצתי לוותר על תיקון אקטיבי של סטייה מנתיב (הוא קיים, אבל רק עד 60 קמ"ש כמערכת סיוע בפקקים), בלימה אוטונומית במהירות בינעירונית (קיים רק עד 60 קמ"ש) והתראה על שטח מת. את כל זה היה לי ברכב הקודם, אאודי Q2, התרגלתי ואהבתי את המערכות האלה - יעילות וחשובות. ב-i3 הן פשוט לא קיימות בהיצע עד היום. מה שכן יש זו בקרת שיוט אדפטיבית עד עצירה מלאה, זיהוי תמרורי מהירות, זיהוי הולכי רגל, התראת התקרבות מסוכנת ואורות לד אדפטיביים. מבחינת אבזור נוחות המצב טוב. תלוי כמובן ברמת הגימור שבוחרים אבל ברור שאם כבר עושים יבוא אישי והמס נמוך, זה פשע לא להוסיף 10% עבור כל התוספות. שלי מצוידת בתאורת לד מלאה, חישוקי 20" מושחרים, חלון גג, ריפודי עור מלא, עץ אלון לאורך הדשבורד, מפתח חכם מלא, מסך אינפוטיינמנט 10.25" איכותי ומסך 5.7" כלוח מחוונים מוקרן, מצלמה אחורית, חיישנים מלפנים ומאחור, טעינה אלחוטית לנייד, חיישני גשם ותאורה, בלם יד חשמלי, מערכת ניווט לווייני, קישור אינטרנטי, פקודות קוליות, קיפול מראות חשמלי, חימום למושבים, בקרת אקלים אוטומטית, מערכת סאונד טובה 6 רמקולים, מדידת לחץ אוויר בכל צמיג, מתלה אחורי רב חיבורי, חימום וקירור לסוללות ומערכות הבטיחות שצוינו. אי אפשר לא להזכיר את הייחודיות שבשלדה: הרכב הראשון בייצור סדרתי שבנוי מסיבי פחמן (קל וחזק), נטול קורות B - מה שהופך את הדלתות האחוריות לדלתות התאבדות (מיוחד ומגניב אבל לא נוח אם המושב האחורי בשימוש). איכות ההרכבה והחומרים (חוברת שלמה מתארת כמה הם "ירוקים") גבוהה מאוד, עיצוב הפנים עתידני (אין קונסולה בין המושבים הקדמיים, בורר ההילוכים יוצא מההגה) ותחושת הפרמיום ברכב מוחשית, יותר מאשר ב-X3 שיש בבית. הקטע החשמלי. טוב, בגללו בכלל התכנסנו פה. ההחלטה העקרונית שלי הייתה לעבור לרכב חשמלי, תחילה הזמנתי ניסאן ליף חדשה אבל לא הייתי שלם איתה וראיתי שייבוא ב.מ.וו i3s בת 10 חודשים (ייצור 02/2019) ברמת הגימור הגבוהה ביותר עוד ישאיר לי עודף מהליף, מה שהתברר כנכון. דבר ראשון זה הטווח, כלומר גודל הסוללה. ב-i3 יש שלושה דורות של סוללה: 2014-2016 הסתפקה ב-22kwh וכלל לא נמכרה בארץ (בחו"ל נמכרה בעיקר עם מאריך טווח, גנרטור בנזין). הדור השני 2017-2018 עם סוללת 33kwh יובא לארץ וכבר הציע טווח אמיתי של 200 ק"מ. 2019-2020 זה הדור השלישי עם 42.2kwh וטווח 270 ק"מ, כמו ברכב שלי. בפועל היא משיגה בקלות את הטווח הזה גם עם עליות יום-יומיות לירושלים ורגל כבדה על ה"אין גז", במצב נוחות או ספורט. במצב אקו הטווח חוצה את ה-300 ק"מ אבל במחיר ירידה מורגשת בביצועים. שתי אפשרויות לטעינה: מעמדה ביתית, טעינה תלת פאזית בהספק 11kwh תטען 1 ק"מ בדקה. העלות היא 8-9 אג' לק"מ. בטעינה מהירה בעמדה ציבורית ההספק הוא 50kwh, כ-5 ק"מ לדקת טעינה, המחיר יותר יקר אבל אף פעם לא היה לי צורך להתנסות. אפשרי לצאת ממרכז הארץ, לעצור בפונדק 101 ל-20 דקות של טעינה ולהגיע לאילת (תשובה מוכנה לשאלה הבנאלית). עמדת טעינה תלת פאזית עולה כ-2,500, אבל ההתקנה תוסיף עוד 1,000-3,000 בהתאם לתוואי ולמרחק. המלצות חמות בפרטי. העמדה צורכת 16A מכל פאזה מה שמחייב שבבית יהיה חיבור של לפחות 3X32A, אבל ליתר ביטחון וכדי שלא יקפוץ הפקק מעומס יתר אפשר לתכנת את הרכב שייטען בשעה רצויה - אצלי זה לפנות בוקר, אז גם הסוללה התקררה וצריכת החשמל בבית נמוכה. המהדרין (כמוני) גם יתקינו מערכת סולארית על הגג ובכלל יסעו בעלות אפסית ובלי זיהום, אבל זה כבר שייך לפורום אחר. למי היא מתאימה? דבר ראשון וזה ברור: חייבים עמדת טעינה פרטית, בבית או בעבודה. אני לא יכול לדמיין איך אפשר להסתדר אחרת, לבוא לעמדה והיא תפוסה, או ללכת ברגל מהעמדה הביתה ובחזרה בזמן טעינת לילה. שנית זה מה הצורך - מי שמסתכל על הצד הכלכלי של רכב חשמלי, המספרים יסתדרו לו רק אם הוא נוסע הרבה, הייתי אומר לפחות 20,000 ק"מ בשנה. יש לזכור שבנוסף לחיסכון בדלק יש גם חיסכון גדול בעלויות האחזקה - הטיפול ממש מינימלי: פעם בשנתיים להחליף פילטר מזגן ונוזל בלמים. זהו. גג 300 שקל פלוס עבודה. הרפידות מחזיקות מעל 100,000 ק"מ בגלל הבלימה שאוגרת חשמל (נדרשים לדוושת הבלמים רק בתוך העיר, ברמזור אדום או אם מישהו נדחף למסלול). המנוע החשמלי אמין ביותר ולסוללות יש 8 שנות אחריות (בכל המותגים אגב). הרכב שלי עם 20,000 ק"מ מראה קיבולת סוללות של 99.5%. עוד הייתי מוסיף שלמשפחות היא יותר מתאימה כרכב שני בבית. הפתרון האולטימטיבי למגבלת הטווח היא שפשוט אפשר לקחת את הרכב של אשתי... ונגמר הסיפור. אני לגמרי רואה רווק נהנה מאוד מ-i3 כהוט-האץ' חמימה ומתגבר בקלות על חרדת הטווח, הכל חארטה. נוסע 120 ק"מ ביום ולא מנצל חצי מהסוללה, אז מה הלחץ? אם מסיעים ילדים יש את הקטע הזה שאת הדלתות האחוריות אפשר לפתוח רק אחרי פתיחת הקדמיות, כלומר לצאת ולפתוח לילדים. מצד שני הבן המתבגר, 1.83 מ', לא התלונן על מקום מאחורה אבל הפדחת כבר הייתה קרובה לתקרה אם להודות על האמת. כמה מילים על יבוא אישי: לא לפחד. לא עשיתי את זה לפני כן, אין לי קשרים ולא היו לי יועצים. כמובן שהמוטיבציה העיקרית היא המחירים הנמוכים בחו"ל (ירידת ערך של כ-25% בשנה הראשונה) והמיסוי הנמוך על הנעה אלטרנטיבית (10% לחשמלי מלא, 25% לפלאג אין - אבל עם תקרה להטבה בחישוב מסובך שלא אכנס אליו כאן). יש אמצעי זהירות לנקוט ולדעת ממי קונים, יש חשש טבעי בלהעביר כסף לאדם שאתה לא מכיר עבור רכב משומש שלא בדקת ולקוות שהכל יעבור בשלום. המפתח לדעתי הוא למצוא דילר טוב שיטפל בעצמו בייצוא. באתרים כמו Mobile.de יש מבחר עצום של מכוניות, רובן בגרמניה, ורכישה מדילר שמבין עניין בייצוא תקזז 19% מע"מ גרמני כבר במועד הרכישה. הדילר יחתום אתכם על חוזה (יש לקרוא ביקורות עליו, להתכתב איתו ולהתרשם), יטפל בכל הליכי הייצוא ויידרוש תשלום מלא מראש. משלוח מפרנקפורט לדוגמא עולה 1,350 אירו כולל הובלה יבשתית לנמל באיטליה ושילוח ימי לארץ. בצד הישראלי יש להכין מראש רישיון יבוא - אפשר לעשות את זה לבד (לא פשוט כ"כ כשלא יודעים איך) ואפשר באמצעות מתווך ביבוא אישי, שגם מתחייב לספק לכם את הרכב מה שמכניס אלמנט ודאות מרגיע - בתמורה לכ-4,000-6,000 שקל. התיאור של מיכה על יבוא 330e מפורט ומדויק דיו אז לא אחזור עליו (שרשור ששווה לקרוא). מבחינת זמנים - חודש וחצי עבר מיום ההחלטה לרכוש את הרכב ועד שהוא עבר רישוי בישראל (שבוע בלבד בים), וזה היה מתקצר עוד יותר אם לא הייתי נופל על שיא הלחץ בייבוא בגלל עליית המס ב-1.1.20 (הרכב שוחרר מנמל אשדוד ב-17 יום במקום בכארבעה). עמיל מכס גבה 2,000 שקל וכל עלויות השחרור בנמל הסתכמו ב-2,000 שקל נוספים. בדיקת תקינה (מעין טסט מורחב לרכב) עולה כאלף שקל ולרוב רכבים מתחת ל-200,000 שקל לא חייבים בדיקת שמאי וגם לא מערכת איתור. ביטוח מקיף במגדל עלה 6,000 שקל, ממליץ על סוכנות ביטוח ספרטה שמתמחה בייבוא אישי (ינון). בהצלחה!
  7. Cadillac58

    שאלה על רכב חשמלי

    חישוב פשוט - 17.5 קוט"ש ל-100 ק"מ (ממוצע על פני 4,000 ק"מ), כפול 52 אג' תעריף החשמל לקוט"ש. וזה נתון שכולל נסיעות יום יומיות לירושלים ורגל כבדה על המצערת (מה לעשות, הרכב טס... אז יעלה עוד חצי שקל). בנסיעה במישור החוף זה 8 אג' לק"מ. מעריך שבליף, איוניק, זואי, קונה ונירו חשמליות המספרים דומים מאוד.
  8. Cadillac58

    שאלה על רכב חשמלי

    תזכור שלא ממש משנה כמה הרכב עולה, יותר משנה כמה ירידת ערך ספגת בין קנייה למכירה. לדוגמא איוניק חשמלית עולה כ-18 אלף שקל יותר מהרגילה, אבל כנראה שתימכר כמשומשת במחיר גבוה יותר. כנ"ל לגבי רנו זואי. נכון להיום החשמליות הן מקלט מס אדיר (וזמני), זו דעתי.
  9. Cadillac58

    שאלה על רכב חשמלי

    בחשמלית שלי (BMW i3) דרישות התחזוקה הן פעם בשנתיים (או 48,000 ק"מ) להחליף פילטר מזגן + נוזל בלמים. חוץ מזה רק בדיקות. רפידות הבלמים מחזיקות מעל 120,000 ק"מ לפי דיווחים, ככל הנראה יוחלפו פעם בחיים אם בכלל. אגב עלויות הנסיעה אצלי הן 9 אג' לק"מ, ועלויות התחזוקה האפסיות הן בונוס מאוד נחמד. כל זה לא על חשבון הביצועים.
  10. האם אין בשום מקום נתונים סופיים ל-2019 בחלוקה לפי דגמים? זהו, היו ימים ואינם?...
  11. Cadillac58

    ניסאן ליף: מבחן דרך

    להגיד מילה על מטענים? יש רכבים שניתן לטעון בחיבור תלת פאזי, לרוב 16A X3 שנותן קצב טעינה של 11kwh. יש רכבים, הליף ביניהם, שלא יכולות טכנית לקבל תלת פאזי אלא רק חד פאזי. ההבדל במחיר עמדת הטעינה בין חד לתלת פאזי הוא עד אלף שקל, בתלות במרחק העמדה מלוח החשמל. כמובן שתצריך שיהיה בכלל חיבור תלת פאזי בבית, ולא פחות מ-32A לפאזה (הגדלה פשוטה למי שיש 25Ax3). אני שילמתי 5,500 ש"ח על עמדה דיגיטלית תלת פאזית במרחק 40 מטר, כולל עבודה ומע"מ ו-3 שנים אחריות (מי שרוצה המלצות חמות - בפרטי). בקרסו עמדה חד פאזית עולה 6,000 ש"ח. אפשר לראות בזה השקעה חד פעמית לטווח ארוך, שכן למרות כל מה שכתבו הסקפטיים, מי שעבר לחשמל כבר לעולם לא חוזר.
  12. Cadillac58

    ניסאן ליף: מבחן דרך

    או-הו... יש לי הרבה מה להגיד על זה אבל הדיון בשרשור הוא על הליף ולא על מכונית אחרת אז אקצר: אם אתה רוצה להשוות סופרמיני כמו יונדאי i20 בסיסית ל-ב.מ.וו i3s כאילו שהן באותה קטגוריה, לבריאות. הרי גם אתה לא מאמין לזה או לחלוטין לא מכיר את ה-i3. אם אתה מדבר על סופרמיני "רגילה" אז תשווה אותה לרנו זואי חשמלית ואז תבדוק מי מהן משתלמת. הצדקה פיננסית? בהשוואה ל-i20 לא. גם בהשוואה לנסיעה באוטובוסים לא. אבל אני יכול להגיד לך מניסיון כך: ה-i3 החליפה אצלי אאודי Q2, וההחלפה מאוד מוצדקת פיננסית, מאוד! וזו בדיוק הנקודה שרלוונטית לשרשור הזה. ואני לא "משווק" שום דבר, כל אחד עושה את החשבון שלו. מה שבטוח הוא שהטבות המס ברכישה והפטור ממס על נסועה חשמלית לא יחזיקו מעמד עוד שנים ארוכות, המדינה צמאה לכסף של הנהגים והחשמליות הן "חלום בלהות פיסקאלי של האוצר", כפי שכתבו השבוע ב"גלובס".
  13. Cadillac58

    ניסאן ליף: מבחן דרך

    בסדר גמור... ובזמן שאתה מחכה לפריצה טכנולוגית, אני נהנה מרכב שממוסה ב-10% מס ונותן 70 ק"מ לליטר (לפי מחירי הבנזין והחשמל היום), טיפולים קטנטנים פעם בשנתיים והעיקר בעיטה בגב בכל פעם שנוגעים בדוושה. לדעתי מי שנכנס לעולם הזה עכשיו מרוויח, אבל נכון זה לא מתאים לכל אחד.
  14. Cadillac58

    ניסאן ליף: מבחן דרך

    קשקוש. הרכב עכשיו כמעט בן שנה עם 16 אלף ק"מ וקיבולת הסוללה 99.5% (כאמור אני לא מדבר על הליף). יש אחריות יצרן לסוללה ל-8 שנים/160,000 ק"מ, לרבות איבוד טווח - וזה נכון כמעט לכל המותגים. מי שלא נוהג בחשמלית וכותב סתם ניחושים, מטעה. Ahbarony: גם בדלק מוטורס מוכרים את ה-42kwh, רק ביוקר...
×
×
  • Create New...