Jump to content

Aviv13467

  • הודעות

    418
  • כאן מאז:

  • פעילות אחרונה

צפיות אחרונות בפרופיל

1,138 צפו בפרופיל

הנקודות של Aviv13467

נהג צעיר

נהג צעיר (3/14)

138

מוניטין

7

תכנים שנפתרו

  1. מוזמן לשאול כל אשר על רוחך, נוהג באופל אסטרה 2013 מנוע 1.4 טורבו מטפל ומטפל בעצמי כבר 5 שנים. אני יכול להגיד לך דבר אחד, אוטו סופר מפנק ומהנה לנהיגה, עם זאת צריך להתייחס אליו כמו לילד קטן. להציץ מתחת למכסי מנוע כל כמה ימים או אפילו כל יום זו לא מילה גסה וזה מה שיעשה את ההבדל בין אם תחזיק ברכב מספר שנים או כמה חודשים. עקב הבעיות עם מערכת הקירור ברכב הזה אתה יכול למצוא את עצמך מאוד בקלות עם ראש מנוע מעוות אם אתה לא חד על הבעיות הכי קטנות, או אין לך חוש ריח חזק (הריח של האדים של הנוזל קירור עשו לי טראומה כבר) שאני מחפש רכב לנסיעה אמינה אני לוקח את הרכב של הבת זוג - קיה פיקנטו. אני יודע שאני אתחיל את הנסיעה ואסיים (עם המון מאמץ) לעומת האסטרה שאני יודע שאתחיל את הנסיעה לא יודע אם אצטרך לסיים אותה על גרר או שכולי רועד מפחד שאתקע באמצע הדרך. לגבי שאלתך שקיבלת עליה כבר תשובה, נושא הבוכנות. שלי כרגע עם 180 אלף קילומטר, מטופל כל 8-10 אלף קילומטר עם שמן בתקן וקומפרסיה חזקה מאוד. חושב שכל עוד מטפלים כמו שצריך המנוע הזה יכול לשרוד המון. ראה דוגמה אמריקאים בפורומים בחו״ל עם הקרוז שלהם, שם 200 אלף מייל זו לא מילה גסה אפילו עם מנועים שנראים מדהים. מה שהורג את המנוע הזה כפי שרמזתי קודם זה בעיות במערכת קירור -> התחממות -> הולך ראש מנוע. שאר הדברים לא הורגים את המנוע ועברתי הרבה עם הרכב הזה
  2. שלום חברים, אני מבוטח כרגע בהפניקס עד אוקטובר. בחודש הבא אני אחגוג 24 וסוף סוף לא אהיה נהג צעיר. איך תהליך החידוש עובד כדי לא לשלם יותר על יתרת הביטוח? האם אפשר לקבל הצעת מחיר כבר עכשיו או שאני צריך לחכות שאהיה בן 24 ורק אז יוכלו לתת לי הצעות? במידה וכן האם פשוט לבטח בחברה כלשהי ואז לבקש החזר רטרואקטיבי על התקופה שנותרה/קיזוז המחיר אם אני בוחר לבטח באותה החברה או שיש מסלול פשוט יותר? תודה
  3. נוזל קירור, האם הנזילה בצד שמאל של הרכב? בצד השמאלי של האגן שמן? בדרכ משאבת מים מטפטפת או אטם טרמוסטט. לרכב הזה אין בעיות של נזילת שמן גיר, והוא גם נמצא בצידו הימני של המנוע, אני סבור שהנזילה באמת בצד השמאלי.
  4. תיפטר ממנו (יש לי אופל אסטרה שזה אותו מנוע כמו בקרוז) חרא רכב
  5. שאתה אומר וונטה אתה מתכוון למאוורר של הרדיאטור? לגבי רעש בעבוע מהתא כפפות זה לפעמים הרדיאטור חימום, תדליק חימום על המקסימום על מאוורר אחד בנסיעה, 10-15 שניות ב2000 סל״ד ואם יש אוויר בפנים הוא יוצא. לפעמים זה סתם בעיה ברכבים האלו והכל תקין גם אם אין אוויר אכן, המאוורר נכנס לפעולה שהמזגן דלוק כי המדחס מפעיל עומס על המנוע. יכול להיות פשוט שבלי המזגן או שאתה לא שומע את המאוורר נכנס לפעולה. הכי טוב תצטייד בOBD-II ותקרא את הטמפ'. אני לא בטוח במאה אחוז ברכב שלך באיזה טמפ' נדלק המאוורר במצב הראשון אבל ייתכן וזה רק ב105-107 מעלות. על עוצמה גבוה יותר זה צריך להיות אפילו חם יותר והגיוני שלא תשמע את זה במהלך נסיעה אלא אם כן הרכב ממש מתחיל להתחמם. לדעתי אם הייתה בעיה אחרת הייתה נדלקת לך נורת מנוע כי ה-2 מצבים שבהם המאוורר לא ידלק זה כאשר הוא תקול או שהפיוז שרוף. אם החיישן טמפ היה תקול ולא מציג טמפ הוא היה נכנס למצב הגנה ופועל 100% מהרגע שאתה מניע את הרכב וגם מקפיץ לך נורת מנוע ואם המאוורר היה תקול או היה שרוף פיוז שהיית מדליק A/C הוא לא היה עובד
  6. אם לא להיכנס לכל הפרטים של הטוב והרע, ואני בטוח שיש רשימה מכובדת לשני הצדדים מה שמעצבן אותי, היא שהסיבות של אותם אנשים, מדוע צעד כזה או אחר הוא לא טוב, הוא בגלל טובתם האישית ולא טובת כלל האזרחים נתקלתי בזה לא מעט בכתבות/תגובות בפייסבוק של בעלי מקצוע בסגנון של ובמה אני אמור לעבוד עכשיו? מי יפצה אותי על הכסף שאני מפסיד? שוב, לא בעיה שלי לא מעניין אותי. כמו בכל דבר יש סיכונים והחיים לא הוגנים והאנשים האלו צריכים להסתדר. אני יכול לכתוב פה שעות על כמות הדברים הלא הוגנים שקרו לי בחיים, זה לא מעניין אף אחד.
  7. יש המון דרכים יפות להכניס כסף לקופת המדינה, אה בעצם, להחזיר את הכסף בחזרה לקופת המדינה ולא לתת אותו לציבור מסוים ללא תמורה. המדינה צריכה לפעול לטובת האזרח ואם כבר על הפרק ההפסדים לקופת המדינה צריך להסתכל על מקומות אחרים בהם באמת המדינה זורקת כסף לפח ואשתף שהייתי בעל עסק שמוכר מוצרים, שילמתי המון מע״מ למדינה ואני עדיין חושב שזה מהלך מצויין יש אתגרים בכל עסק, ואם הפחד של בעלי העסקים הוא שאנשים יפסיקו לקנות מהם ויפנו לחו״ל אז שיתנו תמריצים אחרים לקנות אצלם, למשל אחריות טובה שכמעט בלתי אפשרי לממש על מוצרים מחול חייב להפסיק עם הגישה הסוציאליסטית הזאת, זה בדיוק כמו שאטען שאסור להפסיק לשלם לחרדים כסף כדי שילכו לישיבות, איך הם יתפרנסו אם הם לא עובדים? לא בעיה שלי, בעיה שלהם
  8. זה לא הוגן ומצד שני החיים לא הוגנים אני לא חושב שזה אמור להיות שיקול. בסופו של יום עדיין יהיה המון מוצרים שאנשים ימשיכו לקנות בארץ, זה לא שתוכל לקנות עכשיו מקרר או מטבח קומפלט עם הפטור מ150$ זה ישרת אנשים שרוצים לקנות לעצמם איזה בגד של מותג, אולי מברגה והשיט הרגיל שאנשים קונים מאליאקספרס ממילא הרבה פחות מ75$ אפשר לטעון גם טענה דומה על שוק הייבוא המקביל, הם מצליחים לייבא את אותו המוצר עם הרבה פחות עלויות נלוות מאשר היבואן הרשמי למה לא אוסרים את זה? הרי הם פוגעים ביבואן הרשמי, הוא מפסיד כסף בגלל אותם אנשים שאין להם את ההוצאות שלו
  9. אני רק שאלה עם הסוגיה של החלב והמוניות ובטח דברים נוספים מן הסוג הזה למה תמיד יש אצבע מפנה מאשימה של אותם בעלי עסקים/עצמאים כלפי המדינה בנוגע לפרנסה שלהם כן נכון זה עצוב שנהג מונית בן 60 אולי יאבד את פרנסתו, אבל מה יגיד אב בן 40 שמפרנס את משפחתו בתעשיית ההייטק ומוצא את עצמו מפוטר ולא מצליח למצוא עבודה בגלל כל הבלאגן בשוק? גם לו המדינה צריכה לשלם? אם עבור אותו רפתן העסק לא משתלם, למה זה בעיה שלנו? יש המון עסקים לא משתלמים. אם בכמה שנים האחרונות כל הזמן יש מחסור בחלב אולי הגיע הזמן למצוא חלופה. ולגבי הפטור ממע״מ עד 150$ שטוענים שפוגע בבעלי עסקים קטנים, שוב למה זו הבעיה שלי, של האזרח הפשוט שרוצה לחסוך? אם כבר דיברנו בעלי עסקים קטנים, אין לי ספק שזה דווקא יטיב עם המון בעלי עסקים שיוכלו לרכוש לעסק שלהם כלים במחיר מוזל. נכון שהם מזדכים על המע״מ אבל אם המחיר בארץ גבוה פי 2-3 עדיף כבר להזמין מחו״ל
  10. לא לחסכון בדלק אלא לנוחות מה שאני מחזיק ברכב ביום יום -נוקו -קומפרסור נטען -מפתח רטיטה + סוללה + סט בוקסות לגלגלים 17-19-21-22 -ידית כוח 60 ס״מ -כבלים להנעה -פנס מגנטי + פנס ראש מטען ugreen מהיר 130w ביחד עם סט כבלים לאייפון+type c -גק עגלה 2 טון לא מאמין שצריך שיהיה משהו נוסף מלבד אלו ליום יום, אני מתנדב בידידים אבל אלו דברים שהחזקתי ברכב גם לפני לטובתי האישית לא מאמין בצורך להחזיק ארגז כלים ברכב, זה לא פרקטי והסיכוי לתיקון שטח אפסי כנל לגבי נוזלים אלא אם כן יש משהו נקודתי של איבוד מים/שמן
  11. הכל תלוי ברכב, פה למשל בפיקנטו לא הצלחתי באף זווית להכניס את הגוזון. גם אחרי שחתכתי את הפחית הייתי צריך לשייף מעט את הראש עם דיסק, אומנם באופן ממש מינימלי לכן לא הרגשתי רע עם זה אבל עדיין. זה הדרך ה״חאפרית״ מה שנקרא לתקן. הדרך התקנית היא לפרק את הנאבה לגמרי מהנאקל ולהחליף אבל זה דורש פרס. למשל באופל אסטרה שלי החלפתי גם 2 גוזונים ושם הנאבה מוחזקת עם 3 ברגים אז זה היה הרבה יותר פשוט
  12. כמה מסובך התיקון תלוי באיזה סוג נאבה יש ברכב יש כאלו שמוחזקות עם ברגים ויש כאלו שנדחפות עם מכבש (פרס) לתוך הנאקל אם זה מהסוג הראשון לא מסובך, זה לשחרר את הנאבה קצת החוצה לדפוק את הגוזון הישן בחוץ ולשים חדש ולהתקין עם כלי ייעודי הסוג השני קצת יותר קשה, צריך לפרק את הנאקל מהרכב להוציא את המיסב עם פרס להתקין גוזון חדש ולהחזיר עם פרס לעניות דעתי אם מדובר בסוג השני מוסך לא יעשה את זה כי הנאבה עשויה להיהרס בתהליך ומה שעושים בדרכ זה חותכים מהפחית (חתיכת פח שמגינה מפני אבק בין הנאבה לנאקל) ויוצרים פתח להכניס את הגוזון, לרוב צריך לשייף קצת את הראש שלו כי עדיין אין מספיק מקום. החלופה כמובן זה להתקין נאבה חדשה, אבל אני מדבר מתוך השערות בלבד לא ביקרתי במוסך שנים אני פשוט יודע שסיכוי טוב שהמיסב בנאבה יהרס אם עושים את זה אחרת מוסך וטווח מחירים בין 150-500 שקל אני משער לפי רמת המורכבות אני עשיתי את האופציה השניה בקיה פיקנטו של בת הזוג שלי אחרי שפנצר מאעכר עשה cross thread רציני ל2 גוזונים (בקצרה זה אומר חירג'ע את ההברגה עם פטיש אוויר) ולפי מה שאני יודע בi20 זה גם נאבה בלי ברגים לגבי החיישן abs יכול להיות מה שהמשתמש מעליי כתב, בכל אופן הוא נמצא על הנאקל אז שיפרקו את הגלגל כדי להחליף גוזונים יוכלו לראות אם נגרם נזק
  13. טוב קצת מצחיק, לפני כמה ימים שהרמתי את הרכב לטובת איזה משהו בדקתי שוב את הציריות כדי להיות בטוח ולמרות שהיה קצת יותר משחק בציריה ימין מאשר בשמאל, לדעתי מה שהצלחתי להרגיש זה את הציריה זזה אחורה קדימה ולא למעלה למטה. ואז שמתי לב שחסר קליפס בפלסטיק של הבטנה, בזמן שהלכתי להביא קליפס חדש פתאום עלה בראשי הרעיון לנסות לשחק עם הפלסטיק לראות איזה רעש זה עושה וגיליתי שזה בול הרעש מאז שתיקנתי נראה שהרעש פסק. קצת מצחיק אבל פלסטיק של כמה אגורות יכל לעלות לי עכשיו בהחלפת ציריה שלא לצורך IMG_5193.mp4 וזה מסביר למה זה היה קורה בפניות שמאלה, הגלל נכנס פנימה ונוגע בפלסטיק שרוקד
  14. האמת שיש לי גם מקום שיכול לשמש כמחסן הבעיה שמהחניה לבית יש עשרות מדרגות והג'ק מאוד כבד אני חושב שמהרגע שקיבלתי אותו במשלוח עד החניה הוא לא זז משם חחחחח כמובן שזו בעיה רק עם גק במשקל הזה, שעבדתי עם הגק של אוטודיפו באמת הוא היה יורד איתי רק בטיפולים מהמחסן בבית עם הבוקים
×
×
  • תוכן חדש...