Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם
לפני 10 שעות, maxcher כתב:

וואו. שימו לב לטקסט, מיזוג מלא, חניה + מחסן
וזה רק בכתב על הנייר, בטח בפגישה מקבלים עוד הטבות

אתה מבין שזה חסר משמעות בלי להתייחס למחיר, נכון? כי אם הם מוכרים 4 חדרים בקצת פחות מ- 3 מיליון עם רכב, מיזוג וכל התוספות, אבל המחירים באזור ה- 2.6, אז אין פה שום הנחה וזה הכל עניין של שיווק. אם תבדוק במדלן בכמה נמכרו דירות חדשות באזור אגב, תקבל טווח שבין 2.6 ל- 3.

פורסם

אני מבין 

שהקבלנים בפאניקה ויתנו לך כל מה שאפשר העיקר לא לרשום מחיר נמוך בעסקה

  • אהבתי 3
9.5 שעות דייט ? בערך המערכת יחסים הכי ארוכה שלי
פורסם
לפני 8 דקות, maxcher כתב:

אני מבין 

שהקבלנים בפאניקה ויתנו לך כל מה שאפשר העיקר לא לרשום מחיר נמוך בעסקה

כהלך רוח זה נכון, אבל מבחינת מדידה כמותית של ירידה במחיר אי אפשר לקחת את ההטבות האלה ולהגיד שהשווי שלהן הוא הירידה במחיר בלי להסתכל על מחיר המכירה לפני ההטבות ביחס למחיר עסקאות שהיו באזור.

פורסם

שניכם צודקים.

ועדיין עצם זה שקבלנים בכלל מציגים מבצעים (ועוד לכאורה נרחבים) הוא שינוי של 180 מעלות בתפיסה.

עד לפני שנה, אם היית מבקש אפילו שדרוג של ידיות בחינם היו זורקים אותך מהמשרד מכירות.

אז התפיסה כבר מזמן השתנתה והכיוון הוא ברור.

אגב יש ירידה של 80% (!) במחירי הקרקעות כפי שהקבלנים משלמים עליהם (בהתאם לכלכלנית בנק ישראל - מצורף תרשים שלה מתחת)

מי שלא מבין עדיין לאן נושבת הרוח....

 

image.thumb.png.f58d9fbfbdada006a8861611ca779a57.png

(Sold) Chevrolet Aveo 2006

Citroen C3 2017

C5 Air Cross 2020

פורסם

אני לא חושב שיש הודעה מרעישה, או מחדשת למישהו, שהלך הרוח בשוק השתנה לגמרי בחצי שנה האחרונה...

התרשים מתאר את השינוי בסכומי רכישת קרקעות, לא את המחיר פר קרקע. אין קרקע שנמכרה ב- X ואחרי זה דומה לה נמכרה ב- 0.2*X.

פורסם

אין קרקע שנמכרת פעמיים.

"מומחים" יסבירו למה קרקע אחת שהיא רק 100 מטר מקרקע אחרת יכולה להיות שווה יותר או פחות כי יורד גשם.

צריך להסתכל על המכלול ששנינו מסכימים עליו:

* ירידה חדה בהכנסות ממכירת הקרקעות

* ירידה חדה בסכומים המשולמים במכרזים שנסגרו על ידי הקבלנים

*ירידה חדה במכירת דירות באופן כללי

 

והרשימה עוד ארוכה.

גם פה בפורום יש פה שחושבים שאין כלום ושום דבר והכל ייגמר עוד רגע והשוק יחזור לעלות

(Sold) Chevrolet Aveo 2006

Citroen C3 2017

C5 Air Cross 2020

פורסם
לפני שעתיים, yuvalganim כתב:

אין קרקע שנמכרת פעמיים.

"מומחים" יסבירו למה קרקע אחת שהיא רק 100 מטר מקרקע אחרת יכולה להיות שווה יותר או פחות כי יורד גשם.

צריך להסתכל על המכלול ששנינו מסכימים עליו:

* ירידה חדה בהכנסות ממכירת הקרקעות

* ירידה חדה בסכומים המשולמים במכרזים שנסגרו על ידי הקבלנים

*ירידה חדה במכירת דירות באופן כללי

 

והרשימה עוד ארוכה.

גם פה בפורום יש פה שחושבים שאין כלום ושום דבר והכל ייגמר עוד רגע והשוק יחזור לעלות

 

אתה לא מבין מה שהוא אמר לך.

הקבלנים לא רכשו קרקעות במחיר הנמוך ב-80% פחות, אלא רכשו 80% פחות קרקעות.

 

אם ניקח את האנלוגיה המוכרת לדלק:

לא קנית ב-20 ש"ח דלק בשווי 100 ש"ח, אלא פשוט קנית דלק בכמות ש-20 ש"ח מאפשרים לך.

פורסם

אבל זו לא טענה נכונה. מכרזים היו נסגרים הרבה מעל מחיר המינימום. היום הם או נסגרים במחיר קרוב למחיר המינימום או לא מגיעים למחיר המינימום וחלקם משווקים מחדש במחיר נמוך יותר.

"when you see a good move, look for a better one..."

 

Mazda 2 2014

Kawasaki Z400 2020

פורסם
לפני 12 דקות, wa11a כתב:

אבל זו לא טענה נכונה. מכרזים היו נסגרים הרבה מעל מחיר המינימום. היום הם או נסגרים במחיר קרוב למחיר המינימום או לא מגיעים למחיר המינימום וחלקם משווקים מחדש במחיר נמוך יותר.

נכון, אבל השורה שלהלן:

לפני 5 שעות, yuvalganim כתב:

אגב יש ירידה של 80% (!) במחירי הקרקעות כפי שהקבלנים משלמים עליהם (בהתאם לכלכלנית בנק ישראל - מצורף תרשים שלה מתחת)

לחלוטין לא נכונה, ובטח ובטח לא נובעת מהתרשים.

הירידות הכי גדולות שאני מכיר הן של קרקעות של דיור להשכרה, שירדו באזור ה- 50%.

  • אהבתי 1
פורסם

אני מסכים שאין ירידה של 80% *במחיר הקרקע* אלא בהיקפים.

זו טעות ניסוח שלי בתגובה המצוטטת.

אבל שמענו על מכרזים שנסגרים ללא הצעות, מכרזים שנסגרים במחיר נמוך משווי השומה ועוד.

השורה התחתונה היא שאין ואקום, יש היום שוק במצב קשה מאוד ובטרנספורמציה רצינית

(Sold) Chevrolet Aveo 2006

Citroen C3 2017

C5 Air Cross 2020

  • שבועיים מאוחר יותר ...
פורסם

תודה על הסיכום.

בסיכום דיברת באופן כללי על המדינה, יש לך מושג לגבי פילוח על פי אזורים?

אני מאזור הצפון ולא מרגיש ירידה בינתיים במחירים, לא מקבלנים גדולים ולא מקבלני תמא.

אני תוהה אם הגיע איזה גל של ׳מהגרים׳ מהמרכז שמקפיץ פה את המחירים כי 2 מיליון שח הפך לנורמה, לדירת תמא ברחוב ישן מאוד וצפוף ביותר. רחוב שדירות נמכרו בו לפני כמה שנים ב1.2..

על קבלנים בשכונות יקרות אני בכלל לא מדבר, קיבלתי הצעה של 2.6 לדירת 5 חדרים בקריית ביאליק 🫠  הבית קרקע? 3.5 בלבד. מיליון דולר כדי לגור בקריות.. 

אני באמת חושב ש׳גורמים חיצוניים׳ הם היחידים שיכולים לקנות ברמת מחירים הזו, מעניין אם עודפי הבניה יהיו גם כאן.

פורסם
לפני כשעה, Arik TG כתב:

בשנתיים הקרובות יגיעו לגמר בניה דירות בהיקפים העולים בהרבה על הצרכים הדמוגרפיים באופן שיצמצם את המחסור למימדים שלא נראו כאן 15 שנה.

ההתרשמות שלי שונה: לא בונים אפילו במספרים שקרובים לצרכים הדמוגרפים. אם תרצה לפרט, טוב. אם לא, גם טוב...

 

יש צורך רק בחמש אצבעות כדי לנהל את הגלקסיה, ורק בשלוש־עשרה אצבעות על מנת לשלוט ביקום. -- דוד אבידן

פורסם

ניתוח יפה

 

רק לא הבנתי מאיפה לקחת את מספר האצבע של 50,000 בשנה בצד הביקוש

 

אולי 40 ואנחהו ביתר כבר עשור?

אולי 60 ואנחהו עדיין במחסור?

אולי 70 ואין סיכוי לגשר על זה?

 

טרם חזיתי באף מקום בניתוח רציני של המספר הזה, ואשמח להפניות.

ציטוט

יבגניפ כתב:

 

אוף. למה אני מגיב פה? 

 

×
×
  • תוכן חדש...