Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

תיבת הילוכים רציפה


petrolhead-18
שימו לב! השרשור הזה בן 4241 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

בגירים רציפים הרצועה גם מושכת וגם דוחפת, שני ה"ענפים" של הרצועה מעבירים מומנט, ולא רק הצד המשוך.

 

ודבר שני, אני לא יודע איך בנוי הגיר באודי, בגיר רציף בסיסי אין מותחן.

111.jpg

222.jpg

333.jpg

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 72
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

יצרנים יפניים מאוד אוהבים את התיבות האלו (טויוטה, ניסן, סובארו, מיצובישי, הונדה)

 

הבעיה היא שחבלי הלידה של התיבה הזאת קיטלגו אותה כקצת בעייתית (סובארו ג'אסטי, פיאט אונו\פונטו) שכולם לא רלבנטים היום. למיטב ידיעתי תיבת הילוכים רציפה מדרנית מראה אמינות לא פחות טובה מתיבה פלנטרית (ובטח ובטח יותר מרובוטית) כאשר מעבר לתחושה השונה תחת עומס (האצות חזקות מעמידה, עקיפה) בשאר המצבים היא מתפקדת כמו תיבה אוט' סטנדרטית.

 

יתרון נוסף של התיבה הזאת ההוא גודל פיזי (ומשקל) פחותים מתיבה פלנטרית.

 

מהנסיון שלי ככל שהרכב חזק יותר השילוב מנוע\תיבה הילוכים מוצלח יותר.

 

אגב, אני כמעט בטוח שגם מיצובישי עושה שימוש ברצועת מתכת ולא מגומי.

Heaven is where the police are British, the cooks French, the mechanics German, the lovers Italian and it is all organized and run by the Swiss

 

 

Hell is where the chefs are British, The mechanics French, the lovers Swiss, the police German, and it is all organized and run by the Italians

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אבל מכיוון שהמותחן למרות יכולתיו הרבות איננו בלתי מוגבל, התוצאה היא שלכיוון אחד ניתן להעביר מומנט חלש יותר מאשר לכיוון השני.

את זה טוענת חב' אודי הגדולה, מי אני שאתווכח... :wink:

 

נשמע כמו ההסברים של טויוטה על הגיר הרובוטי.

 

אם מתכננים את המותחן כמו שצריך הוא יכול לשאת כל עומס שתרצה.

תודה הגברת שרה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש אנשים שאוהבים להתווכח כך שאפילו העובדות לא מצליחות לשכנע אותם.

מזמין אותך לשכור מיצובישי אאוטלנדר 2.4L ליום אחד ולנסות בעצמך.

עד אז, אתה יכול פשוט להאמין למי שיש לו ניסיון, זה גם יוצא הרבה יותר זול.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אלון, לפי מיטב ידיעתי הפורום הוא זירה פתוחה לכל, תרצה להשתתף בדיון - אחלה, לא בא לך להשתתף - גם זה בסדר.

 

מתקיים כאן דיון תיאורטי מעניין על תיבה רציפה, המיצובישי שלך על כל יכולותיה הבלתי מוגבלות לא תורמת דבר לדיון.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בגיר רציף ברכב, פעם בכמה זמן בערך היצרנים מורים על החלפת רצועה? והאם זה עסק יקר? או תחזוקה בגדר המקובל?

 

הרצועה הזו, כמה זמן גומי יכול לעמוד בחיכוך מול הפולים האלה?

אופנוען

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש אנשים שאוהבים להתווכח כך שאפילו העובדות לא מצליחות לשכנע אותם.

מזמין אותך לשכור מיצובישי אאוטלנדר 2.4L ליום אחד ולנסות בעצמך.

עד אז, אתה יכול פשוט להאמין למי שיש לו ניסיון, זה גם יוצא הרבה יותר זול.

 

אלון, אף אחד לא מתוכח אלא מחליפים דיעות ולומדים אחד מהשני. אין צורך להגיב בצורה כזו.

 

JALAAD, הרצועה זה לא גומי טהור אלא שלד מצופה גומי. מעבר לזה גומי זה לא חומר אחד ויש הרבה סוגים שנבדלים זה מזה בתכונות ובעמידות. אין שום סיבה שרצועה כזו תחייה פחות מקלאץ' בגיר אוטומטי רגיל או רובוטי כי היא לא עומדת ביותר חיכוך ממנו.

תודה הגברת שרה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הרצועה זה לא גומי טהור אלא שלד מצופה גומי. מעבר לזה גומי זה לא חומר אחד ויש הרבה סוגים שנבדלים זה מזה בתכונות ובעמידות. אין שום סיבה שרצועה כזו תחייה פחות מקלאץ' בגיר אוטומטי רגיל או רובוטי כי היא לא עומדת ביותר חיכוך ממנו.

 

בקלאץ' כשהוא ננעל אין שחיקה כיוון שאין תנועה יחסית בין החלקים.

הרצועה משולה בעיני לצמיג שמתגלגל על הכביש ושבו יש שחיקה לא קטנה בשל העומסים הדינמים שהוא נושא.

 

אגב, בשיחה שגלגלתי עם איש מתחום הגירים האוטומטיים, הוא טוען שאצל אודי לפחות הגירים האלה לא מצליחים לעבור את ה- 100 א' ק"מ ושעלות תיקונם מפולפלת ביותר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

באודי זה ידוע אבל בקשקאי ובמקסימה לפניו הגירים עשוט גם יותר מ 200K.

 

גם במיצובישי. אני מכיר רכבים שמתקרבים ל- 150K ק"מ בזמן קצר (3-4 שנים) ואין בעיות מיוחדות.

Heaven is where the police are British, the cooks French, the mechanics German, the lovers Italian and it is all organized and run by the Swiss

 

 

Hell is where the chefs are British, The mechanics French, the lovers Swiss, the police German, and it is all organized and run by the Italians

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מנהיגה שביצעתי בטויוטה ורסו שנת 2011, טויוטה אוונסיס שנת 2010, טויוטה פריוס שנת 2012 ומיצובישי אאוטלנדר שנת 2011, כולם רכבים עם גירים רציפים (בפריוס יש גיר רציף מיוחד בעל יחס העברה יחיד ולא רצף של יחסי העברה) התרשמתי כדלקמן:

 

בנסיעת שיוט בה לוחצים במתינות על דוושת התאוצה, הנסיעה דומה למדי לגיר אוטומטי רגיל.

 

אולם בכל האצה ועל אחת כמה וכמה בהאצה חזקה, תחושת הנסיעה היא כפי שצויין ע"י חלק מהמגיבים לפניי, דהיינו הסל"ד בו עובד המנוע אינו מתורגם באופן מלא לתאוצת הרכב ויש תחושה כמו ברכב עם מצמד מחליק, כמובן שבאופן הרבה פחות קיצוני, בין היתר מאחר ובתיבות הרציפות המודרניות הנ"ל הוסיפו מימד של הדרגתיות בעליית הסל"ד.

 

תופעה זאת גורמת גם לרעש מנוע מיותר ובתאוצה חזקה לרעש מוגזם ממש, משום שהסל"ד קופץ לרמות גבוהות במיוחד וממשיך ברמה זו באופן רציף ומתמשך. די לשמוע אפילו מבחוץ בתור הולך רגל, רכבים בעלי תיבות רציפות בזמן האצה מתונה אפילו ולהיווכח על נקל ברעש המנוע המוגבר הנ"ל.

 

אני התרשמתי כי התחושה הכללית בזמן הנסיעה היא אלסטית וקהה, כאשר לנהג לא ברור לחלוטין כיצד הרכב יגיב ומתי עם הלחיצה על דוושת התאוצה.

 

יש אנשים שלא שמים לב לכך או פחות שמים לב לכך, כפי שיש אנשים שלא מבינים על מה "מקשקשים" כתבי הרכב השונים כאשר הם מדברים על הבדלים בנושאים אחרים הקיימים בין רכבים.

 

אני כן שמתי לב לכך וזה הפריע לי מאד. זאת האחת הסיבות המרכזיות שגרמו לי לפסול טויוטה פריוס אותה התכוונתי לרכוש.

 

לדעתי התיבה הרציפה גורמת לחסכון בדלק מעצם המבנה שלה שלא גורם להפסדי כוח, כמו ההפסדים שישנם בתיבה אוטומטית פלנטרית, ואולם אופי הפעולה של התיבה הרציפה, המעלה כאמור את סל"ד המנוע יותר ממה שצריך למעשה, דווקא גורם לצריכת דלק גבוהה יותר.

 

רוצה לומר כי תיבה אוטמטית רגילה, אבל משופרת עם נעילה מורחבת, כמו בתיבה האוטומטית החדשה של מאזדה בטכנולוגיית "סקיי אקטיב", תהיה לדעתי חסכונית יותר בדלק ולו משום שהיא מאפשרת לנסוע בסל"ד נמוך יותר מתיבה רציפה במרבית תנאי הנסיעה.

 

לשם הדוגמה, בעוד שבתיבה רציפה בעת האצה מתונה, התיבה מעלה את הסל"ד לרמה של 3,000 סל"ד למשל, הרי שתיבה אוטומטית רגילה יהיה ניתן לנסוע בסל"ד נמוך יותר באותה מהירות האצה. (אני לא מתכוון לשיוט שאז הסל"ד גם בתיבה הרציפה מתייצב ויורד).

 

לדעתי אופי הפעולה הנ"ל של התיבות הרציפות, גורם מן הסתם גם לבלאי מואץ יותר של המנוע לעומת תיבה אוטמטית רגילה שהייתה מורכבת בהן, כאמור לאור פעולת מנוע בסל"ד גבוה יותר.

 

ברכבים אירופאים לא משתמשים בתיבות רציפות (למעט חריג יחיד של אאודי), לאור אופי הפעולה הנ"ל ולאור כך שאוהבים שם תחושת נהיגה מחוברת יותר, בעוד ברכבים יפניים יש מעבר גורף לטכנולוגיה זאת בעיקר לדעתי לאור החסכון בדלק.

 

כמובן שכל אחד יעשה את בחירתו לפי טעמו האישי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קודם כל בהאצה מתונה הרציפה לא מעלה ל 3000 סל"ד והחסכוניות נובעת מזה שאפשר לשמור את המנוע בסל"ד האופטימלי לפי הדרישות ממנו (האיזון בין דרישת התאוצה למהירות ולתנאי הדרך).

 

מניסיון הסל"ד לא קופץ לרמות גבוהות יותר מאשר בגיר אוטומטי רגיל או רובוטי בדרישה דומה אבל נשאר קבוע (אתה לא רואה את העלייה ל 6500 והנפילה ל 5000 אלא הוא ישאר קבוע על סביבות ה 6000). גם הרעש לא שונה מאשר ברכב אחר. מה שכן שונה זה ההשהיה שיש בקיקדאון של כ 2 עשיריות השניה עד שהוא מגיב.

תודה הגברת שרה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אמנון, אני די מסכים עם ההתרשמות שלך מההבדלים באופי הפעולה של התיבות הרציפות לעומת הפלנטריות.

יש נהגים שתיבה רציפה לא תתאים להם כמו שיש נהגים שתיבה רובוטית לא תתאים להם.

שים לב שהתיבות האלו קיימות לרוב ברכבי mass market ומטבעם מתוכננים כדי להתאים לדרישות הנהג הממוצע. אני חושב שהנהג הממוצע (הישראלי לצורך הדיון) יכול בהחלט להתייחס לתיבה הרציפה כ"שקופה", כלומר לא משהו שאמור להשפיע על העדפת רכב כזה על אחר בגלל תיבת ההילוכים (רציפה VS פלנטרית).

Heaven is where the police are British, the cooks French, the mechanics German, the lovers Italian and it is all organized and run by the Swiss

 

 

Hell is where the chefs are British, The mechanics French, the lovers Swiss, the police German, and it is all organized and run by the Italians

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

למי שזוכר - אודי הציגה את המולטיטרוניק בתרועות חצוצרה כאילו הם המציאו את תיבת ההילוכים מחדש. בנתיים כמעט כל מכוניות הקונצרן האוטומטית עברו ל-DSG (בשם כזה או אחר ובשינויים כאלו או אחרים) שאין לו בעיה עם הנעה קדמית/אחורית/כפולה או בכל מומנט שהוא (תיבה דומה קיימת בבוגטי ויירון).

אני לא חושב שמדובר בחווית הנהיגה (הרי התיבה הזאת גם הגיע לקאדי ולטרנספורטר) אלא פשוט שמדובר בתיבה זולה יותר לייצור ועם נתוני צריכת דלק ופליטת מזהמים משופרת שאין לה כל מיני מגבלות של מומנט או מוניטין אמינות מעורפל. אם המולטיטרוניק הייתה עדיפה על ה-DSG בנתונים אלו - הרי שהיו רואים אותה מופיעה בעוד ועוד ממכוניות הקונצרן. הנאה מנהיגה? היצרנים כבר היו דואגים "למכור" לנו כמה התיבה הזאת משפרת את הביצועים, את חווית הנהיגה ועוד חרטא של אנשי פרסום ומכירות. תזכרו מה היה שהופיע תגבור ההגה החשמלי לראשונה.

 

ד"א - זה לא רק VAG, גם לפיאט ניסיון ארוך שנים עם תיבות רציפות וכעת הם עוברים לרובוטיות החל מראשונת הפרארי עד לאחרונת הפנדות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

JALAAD, הרצועה זה לא גומי טהור אלא שלד מצופה גומי. מעבר לזה גומי זה לא חומר אחד ויש הרבה סוגים שנבדלים זה מזה בתכונות ובעמידות. אין שום סיבה שרצועה כזו תחייה פחות מקלאץ' בגיר אוטומטי רגיל או רובוטי כי היא לא עומדת ביותר חיכוך ממנו.

 

מה שמאוד מעניין אותי, זה איך זה שברכבים, שיש להם משקל גבוה ועומס גבוה יותר מקטנועים, איך זה שדווקא כאן הרצועה מחזיקה סה"כ לטווח ארוך מאוד.

 

קח קטנוע לדוגמה, רצועת הוריאטור שגם היא שלד מצופה גומי עם תערובת של קוולאר בנוסף על פי הוראות היצרן אמורה להיות מוחלפת בחלק מהקטנועים כל 8000 ק"מ, 12,000, 18,000 או 20,000 ק"מ במקרה הכי ארוך שאני מכיר. עלות החלפת הרצועה סופר יקרה וזה נע בקטנועים קלים של 125 סמ"ק מ-800 ש"ח ומגיע לכ-2000 ש"ח לקטנועים הגדולים של 400 סמ"ק ומעלה.

 

ברכב השטח של פולאריס ה-RZR רצועות עפות ובטרקטורונים יחסית מחזיקות יותר מברכבי ה-SBS אך עדיין לא מחזיקות לזמן רב ועלות החלפתם כ-1000 ש"ח לטרקטורון ממוצע ועד לכ-2000 לטרקטורון כבד.

 

מה הטריק? מה מצאו במכונית שלא מחלחל הלאה לכלים הקטנים יותר, שהרצועות מחזיקות ככה כל כך הרבה זמן ואין הוראות יצרן להחליפן מבעוד מועד ע"פ קילומטרים?

רצועות הוריאטור מאוד מייקרות את תחזוקת הקטנועים והופכות לעקב אכילס אמתי.

כשרוכב מזניח את הקטנוע שלו ולא מחליף, אך רוכב עדין ומנסה להאריך ימים, נדיר שרצועה תחזיק מעל 30,000 ק"מ.

אופנוען

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4241 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...