Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

תיבת הילוכים רציפה


petrolhead-18
שימו לב! השרשור הזה בן 4241 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לא קראתי את כל השרשור אבל לאחרונה החלפתי שמן תיבה רציפה של ניסאן פרימרה ועלות השמן CVT מקורי הגיעה ל500 ש"ח ל-8 ליטר (כ-60 ש"ח לליטר). הנסיעה ברכב שקטה וחלקה אך יש תחושה מוזרה במהירויות גבוהות כאילו המנוע יכול לתת יותר והתיבה לא נותנת לו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 72
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

שכחתם גם את הפונטו ספייס עם הגיר הרציף היפני שמחזיק מעל 200K.

הבעיה היא שהפילטר שמן גיר, עולה בסביבות 700 שח. ובשל כך, החליט היבואן (היבואן בלבד!) לתת הוראה לא להחליף כי אין צורך...(כמובן שיש צורך!)

אני היום במאמצים למצוא תחליף ראוי ולהחליף גם אותו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

למי שזוכר - אודי הציגה את המולטיטרוניק בתרועות חצוצרה כאילו הם המציאו את תיבת ההילוכים מחדש. בנתיים כמעט כל מכוניות הקונצרן האוטומטית עברו ל-DSG (בשם כזה או אחר ובשינויים כאלו או אחרים) שאין לו בעיה עם הנעה קדמית/אחורית/כפולה או בכל מומנט שהוא (תיבה דומה קיימת בבוגטי ויירון).

אני לא חושב שמדובר בחווית הנהיגה (הרי התיבה הזאת גם הגיע לקאדי ולטרנספורטר) אלא פשוט שמדובר בתיבה זולה יותר לייצור ועם נתוני צריכת דלק ופליטת מזהמים משופרת שאין לה כל מיני מגבלות של מומנט או מוניטין אמינות מעורפל. אם המולטיטרוניק הייתה עדיפה על ה-DSG בנתונים אלו - הרי שהיו רואים אותה מופיעה בעוד ועוד ממכוניות הקונצרן. הנאה מנהיגה? היצרנים כבר היו דואגים "למכור" לנו כמה התיבה הזאת משפרת את הביצועים, את חווית הנהיגה ועוד חרטא של אנשי פרסום ומכירות. תזכרו מה היה שהופיע תגבור ההגה החשמלי לראשונה.

 

ד"א - זה לא רק VAG, גם לפיאט ניסיון ארוך שנים עם תיבות רציפות וכעת הם עוברים לרובוטיות החל מראשונת הפרארי עד לאחרונת הפנדות.

 

:?

רק שנהיה סגורים, אתה מדבר על התיבה הסופר דופר אמינה של VAG.

אם כן, אז אכן ה-DSG ידועה באמינותה המופלגת.. :roll:

אם לא הייתה כל כך אמינה לא היו מאריכים את האחריות עליה לחמש שנים, מה לא ככה??

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רק שנהיה סגורים, אתה מדבר על התיבה הסופר דופר אמינה של VAG.

אם כן, אז אכן ה-DSG ידועה באמינותה המופלגת.. :roll:

התייחסתי לרציונל - ש-VAG התחילו לפתח את ה-DSG אני משער שהם לא שיערו שיהיו להם בעיות איתה. לעומת זאת ללגיר רציף יש מוניטין לא טוב מוכח באירופה. בנתיים - מבחן התוצאה - מולטיטרוניק במספר מאוד מוגבל של דגמים, DSG בכמעט כל אחד ואחד מהדגמים של VAG.

 

ד"א - האם ה-DSG פחות אמין מהאוטומט הרגיל של VAG? פחות אמין מתיבות אוטומטיות אחרות בממוצע? לא חסרות תיבות הילוכים אוטומטיות שהייתה להן נטייה להחזיר נשמתן לבורא בטרם עת ובעלות אדירה לבעלים. זה קרה גם למיצובישי היפנית.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה ש-VAG לא יודעים לעשות תיבות אוט' זה לא חדש, אם זה DSG או מולטיטרוניק זה לא ממש משנה.

תיבות אוט' זה לא הצד החזק שלהם.

 

לגבי תדמית אמינות לא טובה של תיבות רציפות באירופה, יש לך בסיס לטיעון הנ"ל?

אם כן אני אשמח לדעת.

ושוב, תיבת המולטיטרוניק של אאודי היא לא דוגמא טובה, ממש לא.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שכחתם גם את הפונטו ספייס עם הגיר הרציף היפני שמחזיק מעל 200K.

הבעיה היא שהפילטר שמן גיר, עולה בסביבות 700 שח. ובשל כך, החליט היבואן (היבואן בלבד!) לתת הוראה לא להחליף כי אין צורך...(כמובן שיש צורך!)

אני היום במאמצים למצוא תחליף ראוי ולהחליף גם אותו.

אחרי כמה ק"מ/שנים צריך להחליף את הפילטר?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בכל 40000KM. כלומר בכל פעם שמחליפים את השמן.

בגלל שזו מערכת סגורה, אפשר להחליף רק פעם ב80000KM אבל באירופה מחליפים בכל החלפת שמן כמו כל פילטר שמן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מצמד מחליק הוא מצמד לקראת סוף חייו שאינו מצמיד היטב ועל כן אינו מסוגל להעביר את מלוא כוח המנוע לגיר והלאה. התופעה מתבטאת בעליית סל"ד בלתי פרופורציונלית (הסל"ד עולה יותר, המהירות פחות) לעליית המהירות הרגילה כשהמצמד במצב תקין.

 

הניסיון שלי אומר שכמו בכל דבר - זו פונקציה של כסף. סיבוב בטויוטה ספייס ורסו הדגים תיבה גסה והרבה יותר רעש מתועלת (העבודה נעשית, בסופו של יום, פשוט בגסות) וסיבוב בניסאן אלטימה קופה (עם מנוע V6 3.5 ל' 270 כ"ס ולא מעט מומנט) הראה תיבה שמתפקדת היטב ואפילו באופן מהנה.

ZC6 | JB43 | 932

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נהגתי במשך שלוש וחצי שנים על מיצובישי אאוטלנדר 2.4L המצוייד בתיבה רציפה.

לא נצאתי אף לא חיסרון אחד.

הנסיעה חלקה מאוד.

בשיוט הרכב מוריד סל"ד כך שבנסיעה של 100 קמ"ש הרכב על 1700 סל"ד.

יש זמינות כוח בכל מצב, אין יותר את המצב המעצבן שבאמצע עקיפה, כאשר הרכב נזקק לשיא הכוח שלו, בדיוק אז נופלים על בור בין ההילוכים..

להפתעתי, הגיר הרציף הציג יכולת בלימה מעולה בירידות תלולות בשטח אשר אף גיר אוט' לא מסוגל להשיג.

 

החיסרון היחיד הוא לדעתי בנסיעת שטח טכני בעליות תלולות, שם הגיר עלול להתחמם יותר מידי [לא יצא לי להתקל בבעיה].

 

לגבי אמינות, אין לי מושג, הרכב הראשון הוחלף לאחר שנתיים עם 50K ק"מ והשני הוחלף לאחר שנה וחצי, כך שבבעיות לא נתקלנו.

אך למיטב ידיעתי אין לגיר בעיות כרוניות זאת בניגוד' לגיר המהולל של VAG DSG7 אשר מראה אמינות נמוכה במיוחד.

 

לגבי אופי הנסיעה, אכן בהתחלה זה קצת מוזר כאשר הרכב מאיץ אט אט למהירויות גבוהות ללא עליה בסל"ד, צריך להתרגל לזה.

לפעמים מצאתי עצמי נוסע במהירויות ממש לא חוקיות ואפילו לא שמתי לב.

 

לגבי עלויות אחזקה/תיקון, כאמור אין לי מושג מאחר ולא נזקקנו לכך.

מצד שני אני מניח שאין סיכוי שזה יהיה יותר יקר מתיקון ממוצע של DSG7 של VAG אשר רק החלפת מצמדים עלולה להסתיים בהוצאה של 15K ש"ח.

כך שאני מניח שעלויות תיקון הן לא החיסרון.

 

לגבי גירים פלנטרים עם 7 ו-8 הילוכים, אני מניח שהם מאוד יקרים בזמן הרכישה וגם בזמן הצורך בתיקון.

עוד חיסרון שלהם הוא חוסר השקט בנהיגה, הגיר כל הזמן מעלה ומוריד הילוכים בצורה קצת מציקה.

 

יש אנשים שטוענים להשהיה ביציאה מהמקום, באאוטלנדר זה לא קיים.

הפסקתי לקרוא את תגובתך ולהאמין לאמינותה לאחר המילים " הגיר המהולל של VAG " חבל

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תזכורת:

קונצרן פולקסווגן מייצר המון מכוניות מסוגים שונים - אבל לא את תיבת ה-DSG ולא את המולטיטרוניק הרציפה.

זה הראשונה פותחה ומיוצרת ע"י בורג וורנר והשנייה בידי LUK.

יקירתי, לפני שאת מדברת סרה באלפא שלי, בואי נזכור שגם לך יש כמה ימים בחודש שאת דולפת ומושבתת.

טל שביט (1955-2011), האיש הטוב והנפלא שרכב היישר אל גן העדן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

dorki, ההבנה שלך בתיבות CVT לוקה בחסר. בתיבות CVT אין מותחן כמו באופניים, שני הקונוסים משנים את המיקום שלהם, כך שהרצועה תמיד מתוחה. בנוסף בתיבות מודרניות \ שמתוכננות לעמוד בעומס גבוה, הרצועה לא מושכת אלא דוחפת את הקונוס שעל ציר ההינע.

 

הסרטון הזה יסביר את זה הכי טוב.

 

http://www.youtube.com/watch?v=SLV2HPiXV70 דרך יוטיוב
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

1995 Mitsubishi Colt

2004 Mazda MX-5

2012 Toyota GT86

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תיבה רציפה ממש לא נדירה, היא קיימת בכל (או כמעט כל) קטנוע.

 

זה בהחלט יסביר למה לא הרגשתי העברת הילוכים בקטנוע. זה היה סבבה. לא אתנגד.

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

מעוניינים לעזור לחתולי הרחוב? מחפשים מתנה מיוחדת?

סבונים 100% טבעי ובעבודת יד- כל ההכנסות קודש לטיפול בחתולים. דברו איתי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4241 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...