Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

תיבת הילוכים רציפה


petrolhead-18
שימו לב! השרשור הזה בן 4237 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

תזכורת:

קונצרן פולקסווגן מייצר המון מכוניות מסוגים שונים - אבל לא את תיבת ה-DSG ולא את המולטיטרוניק הרציפה.

זה הראשונה פותחה ומיוצרת ע"י בורג וורנר והשנייה בידי LUK.

 

אתה בטוח? כי אם זכרוני איננו מטעה אותי (אני לא סגור על זה ב- 100%) אז התיבה הרציפה היא פרי פיתוח של אודי שלא זלגה אל יתר החברות בקונצרן.

 

dorki, ההבנה שלך בתיבות CVT לוקה בחסר. בתיבות CVT אין מותחן כמו באופניים, שני הקונוסים משנים את המיקום שלהם, כך שהרצועה תמיד מתוחה. בנוסף בתיבות מודרניות \ שמתוכננות לעמוד בעומס גבוה, הרצועה לא מושכת אלא דוחפת את הקונוס שעל ציר ההינע.

 

 

תודה על הסרטון המעניין.

 

אני לא בטוח שהסרטון מייצג את כל דגמי התיבות הרציפות שיש בשוק, נחכה למומחים שישפכו אור על הנושא.

להערכתי קיימים דגמים מהתיבה הזו שפועלים עם מותחן, גם זכור לי שרטוט עקרוני שראיתי שבו דווקא קיים מותחן (באודי?), אם כי בקלות יחסית ניתן להגיע למצב שבו הרצועה מתוחה תמיד בין הקונוסים (כמו בשרטוט של בוקי - תודה - ובסרטון שלך).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 72
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

לגבי מוניטין אמינות - התיבה של ZF שהותקנה בין השאר במיני וברובר (אז באותה בעלות) זכתה למוניטין בעייתי. פורד גם ניסו תיבה רציפה (ב-500 ובטאורוס אאל"ט), אבל זנחו אותה, השמועות אומרות שמשום שהיא לא הייתה טובה משמעותית מאוטומטית רגילה מבחינת צריכת דלק ואמינות.

התיבות האלו דורשות תחזוקה (לדוגמא - החלפת שמן גיר יעודי) שלא כל מוסך מודע אליו ויתכן שזה חלק מהבעיה.

 

השורה התחתונה - ה-CVT הופיע בשנות ה-20 ובקנה מידה גדול יותר בשנות ה-50 ועדיין יחסית מדשדש, התיבה הרובוטית הופיע לראשונה ב-1997 והפכה להיות כמעט אוניברסלית כבר בשני קונצרנים ענקיים (VAG ופיאט).

 

ד"א, אין לי שום אינטרס ואני לא fanboy של שום יצרן רכב או תיבות הילוכים. אני סתם מתייחס לעובדות בשטח.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ה CVT גם כן מצריכה שמן מיוחד. עלות השמן יקרה מאוד, שלא נדבר על עלות הפילטר.

אבל היא הרבה יותר חסכונית מאוטומטית ויותר חסכונית בעיר מידנית.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ה CVT הופיעה לראשונה במכוניות דאף ההולנדיות החל משנת 58', ופיתוחה נעשה ע"י חברת וואן דורן ההולנדית.

במכוניות דאף תיבת ההילוכים, אם אפשר לקרוא לה כך, מוקמה בסמוך לסרן האחורי, וכללה זוג רצועות גומי די ארוכות.

המכונית הארחרונה שיוצרה עם התיבה במתכונת הזו היתה הוולבו 340.

לתיבה לא היה מצב LOW, כך שבירידה ארוכה לא היתה בלימת מנוע, וכל העומס הוטל על הבלמים.

במחשבה שניה, אין הרבה ירידות בהולנד..

את הזכויות על ייצור התיבה הרציפה קנו במשותף פיאט ופורד, והם במשך כמה שנות פיתוח ניסו לשפר את מיגרעותיה.

ראשית, התיבה לא היתה פתוחה כמו בדאף\וולבו אלא סגורה, כמו כל תיבת הילוכים, הרצועה הפכה להיות בודדת, הרצועה היתה עשוייה שילוב של גומי ומתכת ונוסף מצב LOW.

לאחר חבלי לידה ארוכים הוצגו האונו סלקטה והפיאסטה CVT ב 87', והכל נראה וורוד.

בפועל, התיבה הרציפה לא הפגינה אמינות גבוהה, בלימה לוותה בקופצנות וביצועי התאוצה נפגעו.

גם פוג'י, יצרנית סובארו קנתה את הזיכיון לייצור היתה, ושיפרה אותה ע"י הצגת מצמד אלקטרו-מגנטי שהופעל ע"י אבקת ברזל ששכנה בתיבה.

השינוי נועד לגרום לתאוצה תחלקה יותר, ובזמן עמידה במקום התיבה היתה מנותקת למעשה.

גם האוטוביאנקי Y10 השתמשה בגיר מתוצרת פוג'י.

התיבה הרציפה המשיכה גם לפונטו MK1 ולפיאסטה MK3, אולם המכירות היו די שוליות.

בפונטו ספייס התיבה שופרה ונוסף לה ממיר מומנט שגרם לזינוק חלק ונעים, ובגירסה זו הגיעה התיבה לבשלות מלאה.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני יכול להוסיף, שבשנת 1995 סמל"ת הביאו פונטו סלקטה אחת לבחינה, ובסוף החליטו לא לשווק אותה.

 

בשנים 89-93 נמכרה כמות קטנה של פיאט טיפו 1.6 CVT.

 

הגיר הזה הותקן גם בפיאט פאנדה של שנות ה 90 וגם בטמפרה, יכול להיות שכמה טמפרות כאלו אף הגיעו לארץ.

 

גם פוג'י, יצרנית סובארו קנתה את הזיכיון לייצור היתה, ושיפרה אותה ע"י הצגת מצמד אלקטרו-מגנטי שהופעל ע"י אבקת ברזל ששכנה בתיבה.

 

באונו סלקטה ובפיאסטה MK2 המצמד הופעל על ידי לחץ שמן. לחץ שמן נבנה על יד משאבת שמן של הגיר, והיה תלוי סל"ד. כלומר עם עליית הסל"ד הלחץ עלה והמצמד השתלב.

 

היה מצמד קידמי (מספר 2 בתמונה) ומצמד רוורס (בצבע כחול).

111.jpg

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ה CVT גם כן מצריכה שמן מיוחד. עלות השמן יקרה מאוד , שלא נדבר על עלות הפילטר

 

עלות החלפת שמן גיר רציף לפונטו (2 ליטר) היא סביבות 200 ש"ח, במוסך מורשה לשמן מקורי (בגדול, היחיד שמתאים). ההחלפה היא כל 40 אלף או 2-3 שנים.

 

אם זה יקר, כדאי לעבור לגיר ידני ולהיות עדין עם הקלאץ'.

 

 

נ.ב.: ניסית לפנות למחלקת השירות הטכני של סמל"ת לשאול אם יש אולי עידכון להוראות הטכניות בעניין פילטר הגיר כעבור מעל 12 שנה! שהפונטו הרציפה על הכבישים ? ניסית לשאול מה דעתו של חיים המפורסם ממוסך שמשון ביהוד, על הנושא ? מוסכים אחרים ?

פשוט חשבתי, אם הגיר הרציף בפונטו שלך כל כך יקר לאחזקה אולי כדאי לך לעבור לפונטו ידנית.

בתאריך 23.5.2021 בשעה 22:04, Shab00 כתב:

(פורד פיאסטהאוטו מצוין אבל למי שתכנן את בקרת האקלים בו מחכה מקום שמור בגהנום.

מדויק לחלוטין. 😂🤣.

עריכה: תודה על 6 שנות שירות פיאסטה יקרה. היי שלום!..... ולא להתראות🤪.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אה וכמובן שכחתי לציין את הפרט הכי מעניין - בגירסאות המוקדמות של הגירים הרציפים אפשר היה להגיע למהירות המירבית גם ברוורס.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בשוודיה מיתקיימים עד היום מרוצים בנסיעה לאחור, שמתבצעים עם וולבו 304.

בערך כמו לערוך מירוצים עם מלגזות..

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ה CVT הופיעה לראשונה במכוניות דאף ההולנדיות החל משנת 58', ופיתוחה נעשה ע"י חברת וואן דורן ההולנדית.

במכוניות דאף תיבת ההילוכים, אם אפשר לקרוא לה כך, מוקמה בסמוך לסרן האחורי, וכללה זוג רצועות גומי די ארוכות.

המכונית הארחרונה שיוצרה עם התיבה במתכונת הזו היתה הוולבו 340.

לתיבה לא היה מצב LOW, כך שבירידה ארוכה לא היתה בלימת מנוע, וכל העומס הוטל על הבלמים.

במחשבה שניה, אין הרבה ירידות בהולנד..

כדי שלא כל העומס יוטל על הבלמים, במכוניות דאף היה בלמנוע (retarder ).

הדאף אכן היה מסוגל לנסוע אחורה במהירות (באותה מהירות כמו קדימה ). הנהג של דאף היה נושא איתו ברכב כיסוי, שאותו פרש על האדמה כדי לזחול מתחת לרכב ולהחזיר למקומם את רצועות הגומי .

 

יהודה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אחד הדיונים המעניינים שקראתי כאן בחודשים האחרונים.

 

נדמה לי שיש כאן קונצנזוס מתהווה שבהנחה ועלות לא הייתה אישו (הן של התיבה והן של תצרוכת הדלק) למרות ואחרי הכל, הרוב כאן עדיין מעדיף תיבה פלנטרית על פני החלופות.

 

רומנטיקה או פרקטיקה?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עלות החלפת שמן גיר רציף לפונטו (2 ליטר) היא סביבות 200 ש"ח, במוסך מורשה לשמן מקורי (בגדול, היחיד שמתאים). ההחלפה היא כל 40 אלף או 2-3 שנים.

 

אם זה יקר, כדאי לעבור לגיר ידני ולהיות עדין עם הקלאץ'.

 

 

נ.ב.: ניסית לפנות למחלקת השירות הטכני של סמל"ת לשאול אם יש אולי עידכון להוראות הטכניות בעניין פילטר הגיר כעבור מעל 12 שנה! שהפונטו הרציפה על הכבישים ? ניסית לשאול מה דעתו של חיים המפורסם ממוסך שמשון ביהוד, על הנושא ? מוסכים אחרים ?

פשוט חשבתי, אם הגיר הרציף בפונטו שלך כל כך יקר לאחזקה אולי כדאי לך לעבור לפונטו ידנית.

 

 

אם קונים שמן במוסך מורשה הוא לא כלכך יקר. ופילטר אפשר לקנות בחול ב250 שח.

ידני? למה שאעהור לידני אם יש לי גיר כל כך נוח וחסכוני??? לא מתאים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

dorki אמר:

אתה בטוח? כי אם זכרוני איננו מטעה אותי (אני לא סגור על זה ב- 100%) אז התיבה הרציפה היא פרי פיתוח של אודי שלא זלגה אל יתר החברות בקונצרן.

 

מתוך האתר של חברת LUK:

1999-

LuK presents CVT components for high torques: LuK chain, disc sets and hydraulics. The start of production of the new Audi multitronic® marks the first CVT transmission for more than 300 Nm.

 

 

תתיבת המולטיטרוניק הרציפה הייתה פרי פיתוח ובייצורה של LUK הגרמנית.

יקירתי, לפני שאת מדברת סרה באלפא שלי, בואי נזכור שגם לך יש כמה ימים בחודש שאת דולפת ומושבתת.

טל שביט (1955-2011), האיש הטוב והנפלא שרכב היישר אל גן העדן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4237 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...