Jump to content

קרמבו

מובילי הדעה
  • הודעות

    1,243
  • כאן מאז:

  • פעילות אחרונה

מוניטין

154 טוב

ספרו לנו עליכם

  • מיקום
    בנגריה של קיבוץ עסיסים

צפיות אחרונות בפרופיל

צפיות הפרופיל האחרונות חסומות ואינן מוצגות בפני משתמשים אחרים.

  1. לי לא נראה כלום, גם לא באמת משנה או מעניין אותי מה יעשו בטויוטה. מי שקונה מכונית רק על סמך עלויות החלפים או רק על סמך מוניטין האמינות או רק על סמך הסחירות העתידית - לא קונה מהסיבה הנכונה ונידון לפשרות ברמת המוצר. המכירות לא יפגעו, המחירים לא ירדו, אנשים לא יפסיקו לקנות. אבל: 1. העובדה שטויוטה נמצאה כיקרה ביותר בשלוש מתוך ארבע הקטגוריות מפתיעה ולא לטובה. 2. זה מושך, אבל אל תלכו על הקצוות, דווקא באמצע הדירוגים מסתתרות הפתעות, לא חשבתי שסיאט וסקודה יופיעו לא מעט בשליש התחתון של המחירים - וואלה מרענן 3. יכול להיות שיש פה התחלה, רק התחלה של איזה חינוך שוק. ככל שמדד כזה יהדהד - זה יכול לפעול לטובת הצרכן בטווח הארוך
  2. https://cars.walla.co.il/item/3451793 משרד התחבורה העלה את הפיילוט שלו לדירוג סל מוצרי החלפים למכוניות. הקטגוריות מעורבבות מדי וחסר גם נתון חשוב של תדירות ההחלפה, אבל בכל זאת שאפו על היוזמה הראשונה שבאמת יכולה לייצר פה צרכנות רכב נבונה הסל עצמו פה
  3. המדינה רוצה להפחית בסבסוד התחבורה הציבורית שעומד כיום בישראל על כ-70 אחוזים לעומת כ-50 אחוזים במדינות אחרות, ניחא. העלאת מספר המשתמשים בתחבורה הציבורית הייתה מביאה לכך שהסבסוד לא היה צריך להיות גבוה כל כך אבל זו נגזרת מיעילות התחבורה הציבורית ושיפור התדירות שלה - ולזה אין דבר וחצי דבר עם הסבסוד, עם שיטת התשלום ועם מה שמשתלם. יש לזה דבר וחצי דבר עם מדינה שלא מצליחה לפתור את העסק הזה של תחבורה ציבורית, כי זה פשוט לא חשוב לה. השוואת המחירים ושיטת התשלום בין הרב קו לאפליקציות היא עוד "עז" מכיוון שלחלק ממשתמשי התח"ץ שיטת התשלום של הרב קו (מפתח אזורי) משתלמת יותר מאשר באפליקציות ("טבעות" מרחק). כמשתמש תחבורה ציבורית, כמה שקלים לכאן או לכאן לא ישנו לי, אבל אני פריבילג שעושה את זה גם מסיבות אידאולוגיות כאשר אני לא על דו"ג - מה יעשה מי שאין לו את האלטרנטיבה הזו? יש פן אחר מרגיז - אם קיווינו להתנהלות מקצועים ולא פופוליסטית, כנראה שגם הפעם זה לא הסיפור. משרדי האוצר, התחבורה ואיכות הסביבה יודעים להכריז בבומבסטיות על עידוד תחבורה ציבורית, מס גודש ומיסוי על משקאות קלים וכלים חד"פ - אני תומך בכל אלו - אבל על ייקור בתחבורה ציבורית - דממה דקה.
  4. ועכשיו גם משרד התחבורה מודה בסיבה האמתית לדחייה: "מרד אזרחי" נגד המערכות במסמך שהגיש הייעוץ המשפטי של משרד התחבורה נחשפו המספרים של היענות הציבור לתקנות שאמורות היו להיכנס לתוקף בעוד שבוע וחצי. רק 50 אלף מערכות נרכשו עד כה, מתוך 800 אלף שהעריך המשרד לכתחילה - 6.25 אחוזים בלבד. לכמה משווקים יש עכשיו מחסנים מלאים בקרטונים שכנראה יחכו שם עוד הרבה זמן.
  5. קרמבו

    רשמית: טסלה בישראל

    הכמות לא מפתיעה לאור המחיר ואפקט הדבר החדש ושאפו לגמרי למה שהיא עושה לכל מכונית רלוונטית בטווח המחיר שלה. אבל היי, "כמויות של רכב ליסיג פופולארי"? שמע, נכון לחציון הראשון של 2021 יש סדר גודל של 2900 חתיכות? זה איפה שהוא בשלהי העשירייה השנייה של המכוניות הנמכרות. לא הסברת. מה אתה רוצה שיעשו? אתה חושב שאתה יודע משהו שיצרניות הרכב לא יודעות או מכירות? הן פשוט עובדות אחרת, זה לא אומר שזו לא אסטרטגיה נכונה. טסלה זוכה למלוא הקרדיט מבחינתי על 3 דברים: 1. את מה שהיו צריכים לאנוס את היצרניות האחרות לעשות (מעבר לחשמל, סטנדרט בטיחות מדהים) היא עשתה מיוזמתה, 2. בזכותה יש לנו מכוניות כמו טאייקן, 3. ביצועים להמונים וניתוק הקשר בין כסף שקונה ביצועים ואנחנו רק בתחילת ההבנה של האימפקט הזה (בעצם, לא בטוח שזה רעיון טוב...). המודל S עברה המון שינויים במהלך חייה, והיו לה חבלי לידה קשים, לא בטוח שזו הדוגמה הנכונה - הסוללות? הן לא שלה. בתחום ניהול האנרגיה, יש לה כרגע ייתרון על פני האחרות, ללא ספק. התהייה שהעליתי הייתה סברת הקיצון. קיצון, אבל לא כזו שאין לה אפשרות לעשות אותה. לגבי שתי הנקודות הראשונות (שהיא סומכת על כך שאנשים יקנו ושההתנהלות שלה מאפשרת לה שלא לתת דין וחשבון על תקלות וטעויות) אני מתקשה למצוא לה סנגוריה. "ביקורות מפרגנות מכל כתב רכב שהוא לא יהודי תושב ישראל", טוב, לא קראתי כל כתב שהוא לא יהודי תושב ישראל, אז אני לא יודע. לי בכל אופן אין ממש מילה רעה על המודל 3 כי הם לא מאפשרים לבחון אותה (כמה נוח). לגבי שביעות רצון, בוא, אם אנחנו מסתובבים באותן קבוצות טלגרם ווטסאפ - זה לא הכל ורדים ושושנים, מה שכן, חלק גדול מהם מודים שלמרות הלקרדות - החוויה שווה את זה - מקבל ב-100 אחוזים. זה לא שונה מההקרבה של חיים לצד רוב המכוניות המיוחדות באמת שיש "עכשיו ברגע זה". זו הנקודה, עם זה התחלתי ובזה אסיים, אנחנו חצי שנה לתוך הסיפור. האימפקט מרשים, אני מעדיף לחכות קצת לפני שאהייה נחרץ לגבי הסיפור הזה. נקודה אחרונה, בניגוד לשווקים אחרים בעולם, בישראל התמזל מזלנו וההגעה המאוחרת של טסלה מתוזמנת אצלנו עם אחת השנים המשמעותיות ביותר ששוק הרכב המקומי חווה, ואני מדבר על הבליץ החשמלי (12 נקודות על התחכמות). כי בטווח הזמן של 6-8 חודשים אנחנו נראה פה מקבץ מאוד צפוף של חשמליות בטווחים העממיים וזה הופך את הסיפור המקומי לכזה שהוא מעט שונה מהסיפור העולמי של טסלה, שם היא הייתה סוג של מוצר "אפוי" יחיד על המדף עד שהאחרים יישרו קו. בינתיים ההשפעה הגדולה ביותר שלה היא על החשמליות מסביבה, זה טוב, זה לא מהפכה.
  6. קרמבו

    רשמית: טסלה בישראל

    אתה ממהר להתפוצץ עם מסקנות כאשר אני לא בטוח שאתה מכיר אפילו את רוב התמונה הכוללת, לא אומר שאתה לא צודק, אבל: 1. טסלה לא הוכיחה כלום עדיין, אנחנו עוד מעט נהיה חצי שנה לתוך האירוע שנקרא "טסלה בישראל" ולהגיד שיש מסקנות, אעפס, נשמע לי קצת נמהר בשלב זה. 2. היבואנים היו שמחים (בחלקם) לחסוך את כל ההתעסקות שתיארת - אבל הם לא עושים את זה על דעת עצמם, יש יצרן ויש לו מדיניות, והם מבצעים אותה. מצבע הבגד של איש המכירות, האם הוא יציע לך לשמור את העט הזה, כמה מכוניות, מאילו דגמים ובאיזה סדר הן יעמדו באולם התצוגה. 3. ואם טסלה לא עושה מתוך טוב לב וכמשימת מיון לאיגוד הפיות? אלא כי היא יודעת שאנשים יקנו ולא משנה מה? כי ככה היא יכולה לחמוק מלפזר הצהרות ולא להידרש לענות תשובות? כי מאחורי שיטת המכירה הזו והשארת הלקוח מחובר אליה בחבל הטבור היא משאירה לעצמה "דלת אחורית" ומחר תחליט לבצע רידוקציה בביצועים או בטווח בשיעור של 25 אחוזים אחרי שמודל שהריצו הראה שהמצב הנוכחי עשוי לפגוע בחיי הסוללה? 4. האם הדרך של היצרניות היא הנכונה או של טסלה? איני מומחה שיווק, ומספר מכירות הוא אינדיקציה גרועה יותר מאשר זמני 0-100 לתאר טיבה של מכונית - אבל לטסלה יש מוצר והוא בא בזמן הנכון, במחיר הנכון וזה שהוא אביזר אופנתי וסמל סטטוס לא מפריע. אחלתי לחיילת בהצלחה כי אני מאמין שיש מקום גם לטסלה בשוק הרכב העולמי והישראלי, אבל מכאן ועד הפסקנות הזו... אוהו, יש מרחק.
  7. עושה רושם שזה יילך לכיוון הפשרה, תנוע בין חובה בסבסוד של המדינה, או רשות עם הטבות למתקינים
  8. שלא כמו הבוננזה המטורפת של המותג הזה בארצות הברית... 🤣 אני כן זוכר שבתור ילד ראיתי את הפריזם הראשונה שלי, ולא הצלחתי בשום פנים ואופן לזהות את הדגם, הסמל ולהבין על מה בכלל אני מסתכל. עבור ילד כמו שהייתי זו הייתה תחושת כישלון שליוותה אותי הרבה זמן
  9. לא היה מכרז, אבל חלק מהחברות כמו למשל "מאיר" שקיבלה את זיכיון היבוא של הונדה ואחרות קיימו קשרים שקטים מול היצרניות היפניות בשנים שקדמו לתחילת היבוא. אלו קשרים שונצרים כאשר פעילים בשווקים אחרים, כאשר נפגשים בתערוכות רכב או דרך גורמי תיווך שונים בתעשייה.
  10. נובע מסוג ההחרמה - הראשונה בשל לחץ ומניעים כלכליים, השנייה נובעת מתפיסת עולם אידיאולוגית.
  11. הכותרות האחרונות על סירובה של חברת "בן אנד ג'ריס" להמשיך את שיווק התוצרת שלה בישראל, החזיר אותי לסיפור החרם הערבי שהשאיר מחוץ לישראל את היצרניות היפניות המרכזיות במשך שנים. זווית פחות מוכרת שלו היא שיתוף הפעולה של רנו איתם שהביא את הסוף להרכבת מכוניות החברה בישראל. https://cars.walla.co.il/item/3449171
  12. 1. אני שואל משהו אחד ואתה עונה משהו אחר. אחדד, wltp הוא תקן, תקן קרוב למציאות מזה הקודם, אבל לא טווח ריאלי של החיים האמיתיים. ככל שאני מכיר ונהגתי בכמעט כל חשמלית שנמכרת פה, לאף אחת אין את הטווח הזה של יותר מ-400 ק"מ. חידוד שני, האם הכלים האלו חופפים את ההיצע של חברות הליסינג לעובדיהן דהיינו - משפחתיות קומפקטיות/קרוסאוברים קומפקטיים בטווח המחירים של 135-165 אלף שקלים. לא הם לא. 2. לא שאלתי האם יש חברות שמציעות לעובדים שלהם מכוניות חשמליות, לא שאלתי גם אם יש ביקוש. אלא האם המכוניות החשמליות שכן מוצעות בליסינג מוצעות ב"מחירים משתלמים" כהגדרתך - מהן המכוניות ומהם המחירים?
  13. נכון שזה קיים גם אצל יבואנים רשמיים, אבל אווירת הבזאר הטורקי הזה - היא דבר רע מאוד. גם אם 5 דקות אחרי הקנייה הלקוח ירגיש מעולה על זה שהוא גילח 5,000 שקלים מהמחיר, מחר מישהו יגיד לו שרק בגלל שנדנדו יותר הם שילמו 8,000-10,000 שקלים פחות - זו ההרגשה הכי מחורבנת בעולם. גם העובדה שהם לא מפרסמים מחיר שקוף באתר, הכי תחושה של מגרש באיזור תעשייה בואך פייסבוק מרקטפלייס
  14. אירופה הייתה קודם בהמון תחומים, עניינים של סדרי עדיפויות, תרבות וכו'. אפשר להרחיק עד כדי השמרנות והמסורתיות היפנית שמקדשת הרבה פעמים היררכיה נוקשה לעומת הליברליות האירופית היחסית שדחפה ממציאים, מפתחים וחולמים להקדים את המזרח והמערב כערש המוטוריקה העולמית. וכאשר אתה הראשון בפער של עשרות שנים, אתה גם הראשון להתפתח, לנסות, לשנות. ובכל זאת היו לאורך השנים גם ביפן מכוניות מאוד מעניינות, חדשניות, שפשוט לא היו במיקוד של היצרניות האלו או לא היו רלוונטיות לשווקים רבים ולכן נותרו מאחור. תראו את המכונית הזו: במחשבה ראשונה או שנייה ישר קופצים לראש ברטונה או ג'יוג'ארו - אבל לא, זו מכונית קונספט יפנית אסלית מ-1978 בשם dome zero עם מנוע 2.8 שישה צילינדרים בטור של ניסאן. או זו: וואלק הדור הראשון של ניסאן סקייליין מ-1972. עם 160 כ"ס ממנוע 2.0 ליטרים כמה הוציאו אז מכוניות ספורט של ב.מ.וו ופורשה מנפחים דומים? תתפלאו לשמוע, לא הרבה יותר. והיו גם ה-Z240 וכמובן טויוטה GT2000, מאזדה התעקשה לדפוק ת'ראש בקיר עם וואנקלים והונדה עם ה-S800 - רודסטר יפנית יותר בריטית מבריטית. קיצר, היה פער, אבל אי אפשר לומר שהיפנים ישבו עם הצ'ופסטיקס בת&^ת ולא עשו כלום.
  15. עצור את סוסיך, אתה חוזר פעם אחרי פעם על שתי הנחות בסיס, שמתבקש מאוד שתבסס אותן. 1. מיהם אותם דגמים עם יותר מ-400 ק"מ (ריאליים) לא שקרי יצרניות? מה מחירם? והאם הם חופפים את ההיצע של הרוב המכריע של מכוניות הליסינג? 2. אילו חברות מציעות "דגמים חשמליים בליסינג במחירים משתלמים"? בנוסף, אף אחד לא "מסבסד" מכוניות היברידיות ופלאג-אין. בדיוק כמו שרוכשי המכוניות הרגילות שמשלמים מיסים גבוהים יותר לא "מסבסדים" רוכשי רכב חשמלי שעושים שימוש באותן תשתיות אבל משלמים 10 אחוז מס. אז די. מכוניות פלאג אין והייבריד בהחלט עונות לאנשים מסוימים על הצרכים המסוימים שלהם, הפסילה הקטגורית שלך מלמדת עליך יותר מאשר על ידע. שימוש במנוע החשמלי בעיר ובמנוע הבנזין מחוץ לה מאפשר שילוב אידיאלי של צמצום פליטת מזהמים בעיר עם טווח שאינו כובל, מצמצם, דורש התאמת תשתית מיוחדת ו/או מגביל לתצורת רכב מסוימת. איני מתנגד למכוניות חשמליות בעיקרון. בעתיד, עם ההתקדמות הטכנולוגית, פריצות הדרך, השיפור ומבנה המחירים שלהן הן גם יהפכו לחלופה שתתפוס יותר ויותר נתח מהשוק - עד אז, יש מקום, צורך, נחיצות וסיבה לכל האלטרנטיבות האחרות. ובכלל, דבר אחד טוב שאפשר היה להפיק מהסיפור הזה, זה להוציא משיווי משקלן את חברות הליסינג ולהחזיר את הלקוח הפרטי למרכז. צעד קטן בדרך לתיקון עיוות המחירים של השוק הישראלי. אבל קשה לי להאמין שזה יקרה. אז בסוף נישאר עם הדגים המסריחים וגם יגרשו אותנו מהעיר...
×
×
  • תוכן חדש...