Jump to content

קרמבו

מובילי הדעה
  • הודעות

    1,264
  • כאן מאז:

  • פעילות אחרונה

ספרו לנו עליכם

  • מיקום
    בנגריה של קיבוץ עסיסים

צפיות אחרונות בפרופיל

צפיות הפרופיל האחרונות חסומות ואינן מוצגות בפני משתמשים אחרים.

הנקודות של קרמבו

נהג שודים

נהג שודים (6/14)

183

מוניטין

  1. קרמבו

    רשמית: טסלה בישראל

    https://cars.walla.co.il/item/3464777 תל אביב - אילת - גלבוע - צמח - מבוא חמה - חרמון - קרית שמונה - ראש הנקרה - חיפה - שומרון 1,200 ק"מ באתגר "סובב ישראל" עם טסלה מודל 3 LR, ואחד ממבחני הדרכים המקיפים ביותר שיצא לי לעשות למכונית. הכתבה כרגע פתוחה לגולשים באפליקציה.
  2. ציינתי אותו בגלל שמצאתי אותו כרכיב שמשלב תלות מאוד גבוהה באופי השימוש, העובדה שהוא רכיב שלא תמיד קל לעלות על בעיה בו לפני שהיא מתרחשת והעלות הגבוהה שלו במקרה שמשהו משתבש. הייתה לי למשל דילמה לגבי סוללות במכוניות היברידיות, אבל ככל שבדקתי שכיחות הכשלים בהן נמוכה, אינה מושפעת מאופי השימוש וקלה יותר לאבחון בכלים המתאימים. מצד שני העלות שלהן גבוהה. שוב, אני לא איזה מתנגד קדמה וטכנולוגיה במכוניות - ברוב המקרים מכונית אטמוספרית תהייה נחותה ממוגדשת מבחינת הביצועים והחיסכון בדלק. אבל כאשר הפריזמה היא פשוטת אחזקה ועמידות, מנוע לא מוגדש יהיה פחות רגיש ובחירה נכונה יותר.
  3. לוקח בהחלט לתשומת ליבי את הנקודה הזו. תודה, זה שיח חשוב ונכון. צודק, אבל אם אבקש ממך "למתוח קו בחול" איפה היית מותח אותו? בלהגיד למישהו "אתה יכול להסתדר בלי ABS, זה לא שווה את הסיכון בתקלה" או בטורבו, מאיזה צד של שני אלו היית מותח אותו. נקודה מעניינת, אני מודה שאין לי את המידע הזה. אבל בהחלט כיוון להתחיל לרחרח בו. מניח שאת המקומות שמשפצים גיר ידני אפשר לספור על כף יד אחת של יוצא הנדסה קרבית.
  4. אין צורך לברוח ממכוניות עם טורבו, יש מקום להבהיר, להסביר וכן במידת מה גם להזהיר ששימוש לא נכון בטורבו, רכיב מופלא טכנולוגית אבל גם רגיש לעיתים - עלול לגרור נזק והנזק הזה יקר מאוד. פותח סוגרים ומציין כמו שכתבתי - אתם לא תמצאו את המכוניות הכי מתקדמות, מתוחכמות וטובות שיש לשוק להציע - אני רק אומר בכתבה מה שאני אומר לכל מי ששואל אותי על מכוניות שדרישות הבסיס מהן זה להיות זולות לאחזקה ושימשיכו לנסוע למרות איך שמתייחסים אליהן. יש המון אנשים שזה כל מה שהם רוצים מהמכונית ב-20 אלף שקלים שיש להם לשים על משהו שיקח אותם לרכבת וחזרה כל יום. בשלב מסוים הפסקתי לנסות להסביר לאנשים למה כדאי להם להבין, לדעת ולטפל במכונית, עברתי לשלב מזעור הנזקים. הייתי מפריד בין רכיב בטיחותי פר-סה כמו ABS שתקלה בו מאוד מאוד קלה לאיתור וזיהוי לבין טורבו שהוא יותר בעמודת ה-nice to have ברוב המקרים. לא כך? ולו בשל העובדה שזה פשוט רכיב גרוע מעצם תפקודו... אבל ככלל, משיחות עם המון בעלי מקצוע הדירוג של חוסן ועמידות היה באופן די גורף - ידני, פלנטרי, רציף, רובוטי. אגב, מאותן שיחות עלה גם הנושא של שיפוץ תיבה רציפה שהוא לא זול ובעיקר דורש מומחיות ומיומנות כדי לשמור בו על איזון. ועל כן יאריכו טורבינותיך ימים וימלאו שנותיהן בחדווה וששון. זה בדיוק האופן בו צריך לעשות בהן שימוש. ממך וממי שנוהג כך לקנות מכונית מוגדשת תהייה כנראה עם סיכוי נמוך לכשל שנובע משימוש לא נכון.
  5. התמונה המצ"ב מתוך ספר רכב של מכונית חדשה, לא כל היצרניות טורחות לשלב את המידע הזה. לעומת זאת יש כאלו שיורדות לרזולוציות של פרקי זמן מדויקים בדקות כולל פירוט של מצבי נסיעה תוך כדי גרירה או משקלים. בכל אופן, הכתבה הזו ספציפית התייחסה למכוניות משומשות, אין כמעט סיכוי לדעת אם הסיאט/פיג'ו/רנו/יונדאי שמישהו קנה אחרי 3 שנים בליסינג עברה חיים של הקפדה על ההנחיות האלו.
  6. קרמבו

    רשמית: טסלה בישראל

    מזכיר לי סיפור על זה שלפני כמה שנים כמה עיתונאי רכב היו צריכות להגיע מאיזור סיום איזו השקה לשדה תעופה מרוחק כמה מאות ק"מ משם. שתי מכוניות עמדו לרשותם - סדרה 5 דיזל ו-M6 - אחרי המריבות על מי ייקח את ה-M6 יצאו שתי המכוניות יחד לדרכן על פני אוטובאנים וכבישים מהירים. הם הגיעו יחד בגלל עצירות התדלוק להן נדרשה ה-M6...
  7. השאלה שלי היא ממקום אחר לגמרי, ייתכן שטסלה היא over kill למה שמשטרת ישראל זקוקה לו באם מדובר ברכבי מנהלה ועל אחת כמה וכמה לניידות מבצעיות? כל כך הרבה מהיתרונות שלה נגזרים מהפרסונליזציה של המכונית, מהפיצ'רים, הגאדג'טים וכו' - ככל שאני חושב על זה - היא תהייה יותר כאב ראש מאשר פתרון
  8. קודם כל תודה. לגבי ההתנהגות של הקמארו, אז יש מצבים בהם אם לא עובדים מאוד עדין עם הגז נוצר המצב המאוד מוזר הזה של היגוי יתר שהופך לתת היגוי תוך כדי. ואם נפרק את את זה לשלבים- חזרה ליותר מדי גז שגורמת בשלב הראשון לגלגלים האחוריים להסתחרר ולחלק האחורי לצאת (עם בקרות מחוברות זה מאוד עדין), השלב הבא הוא שלמרות שהם עדיין לא באחיזה המלאה שלהם, מספיק משקל עובר אחורה כדי שלגלגלים הקדמיים כבר לא יהיה כוח הצמדה מספיק כדי להשאיר את האף בכיוון הנכון. התוצאה היא מכונית שעושה מין "הליכת סרטן" של החלקה עם החלק האחורי והקדמי בו זמנית. לא מאפיין התנהגות קבוע שלה, אבל בהחלט משהו שפוגשים בהערכת חסר של הכוח שלה וכמה הוא יורד בבת אחת.
  9. אכן, מודה בעובדות ובאשמה
  10. https://cars.walla.co.il/item/3458370 "...אבל העולם משום מה הציב מכונית כאלו במרכז הכוונת של דאגני הסביבה הקולניים. טוב, קל להבין למה - כל כך מתבקש להיטפל לסחורה לוהטת כמו ה-ZL1 כנציגת כל מה שרע בשימוש בכלי רכב מונעי בנזין - זה שהיא ודומותיה מהוות פרומיל מכלל כלי הרכב על הכבישים ונוסעות הרבה פחות בממוצע? אל תבלבלו אותם עם עובדות. ועד שצווחני האקלים ו"המדינות הנאורות" יילחמו במזהמים מסוכנים וגדולים הרבה יותר כמו תעשיית הבשר או יעודדו אנשים לוותר על טיסות לחו"ל - שיקפצו לי כולם, אני הולך לנצל כל רגע שבו הם עדיין לא שוללים מאיתנו בחוק את הכיף הזה. ושיקפצו גם דובי הקוטב - בואו, אני לא זוכר אותם יוצאים מגדרם כשאנחנו היינו בבעיות..."
  11. ב"אחרונה מסוגה" הכוונה היא לא ספציפית לקמארו (אם כי יש שמועות שהשם הזה יהפוך למשפחתית ספורטיבית חשמלית בהמשך) אלא לתפיסה של מכונית עם מנוע בלי חשבון, סמ"קים, סוסים וגומי שרוף - יותר ויותר יצרניות כבר אומרות שלא ישקיעו כסף בפיתוח נוסף של מנועי בנזין
  12. לסוללות מתחלפות יש שתי בעיות בסיסיות. 1. הן דורשות האחדה, או במילים "תעשיותיות" - סטנדרטיזציה של המכוניות על מנת שיוכלו לשרת יותר מדגם אחד. כאשר יצרניות רכב לא מסוגלות להסכים על שמות של מערכות בטיחות או מדידת נפח של תא מטען- דבר כזה לא יקרה. 2. תחשוב עליך כעל בעל חברה להחלפת סוללות. כמה סוללות אתה מחזיק במתקן? כמספר המכוניות החשמליות בסביבתך? חצי? כפול? אם פורמט השימוש במכונית חשמלית הוא כדאי כלכלית כאשר אני מטעין אותה בבית ויוצא כל בוקר לדרך עם טנק חשמל מלא. באילו סיטואציות אצטרך את העמדה. אלא אם כן היא ממוקמת במקומות מרוחקים, אבל אם היא במקום מרוחק, באופן טבעי תדירות הנסיעה לשם קטנה יותר. ואני נוגע באמת בקצה הקרחון. בקיצור, הסיפור הרבה יותר מסובך ממה שנדמה. למרות שהוא לא נגוז לגמרי ויש לו המון יתרונות מהצד השני.
  13. אלסיבוני אליל, בעיני הוא השילוב הכי טוב של נהג-כותב מאז טל שביט ז"ל. לגופה של קמארו ZL1 המכונית הזו חשובה וטובה לא בגלל הכוח, לא בגלל הביצועים, לא בגלל הצליל - היא חשובה כי היא האחרונה מסוגה. הפעם האחרונה שנוכל ויותר לנו לעשות את הווורררוווום ווורררווום הזה. והשאר בכתבה שלי (נראה לי שביום ראשון תעלה)
  14. נראה לי שליאור שליין צריך לדאוג לא?
  15. 1. ההיקש בין "רכב משטרה" לבין "ניידת תנועה עושה מרדפים" לא ברור לי - ניידות התנועה הן חלק לא גדול מצי הרכב המשטרתי. 2. ישנן מכוניות קצינים וכלי רכב שמשמשים אנשי מטה שבהחלט יכולות וצריכות להפוך לחשמליות. 3. גם כניסת ניידות סיור חשמליות באה בחשבון, כל עוד התמהיל בין ניידת כזו לבין ניידות ללא בעיית טווח או זמני טעינה יישמרו, אנחנו לא רוצים להגיע למצב שבו המוקדנית מסבירה למישהו שפרצו לו הביתה "תראה, הוא אומר לי שעכשיו הוא על 17 אחוז, אז תוך חצי שעה בערך הוא יגיע ל-80 ויבוא אליך...". 4. בואו, גם מנהל הרכב אוהב שכותבים עליו מדי פעם ולהגיד "הכנסנו חשמליות למכרז" - זה יופי של דרך שידברו עליך בלי לומר כלום בעצם. כשנראה מי ייבחרו נדבר
×
×
  • תוכן חדש...