Jump to content

קרמבו

מובילי הדעה
  • פרסום הודעות

    1,135
  • תאריך הצטרפות

  • פעילות אחרונה

מוניטין

15 נייטרלי

אודות קרמבו

ספרו לנו עליכם

  • מיקום
    בנגריה של קיבוץ עסיסים

צפיות אחרונות בפרופיל

צפיות הפרופיל האחרונות חסומות ואינן מוצגות בפני משתמשים אחרים.

  1. קרמבו

    הסוף למחירוני רכב

    להערכתי, בשל גורמים בעלי אינטרסים כמו חברות ליסינג וחברות הביטוח (נחשו לאיזו מפלגה התפקדו 1,000 מהם בן לילה לאחרונה??) שעובדות עם מחירון לוי יצחק - לסיפור הזה יש סבירות כל כך נמוכה. אבל השרה החדשה עשתה לעצמה מנהג להצהיר הצהרות בלי חשבון, ההבנה שמשרד התחבורה הוא לא משרד התרבות והספורט לא חלחלה לגמרי. עכשיו, בהנחה שחדי קרן מופלאים יפליצו ניצוצות קסם וזה כן יקרה יש שני תרחישים - האחד כל המספרים האלו ייכנסו למאגר סטטיסטי בלתי מזוהה שישמש במקרה הטוב כלי ללמ"ס ובמקרה הפחות טוב לעוד גורם שלישי לצד מחירון לוי יצחק ויד 2 כדי לבלבל אנשים. המרוויחה העיקרית פה היא החברה שתספק את שירות הקמת המאגר שתעשה אחלה כסף בשביל עבודה די מחורבנת. אני אומר את זה מתוך היכרות עם מאגרי המידע של משרד התחבורה - מדובר בכלים ברמת ידידותיות למשתמש שנעה בין מוקש סורי ישן לחתולה עם הפרעה דו קוטבית על קראק. במידה והמאגר יהיה מזוהה ומשוייך למספרי רישוי, יכולה להיות פה דווקא בשורה מעניינת - אפשרות לזהות אנומליות של קפיצות מחיר לא סבירות בין מחיר רכישה למחיר מבוקש על רכב (ע"ע מכוניות טוטאל לוס שנמכרות בפרוטות וחוזרות מדונדשות לכביש).
  2. קרמבו

    מציאה למהירי החלטה

    זה כבר היה: https://cars.walla.co.il/item/3333730 כתבה שפרסמתי אחרי מכת השטפונות כולל: 1. תמונה של המכונית הזו ממש בכתבה 2. איך טרפדו חברות הביטוח את הקמת מאגר מידע על מכוניות שעברו טראומה ביטוחית 3. למה מכונית שעברה דבר כזה היא פצצה מתקתקת
  3. קורס נהיגה מתקדמת יכול להיות פתרון מעולה. מעבר לזה אין תחליף לניסיון על ידי הבנה של הדינמיקה של התנועה סביב, שימוש במבט שמושביל ליכולת לצפות מראש, לייצר צפי ותכנון - אלו ואחרים תורמים המון לרוגע, לתחושת השליטה במצב. אם אני זוכר נכון למדריך הנהיגה דני גלטר יש ממש קורס ייעודי לטיפול בחרדות נהיגה, שווה לבדוק את זה.
  4. אותי שעשע מאוד שב.מ.וו מתעקשים שהגריל הוא מחווה למכוניות הגדולות של החברה משנים עברו. 1. האם כאשר הם מדברים על מחווה ולעבר ולמסורת שלהם הם מודעים לכך שהם במקביל במגמה מתמשכת של אובדן הייחוד שלהם, בין אם בוויתור על ההנעה האחורית ובין עם האלחוש שעוברים הדגמים שלהם מדור לדור? 2. הם צירפו לתיק העיתונות את התמונה המצ"ב, אני לא יודע, לי זה לא נראה דומה בכלל...
  5. קרמבו

    יונדאי וניו רך או קשיח

    אני מכיר את המשפט הזה, כי אני כתבתי אותו. צא ולמד, דוגמה מצוינת למה מספר יבש לא מספר את כל הסיפור. לפעמים מבנה מושב והמיקום שלו ביחס למושב הקדמי מאפשר הרבה משחק של מרווח רגליים למרות נתון בסיס גלגלים מצומצם. דוגמה נוספת לגודל חיצוני, מידות ומרווח פנימי אמיתי? הונדה ג'אז. אגב, להבדיל אלף אלפי הבדלות מכלי התחבורה המאוד בסיסי שנקרא יונדאי וניו, בפורשה קאיין קופה יש מרווח ראש מצוין למרות העיצוב של החלק האחורי שהמון דגמים מהז'אנר לא מצליחים לספק.
  6. קרמבו

    יונדאי וניו רך או קשיח

    שלוש הערות בנוגע לדילמה. 1. לא בכל המקרים ניתן לגזור באופן ישיר מהתרשמות הנוחות של כתבות מחו"ל לעומת המצב בישראל. יש לכך כמה סיבות, איכות סלילה ואספלט שמשפיעים הן על בידוד רעשים והן על הנוחות והאחיזה. כמו כן לעיתים (די רחוקות) יש גם כיול מתלים שונה למדינות אחרות וכמובן כל נושא מידות וחתך הצמיגים. 2. במידה ואתה רואה פערים כל כך גדולים בהתרשמות מסעיף מסוים במבחנים אתה יכול או לראות לאן נוטה דעת רוב הבוחנים כדי להבין מה המצב באמת, או פשוט למצוא דגם שאתה מכיר היטב, לחפש מבחנים לאותו דגם ועל סמך ההתאמה בין מה שאתה מכיר לבין מה שכתוב לברור את הכתב או הבוחן שקולע הכי טוב לטעמך. 3. עדיין, מכיוון שנוחות היא רכיב די חמקמק ומורכב מהמון דקויות, יש מכוניות בהן הרשמים יהיו שונים משמעותית זה מזה.
  7. "ג'נרל מוטורס הייתה הרבה יותר חשובה למכונת המלחמה הנאצית מאשר שוויץ. שוויץ הייתה מאגר כסף, ג'נרל מוטורס הייתה חלק אינטגרלי מהמאמץ המלחמתי הנאצי. הנאצים יכלו לפלוש לפולין ורוסיה בלי שוויץ - הם לא היו עושים זאת בלי ג'נרל מוטורס" - אלברט שפאר, שר החימוש של ממשלת הרייך לרגל יום השואה, וגם בעקבות השרשור הזה, אם פסלתם אוטומטית מכונית גרמנית בשל העבר הנאצי של גרמניה, כדאי להוסיף לרשימה את ג'נרל מוטורס ופורד. הן לא רק ייצרו מכוניות עבור הגרמנים, ביודעין תוך כדי הפקת רווחים לפני ותוך כדי המלחמה, הן גם היו מיישמות נלהבות של חוקי הגזע, שימוש בעובדי כפייה והסבת פסי ייצור לבניית כלי נשק לתעשייה הצבאית. ואחרי שבמהלך המלחמה עשו כסף נהדר משני הצדדים, הן גם קיבלו פיצויים עם המפעלים שלהן שהופצצו על ידי בעלות הברית. הכתבה המלאה כאן
  8. בדור השני של טויוטה פריוס הייתה שליטה מההגה על בקרת האקלים. אבל שוב, כמו שאמרו, ברוב המוחלט של המקרים השימוש (הנכון) בבקרת אקלים הוא קביעת הטמפרטורה הרצויה ומשם ואילך זו הבקרה שאמורה לעשות את העבודה ובכך חוסכת את ההתעסקות Inkedפריוס הגה.mp4
  9. מה שאנחנו מחפשים במכונית ספורטיבית זה כיף, מה שהיצרנית מחפשת במכונית ספורטיבית זה כסף, כסף מגיע ממכירות, שמגיעות מלתפוס את הלקוח חזק חזק ולגרום לו להשאיר את הבוחטה אצל היצרן המסוים ההוא. ואם היצרן חכם, הוא יודע שמה שגורם לאנשים להגיע קודם כל לאולם התצוגה שלו, אלו מספרים יפים מ-0 ל-100 או זמן הקפה פנטסטי סביב הנורדשלייפה. איך משיגים מספרים יפים כאלו? נכון, עם תיבה רובוטית או אוטומטית ממש טובה. ואחרי שהלקוח הפוטנציאלי הגיע לאולם התצוגה של היצרנית שמציגה את הזמנים הכי טובים על הנייר או על המסלול (במכונית עם סט-אפ שבחיים לא יהיה לך ועם נהג כמו שבחיים לא תהייה), איך גורמים לו לסגור את העסקה במקום ולא להמשיך למתחרות? נכון, עם תיבה רובוטית שמאפשרת לו בלי יותר מדי עניינים להשיג את התאוצות האלו. והנה לכם, 60 שניות על החרטא שמשתלטת על האגף ה"ספורטיבי" של תעשיית הרכב, שמייצר לנו מכוניות חזקות, מהירות - אבל כאלו שרף הביצועים שלהן עומד ביחס הפוך לזה של האתגר והעניין בהן.
  10. "הענשת" הגרמנים על חטאי הנאצים במלחמת העולם השנייה באי קניית כלי רכב מתוצרת גרמניה מטופשת וחסרת תכלית ממש כמו "הענשת" האיטלקים באי קניית רכב איטלקי על חלקם של הרומאים בהחרבת בית המקדש השני. כאילו, אם זה עושה לך טוב זה בסדר - להגיד שזה משפיע או הגיוני? בוא, יש מרחק גדול. ועוד לא נגעתי בהיבטים הכלכליים והצבאיים של ישראל במאה ה-21 שנשענת על גרמניה. לעומת זאת, החרמה כלכלית ולו הצהרתית כנגד מדינות שכיום עושות מאמצים לפגוע במדינת ישראל - הם מבורכים. נופשים או מתיירים ברוסיה? בושה וחרפה, אחת המדינות המשוקצות, המרושעות שעושה נעים במבושים של הגרועים באיובנו, ממשיכת מסורת צביעות ואכזריות שראשיתה מזמוזים עם הנאצים בהסכם ריבנטרופ מולוטוב ועד איראן. עושים עסקים עם מדינות הפוגעות בישראל על בסיס קבוע במוסדות הבינלאומיים? אות קלון. לי אישית יש קרעכצ בלב בעצירות ביניים בטורקיה, או טיסה בחברת התעופה הלאומית שלה, לו הבחירה בידי, הייתי מעדיף לבחור אחרת. בקיצור, לתפיסתי? עושים חשבונות לאומיים? מקדו אותם במה שקורה כאן והיום.
  11. אתה בהחלט צודק, לכן בוואלה שמחתי לפרסם את נתוני קארזון וציינתי שאלו המספרים האמיתיים והמשקפים ביותר וכאשר השתמשתי בנתוני איגוד היבואנים ציינתי שזה נתון של איגוד יבואני הרכב. עם פרסום האייטם קיבלתי גם פניות מיבואנים שביקשו לדעת על מה הסתמכו המספרים האלו, לא מן הנמנע שהם לא אהבו את ההתייחסות לייבוא המקביל. לא לכולם במדיות השונות יש את היכולת להשיג את כל המספרים ולכן אני גם יכול להבין הסתמכות על נתוני איגוד היבואנים. אבל באמירה הכוללת יותר, למעט סיכום שנתי, בו ניתן לתת איזו פרספקטיבה, תובנות (כמו אלו של הקורולה ביבוא האישי וההנחות הממוצעות) פרסומי נתוני המכירות על בסיס חודשי הם בלבולי ביצים וליקוקי אגו, אם אתם לא מושקעים במניות של היבואנים - אין לזה שום משמעות.
  12. בתקופה שבה עסקתי בהדרכות נהיגה באופן יומיומי, אחרי שני אירועים מאוד מדוברים של אובדן בלמים ומקרה של מצערת תקועה, המון קציני בטיחות וגם לקוחות פרטיים ביקשו הסברים והבהרות מה נכון לעשות במצבים כאלו. וכך, על בסיס קבוע, כמה פעמים ביום הייתי עורך הדגמות משני סוגים. באחד הייתי מגיע למהירות של 90-100 קמ"ש עם דוושת מצערת לחוצה עד הסוף כדי לדמות מצב של "הגז נתקע לי". במקרה השני הייתי מגיע לאותן מהירויות ומראה כיצד לבלום את המכונית במקרה של "הלכו לי הבלמים". אז, במקרה של גז תקוע, אני מכיר את הסיפור על הוואקום, אבל בפועל, גם כאשר דוושת הגז לחוצה על הסוף - דריכה נחושה, אגרסיבית ובכל הכוח על הבלמים והמכונית עוצרת שיגעון. לעולם, אבל לעולם הבלמים יהיו חזקים יותר מהמנוע. תשאלו כל מי שעשה ברנאאוט בחיים שלו. במקרה של אובדן בלמים, הורדה של ההילוכים, גם במכונית אוטומטית כדי לנצל את בלימת המנוע עד כמה שניתן ואז סחיטה איטית מאוד והדרגתית של בלם היד עד לעצירה של המכונית. לגבי בלם יד חשמלית, אכן בעיה חמורה החולירע הזה. אני אישית ממש אתפשר על הרבה דברים אחרים לפני שאקנה מכונית עם הדרעק המטומטם הזה. לגבי כיבוי הרכב, כמו שנאמר, ישנם מספר מנגנונים של נעילת הגה. מניסיוני, גם כאשר מדוממים יש כמה עשרות מטרים טובים של תגבור להגה ולבלמים, זה לא נעלם בבת אחת. אבל דימום הרכב הוא פתרון ממש, אבל ממש אחרון ולו בשל העובדה שאם משהו משתבש עוד יותר בשלב הזה אתם בעיה לא רק מבחינת השליטה והבלימה, אלא גם בלי אורות, בלי אורות מצוקה, בלי כריות אוויר. אבל מה שהכי עצוב בשלב הזה, ששוב מתברר שאין בישראל גוף אחד שהתפקיד שלו הוא לעשות "תעופה בחקירה" למקרים כאלו, שום מוסד שהתפקיד שלו הוא לא לחפש אשמים ומול מי צריך להגיש כתב אישום, אלא להבין מה גרם לכשל, איך אפשר למנוע אותו ומה ניתן לעשות כדי שאדם שנקלע לסיטואציה כזו יידע שיש לו מה לעשות.
  13. עוד נקודה מעניינת - לגבי הבדלים בין דיגיטלי לאנלוגי היא שמד המרחק באלו הדיגיטליים מדויק יותר. בספידומטרים הישנים, אלו עם הספרות המסתובבות הייתה סטייה קבועה של 10 ואפילו 15 אחוזים בקריאת המרחק מהמרחק בפועל. אלו הדיגיטליים שעושים שימוש במחשב המכונית ולא בכבל מכני מדויקים. מוזר, מפתיע אבל כך זה היה.
  14. הגישה שלכם בריאה, נכונה ומסתבר שגם הכרחית. בניסוי של ה-AAA הן כשלו באופן מחפיר גם בפעמים בהן הן היו אמורות לעבוד.
  15. קרמבו

    מבחן דרך: מאזדה 3 החדשה

    מהנהיגה שלי ב-3 החדשה בתצורת ההאצ'בק עולה התרשמות די דומה, אבל המכונית הזו דווקא גרמה לי להבין כמה דברים. במידה מסויימת, מאזדה, כדרכה, כפרה בנהייה העדכנית אחרי שלושת הרכיבים ה"נחשבים" בתעשיית הרכב - מנועי טורבו קטנים, תיבות הילוכים מתוחכמות ושימוש במתלה רב חיבורי. העניין הוא שבפועל, למעט צריכת דלק גבוהה בנסיעת המבחן, למנוע האטמוספרי אין חיסרון של ממש מול מנועי הטורבו, הוא גמיש ונעים מאוד לשימוש. תיבת ההילוכים שלה מהירה, חלקה, נעימה בהרבה מתיבות כפולות מצמד בנסיעה עירונית ורק הבהילות שלה להוריד הילוכים לעיתים שלא לצורך, לא מצאתי בה פגם. קורת המתח מאחור היא לא רכיב שצף בחלל, היא חוליה בשרשרת שמרכיבה את המכלול הדינאמי של המכונית. והמכלול הזה פה מנפק יכולות שהן לחלוטין בליגה אחרת מכל משפחתית אחרת. דיוק ההגה, קשיחות השלדה, פעולת מערכת הכוונת המומנט וכן, גם המתלה האחורי מעולים. אפשר היה באמת לגמור את ההלל עליה אלמלא היו למכונית הזו את אחת מחבילות הבלמים היותר גרועות שנתקלתי בהן בעת האחרונה. דוושה עצית, בלי מהלך או יכולת לבנות עומס, או להעמיס בלימה ואז להפחית אותה במינון. עם האטה קצת שונה בכל פעם שאתה לוחץ על הדוושה, עד כדי חוסר ביטחון ואמון במכונית. היא שיפרה את כל מה שהיה בה טוב לכתחילה כמשפחתית לנהג, אבל כמעט ולא טיפלה בכל מה שהיה חייב להיות בה טוב לכתחילה לנהג המשפחתי. ובמחיר כזה, כדי שבאמת יהיה לך סיכוי, את חייבת להיות מכונית שמעיפה את המוח בלי כוכביות או הערות שוליים. ראשית כל, אמברגו הוא כלי מקובל מאוד בתחום הרכב, אין פה עניין של "חופש עיתונות". אתה לא תמיד מודע לכך, אבל רבות מההודעות לעיתונות ניתנות מראש עם תאריך ואפילו שעת פרסום שנקבעת מראש. שנית, יש במהלך הזה דווקא הגינות, מכיוון שזה מאפשר "יישור קו" בין כל הגופים מבלי להעניק ייתרון לאחד מהם או לבוא על חשבון אחרים. זה גם נכון במקרים בהם יש כמות מוגבלת של מכוניות האפשרות האחרת היא פריסה של נסיעות המבחן על פני שבועות לכל גופי המדיה הגדולים.
×
×
  • Create New...