Jump to content

קרמבו

מובילי הדעה
  • פרסום הודעות

    1,199
  • תאריך הצטרפות

  • פעילות אחרונה

מוניטין

80 נייטרלי

אודות קרמבו

  • דירוג
    מוביל דעה

ספרו לנו עליכם

  • מיקום
    בנגריה של קיבוץ עסיסים

צפיות אחרונות בפרופיל

צפיות הפרופיל האחרונות חסומות ואינן מוצגות בפני משתמשים אחרים.

  1. קרמבו

    רשמית: טסלה בישראל

    יצא לי להתנסות בסידור של תפעול בקרת האקלים עם ה"סלייד" של קבוצת פולקסווגן - מבחינתי זה מקבל ציון "נכשל" משלוש סיבות: 1. מכיוון שההפעלה היא במגע, והשטח שעליו מחליקים את האצבע אינו בולט מהמשטח שלו, צריך לדייק בהנחת האצבע. 2. בניגוד לחוגה שמייצרת "זיכרון שרירים" מהר מאוד של כמה סובבתי ומה ההשפעה של מידת הסיבוב על השינוי, ב"סלייד" זה משתנה אם העברת את האצבע מהר או לאט, אם היא לא זזה באמצע מהר יותר מאשר בהתחלה וכו'. 3. המשטחים האלו, גם של המיזוג וגם של העוצמה של מערכת השמע לא מוארים בלילה, כלום, זה פשוט פס שחור שצריך לסמוך על הזיכרון כדי לקלוע במדויק לאן שרצית. ככלל, אני
  2. אלעד צודק מאוד, וגם פבל צודק מאוד וזה מסתדר מצוין. אלעד צודק מאוד מכיוון שעבור הרבה אנשים, מה לעשות - בהינתן האפשרות לטעינה ביתית - מכונית חשמלית בעלת טווח ראוי (300 ק"מ וצפונה בעולם האמיתי) תהייה די והותר. פבל צודק מאוד מכיוון שעבור הרבה אנשים, מה לעשות - גם בהינתן האפשרות לטעינה ביתית - מכונית חשמלית היא גשר אחד רחוק מדי. אבל כשלב ביניים - מכונית פלאג אין מאפשרת את שלב המעבר שבו בנסיעה עירונית או קצרה פחות מכוניות ישרפו בנזין ויזהמו ובראייה קצת יותר מרחיקת לכת, אולי ייגרמו לאותם אנשים לומר בחלוף 3 שנים עם פלאג אין "וואלה, אני בשל למעבר". ולגבי טסלה, נכון לעכשיו
  3. קרמבו

    רשמית: טסלה בישראל

    המרת האנרגיה של פאנלים סולריים עדיין מאוד נמוכה. זו הסיבה שהם משמשים לכל היותר לתמיכה במערכות אוורור. עד שלא תהייה פריצת דרך בתחום, המכוניות נושאות יותר משקל, במיקום לא אידאלי, מוסיפות עלות ביחס תמורה שבמקרה הטוב בא לידי ביטוי ב-10 שעות של שמש ישירה בחלק מחודשי השנה. פוטנציאל מעניין של פאנלים סולריים נמצא בקרוונים ששם יש גם שטח פנים גדול וגם פרקי זמן ארוכים יותר של עמידה סטטית פלוס אפשרות לכיוון הפאנלים למיקום אידאלי. ולגבי התלהבות מתאוצות, מבין את ההתלהבות, אבל בואו, זה הרובד הנמוך והשטחי ביותר של יכולות ברכב ומצמצם את הפער בין לואיס המילטון וקוף עם בלוק 10 על ד
  4. קרה לי, אבל לא כשהייתי במושב הנהג, אלא הנוסע. נהג מסוג אישה נכנסה לפאניקה ודרכה על הגז עם כל הלב. העפתי את הגיר לניוטרל שמתי יד על ההגה ומשכתי את בלם היד. אחד הרגעים המפחידים...
  5. כמה דברים קטנים לגבי המדינה, רשויות מקומיות, חברות פרטיות ועמדות מהירות. משרד האנרגיה פרסם באוגוסט שעבר מדריך לעיריות ולרשויות המקומיות המגדיר פחות אותו יותר את ההיערכות הנדרשת מהן בנושא אספקת תשתית לכלי רכב חשמליים. בגדול, מדובר על כך שרשויות עירוניות בנות 200 אלף תושבים (ראשון לציון כדוגמה) תידרש לכ-2,700 עמדות עד שנת 2025. מתוך עמדות אלו, מגדיר המשרד שיש להעמיד 15 אחוז מהירות. עכשיו, החברות הפרטיות שיזכו במכרזים האלו (כמו מילגם EV EDGE שזכתה במכרז בפתח תקווה) לא ששות להתקין את העמדות האלו בשלב הראשון בעיקר בשל עלויות ההקמה והתחזוקה הגבוהות שלהן ביחס לעמדות איטיות.
  6. https://cars.walla.co.il/item/3423978 אני הייתי נזהר מהסתמכות בלעדית על טווחי מבחנים. אצלי הוא דווקא הגיע ל-350-370 ק"מ. בכלי רכב חשמליים יש משמעות הרבה יותר גדולה מאשר במכונית בנזין או היברידיות למתווה הנסיעה ולכמה יודעים לנהל אותה. נסיעות בין עירוניות במישור למשל מחסלות אנרגיה במהירות, לעומת זאת בין עירוני בכביש הררי אפשר לצלוח טוב מאוד אם יודעים להשתמש בתוואי הזה לצבירת מהירות במורד וטעינה ואז מצערת עדינה בעלייה כדי לא לאבד יותר מדי מהירות. לא מדובר בזחילה מעכבת תנועה, אלא פשוט בסוג של "הייפר-מיילינג" מודע. ועדיין, גם בטווח ריאלי של 300 ומעלה - זה סוגר את הפינה, בטח
  7. ועדת הכלכלה דחתה את הבקשה של חבר הכנסת סמוטריץ' לדיון מחדש בתקנות.
  8. קרמבו

    רשמית: טסלה בישראל

    למי שממהר להפנות אצבע מאשימה בנוגע לעליית המחירים לפעילות של הזרוע הישראלית של טסלה, אז העסק לא באמת עובד כך. להחלטה על שינוי התמחור אין להם השפעה או אמירה, זו החלטה שמגיעה ישירות מהחברה ונגזרת מכלל הפעילויות שלה ולא גחמה נקודתית כלפי העם היושב בציון. אגב, בסופו של דבר אין פה שם סיבה באמת "להאשים" זה שוק חופשי בו לספק המוצר בהחלט עומדת הזכות לתמחר את המוצר שלו באופן בו הוא מאמין שהערך שלו והרווח שהוא יכול להפיק ממנו יהיה הטוב ביותר. בנוסף, הערך שהן מעניקות על הנייר בהיבט יחס שקל לטווח-ביצועים ולעיתים אבזור - עדיין גבוה משמעותית מהתחרות. מכל מקום, לשאלה שהופנתה
  9. בתור מי שליווה את הסיפור הזה מתחילתו אני רוצה לציין כמה דברים. 1. מסכים, התקנות שהתקבלו הן טרלול מערכות ברמות הכי גבוהות. 2. מבלי להוריד מאום מגובה הטרגדיה של שכחת ילדים במכוניות, מקרי טביעה בבריכה הביתית הם גורם נפוץ משמעותית בתמותת ילדים, לא ראיתי תקנות בנושא. 3. מקרי מוות ופציעות קשות כתוצאה מאי חגירה מתרחשים בשכיחות גבוהה משמעותית - אולם זה דורש אכיפה והמדינה לא אוהבת לאכוף דברים קשים. 4. גם במשטרת התנועה אומרים שלא בקול רם שמדובר בחרטא בלתי ניתנת לאכיפה. לשוטר אין שום דרך לדעת אם המערכת הזו עובדת או לא, החיוב בקיום המערכת הוא רק בזמן הסעת ילד במכונית, אין שום דרך לא
  10. צרור דוגמאות מתוך כתבה ישנה שהייתה בוואלה: טויוטה MR2: הרודסטר של טויוטה הוא בהחלט מודל בעל מסורת ושורשים. הקושי הוא שהצרפתים החליטו לחלק את המונח למשהו כזה: "Em-Air-Du", או בפרוש קצת יותר זורם מהשפתיים "est merdeux". המשמעות? חרא של דבר. טויוטה קרינה (carina): בקרואטיה מבטאים את ה-C כ-K, ושם karina מתורגמת לאיבר מין גדול. אז אולי הנהג משתעמם, אבל בהחלט יש לו במה להתגאות. יונדאי סנטה פה (santa-fe): בקוריאה המשמעות היא "מכונית מוכה", בארה"ב זה "מדבר" ואצל שכנינו המוסלמים סנטה פה מלמד על רגישות בבלוטות. מה הכוונה? הפרשנות הערבית היא אוטו מצחין מסרחון. למבורגיני רוונטון (Reventon):
  11. מהלך פופוליסטי ורחוק מהיתכנות מעשית או אפשרות לאכוף. רק שני דיוקים: 1. זו לא חקיקה אלו תקנות כך שההליך מהיר מאוד (הקונץ פטנט של הממשלות) 2. כמה מהיר? כרגע אם שום דבר לא יציל אותנו מהשטות הזו זה אמור להיכנס לתוקף ב-1 ביוני
  12. קרמבו

    רשמית: טסלה בישראל

    תקלות קורות גם ליבואנים ותיקים. השאלה היא מה קורה מחר, האם הם מתאפסים ומרימים טלפונים לאנשים והופכים את הלימון ללימונדה או שלא. אני סופר תומך בטסלה, סופר חיובי בנוגע לכניסה שלה לשוק, אבל בין אם בהתרשלות או סתם חוסר מוכנות ותשומת לב - הם צריכים לתת פה מענה. הקבוצות האלו הן השגרירים הכי גדולים שלה כרגע.
  13. קרמבו

    אאודי Q2 המחודש בישראל

    נשמע כמו עסקה די מעליבה, באמת שזה אולי מחזיק המפתחות הכי גדול שראיתי בחיים. אכן, אנשים נטו ונוטים לשלם יותר עבור הסמל, אבל נדמה שעד לפני כמה שנים היה איזה אלמנט יחודי בתמהיל (הנעה אחורית בסדרה 1 למשל) או איכות מבדלת. במקרה של אודי A1 למשל, הפער כל כך לא משמעותי וה-Q2 מושך אש כי זה שילוב של "ג'יפון" מפונפן, מימדים קטנים, אבזור דל, היעדר בטיחות בגרסאות הכניסה וכל זה במחיר של WTF. מדיניות ההנחות המפליגות על אף שהינו נוהג מקובל, בעיקר מייצר לפחות בעיניי מראית עין של חוסר הוגנות בסיסית ומעתיר אווירת "שוק" על המותג - אבל אם זה מה שמוכר, היי, מה אני מבין.
  14. קרמבו

    רשמית: טסלה בישראל

    לגבי תהליכי הייצור, זה בפני עצמו נושא מדהים שאפשר לעשות ממנו סדרת כתבות. הבחירה המאוד מאוד קשה הייתה בין להתעלם מההיבט הזה לחלוטין או לגעת בו ברפרוף כללי מאוד כדי להעביר את הנקודה. אז אני גם מבין וגם מקבל את ההערה. והנה, נתת לי רעיון לכתבות הבאות.
  15. קרמבו

    רשמית: טסלה בישראל

    אני מכיר כמה עיתונאי רכב שממש שמחים על הכניסה של טסלה לישראל, אחד ה"לשעברים" בה גם הזמין אחת. אני עצמי עיתונאי רכב ששמח ומברך על ההגעה שלה, על המחירים, על השקיפות בתמחור שלה. אני מקווה שהיא תביא לשינוי נרחב יותר בשוק למרות שלעת עתה היא נישה בתוך נישה (שתלך ותגדל בשנים הקרובות ונקווה שלכיוון חיובי). מסתקרן מאוד מהאפשרות של יצרנים אחרים שיעברו לעבוד בצורה הזו. אבל אני גם בהחלט לא אתחיל להלל ולשבח מכונית שהיא כל כך שונה ממה שאני מכיר או התנסיתי בו לפני שאני נוהג בה. סתם נראה לי הדבר הנכון והמקצועי לעשות. ב-2019 ישבתי במודל S ו-X והן לא מאוד הרשימו אותי ברמת תא הנוסעים
×
×
  • תוכן חדש...