Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

רנו קליאו דור 5 גיר ידני, חצי שנה ו-5k ק״מ


unreliablebazooka

פוסטים מומלצים

אתחיל את הסיפור מהחלפת עבודה אי שם בשנת 2015. הסדר הליסינג של מקום עבודה החדש היה ממש לא משתלם ולכן החלטתי לרכוש רכב פרטי ולצמצם קצת את העלויות.

 

כל הרכבים שהיו לי עד אותו הרגע היו רכבי ליסינג אוטומטיים אבל אף פעם לא הייתה לי בעיה עם רכבים ידניים. באותה תקופה הייתי רווק ולא הייתי צריך יותר מרכב סופר מיני. חיפשתי קצת ביד2, אבל מהר מאוד הבנתי שההתעסקות הזאת לא בשבילי, ופשוט הלכתי לסוכנות של רנו ויצאתי משם עם קליאו חדשה, 0.9 טורבו ידנית.

 

חמש שנים קדימה, כבר נשוי + 2. הקליאו שירתה אותנו נאמנה, אבל החלטתי שהגיע זמן להחליף אותה לרכב חדש יותר. כיוון שהצלחנו להתנייד בקליאו שלנו עם 2 כסאות בטיחות ועגלת תינוק בלי יותר מדי בעיות, לא ראיתי צורך ברכב גדול יותר, ובמיוחד שהנסועה שלנו לא גבוהה וכמות הציוד של הילדים צפויה לקטון עם השנים.

 

באותה תקופה בדיוק שמעתי שיצאה גרסה חדשה של קליאו. על הנייר זה היה שדרוג כמעט מכל בחינה: בטיחות, אבזור, ביצועים, נוחות ומרווח פנים, איכות חומרים והרכבה. גם הביקורות באינטרנט היו מאוד חיוביות. אז במאי שוב הלכתי לסוכנות של רנו ויצאתי עם הקליאו החדשה, עם מנוע טורבו 1 ליטר וגיר ידני, רמת גימור intense.

 

כעבור כחצי שנה ו-5k קילומטרים, הגיע הזמן לסיכום ביניים. אז ככה:

  1. בטיחות - שיפור עצום בהשוואה לקליאו הקודמת שלא היה בה אפילו את הצפצפה של מוביליי: בלימה אוטונומית, התרעת סטייה מהנתיב, חיישני חנייה(קדמיים ואחוריים), מצלמת רוורס, וכמובן יותר כריות אוויר.
  2. אבזור - השדרוג המשמעותי כאן הוא במערכת מולטימדיה, אבל כבר היו לי איתה כמה גליצ׳ים ממש מעצבנים. כבר ברמת אבזור הנמוכה הרכב מגיע עם בקרת אקלים. אבל כמו גם בדגם הישן לא התרשמתי מעוצמת המזגן בקיץ. וכמובן כל מיני דברים שהם בגדר nice to have, כמו פנסי LED, כניסה והנעה ללא מפתח, גלגלי מגנזיום, חיישני תאורה וגשם וכו׳.
  3. ביצועים וצריכת דלק - מצד אחד אני לא יכול להגיד שהרכב הזה חלש, מצד שני, הוא גם לא יהיה הראשון ברמזורים. הפיק של המומנט לטעמי מגיע קצת מאוחר, ואם אני רוצה שהרכב יתקדם קצת יותר בזריזות אני נאלץ לשמור על סל״ד יחסית גבוה. צריכת דלק אף פעם לא ממש עניינה אותי בגלל הנסועה הנמוכה, אבל הרכב עושה בסביבות 16-17 ק״מ לליטר במסלול משולב עירוני ובינעירוני 40:60.
  4. נוחות ומרווח פנים - הכסאות מרגישים הרבה יותר תומכים והרכב סופג שיבושים בכביש הרבה יותר טוב. אומרים שהרכב נהיה יותר מרווח, ואכן מרגיש שיש קצת יותר מרווח לרגליים מאחור, אבל דווקה הרוחב של המושב האחורי קצת הצטמצם. אבל אשתי עדיין מצליחה להתיישב בין 2 כסאות בטיחות במידת הצורך. הבגאז׳ גדל על הנייר, אבל נהיה יותר צר ועמוק, כך שאותה עגלה שהייתה נכנסת בקלות לקליאו הקודמת כבר לא מצליחה להיכנס לקליאו החדשה בלי שקודם מפרקים לה את הגלגלים.
  5. איכות חומרים - קפיצה משמעותית בהשוואה לדגם הקודם. מאוד אהבתי את גימור הכרום המתואם של כל מתגים והידיות. הפלסטקים נעימים יותר למגע ומשענת יד מצופה בחומר דמוי גומי שמקל על הניקוי.

 

עד עכשיו לא היו תקלות מהותיות, פרט לכמה גליצ׳ים מעצבנים במערכת מולטימדיה ולמצבר שהתרוקן במהלך אחד הסגרים. בהתחשב בנסועה ובזמן שעבר הייתי מופתע אם המצב היה שונה. בכל מקרה הארכתי את האחריות ל-5 שנים כשרכשתי את הרכב, אז אמור להיות לי שקט נפשי לתקופה הקרובה.

  • אהבתי 5
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 91
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

גם לי יש את הרכב ולא נתקלתי בגליצ'ים מיוחדים. ניסית לעשות עדכון גרסה למערכת המולטימדיה?

 

לגבי המצבר, אחרי שהרכב עמד כמה ימים הסטופ/סטארט לא נכנס אצלי לפעולה וכותב שהוא מתעדף את טעינת המצבר, יכול להיות שלרכב יש צריכה גבוהה יחסית גם כשהוא כבוי.

עריכה אחרונה על ידי RedLabel

"ai motoare capul doare"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כן, גם אצלי הוא בד״כ לא מתחיל לעבוד ישר, אלא צריך שהרכב ייסע קצת. הרבה פעמים אני בכלל מכבה אותו בתחילת הנסיעה, כי המנגנון הזה סתם מעצבן.

הגליצ׳ים שהיו לי עד עכשיו:
1. הסים לא התחבר לרשת ונדלקה נורת הזהרה ששיחות SOS לא עובדות

2. המסך פשוט נשאר כבוי, למרות שהמולטימדיה עצמה לכאורה המשיכה לעבוד

3. כמה פעמים התנתק לי הApple CarPlay והייתי צריך לנתק ולחבר את הכבל.

בדקתי בתפריט ונראה שזאת הגרסה העדכנית. אבל אולי ייצא איזה עדכון בהמשך. למרות שמהכרות שלי עם רנו לא כדאי לבנות על זה.  

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

1 קרה לי פעם אחת. שים לב שלרכב אין סים, הוא מתחבר לשיחות חירום בלבד. לצורך ה SOS זה מספיק. מה שמעניין אותי זה מה יקרה כשיסגרו את רשתות דור 3 בארץ, יהיה צריך לבטל את הפיצ'ר הזה איכשהו, או לשדרג אותו לדור רביעי.

סתם מתוך סקרנות, לחצת על ה SOS לראות מה קורה? כי אבא לי לחץ פעם אחת, והוא טוען שבטוח כל אחד שמקבל את הרכב מנסה את זה פעם אחת 😂

  • מצחיק 1

"ai motoare capul doare"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כן 😀 כשנדלקה לי נורת הזהרה דבר ראשון שעשיתי זה ללחוץ על הכפתור הזה. די מהר הגעתי למוקד, נדמה לי של מד״א.

 

אגב, זה מוזר מה שאתה אומר לגבי סים, כי איך הוא יכול לתקשר מול השרתים כדי לבדוק עדכונים?

עריכה אחרונה על ידי unreliablebazooka
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לדעתי צריך לחבר טלפון כדי לבדוק עדכונים, אבל לא ניסיתי בלי. לא נראה לי הגיוני שתקבל סים עם תוכנית דאטה בלי לשלם על זה תשלום חודשי.

 

אז אתה אומר שגם כשנדלקה נורת אזהרה שאין חיבור לרשת, ה SOS עוד עובד? טוב לדעת.

עריכה אחרונה על ידי RedLabel

"ai motoare capul doare"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קצת מעצבן הקטע של העגלה. חבל שלא שדרגו את המנוע בדור החדש, לפחות הנוחות השתפרה משמעותית. 

 

אתה מרגיש בגדול שזה רכב משמעותית יותר איכותי מהגרסה הידנית הקודמת? אני בטוח שאם היתה קיימת גרסה ידנית ברמת גימור RS LINE (שזה מה שהיה בדור הקודם) אז הקפיצה היתה הרבה יותר מוחשית. מאכזב אותי בעיקר שהמנוע לא עבר שינוי מהותי, לא שהקודם היה רע אבל בכל זאת דור חדש הייתי מצפה ליותר כוח או שיפור כלשהו אבל הוא נשאר מינוס פלוס זהה. 

 

בכל אופן הרכב הזה עדיין נותן ערך מעולה למחיר שלו, תהנה ותמשיך לעדכן. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המנוע החדש שיש בדגם הרובוטי 1.33ל' ( וגם בקפצ'ור, מגאן, סניק ומגוון רכבי מרצדס בסיסיים ) היה מייקר את הדגם הידני בצורה משמעותית ופוגע במכירות . לכן השאירו את המנוע הקודם.

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

בעבר : ניסאן NV200 2012, סיטרואן ג'מפי 2007, רנו קנגו DCI  2007,  פולו סטיישן SDI 2000, לנסר 93, אופל קדט 84.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 10 שעות, Doron_Z כתב:

חבל שלא שדרגו את המנוע בדור החדש

המנוע, אגב, הוא מנוע חדש - יש לו 10 כ״ס יותר ועוד כמה קג״מ של מומנט. לא הייתי אומר שזה הופך אותו למשמעותית יותר זריז, אבל אני אישית גם לא ציפיתי לביצועים יוצאי דופן. בסה״כ יש למנוע מספיק כוח כדי לנסוע בקצב של התנועה וגם כדי לבצע עקיפות, למרות שאלה לפעמים דורשות קצת תכנון והכנה.

לפני 10 שעות, Doron_Z כתב:

אתה מרגיש בגדול שזה רכב משמעותית יותר איכותי מהגרסה הידנית הקודמת? 

בהחלט, פנים הרכב ממש השתפר. גם בגרסת Intense. הסלון מרגיש יותר סולידי ולא מצועצע כמו בדגם הקודם. אצלי גם היו את הפלסטיקים הצבעוניים המיותרים על ההגה שהעיפו במתיחת פנים. גרסת RS-Line בדגם הרובוטי עולה 10k יותר מ-Intense. אז לא בטוח שהייתי מוכן לשלם את הפרמיה. 

לפני 9 שעות, vladclar כתב:

המנוע החדש שיש בדגם הרובוטי 1.33ל' ( וגם בקפצ'ור, מגאן, סניק ומגוון רכבי מרצדס בסיסיים ) היה מייקר את הדגם הידני בצורה משמעותית ופוגע במכירות . לכן השאירו את המנוע הקודם.

כן, במחירים כאלה אני חושב שהרבה אנשים היו מתחילים לפזול לקטגורייה יותר גבוהה. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דווקא לדעתי איכות החומרים בדגם הפשוט די נמוכה, הפלסטיק קשיח בכול המקומות לעומת ה rs line.

 

נוחות הנסיעה ללא ספק הרבה יותר טובה.

במחיר שהקליאו הידנית  מוצעת לדעתי אחלה עיסקה.

 

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני כבר חודשיים עם 2017 0.9 טורבו ידנית ו4000 ק״מ

חוץ מהמערכת שהיא גרועה ולא יודעת לקבל שיחות ממתינות (החלפתי לחדשה, זה היה בלתי נסבל)

לדעתי רכב מדהים, מהיר מאוד נוסע על 150 בכיף

מרווח יחסית (המושב האחורי נראה לא נוח מידי - אבל לא אכפת לי)

כן הייתי שוקל את הקליאו החדשה כמחליפה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 23 שעות, yulianx כתב:

דווקא לדעתי איכות החומרים בדגם הפשוט די נמוכה, הפלסטיק קשיח בכול המקומות לעומת ה rs line.

אם אתה מדבר על הפאנלים הלבנים שיש ב-RS-Line על הדאש ובדלתות, אז אין לי מושג ממה הם עשויים, אבל גם בגרסת Intense זה לא סתם פלסטיק, אלא חומר דמוי גומי, שבו מצופה גם משענת יד. הפלסטיקים האחרים לטעמי בסדר, הם אפילו מגיעים בכמה טקסטורות שונות.

לפני 22 שעות, raz2058 כתב:

איך הרעשי רוח במהירות מעל 100 קמש?

תשמע, מאוד קשה לי לומר איך זה בהשוואה לקטגוריה. ברמת החוויה האישית, הם לא בלתי נסבלים, אפשר לנהל שיחה בכיף עם היושבים מאחור וגם שומעים ממש טוב את המוזיקה גם בווליום נמוך יחסית.

עריכה אחרונה על ידי unreliablebazooka
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הדשבורד בגירסה הידנית לא ניראה ככה?

59EB0067-CD52-49DC-8BDF-DEF0F8E0EA23.thumb.jpeg.e2a5a6d07f1e34529427236c601a6495.jpeg

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...