Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

רנו קליאו דור 5 גיר ידני, חצי שנה ו-5k ק״מ


unreliablebazooka
 שיתוף
עוקבים 13

פוסטים מומלצים

אתחיל את הסיפור מהחלפת עבודה אי שם בשנת 2015. הסדר הליסינג של מקום עבודה החדש היה ממש לא משתלם ולכן החלטתי לרכוש רכב פרטי ולצמצם קצת את העלויות.

 

כל הרכבים שהיו לי עד אותו הרגע היו רכבי ליסינג אוטומטיים אבל אף פעם לא הייתה לי בעיה עם רכבים ידניים. באותה תקופה הייתי רווק ולא הייתי צריך יותר מרכב סופר מיני. חיפשתי קצת ביד2, אבל מהר מאוד הבנתי שההתעסקות הזאת לא בשבילי, ופשוט הלכתי לסוכנות של רנו ויצאתי משם עם קליאו חדשה, 0.9 טורבו ידנית.

 

חמש שנים קדימה, כבר נשוי + 2. הקליאו שירתה אותנו נאמנה, אבל החלטתי שהגיע זמן להחליף אותה לרכב חדש יותר. כיוון שהצלחנו להתנייד בקליאו שלנו עם 2 כסאות בטיחות ועגלת תינוק בלי יותר מדי בעיות, לא ראיתי צורך ברכב גדול יותר, ובמיוחד שהנסועה שלנו לא גבוהה וכמות הציוד של הילדים צפויה לקטון עם השנים.

 

באותה תקופה בדיוק שמעתי שיצאה גרסה חדשה של קליאו. על הנייר זה היה שדרוג כמעט מכל בחינה: בטיחות, אבזור, ביצועים, נוחות ומרווח פנים, איכות חומרים והרכבה. גם הביקורות באינטרנט היו מאוד חיוביות. אז במאי שוב הלכתי לסוכנות של רנו ויצאתי עם הקליאו החדשה, עם מנוע טורבו 1 ליטר וגיר ידני, רמת גימור intense.

 

כעבור כחצי שנה ו-5k קילומטרים, הגיע הזמן לסיכום ביניים. אז ככה:

  1. בטיחות - שיפור עצום בהשוואה לקליאו הקודמת שלא היה בה אפילו את הצפצפה של מוביליי: בלימה אוטונומית, התרעת סטייה מהנתיב, חיישני חנייה(קדמיים ואחוריים), מצלמת רוורס, וכמובן יותר כריות אוויר.
  2. אבזור - השדרוג המשמעותי כאן הוא במערכת מולטימדיה, אבל כבר היו לי איתה כמה גליצ׳ים ממש מעצבנים. כבר ברמת אבזור הנמוכה הרכב מגיע עם בקרת אקלים. אבל כמו גם בדגם הישן לא התרשמתי מעוצמת המזגן בקיץ. וכמובן כל מיני דברים שהם בגדר nice to have, כמו פנסי LED, כניסה והנעה ללא מפתח, גלגלי מגנזיום, חיישני תאורה וגשם וכו׳.
  3. ביצועים וצריכת דלק - מצד אחד אני לא יכול להגיד שהרכב הזה חלש, מצד שני, הוא גם לא יהיה הראשון ברמזורים. הפיק של המומנט לטעמי מגיע קצת מאוחר, ואם אני רוצה שהרכב יתקדם קצת יותר בזריזות אני נאלץ לשמור על סל״ד יחסית גבוה. צריכת דלק אף פעם לא ממש עניינה אותי בגלל הנסועה הנמוכה, אבל הרכב עושה בסביבות 16-17 ק״מ לליטר במסלול משולב עירוני ובינעירוני 40:60.
  4. נוחות ומרווח פנים - הכסאות מרגישים הרבה יותר תומכים והרכב סופג שיבושים בכביש הרבה יותר טוב. אומרים שהרכב נהיה יותר מרווח, ואכן מרגיש שיש קצת יותר מרווח לרגליים מאחור, אבל דווקה הרוחב של המושב האחורי קצת הצטמצם. אבל אשתי עדיין מצליחה להתיישב בין 2 כסאות בטיחות במידת הצורך. הבגאז׳ גדל על הנייר, אבל נהיה יותר צר ועמוק, כך שאותה עגלה שהייתה נכנסת בקלות לקליאו הקודמת כבר לא מצליחה להיכנס לקליאו החדשה בלי שקודם מפרקים לה את הגלגלים.
  5. איכות חומרים - קפיצה משמעותית בהשוואה לדגם הקודם. מאוד אהבתי את גימור הכרום המתואם של כל מתגים והידיות. הפלסטקים נעימים יותר למגע ומשענת יד מצופה בחומר דמוי גומי שמקל על הניקוי.

 

עד עכשיו לא היו תקלות מהותיות, פרט לכמה גליצ׳ים מעצבנים במערכת מולטימדיה ולמצבר שהתרוקן במהלך אחד הסגרים. בהתחשב בנסועה ובזמן שעבר הייתי מופתע אם המצב היה שונה. בכל מקרה הארכתי את האחריות ל-5 שנים כשרכשתי את הרכב, אז אמור להיות לי שקט נפשי לתקופה הקרובה.

  • אהבתי 2
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
  • תגובות 48
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

ההודעות עם הניקוד הגבוה ביותר

אתחיל את הסיפור מהחלפת עבודה אי שם בשנת 2015. הסדר הליסינג של מקום עבודה החדש היה ממש לא משתלם ולכן החלטתי לרכוש רכב פרטי ולצמצם קצת את העלויות.   כל הרכבים שהיו לי עד אותו הרגע היו רכבי ליס

1 קרה לי פעם אחת. שים לב שלרכב אין סים, הוא מתחבר לשיחות חירום בלבד. לצורך ה SOS זה מספיק. מה שמעניין אותי זה מה יקרה כשיסגרו את רשתות דור 3 בארץ, יהיה צריך לבטל את הפיצ'ר הזה איכשהו, או לשדרג אותו לד

מקפיץ לטובת עדכון, תרתי משמע.   אז לגבי סוגיית העדכון שהיתה כאן, אתמול קפצה לי הודעה על המסך שגרסה חדשה מוכנה להתקנה. לא יודע אם ההורדה של העדכון היתה דרך הטלפון (אני נוסע קבוע עם טלפון מחוב

תמונות שפורסמו בשרשור

גם לי יש את הרכב ולא נתקלתי בגליצ'ים מיוחדים. ניסית לעשות עדכון גרסה למערכת המולטימדיה?

 

לגבי המצבר, אחרי שהרכב עמד כמה ימים הסטופ/סטארט לא נכנס אצלי לפעולה וכותב שהוא מתעדף את טעינת המצבר, יכול להיות שלרכב יש צריכה גבוהה יחסית גם כשהוא כבוי.

עריכה אחרונה על ידי RedLabel

"ai motoare capul doare"

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

כן, גם אצלי הוא בד״כ לא מתחיל לעבוד ישר, אלא צריך שהרכב ייסע קצת. הרבה פעמים אני בכלל מכבה אותו בתחילת הנסיעה, כי המנגנון הזה סתם מעצבן.

הגליצ׳ים שהיו לי עד עכשיו:
1. הסים לא התחבר לרשת ונדלקה נורת הזהרה ששיחות SOS לא עובדות

2. המסך פשוט נשאר כבוי, למרות שהמולטימדיה עצמה לכאורה המשיכה לעבוד

3. כמה פעמים התנתק לי הApple CarPlay והייתי צריך לנתק ולחבר את הכבל.

בדקתי בתפריט ונראה שזאת הגרסה העדכנית. אבל אולי ייצא איזה עדכון בהמשך. למרות שמהכרות שלי עם רנו לא כדאי לבנות על זה.  

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

1 קרה לי פעם אחת. שים לב שלרכב אין סים, הוא מתחבר לשיחות חירום בלבד. לצורך ה SOS זה מספיק. מה שמעניין אותי זה מה יקרה כשיסגרו את רשתות דור 3 בארץ, יהיה צריך לבטל את הפיצ'ר הזה איכשהו, או לשדרג אותו לדור רביעי.

סתם מתוך סקרנות, לחצת על ה SOS לראות מה קורה? כי אבא לי לחץ פעם אחת, והוא טוען שבטוח כל אחד שמקבל את הרכב מנסה את זה פעם אחת 😂

  • מצחיק 1

"ai motoare capul doare"

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

כן 😀 כשנדלקה לי נורת הזהרה דבר ראשון שעשיתי זה ללחוץ על הכפתור הזה. די מהר הגעתי למוקד, נדמה לי של מד״א.

 

אגב, זה מוזר מה שאתה אומר לגבי סים, כי איך הוא יכול לתקשר מול השרתים כדי לבדוק עדכונים?

עריכה אחרונה על ידי unreliablebazooka
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

לדעתי צריך לחבר טלפון כדי לבדוק עדכונים, אבל לא ניסיתי בלי. לא נראה לי הגיוני שתקבל סים עם תוכנית דאטה בלי לשלם על זה תשלום חודשי.

 

אז אתה אומר שגם כשנדלקה נורת אזהרה שאין חיבור לרשת, ה SOS עוד עובד? טוב לדעת.

עריכה אחרונה על ידי RedLabel

"ai motoare capul doare"

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

קצת מעצבן הקטע של העגלה. חבל שלא שדרגו את המנוע בדור החדש, לפחות הנוחות השתפרה משמעותית. 

 

אתה מרגיש בגדול שזה רכב משמעותית יותר איכותי מהגרסה הידנית הקודמת? אני בטוח שאם היתה קיימת גרסה ידנית ברמת גימור RS LINE (שזה מה שהיה בדור הקודם) אז הקפיצה היתה הרבה יותר מוחשית. מאכזב אותי בעיקר שהמנוע לא עבר שינוי מהותי, לא שהקודם היה רע אבל בכל זאת דור חדש הייתי מצפה ליותר כוח או שיפור כלשהו אבל הוא נשאר מינוס פלוס זהה. 

 

בכל אופן הרכב הזה עדיין נותן ערך מעולה למחיר שלו, תהנה ותמשיך לעדכן. 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

המנוע החדש שיש בדגם הרובוטי 1.33ל' ( וגם בקפצ'ור, מגאן, סניק ומגוון רכבי מרצדס בסיסיים ) היה מייקר את הדגם הידני בצורה משמעותית ופוגע במכירות . לכן השאירו את המנוע הקודם.

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 10 שעות, Doron_Z כתב:

חבל שלא שדרגו את המנוע בדור החדש

המנוע, אגב, הוא מנוע חדש - יש לו 10 כ״ס יותר ועוד כמה קג״מ של מומנט. לא הייתי אומר שזה הופך אותו למשמעותית יותר זריז, אבל אני אישית גם לא ציפיתי לביצועים יוצאי דופן. בסה״כ יש למנוע מספיק כוח כדי לנסוע בקצב של התנועה וגם כדי לבצע עקיפות, למרות שאלה לפעמים דורשות קצת תכנון והכנה.

לפני 10 שעות, Doron_Z כתב:

אתה מרגיש בגדול שזה רכב משמעותית יותר איכותי מהגרסה הידנית הקודמת? 

בהחלט, פנים הרכב ממש השתפר. גם בגרסת Intense. הסלון מרגיש יותר סולידי ולא מצועצע כמו בדגם הקודם. אצלי גם היו את הפלסטיקים הצבעוניים המיותרים על ההגה שהעיפו במתיחת פנים. גרסת RS-Line בדגם הרובוטי עולה 10k יותר מ-Intense. אז לא בטוח שהייתי מוכן לשלם את הפרמיה. 

לפני 9 שעות, vladclar כתב:

המנוע החדש שיש בדגם הרובוטי 1.33ל' ( וגם בקפצ'ור, מגאן, סניק ומגוון רכבי מרצדס בסיסיים ) היה מייקר את הדגם הידני בצורה משמעותית ופוגע במכירות . לכן השאירו את המנוע הקודם.

כן, במחירים כאלה אני חושב שהרבה אנשים היו מתחילים לפזול לקטגורייה יותר גבוהה. 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

דווקא לדעתי איכות החומרים בדגם הפשוט די נמוכה, הפלסטיק קשיח בכול המקומות לעומת ה rs line.

 

נוחות הנסיעה ללא ספק הרבה יותר טובה.

במחיר שהקליאו הידנית  מוצעת לדעתי אחלה עיסקה.

 

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אני כבר חודשיים עם 2017 0.9 טורבו ידנית ו4000 ק״מ

חוץ מהמערכת שהיא גרועה ולא יודעת לקבל שיחות ממתינות (החלפתי לחדשה, זה היה בלתי נסבל)

לדעתי רכב מדהים, מהיר מאוד נוסע על 150 בכיף

מרווח יחסית (המושב האחורי נראה לא נוח מידי - אבל לא אכפת לי)

כן הייתי שוקל את הקליאו החדשה כמחליפה

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 23 שעות, yulianx כתב:

דווקא לדעתי איכות החומרים בדגם הפשוט די נמוכה, הפלסטיק קשיח בכול המקומות לעומת ה rs line.

אם אתה מדבר על הפאנלים הלבנים שיש ב-RS-Line על הדאש ובדלתות, אז אין לי מושג ממה הם עשויים, אבל גם בגרסת Intense זה לא סתם פלסטיק, אלא חומר דמוי גומי, שבו מצופה גם משענת יד. הפלסטיקים האחרים לטעמי בסדר, הם אפילו מגיעים בכמה טקסטורות שונות.

לפני 22 שעות, raz2058 כתב:

איך הרעשי רוח במהירות מעל 100 קמש?

תשמע, מאוד קשה לי לומר איך זה בהשוואה לקטגוריה. ברמת החוויה האישית, הם לא בלתי נסבלים, אפשר לנהל שיחה בכיף עם היושבים מאחור וגם שומעים ממש טוב את המוזיקה גם בווליום נמוך יחסית.

עריכה אחרונה על ידי unreliablebazooka
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הדשבורד בגירסה הידנית לא ניראה ככה?

59EB0067-CD52-49DC-8BDF-DEF0F8E0EA23.thumb.jpeg.e2a5a6d07f1e34529427236c601a6495.jpeg

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף
  • תכנים דומים

    • מאת Avner Gluckshtad
      שלום לחברי הפורום. לפני שנה רכשתי באוטוסנטר. קליאו 1.2 טורבו שנת 2013. הרכב נראה מרגיש ומאובזר מצוין. מה שמעיב על השמחה הוא המזגן. כאשר הטמפ' בחוץ גבוהה מ 30 הוא פתאום מפסיק לקרר. אם נוגעים בחוגת הטמפ'(מעלים ומורידים בחזרה) הוא מתחיל שוב. וחוזר חלילה. פניתי לאוטוסנטר להפעיל אחריות, שלחו אותי למוסך יוסה בפ"ת שם זיהו דליפת גז והחליפו מדחס הבעיה לא נפתרה. בביקור חוזר החליפו שסתום ושוב הבעיה חוזרת. יש לציין שבטמפ' שפחות מ 30 מעלות המזגן עובד טוב. יש למישהו רעיון מה צריך לעשות, ואיפה?
      תודה
    • מאת ROMADRID
      אהלן לכולם פוסט ראשון שלי פה חברים אשמח לעזרה
      אני רוצה לקנות רכב ראשון אני חייל משוחרר והתקציב סביבות ה55K שקל עד היום הייתי נעול על הקליאו 13-14 1.2T גם עשיתי נסיעת מבחן על אחת חדשה ודי התרשמתי לטובה, אבל אני קראתי פה קצת על בעיה במחשב הגיר סביבות ה50 אלף ק''מ.
      * כמה זה חמור והאם זה שווה את הרכב? ובתכלס זה יותר גרוע מDSG?
      יש עוד בעיות שאני צריך להכיר?
       
      * אם אני מוצא אחת בסביבות ה20 אלף ק''מ זה סבבה או שהרכב עמד הרבה? ובכללי לכמה ק''מ בשנה לשאוף בבחירה?
       
      * יש למישהו אלטרנטיבה טובה שתהיה חזקה חסכונית ואמינה (בתקציב)?
       
      תודה לעוזרים.
    • מאת Avibu
      שלום לכולם,
      חיפשתי ואין יותר מדיי חוות דעת וביקורות על הקליאו החדשה.
      אני מעוניין לרכוש את הרכב הזה , שנת 2013 דור 4 Collection אוט' - 1.2T .
      הצצתי מעת בyad2 והמחירים אינם גבוהים בלשון המעטה , רציתי לדעת האם יש סיבה לכך?
      האם ישנם מחלות ידועות לרכב ? האם לרכב יש שוק?
       
      תודה.
    • מאת MoonKnight
      מאז שפול (הפולו ז"ל שלי) ירד מהכביש אני מחפש מחליף ראוי, האצ'בק 3\5 דלתות ידני שיתאים לרווק שגר בגוש דן וממש אוהב לנהוג. הבעיה? הלב שלי התחיל וויכוח קשה עם הראש. מצד אחד הלב רוצה חזק, מעוצב, מיוחד. הראש? הוא מסתכל על הצורך והכיס, ההכנסה הפנויה שלי לא בשמים והוצאות על רכב "מיוחד" (בהנחה שמדובר באותו תקציב לרכישת הרכב) יהיו באופן טבעי גבוהות יותר. התקציב? 60-80 אש"ח לרכב יד שניה טרי על הכביש.
       
      כחלק מנסיון להבין כמה נורא יהיה לקנות רכב חלש יותר מפול וגם כדי להבין האם רכב מודרני יצליח לתת לי את התחושה שהפולו 16V 100BHP הישנה הצליחה להעביר לי (עם ההגה המתקשר, רצועת הכח המפתיעה וללא ESP ושאר חמוצים) החלטתי לצאת לסדרת נסיעות מבחן על מנת להשוות בין כמה מועמדות מ-2 הקטגוריות, ביניהן: DS3, מיטו, אפסילון, איביזה, פזו 208 GTi. (מאד רציתי לנהוג גם על סיוויק האצ'בק אטמוספרי 140 כ"ס ומיטו 155 בדור הקודם - אבל עדיין לא מצאתי איך לעשות את זה - אם יש לך רעיון - שתף אותי בה.פרטית)
       
      אז התקשרתי לרנו, שמחו להציע לי לאותו שבוע (אולי בגלל שתיאמתי בצפון) חצי שעת נסיעה, סגרנו על שעת נסיעה - ללא מלווה. אז לקחתי את ההורים, שעובדים לשכנע אותי שהמוח צודק כקונטרה ללב שמגחך כשהוא שומע 13.7 קג"מ.
       
      על מה שרואים בעין:
      בכניסה לאולם מופיעה הקליאו החדשה 1.2 אוטומט מדגם קולקשן, צבע אפור, גימורים אדומים עם גלגלים שחורים וגג פנורמי. מבט לחיוך של ההורים הוציא לי מהפה "אל דאגה, זה לא זה - הם לא השכילו שדווקא נהג שקונה ידני ירצה דגם טורבו 1.2 ליטר עם גג פנורמי. ידני מגיע 0.9 טורבו עם 90 כ"ס ובלי אפשרות לגג. ובלי קשר, מי המעצב שבחר בשילוב הצבעים הזה?!"
      האקזמפלר עם אורך של כ-4 מטרים, מרווח סרנים של כ-2.5 מטר ועיצוב שרירי מביא מראה ספורטיבי. חישוקי ה 16" בצבע שחור, הספויילר, הגג הפנורמי הרחב, יחידת תאורה המעוצבת עם לדים ועיטורי הפלסטיק בצידי הדלתות בצבע שחור מט עם פס אדום בוהק מוסיפים לספורטיביות ובתוצאה הסופית מושכים את העין.
      הירידה לפרטים גילתה גם פנסי ערפל, מראות בצבע שחור בוהק, פס אדום בגריל ובסופית הדלת החמישית, חריטת השם Clio בפלסטיקה מתחת לסמל וחריטות אופקיות בפגוש האחורי הבוהק.

      פותח את הדלת ושם לב ללחצן גומי בידית (נחזור אליו מאוחר יותר), במבט ראשון העיצוב מצועצע וזול - הגה העור הגדול קיבל מכת פלסטיקה בצבע אדום בוהק בוהק , כך גם פתחי המזגן (בעיצוב לא אחיד עם הפתחים במרכז), פס במשענות היד בדלתות וכן הפלסטיק המקיף את ריפוד מוט ההילוכים גם הם צועקים "יש פה פלסטיק אדום!".
      מסך מגע בגודל 7" שקצת מאכזב באפשרויות שלו (נטו שמע ותקשורת BT, שום נתון לגבי הרכב, הנסיעה וכו'), כפתורי בקרת אקלים, 4 לחצנים בגלגל ההגה.
      מתיישב, הכיסא מכיל גם אדם רחב כתפיים כמוני, אבל זה לא חוכמה כי הוא לא עוטף אותך כמו מושבי הספארקו בעלי הסנפירים הקטנים שהפולו הישנה שלי הציעה, גם הראש לא משפשף את הגג אחרי שימוש בידית כוונון גובה המושב וגלגל מכני לשינוי זווית משענת הגב והרגל לא משתפשפת בקונסולה המרכזית - זמן לבדוק את הכפתורים. בין המושבים משענת יד משותפת רחבה ונוחה למרגלותיה בורר תלת-ברירתי לבחירה בין כבוי, בקרת שיוט והגבלת מהירות. מחפש את השליטה במערכת השמע - והצרפתית מזכירה לי שהנדסת האנוש לא בראש סדר העדיפויות, היא מאחורי גלגל ההגה. כפתורי השליטה מההגה שייכים למערכת בבקרת השיוט והגבלת המהירות. אבי, כאילו זורע מלח, מבקש ממני לפתוח את הגג הפנורמי, מרים יד לכיוון המראה - אבל לא מוצא כפתור מתאים - הגג שם רק לשם היופי הוא לא נפתח.

      כל התמונות מתוך אתר היצרן.
       
       
      הנציג, שקיבל אותנו בחיוך והציע קפה מיהר עם המסמכים והחתימות ומסר לי את המפתח. "הזמנו אותה רק בשבילך, תרגיש חופשי, הקוד על המפתח" ניגשנו לרכב - הרכב בצבע כסף, גימור כרום. כבר בכניסה לרכב כל הפלסטיקה המצועצעת הרגישה יותר טוב, כיוון הכיסא, המראות, הקוד הוזן (הסמל של רנו מחליף את הכוכבים), מצמד + ברקס ולחיצה על כפתור ה Start. מד הק"מ מעיד על הטריות - פחות מ-10,000 ק"מ היא עברה - ממש בחיתוליה. מבט אחורה, שני נוסעים בוגרים יסעו בנוח, שלושה בצפיפות. ידית ההילוכים עם פלסטיקה כסופה מקשה את קריאת המקרא, ההילוך האחורי מחליף את השישי, נמצא מתחת לחמש. משלב ומתחיל נסיעה.
       
      נוסעים:
      הקלאצ' קצת גבוה, ההגה החשמלי קל והיציאה מהחניון עוברת בקלילות. מתחיל להאיץ, פסי ההאטה הנמוכים מפלסטיק לא מפחידים אותי - מאיץ, המתלים לוקחים את זה ברוך - מזכירים לי שירדתי מבולמים קשיחים ואני מבקר בצרפת. בהמשך גם הבאמפרים הגבוהים בכניסה לבלפוריה עברו בלי הנוקשות וה"מכה" שמקבל הפרונט במהירות מעל הממוצע ממנה חששתי אחרי נהיגה במגאן של אמא לא שם, מצויין. צפצופים מתחילים להשמע מכיוון הפרונט - זו מערכת מובילאי המיותרת שאני מכיר, והפעם היא גם לא הכי מדייקת - מחליש אותה.
      מאיץ, אמנם על הנייר הנתון הוא 13.7 קג"מ ו 12.2 שניות למאה אבל משום מה הוא מרגיש לי זריז, זה הטורבו שמטעטע ומצליח להזיז יפה את הרכב. מאיץ,רעש החוץ שהתחיל להכנס מושך את העין למד המהירות בלוח המחוונים האלקטרוני שמשולב יפה עם מד טורים ודלק, הניקוד מראה צפונה מ 120 קמ"ש, מרגיש לי כמו 90 - ההגה לא משקף את הכביש ומתחיל להרגיש מנותק. מהמורות הכביש שאני רגיל להרגיש נספגות יפה.
      מכין את ההורים שאני מתחיל לבדוק מה הוא שווה , שיחזיקו בידית אם צריך ולא יבהלו כי אני לא מכיר את גבולות הרכב ולא אגזים (מציין את 5 כוכבי הריסוק שקיבלה ב 2012 ועל הדרך מסביר להם על האותיות הלא ברורות שהופיעו במפרט הבטיחות:מניעת נעילת בלמים (ABS), סיוע בבלימת חירום (EBA) אליה נחזור בהמשך, בקרת אחיזה (ASR) ומסיע התחלת הנסיעה (HSA) אליו אחזור גם כן בהמשך).
      רמזור, הילוך ראשון משולב, מתחילים - הקליאו החדשה מאיצה יפה מאד.. המד רץ, איקון העברת ההילוך הופיע מוקדם, לוחץ לכיוון ה 40 קמ"ש הסל"ד מטפס מעבר ל 5500 והופ! נתקע! אבל זה לא מרגיש כאילו נגמר הכח! במהירות של 44 קמ"ש ו 6000 סל"ד (מתוך ה-7000 על המד) החסימה האלקטרונית נכנסה לתמונה - קצת מאכזב. מעביר לשני, לוחץ - אותו סיפור קורה סביב ה-80 קמ"ש ב-6000 סל"ד.
      "הבנתם למה אתם לא יכולים להגיד שהקליאו היא כמו המיטו 155 וה DS 165 ?" משמיע את האכזבה באוזני ההורים שלי שלא מבינים מה אני רוצה.
      ממשיך בנסיעה, נעצר ברמזור ומזהה נורה בצורת A עם עיגול נדלקת, זה מסיע התחלת הנסיעה, מרים את הרגל מהבלם ובאמת הרכב לא זז - מחזיר את הרגל לבלם - הוא קשה מאד, ירוק - מתחיל להצמיד ולתת גז - הרכב עומד - עוד גז וחיכוך והוא זז - אולי זה רק אני שלא רגיל למערכת אבל זה הרגיש קצת מתעקש מידי לא לזוז. יורד לכיוון עמק יזרעאל דרך העוקף, נכנסים למנהרה והחיישנים מדליקים את הפנסים, תאורת תא הנוסעים נעימה ולא צועקת - לוח המכוונים מואר מעולה. יוצא מהמנהרה וכעבור דקה גם חיישן הגשם מזהה שהגיע זמנו לנסות להרשים. חיישנים נחמדים שמוכרים מהמגאן המתיישנת של אמא. מתחיל להתרגל לשילוב הגיר והמנוע, הרכב מגיב יפה והטורבו מצליח לפלפל. מד צריכת הדלק הרגעית לא יורד אצלי מה 10 ליטר ל-100 ולרוב מציג מספר צפונית ל-17 (מה שמוכיח שהכל ברגלי הנהג). כדי לבדוק איך היא בסיבובים החלטתי בדרך חזרה לוותר על העוקף ולעלות בסיבובי נצרת, מרשים, גם עם גז עמוק בסיבוב מערכות הסיוע משאירות אותי בנתיב, כאמור ההגה לא מתקשר אבל בסה"כ היא בהחלט עמדה במשימה באופן מרשים. בדיקה אחרונה לבלמים - מחפש שטח נקי מכלי רכב. מאיץ לשישים, משחרר מילת אזהרה לנוסעים ובולם חזק. מפתיע מאד! בלם יפה וקצר תודות למערכות האלקטרוניות שבאות לעזר.
      נסיעה רגועה חזרה לחניון, צריכת הדלק הרגעית נעה בין 5 ל-12 ומוכיחה שאפשר לחסוך, גם רעשי החוץ במהירות נמוכה נשארים בחוץ. מחנה, יוצא מהרכב ומתרחק - ננעל - אבל החלונות לא עולים. מסתבר שהחלונות לא עולים אוטומטית כשאתה מתרחק, או לחיצה בשלט או לחיצה כפולה על הגומי בידית הדלת ירים את החלונות.
       
      יושבים לשולחן:
      שאלה על ההגבלה ב-6000 סל"ד הפתיעה את הנציג. "איך הגעת ל- 6000 סל"ד?" הוא שאל, "נו באמת " חשבתי לעצמי. אחרי שהוא נרגע הוא אמר שזה כדי לשמור על המנוע ושזה תקין.
      כששאלתי לבחירת צבעים הנציג הפתיע אותי שהיבואן בחר את שילובי הצבעים, הדגם האדום מגיע עם גימורי כרום חיצוניים ואדום בפנימי. האפור מגיע עם אדום חיצוני ופנימי והכסוף מגיע עם כרום פנימי וחיצוני. ואם אני רוצה לשנות, הקשתי, אי אפשר - ככה זה מגיע. (מאכזב, וגם לא משקף את המצב באתר).
      "טוב אני בכלל פוזל לכיוון הצהוב" אמרתי. "הצהוב מגיע עם גימור פנים צהוב ומדבקה מקורית על חלק ממכסה המנוע והגג" הוא התפאר. "ראיתי רכב כזה, אהבתי את עיצוב הפנים אבל אני אוותר על המדבקה" אמרתי. "הצבע הצהוב מגיע אצלנו עם מדבקה, אי אפשר להזמין בלי".
      אחרי בדיקה זריזה של הנציג הוא אמר שאין לו צהוב במלאי, רק כסף ואדום. -כמה זמן המתנה לרכב אם אחליט להזמין? -כרגע אי אפשר להזמין, אפשר לבדוק לך מה מגיע בקרוב אבל אין לי אפשרות להזמין צבעים ושילובים לבחירת הלקוח.
      האטימות התחילה להרגיז אותי, "אז למה הקולקשן עולה כ-8000 ש"ח יותר אם אפילו את הצבעים לא אוכל לבחור?" "זה בגלל החישוקי סגסוגת וגם בקרת אקלים!" - חושב לעצמי שב-8000 ש"ח אני יכול לבחור לעצמי אחלה חישוקים לא מקוריים.
      "טוב, אז זה הסכום על הכביש" מציג לי הנציג דף פירוט עם סכום של כ- 98 אש"ח. אני מופתע "אבל אני חישבתי שזה יוצא כ- 93 אש"ח כולל אגרה וצבע מטאלי". "נכון, אבל אני הוספתי לך מערכת מוביל איי וחיישני רוורס" - תוריד אותם, ביקשתי. את המוביל-אי אני לא יכול להוריד, זה חלק מהנחיות היבואן לשיפור בטיחות הרכב.

      בדרך החוצה חשבתי לעצמי שהקליאו נותנת תמורה הוגנת לכסף, האבזור עשיר מאד ותחושת הנהיגה סה"כ טובה. אבל אטימות בשילוב צבעים (לא כמו שמופיע באתר), היעדר גג שמש ושידוך התיבה הידנית רק למנוע הצנוע שנחסם מוקדם מידי מוריד אצלה ניקוד אצלי.
      אמשיך בלבדוק את שאר המתחרות שמציעים הלב והראש בשאיפה לבחור בסוף את הרכב הנכון בתקווה לדרכים טובות.
       
       
      ההבדלים בין דגמי הידני מהמאובזר לפחות:
      דגם הקולקשן - בנוסף לתוספות האקס. פק: בקרת אקלים, עיצוב צבעים פנימי וחציוני לבחירה, חיישני אורות וגשם, חישוקי סגסוגת 16", מראות בצבע שחור מבריק.
      דגם אקספרסיון פק - הנעה ללא מפתח, מראות צד מתקפלות חשמלית, 4 חלונות חשמל, טאסות מקוריות (סגסוגת בת.מחיר).
      גרסאת ה 1.2 הידנית (הפשוטה ללא טורבו) אמנם מציעה תג מחיר יפה אך מחסירה את כל התוספות הרשומות מעלה.
       
      *אם מישהו מתנדב לעשות ערך לטסה (
      hub cap) בויקיפדיה, אשמח לעזור לו - התפלאתי היום לגלות שאין ערך כזה בעברית*



    • מאת Or GSM
      היי, מישהו יודע כיצד ניתן לפרק את הכיסוי שמעל הצופר (בחלק הקדמי מתחת מכסה המנוע), והאם יש איזה טריק - או שצריך לפרק את כל הפגוש הקדמי... אני מעדיף לעשות את זה בעצמי (די פשוט) ולא ללכת למוסך.
      (אני מתכוון להחליף את הצופר המצחיק שמגיע עם הקליאו, בשני צופרי שבלול של Hella עם ריליי ופיוז מתאים, כמובן.)
      תודה!

  • נושאים פופולריים

  • נושאים מתעדכנים

  • Members


×
×
  • תוכן חדש...