Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

רנו קליאו דור 5 גיר ידני, חצי שנה ו-5k ק״מ


unreliablebazooka
 שיתוף
עוקבים 13

פוסטים מומלצים

לפני 3 דקות, unreliablebazooka כתב:

אז זהו, שהוא לא חלש, כשהוא עובד. הבעיה שהרבה פעמים המדחס פשוט לא פועל ואז יוצא סתם אויר. הבנתי שיש על זה recall, למרות שהרכב שלי לא מופיע ברשימות באתר של קרסו. אבדוק כשאגיע למוסך.  

לפי טענת היבואן הריקול הוא תקלה באתר ולא באמת יש ריקול למדחס, נאמר לי שלפי מספר השילדה אין ריקול וככה לעוד כמה שהופיע שיש ריקול למדחס ואותו תירוץ

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
  • תגובות 48
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

ההודעות עם הניקוד הגבוה ביותר

אתחיל את הסיפור מהחלפת עבודה אי שם בשנת 2015. הסדר הליסינג של מקום עבודה החדש היה ממש לא משתלם ולכן החלטתי לרכוש רכב פרטי ולצמצם קצת את העלויות.   כל הרכבים שהיו לי עד אותו הרגע היו רכבי ליס

1 קרה לי פעם אחת. שים לב שלרכב אין סים, הוא מתחבר לשיחות חירום בלבד. לצורך ה SOS זה מספיק. מה שמעניין אותי זה מה יקרה כשיסגרו את רשתות דור 3 בארץ, יהיה צריך לבטל את הפיצ'ר הזה איכשהו, או לשדרג אותו לד

מקפיץ לטובת עדכון, תרתי משמע.   אז לגבי סוגיית העדכון שהיתה כאן, אתמול קפצה לי הודעה על המסך שגרסה חדשה מוכנה להתקנה. לא יודע אם ההורדה של העדכון היתה דרך הטלפון (אני נוסע קבוע עם טלפון מחוב

תמונות שפורסמו בשרשור

מעניין... בכל מקרה, מדובר ברכב בן שנה, אז הבעיה צריכה להיות מכוסה במסגרת האחריות. העניין של ריקול כנראה היה מפשט את איתור הבעיה, כי אז זה אומר שכבר נתקלו בה בעבר ויש שגרת תיקון שקבע היצרן. עדיף ממוסכניק הישראלי מתבחבש עם הרכב ומחליף על עיוור חלקים שלא באים לא טוב בעין.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אם אני זוכר נכון, גם בפיג׳ו 206+ הייתה בעיה דומה, במסגרתה המדחס היה מפסיק לעבוד ״תחת עומס״ (רושם במרכאות, כי הרכב לא באמת היה תחת עומס שמצריך כיבוי מדחס יזום).

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

באוטומטי לפחות מופיע כבר בקטלוג שפמפום של דוושת הברקס גורם למדחס להתנתק ויש ירידה בביצועי המזגן. אז כדאי להמנע מזה.

לכן אם אתם בפקק תחליטו אם את מעדיפים שיהיה לכם חם או להכנס בפגוש של מי שלפניכם.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אין קשר לברקס, זה קורה גם בזמן נסיעה בכביש הפתוח, באיזשהו שלב אחרי דקה - שתיים של נסיעה המדחס פשוט מחליט להיכבות.

 

אגב, ניסיתי אתמול לכבות ולהדליק את המדחס כמה פעמים, זה לא עבד, המדחס חזר לעבוד רק אחרי שגם הגברתי את עוצמת המאוורר. יש איזה סיקוונס שמכניס אותו חזרה לעבודה, אני אנסה למצוא אותו ואם אמצא משהו שאצליח לחזור עליו אפרסם כאן. בכל מקרה משחק עם כפתור ה AC, הטמפרטורה והמאוורר גורם לו לחזור לעבוד בסוף.

עריכה אחרונה על ידי RedLabel

"ai motoare capul doare"

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

daaa7b1ee8234d48cc4028d322be1328.jpg

לא אמרתי שזאת הסיבה פה.
אבל כן שהם מודעים לבעיה כלשהיא במדחס. מייחסים אותה לזה. אני בטוח שזאת גם התשוסה שתשמע במוסך. אבל תעדכן.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אז היום הלכתי לטיפול ראשון. הרכב עבר עד עכשיו רק 9k. לא הייתי מרבה בנסיעות גם לפני, אבל בשנת הקורונה הרכב פשוט עמד רוב הזמן בחנייה. למען האמת הקדמתי את הטיפול בכשבועיים בגלל בעיית מזגן - לא רציתי להיתקע עם מזגן שבקושי עובד בשיא הקיץ. ברכב הקודם הייתי מטפל במוסך של קרסו ברח׳ ריב״ל בתל אביב, אבל עם הרכב החדש בחרתי ללכת למוסך ה״מכונן״, שראיתי עליו הרבה המלצות טובות גם כאן בפורום וגם בפייסבוק.

 

אז מה היה בטיפול? דברים רגילים כמו החלפת שמן ופילטרים + דחפו לי תוסף לדלק, שאין לי מושג האם באמת צריך אותו, אבל המחיר שלו היה גם ככה די זניח. בסה״כ עלות של כל החלפים + שעת עבודה יצאה 920 שקל כולל מע״מ(וזה עוד אחרי הנחה). איכשהו מרגיש לי שהמחיר יצא מעט גבוה. אבל לפחות קיבלתי את האוטו שתוף.

ומשהו שאני שונא, אבל ממש, זה המדבקות של המוסך שתמיד שמים לי על לוחית רישוי אחרי הטיפול. כאילו  לא מספיק ששילמתי לכם קרוב לאלף שקל, אתם גם מנצלים אותי בתור לוח מודעות?

 

בעניין המזגן - בוצעה החלפת מדחס במסגרת האחראיות, ולפחות בזמן הנסיעה מהמוסך הביתה(כ-20 דקות) ביום יחסית חם המזגן עבד כמו שעון שוויצרי. ראיתי במקומות אחרים שיש לדגם הזה בעיה באיזשהו שסתום שההחלפה שלו ממש פשוטה, אבל לי משום מה החליפו את כל המדחס. אעדכן האם הבעיה נפתרה סופית אחרי שאעשה כמה נסיעות ארוכות באמת.

 

עוד משהו שקרה לא מזמן,  זה שקיבלתי מכה קטנה בגג. אולי מסתם אבן שנפלה, או אולי מאיזה חמור שכאב לו לראות רכב חדש. ביקשתי הצעת מחיר לתיקון, והופתעתי מהמחיר - כ-600 שקל. הבנתי גם שתיקון צבע בגג יכול להכניס אותי לצרות בהמשך כשארצה למכור את הרכב. ויתרי כרגע על התיקון, אולי אחפש א״כ הצעת מחיר יותר טובה, כי המעיכה הזאת גורמת לי לכאב נפשי כל פעם שאני רואה אותה.

עריכה אחרונה על ידי unreliablebazooka
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

האמת שניסיתי ליישר את זה עם פומפה קטנה שהזמנתי פעם מאליאקספרס - לא כ״כ עזר. גם יש שם שריטה קטנה בתחתית השקע, ככה שסתם להוציא את זה לא היה עוזר. למרות שאולי הייתי מסתפק בליישר את המעיכה עצמה.

IMG_1193.jpg

עריכה אחרונה על ידי unreliablebazooka
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

מניח שללא תוסף היה יותא באזור ה 850 שקל?

קח בחשבון שיש הבדל מחירים בין המוסכים.

 

לגבי מדבקה מעצבן מאוד, אני לפני כול טיפול מדגיש שלא ידביקו לי.

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 3 שעות, unreliablebazooka כתב:

אבל עם הרכב החדש בחרתי ללכת למוסך המכונן

 

אני גם טיפלתי שם כשהיה לי את הקליאו הידנית דור 4, עם כמה שזה הזוי כשביצעתי סקר שוק הם דווקא היו המוסך הכי זול או בין הזולים (תבדוק ותראה בעצמך) וכמוך גם אני שמעתי עליו מילים טובות ביחס למורשה יבואן אז מבחינתי שילוב של בין הזולים וגם פידבק טוב זה היה נו בריינר. 

 

עשו עלי רושם טוב בסכ"ה בתקופה שטיפלתי שם אבל בעיקר ברמה של יחס טוב ואדיב ללקוח וכו'. מקצועית לא יכלתי ממש להתרשם כי לקליאו שלי לא היו שום בעיות. 

 

בקיצור מה שאני בא לאמר זה שמחירי הטיפול ברנו מגוחכים, לא משנה אם זו קליאו ידנית זולה או מגאן RS טרופי, הם יקרנים רצח בכל הרמות וללא הצדקה, סתם להשוואה, טיפול בסיסי בברז שעולה יותר מפי 2 מהקליאו שהיתה לי הוא עדיין זול יותר. 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 20 שעות, unreliablebazooka כתב:

אז מה היה בטיפול? דברים רגילים כמו החלפת שמן ופילטרים + דחפו לי תוסף לדלק, שאין לי מושג האם באמת צריך אותו, אבל המחיר שלו היה גם ככה די זניח. בסה״כ עלות של כל החלפים + שעת עבודה יצאה 920 שקל כולל מע״מ(וזה עוד אחרי הנחה). איכשהו מרגיש לי שהמחיר יצא מעט גבוה. אבל לפחות קיבלתי את האוטו שתוף.

 

לא, לא צריך את התוסף. אבל הם דוחפים כי הם רואים בלקוחות שלהם צ'ק פתוח. הם לא היחידים. לדוגמא מוסך ליטל, מורשה של פיג'ו, דוחפים לא רק תוסף אלא גם נוזל שמשות. כמובן מחייבים על זה. מוסך ב.ג 2000, מורשה של פיג'ו, דחף לי פלאגים חדשים בטיפול 85,000. אם הם רק היו טורחים לפתוח את היסטורית הטיפולים של הרכב שלי הם היו רואים שהחליפו לי פלאגים ב-45,000 במוסך מורשה אחר של פיג'ו במסגרת "מיני-ריקול" שהיה באותה תקופה. מאחר והעבודה כבר נעשתה והמוסך היה לקראת סגירה לא היה לי כוח לריב איתם. אבל זה מראה לך את רמת המקצועיות שלהם. 

 

המחיר מרגיש לך גבוה כי הוא באמת גבוה. יש להם שם אולי - אולי 200 שקל של חומרי גלם. אולי. (פילטרים ושמן) הם גובים מחיר בשמיים כי הם מסתתרים מאחורי הסינר של "מוסך מורשה יבואן" והם יודעים שיש להם אספקה שוטפת של לקוחות שבויים שמרגישים מחוייבות לטפל אצל היבואן כי הרכב חדש. לצערי האפשרות היחידה שלך היא או לבלוע את הצפרדע או לחפש מוסך מורשה משרד התחבורה שאולי יעשה לך את הטיפולים יותר זול. אלה פחות או יותר האפשרויות שלך כל עוד הרכב נמצא באחריות.  

עריכה אחרונה על ידי Avatar Schnitzel
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

היה פה פעם שרשור בנושא הזה, והנקודות העקריות בעד הטיפול במורשה יבואן היו:
1. רצון טוב של היבואן לתקן תקלות מעבר למסגרת האחריות
2. יכולת של עדכוני תוכנה לרכב שיש בד״כ רק במוסכים ברשת היבואן
3. קלות מכירה, כי רוב האנשים לא מבינים במוסכים ומעדיפים את החותמת של ״טופל במוסך יבואן״ כשקונים את הרכב.
אני אישית די מסכים עם הנקודות האלה ולא חושב שזה נכון בשבילי לטפל במוסך שהוא לא מורשה יבואן. התחושה של ה״קצת יקר״ נובעת מזה שאיכשהו זכרתי שעל אותו טיפול לפני כשש שנים שילמתי פחות במוסך של קרסו, שהם ידועים בתור יקרנים.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

1. אם תהיה לך תקלה חודש - חודשיים - חצי שנה בסיום האחריות אולי תקבל תיקון כלשהו של רצון טוב, אבל אף אחד לא יתקן תקלות שנה - שנתיים אחרי האחריות רק כי פרנסת את המוסך. חוץ מזה קח את הדלתא של החסכון בטיפולים, שים אותה בצד והנה הכסף שלך לתיקון תקלה במידה ותקרה. 

 

2. הם לא עושים עדכוני תוכנה יזומים. הם עושים רק אם היצרן מחייב אותם במסגרת ריקול

 

3. זה אולי נכון. 

 

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף
  • תכנים דומים

    • מאת Avner Gluckshtad
      שלום לחברי הפורום. לפני שנה רכשתי באוטוסנטר. קליאו 1.2 טורבו שנת 2013. הרכב נראה מרגיש ומאובזר מצוין. מה שמעיב על השמחה הוא המזגן. כאשר הטמפ' בחוץ גבוהה מ 30 הוא פתאום מפסיק לקרר. אם נוגעים בחוגת הטמפ'(מעלים ומורידים בחזרה) הוא מתחיל שוב. וחוזר חלילה. פניתי לאוטוסנטר להפעיל אחריות, שלחו אותי למוסך יוסה בפ"ת שם זיהו דליפת גז והחליפו מדחס הבעיה לא נפתרה. בביקור חוזר החליפו שסתום ושוב הבעיה חוזרת. יש לציין שבטמפ' שפחות מ 30 מעלות המזגן עובד טוב. יש למישהו רעיון מה צריך לעשות, ואיפה?
      תודה
    • מאת ROMADRID
      אהלן לכולם פוסט ראשון שלי פה חברים אשמח לעזרה
      אני רוצה לקנות רכב ראשון אני חייל משוחרר והתקציב סביבות ה55K שקל עד היום הייתי נעול על הקליאו 13-14 1.2T גם עשיתי נסיעת מבחן על אחת חדשה ודי התרשמתי לטובה, אבל אני קראתי פה קצת על בעיה במחשב הגיר סביבות ה50 אלף ק''מ.
      * כמה זה חמור והאם זה שווה את הרכב? ובתכלס זה יותר גרוע מDSG?
      יש עוד בעיות שאני צריך להכיר?
       
      * אם אני מוצא אחת בסביבות ה20 אלף ק''מ זה סבבה או שהרכב עמד הרבה? ובכללי לכמה ק''מ בשנה לשאוף בבחירה?
       
      * יש למישהו אלטרנטיבה טובה שתהיה חזקה חסכונית ואמינה (בתקציב)?
       
      תודה לעוזרים.
    • מאת Avibu
      שלום לכולם,
      חיפשתי ואין יותר מדיי חוות דעת וביקורות על הקליאו החדשה.
      אני מעוניין לרכוש את הרכב הזה , שנת 2013 דור 4 Collection אוט' - 1.2T .
      הצצתי מעת בyad2 והמחירים אינם גבוהים בלשון המעטה , רציתי לדעת האם יש סיבה לכך?
      האם ישנם מחלות ידועות לרכב ? האם לרכב יש שוק?
       
      תודה.
    • מאת MoonKnight
      מאז שפול (הפולו ז"ל שלי) ירד מהכביש אני מחפש מחליף ראוי, האצ'בק 3\5 דלתות ידני שיתאים לרווק שגר בגוש דן וממש אוהב לנהוג. הבעיה? הלב שלי התחיל וויכוח קשה עם הראש. מצד אחד הלב רוצה חזק, מעוצב, מיוחד. הראש? הוא מסתכל על הצורך והכיס, ההכנסה הפנויה שלי לא בשמים והוצאות על רכב "מיוחד" (בהנחה שמדובר באותו תקציב לרכישת הרכב) יהיו באופן טבעי גבוהות יותר. התקציב? 60-80 אש"ח לרכב יד שניה טרי על הכביש.
       
      כחלק מנסיון להבין כמה נורא יהיה לקנות רכב חלש יותר מפול וגם כדי להבין האם רכב מודרני יצליח לתת לי את התחושה שהפולו 16V 100BHP הישנה הצליחה להעביר לי (עם ההגה המתקשר, רצועת הכח המפתיעה וללא ESP ושאר חמוצים) החלטתי לצאת לסדרת נסיעות מבחן על מנת להשוות בין כמה מועמדות מ-2 הקטגוריות, ביניהן: DS3, מיטו, אפסילון, איביזה, פזו 208 GTi. (מאד רציתי לנהוג גם על סיוויק האצ'בק אטמוספרי 140 כ"ס ומיטו 155 בדור הקודם - אבל עדיין לא מצאתי איך לעשות את זה - אם יש לך רעיון - שתף אותי בה.פרטית)
       
      אז התקשרתי לרנו, שמחו להציע לי לאותו שבוע (אולי בגלל שתיאמתי בצפון) חצי שעת נסיעה, סגרנו על שעת נסיעה - ללא מלווה. אז לקחתי את ההורים, שעובדים לשכנע אותי שהמוח צודק כקונטרה ללב שמגחך כשהוא שומע 13.7 קג"מ.
       
      על מה שרואים בעין:
      בכניסה לאולם מופיעה הקליאו החדשה 1.2 אוטומט מדגם קולקשן, צבע אפור, גימורים אדומים עם גלגלים שחורים וגג פנורמי. מבט לחיוך של ההורים הוציא לי מהפה "אל דאגה, זה לא זה - הם לא השכילו שדווקא נהג שקונה ידני ירצה דגם טורבו 1.2 ליטר עם גג פנורמי. ידני מגיע 0.9 טורבו עם 90 כ"ס ובלי אפשרות לגג. ובלי קשר, מי המעצב שבחר בשילוב הצבעים הזה?!"
      האקזמפלר עם אורך של כ-4 מטרים, מרווח סרנים של כ-2.5 מטר ועיצוב שרירי מביא מראה ספורטיבי. חישוקי ה 16" בצבע שחור, הספויילר, הגג הפנורמי הרחב, יחידת תאורה המעוצבת עם לדים ועיטורי הפלסטיק בצידי הדלתות בצבע שחור מט עם פס אדום בוהק מוסיפים לספורטיביות ובתוצאה הסופית מושכים את העין.
      הירידה לפרטים גילתה גם פנסי ערפל, מראות בצבע שחור בוהק, פס אדום בגריל ובסופית הדלת החמישית, חריטת השם Clio בפלסטיקה מתחת לסמל וחריטות אופקיות בפגוש האחורי הבוהק.

      פותח את הדלת ושם לב ללחצן גומי בידית (נחזור אליו מאוחר יותר), במבט ראשון העיצוב מצועצע וזול - הגה העור הגדול קיבל מכת פלסטיקה בצבע אדום בוהק בוהק , כך גם פתחי המזגן (בעיצוב לא אחיד עם הפתחים במרכז), פס במשענות היד בדלתות וכן הפלסטיק המקיף את ריפוד מוט ההילוכים גם הם צועקים "יש פה פלסטיק אדום!".
      מסך מגע בגודל 7" שקצת מאכזב באפשרויות שלו (נטו שמע ותקשורת BT, שום נתון לגבי הרכב, הנסיעה וכו'), כפתורי בקרת אקלים, 4 לחצנים בגלגל ההגה.
      מתיישב, הכיסא מכיל גם אדם רחב כתפיים כמוני, אבל זה לא חוכמה כי הוא לא עוטף אותך כמו מושבי הספארקו בעלי הסנפירים הקטנים שהפולו הישנה שלי הציעה, גם הראש לא משפשף את הגג אחרי שימוש בידית כוונון גובה המושב וגלגל מכני לשינוי זווית משענת הגב והרגל לא משתפשפת בקונסולה המרכזית - זמן לבדוק את הכפתורים. בין המושבים משענת יד משותפת רחבה ונוחה למרגלותיה בורר תלת-ברירתי לבחירה בין כבוי, בקרת שיוט והגבלת מהירות. מחפש את השליטה במערכת השמע - והצרפתית מזכירה לי שהנדסת האנוש לא בראש סדר העדיפויות, היא מאחורי גלגל ההגה. כפתורי השליטה מההגה שייכים למערכת בבקרת השיוט והגבלת המהירות. אבי, כאילו זורע מלח, מבקש ממני לפתוח את הגג הפנורמי, מרים יד לכיוון המראה - אבל לא מוצא כפתור מתאים - הגג שם רק לשם היופי הוא לא נפתח.

      כל התמונות מתוך אתר היצרן.
       
       
      הנציג, שקיבל אותנו בחיוך והציע קפה מיהר עם המסמכים והחתימות ומסר לי את המפתח. "הזמנו אותה רק בשבילך, תרגיש חופשי, הקוד על המפתח" ניגשנו לרכב - הרכב בצבע כסף, גימור כרום. כבר בכניסה לרכב כל הפלסטיקה המצועצעת הרגישה יותר טוב, כיוון הכיסא, המראות, הקוד הוזן (הסמל של רנו מחליף את הכוכבים), מצמד + ברקס ולחיצה על כפתור ה Start. מד הק"מ מעיד על הטריות - פחות מ-10,000 ק"מ היא עברה - ממש בחיתוליה. מבט אחורה, שני נוסעים בוגרים יסעו בנוח, שלושה בצפיפות. ידית ההילוכים עם פלסטיקה כסופה מקשה את קריאת המקרא, ההילוך האחורי מחליף את השישי, נמצא מתחת לחמש. משלב ומתחיל נסיעה.
       
      נוסעים:
      הקלאצ' קצת גבוה, ההגה החשמלי קל והיציאה מהחניון עוברת בקלילות. מתחיל להאיץ, פסי ההאטה הנמוכים מפלסטיק לא מפחידים אותי - מאיץ, המתלים לוקחים את זה ברוך - מזכירים לי שירדתי מבולמים קשיחים ואני מבקר בצרפת. בהמשך גם הבאמפרים הגבוהים בכניסה לבלפוריה עברו בלי הנוקשות וה"מכה" שמקבל הפרונט במהירות מעל הממוצע ממנה חששתי אחרי נהיגה במגאן של אמא לא שם, מצויין. צפצופים מתחילים להשמע מכיוון הפרונט - זו מערכת מובילאי המיותרת שאני מכיר, והפעם היא גם לא הכי מדייקת - מחליש אותה.
      מאיץ, אמנם על הנייר הנתון הוא 13.7 קג"מ ו 12.2 שניות למאה אבל משום מה הוא מרגיש לי זריז, זה הטורבו שמטעטע ומצליח להזיז יפה את הרכב. מאיץ,רעש החוץ שהתחיל להכנס מושך את העין למד המהירות בלוח המחוונים האלקטרוני שמשולב יפה עם מד טורים ודלק, הניקוד מראה צפונה מ 120 קמ"ש, מרגיש לי כמו 90 - ההגה לא משקף את הכביש ומתחיל להרגיש מנותק. מהמורות הכביש שאני רגיל להרגיש נספגות יפה.
      מכין את ההורים שאני מתחיל לבדוק מה הוא שווה , שיחזיקו בידית אם צריך ולא יבהלו כי אני לא מכיר את גבולות הרכב ולא אגזים (מציין את 5 כוכבי הריסוק שקיבלה ב 2012 ועל הדרך מסביר להם על האותיות הלא ברורות שהופיעו במפרט הבטיחות:מניעת נעילת בלמים (ABS), סיוע בבלימת חירום (EBA) אליה נחזור בהמשך, בקרת אחיזה (ASR) ומסיע התחלת הנסיעה (HSA) אליו אחזור גם כן בהמשך).
      רמזור, הילוך ראשון משולב, מתחילים - הקליאו החדשה מאיצה יפה מאד.. המד רץ, איקון העברת ההילוך הופיע מוקדם, לוחץ לכיוון ה 40 קמ"ש הסל"ד מטפס מעבר ל 5500 והופ! נתקע! אבל זה לא מרגיש כאילו נגמר הכח! במהירות של 44 קמ"ש ו 6000 סל"ד (מתוך ה-7000 על המד) החסימה האלקטרונית נכנסה לתמונה - קצת מאכזב. מעביר לשני, לוחץ - אותו סיפור קורה סביב ה-80 קמ"ש ב-6000 סל"ד.
      "הבנתם למה אתם לא יכולים להגיד שהקליאו היא כמו המיטו 155 וה DS 165 ?" משמיע את האכזבה באוזני ההורים שלי שלא מבינים מה אני רוצה.
      ממשיך בנסיעה, נעצר ברמזור ומזהה נורה בצורת A עם עיגול נדלקת, זה מסיע התחלת הנסיעה, מרים את הרגל מהבלם ובאמת הרכב לא זז - מחזיר את הרגל לבלם - הוא קשה מאד, ירוק - מתחיל להצמיד ולתת גז - הרכב עומד - עוד גז וחיכוך והוא זז - אולי זה רק אני שלא רגיל למערכת אבל זה הרגיש קצת מתעקש מידי לא לזוז. יורד לכיוון עמק יזרעאל דרך העוקף, נכנסים למנהרה והחיישנים מדליקים את הפנסים, תאורת תא הנוסעים נעימה ולא צועקת - לוח המכוונים מואר מעולה. יוצא מהמנהרה וכעבור דקה גם חיישן הגשם מזהה שהגיע זמנו לנסות להרשים. חיישנים נחמדים שמוכרים מהמגאן המתיישנת של אמא. מתחיל להתרגל לשילוב הגיר והמנוע, הרכב מגיב יפה והטורבו מצליח לפלפל. מד צריכת הדלק הרגעית לא יורד אצלי מה 10 ליטר ל-100 ולרוב מציג מספר צפונית ל-17 (מה שמוכיח שהכל ברגלי הנהג). כדי לבדוק איך היא בסיבובים החלטתי בדרך חזרה לוותר על העוקף ולעלות בסיבובי נצרת, מרשים, גם עם גז עמוק בסיבוב מערכות הסיוע משאירות אותי בנתיב, כאמור ההגה לא מתקשר אבל בסה"כ היא בהחלט עמדה במשימה באופן מרשים. בדיקה אחרונה לבלמים - מחפש שטח נקי מכלי רכב. מאיץ לשישים, משחרר מילת אזהרה לנוסעים ובולם חזק. מפתיע מאד! בלם יפה וקצר תודות למערכות האלקטרוניות שבאות לעזר.
      נסיעה רגועה חזרה לחניון, צריכת הדלק הרגעית נעה בין 5 ל-12 ומוכיחה שאפשר לחסוך, גם רעשי החוץ במהירות נמוכה נשארים בחוץ. מחנה, יוצא מהרכב ומתרחק - ננעל - אבל החלונות לא עולים. מסתבר שהחלונות לא עולים אוטומטית כשאתה מתרחק, או לחיצה בשלט או לחיצה כפולה על הגומי בידית הדלת ירים את החלונות.
       
      יושבים לשולחן:
      שאלה על ההגבלה ב-6000 סל"ד הפתיעה את הנציג. "איך הגעת ל- 6000 סל"ד?" הוא שאל, "נו באמת " חשבתי לעצמי. אחרי שהוא נרגע הוא אמר שזה כדי לשמור על המנוע ושזה תקין.
      כששאלתי לבחירת צבעים הנציג הפתיע אותי שהיבואן בחר את שילובי הצבעים, הדגם האדום מגיע עם גימורי כרום חיצוניים ואדום בפנימי. האפור מגיע עם אדום חיצוני ופנימי והכסוף מגיע עם כרום פנימי וחיצוני. ואם אני רוצה לשנות, הקשתי, אי אפשר - ככה זה מגיע. (מאכזב, וגם לא משקף את המצב באתר).
      "טוב אני בכלל פוזל לכיוון הצהוב" אמרתי. "הצהוב מגיע עם גימור פנים צהוב ומדבקה מקורית על חלק ממכסה המנוע והגג" הוא התפאר. "ראיתי רכב כזה, אהבתי את עיצוב הפנים אבל אני אוותר על המדבקה" אמרתי. "הצבע הצהוב מגיע אצלנו עם מדבקה, אי אפשר להזמין בלי".
      אחרי בדיקה זריזה של הנציג הוא אמר שאין לו צהוב במלאי, רק כסף ואדום. -כמה זמן המתנה לרכב אם אחליט להזמין? -כרגע אי אפשר להזמין, אפשר לבדוק לך מה מגיע בקרוב אבל אין לי אפשרות להזמין צבעים ושילובים לבחירת הלקוח.
      האטימות התחילה להרגיז אותי, "אז למה הקולקשן עולה כ-8000 ש"ח יותר אם אפילו את הצבעים לא אוכל לבחור?" "זה בגלל החישוקי סגסוגת וגם בקרת אקלים!" - חושב לעצמי שב-8000 ש"ח אני יכול לבחור לעצמי אחלה חישוקים לא מקוריים.
      "טוב, אז זה הסכום על הכביש" מציג לי הנציג דף פירוט עם סכום של כ- 98 אש"ח. אני מופתע "אבל אני חישבתי שזה יוצא כ- 93 אש"ח כולל אגרה וצבע מטאלי". "נכון, אבל אני הוספתי לך מערכת מוביל איי וחיישני רוורס" - תוריד אותם, ביקשתי. את המוביל-אי אני לא יכול להוריד, זה חלק מהנחיות היבואן לשיפור בטיחות הרכב.

      בדרך החוצה חשבתי לעצמי שהקליאו נותנת תמורה הוגנת לכסף, האבזור עשיר מאד ותחושת הנהיגה סה"כ טובה. אבל אטימות בשילוב צבעים (לא כמו שמופיע באתר), היעדר גג שמש ושידוך התיבה הידנית רק למנוע הצנוע שנחסם מוקדם מידי מוריד אצלה ניקוד אצלי.
      אמשיך בלבדוק את שאר המתחרות שמציעים הלב והראש בשאיפה לבחור בסוף את הרכב הנכון בתקווה לדרכים טובות.
       
       
      ההבדלים בין דגמי הידני מהמאובזר לפחות:
      דגם הקולקשן - בנוסף לתוספות האקס. פק: בקרת אקלים, עיצוב צבעים פנימי וחציוני לבחירה, חיישני אורות וגשם, חישוקי סגסוגת 16", מראות בצבע שחור מבריק.
      דגם אקספרסיון פק - הנעה ללא מפתח, מראות צד מתקפלות חשמלית, 4 חלונות חשמל, טאסות מקוריות (סגסוגת בת.מחיר).
      גרסאת ה 1.2 הידנית (הפשוטה ללא טורבו) אמנם מציעה תג מחיר יפה אך מחסירה את כל התוספות הרשומות מעלה.
       
      *אם מישהו מתנדב לעשות ערך לטסה (
      hub cap) בויקיפדיה, אשמח לעזור לו - התפלאתי היום לגלות שאין ערך כזה בעברית*



    • מאת Or GSM
      היי, מישהו יודע כיצד ניתן לפרק את הכיסוי שמעל הצופר (בחלק הקדמי מתחת מכסה המנוע), והאם יש איזה טריק - או שצריך לפרק את כל הפגוש הקדמי... אני מעדיף לעשות את זה בעצמי (די פשוט) ולא ללכת למוסך.
      (אני מתכוון להחליף את הצופר המצחיק שמגיע עם הקליאו, בשני צופרי שבלול של Hella עם ריליי ופיוז מתאים, כמובן.)
      תודה!

  • נושאים פופולריים

  • נושאים מתעדכנים

  • Members


×
×
  • תוכן חדש...