Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

רנו קליאו דור 5 גיר ידני, חצי שנה ו-5k ק״מ


unreliablebazooka

פוסטים מומלצים

החודש האחרון היה עמוס בביקורים במוסכים, ולא בגלל בעיות אמינות. זה התחיל מהעל האש שעשינו בסוכות עם כל המשפחה המורחבת, כשאחד האחיינים זרק אבן שנפלה בול על האוטו שחנה לו בצד. פגיעה בצבע, מעיכה בפח וכל זה בגג הרכב ממש ליד הקורה של הדלת. 

אחרי כמה נסיונות לקבל הצעת מחיר סבירה(והמון מקומות לא היו מוכנים לתת הצעה בכלל בגלל המקום הבעייתי והצבע המיוחד של הרכב) התייאשתי והפעלתי את הביטוח במוסך הסדר של הילוך שישי בתל אביב. למזלי יש לי ביטול השתתפות עצמית וגם יש חוק שקובע שלא תהיה העלאת פרמיה על תיקון מתחת ל-5000ש״ח. 

לפני קצת יותר משבוע בוצע התיקון, אומנם לא בצורה מושלמת, אך בהחלט מספקת. השמאי גם קבע שלא תהיה ירידת ערך, כך שאפשר לומר שיצאתי בזול. נראה איך תראה ההצעה של חברת ביטוח לשנה הבאה.

 

והשבוע הגעתי שוב למוסך, הפעם המוסך הקבוע שאני מטפל בו בד״כ, כדי לעשות בדיקת חורף. לא שהיה משהו מיוחד, אבל רציתי שיבדקו את הרפידות, שהיו די שחוקות כבר בטיפול השגרתי לפני חצי שנה. נראה שזאת הוצאה שתחכה לי בטיפול בסוף מאי. מה שכן, ביקשתי שיחליפו לי את הוישרים. מדהים שהמקוריים עלו 180ש״ח, כשבהחלט היה אפשר למצוא משהו גנרי בשליש מחיר, אבל ת׳אמת לא ראיתי סיבה לחסוך.

  • אהבתי 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 122
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

אי אפשר למצוא משהו גנרי בשליש מחיר. חיפשתי. זה ווישרים ייחודיים לקליו דור 5, ומיוצרים רק על ידי Valeo (מקורי) ו-Bosch (שעולה פחות, אבל ממש לא שליש). יכול להיות שהאחורי הוא גנרי, עוד לא יצא לי להתעסק איתו (אבל הוא נראה עם חיבור רגיל, בשונה מהקדמיים). והסיבה לא לחסוך (אם כן תמצא וישר סיני ב-60 ש"ח) היא שלהגנתם של המקוריים של Valeo ייאמר שהם באמת מחזיקים מעמד הרבה זמן, ליתר דיוק - שנתיים בכיף (ואפשר לסחוב אפילו קצת יותר). וישרים סיניים מחזיקים במקרה הטוב שנה, אז בפועל החסכון, גם אם היה קיים, הוא הרבה פחות מ-120 ש"ח.

עריכה אחרונה על ידי chrono
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

180 זה עוד זול, לקקטוס זה עולה אזור ה 300 שקל כי בסיטרואן החליטו לשים את מנגנון השפריצר מובנה במגב.

  • מבאס 1

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 16 שעות, razi_pazi כתב:

אני רואה 120 סיבות לחסוך....

הייתי עם הוישרים המקוריים 4 שנים. וכנראה שכבר לא אזכה להחליף אותם פעם נוספת ברכב הנוכחי פשוט כי לא אחזיק בו 8+ שנים. אז זה ממש הוצאה חד פעמית שחשבתי שההתעסקות לא שווה את זה.

 

לפני 14 שעות, chrono כתב:

אי אפשר למצוא משהו גנרי בשליש מחיר. חיפשתי. זה ווישרים ייחודיים לקליו דור 5, ומיוצרים רק על ידי Valeo (מקורי) ו-Bosch (שעולה פחות, אבל ממש לא שליש). 

טוב לדעת, כי מעבר ללהריץ חיפוש קצר באמאזון לא באמת השקעתי לחקור את הנושא. אז מזל שפשוט ביקשתי מהמוסך להחליף, כי אין לי באמת כוח להיכנס לפינות האלה. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 5 חודשים מאוחר יותר...

עברה לה עוד שנה ובוצע טיפול 60 חודשים. בשנה האחרונה הרכב עבר כ-8 אלף ולא עשה בעיות מיוחדות.
כרגיל הבאתי לטיפול שמן משלי. מעבר לדברים הסטנדרטיים הוחלפו גם רפידות וצלחות קדמיות והרכב הועבר טסט. בסה״כ יצא כ-3300. עד כה הסיפור הרגיל.

 

משהו שמדאיג אותי, זה שבהצעת מחיר המקורית הופיעה גם החלפת נוזל קירור, שלא בוצעה בפועל(וגם לא בוצעה מעולם). אומנם זה הוריד לי את מחיר של הטיפול, אבל מצד שני זה לא תואם את הוראות היצרן. ולמרות שהאחריות המורחבת תגמר בעוד כשבועיים, אני לא רואה שום סיבה לעגל פינות. כשהעליתי את הנושא מול המוסך, קיבלתי תשובה בסגנון ״סמוך עליי אני 20 שנה במקצוע, הרכב שלך לא צריך החלפה״. התעקשתי לקבוע תור להחלפת נוזל קירור, אז אצטרך להגיע למוסך גם בשבוע הבאה, שזה קצת מציק. יצאתי פולני?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם כבר, איחרת בהחלפת נוזל הקירור (לפי הוראות היצרן הוא טוב ל-4 שנים - לא ברור למה ברנו עוד לא עברו לנוזלים עם אורך חיים ארוך יותר). לחכות עכשיו היה ממש לא נכון. נוזל קירור מכיל רכיבים שמגנים על מערכת הקירור מקורוזיה, ואחרי שתוקפו פג - ההגנה הזו נעלמת (זו בגדול הסיבה שיש להחליף אותו). אולי לא היית סובל מבעיות כלשהן בשנה-שנתיים הקרובות, אבל בטווח הרחוק מערכת הקירור הייתה נפגעת ודורשת תיקונים לא זולים במקרה הטוב, או גורמת התחממות ופגיעה במנוע במקרה הרע.

 

בשורה התחתונה, טוב שאתה מתעקש להחליף. אגב, גם כאן אתה יכול לחסוך כסף אם תביא נוזל משלך (אתה צריך תקן Renault Type D, יש נוזל בתקן הזה למוטול ואולי לחברות נוספות).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כן, שאלתי בטיפול הקודם ונאמר לי שיבצעו את ההחלפה בטיפול הזה, בגלל זה הייתי רגוע. גם ראיתי איפשהו ש-5 שנים אמור להיות עדיין סבבה. אבל כשבאתי היום לאסוף את הרכב אחרי הטיפול ולא ראיתי את הסעיף של החלפת נוזל - ממש הופתעתי.

הנציג שיווק את זה כמהלך שלכאורה אמור לחסוך לי כסף, אבל זאת לוגיקה ממש עקומה. גורם לי קצת לפקפק ביושרה של המוסך - לחסוך ללקוח כסף בטווח הקצר, רק בשביל להשחיל לו טיפול יקר בטווח הארוך.

עריכה אחרונה על ידי unreliablebazooka
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 7.12.2024 בשעה 21:13, yulianx כתב:

180 זה עוד זול, לקקטוס זה עולה אזור ה 300 שקל כי בסיטרואן החליטו לשים את מנגנון השפריצר מובנה במגב.

אמנם כבר ישן אבל החלפת מגב אחורי במגאן סטיישן (2018) עולה 120 ש"ח למגב הפצפון...

כמעט אין להשיג תחליפי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שבועיים מאוחר יותר ...

בשעה טובה בשבוע שעבר בוצעה החלפת נוזל קירור. למרות שבמקור הרכב הגיע עם Type D, הוא הוחלף ל-Type E, שזה להבנתי התקן החדש של רנו ויש לו ״תמיכה לאחור״, כך שלא אמורה להיות בעיית תאימות.

כמו שלא פעם ציינתי בשרשור, אני מאוד מרוצה מהרכב ולדעתי הוא נותן VFM מטורף. אני כנראה אמשיך איתו לעוד שנה, במיוחד לאור המחירים של הרכבים החדשים היום. מה שכן, עדיין בהתלבטות האם יש טעם להמשיך עם רשת המוסכים היבואן, או לעבור למוסך המתמחה בצרפתיות(אורן, גבע, אולי אחרים).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שכרנו למספר ימים כזו בחול והיה מצויין.

לאבא שלי היה דור 4 0.9 טורבו ידנית בארץ. רכב מוצלח מאוד עם מזגן מחריד.

 

אם המזגן שודרג בדור 5 אז זה אחלה רכב ונמכר במחיר טוב.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קליאו דור 4 באמת היתה מותק של רכב מלבד המזגן. אני מבין שבדור 5 המזגן גם לא בדיוק בשיא למרות שאני בטוח שטוב יותר משל דור 4.

 

אגב פות״ש, בכמה קנית את הרכב בזמנו? היום כשפיקנטו עלובה מאוד בהשוואה לרכב שלך מכל בחינה אפשרית עולה 105 אלף, באמת שאין סיבה להחליף. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ב-2020 הגרסה הידנית עלתה, כמדומני, 80 אלף שקל, כשהאבזור שלה זהה לזה של הגרסה האוטומטית שעלתה 105,000 ש"ח, מלבד המנוע (1.0 ליטר במקום 1.33 ליטר, שניהם עם טורבו). הרכבים היחידים שהתקרבו לרמת האבזור במחיר כזה היו אז ואגיות ידניות (איביזה/פאביה/פולו) וסוויפט, אך בפועל כולן היו מאובזרות פחות טוב.

 

אין לי מושג לגבי המזגן במנוע ליטר, אך במנוע 1.33, המזגן עובד מצוין.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...