Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

חוויות מנהיגת מבחן על קליאו החדשה 0.9T ידנית


MoonKnight
שימו לב! השרשור הזה בן 3383 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

מאז שפול (הפולו ז"ל שלי) ירד מהכביש אני מחפש מחליף ראוי, האצ'בק 3\5 דלתות ידני שיתאים לרווק שגר בגוש דן וממש אוהב לנהוג. הבעיה? הלב שלי התחיל וויכוח קשה עם הראש. מצד אחד הלב רוצה חזק, מעוצב, מיוחד. הראש? הוא מסתכל על הצורך והכיס, ההכנסה הפנויה שלי לא בשמים והוצאות על רכב "מיוחד" (בהנחה שמדובר באותו תקציב לרכישת הרכב) יהיו באופן טבעי גבוהות יותר. התקציב? 60-80 אש"ח לרכב יד שניה טרי על הכביש.

 

כחלק מנסיון להבין כמה נורא יהיה לקנות רכב חלש יותר מפול וגם כדי להבין האם רכב מודרני יצליח לתת לי את התחושה שהפולו 16V 100BHP הישנה הצליחה להעביר לי (עם ההגה המתקשר, רצועת הכח המפתיעה וללא ESP ושאר חמוצים) החלטתי לצאת לסדרת נסיעות מבחן על מנת להשוות בין כמה מועמדות מ-2 הקטגוריות, ביניהן: DS3, מיטו, אפסילון, איביזה, פזו 208 GTi. (מאד רציתי לנהוג גם על סיוויק האצ'בק אטמוספרי 140 כ"ס ומיטו 155 בדור הקודם - אבל עדיין לא מצאתי איך לעשות את זה - אם יש לך רעיון - שתף אותי בה.פרטית)

 

אז התקשרתי לרנו, שמחו להציע לי לאותו שבוע (אולי בגלל שתיאמתי בצפון) חצי שעת נסיעה, סגרנו על שעת נסיעה - ללא מלווה. אז לקחתי את ההורים, שעובדים לשכנע אותי שהמוח צודק כקונטרה ללב שמגחך כשהוא שומע 13.7 קג"מ.

 

על מה שרואים בעין:

בכניסה לאולם מופיעה הקליאו החדשה 1.2 אוטומט מדגם קולקשן, צבע אפור, גימורים אדומים עם גלגלים שחורים וגג פנורמי. מבט לחיוך של ההורים הוציא לי מהפה "אל דאגה, זה לא זה - הם לא השכילו שדווקא נהג שקונה ידני ירצה דגם טורבו 1.2 ליטר עם גג פנורמי. ידני מגיע 0.9 טורבו עם 90 כ"ס ובלי אפשרות לגג. ובלי קשר, מי המעצב שבחר בשילוב הצבעים הזה?!"

האקזמפלר עם אורך של כ-4 מטרים, מרווח סרנים של כ-2.5 מטר ועיצוב שרירי מביא מראה ספורטיבי. חישוקי ה 16" בצבע שחור, הספויילר, הגג הפנורמי הרחב, יחידת תאורה המעוצבת עם לדים ועיטורי הפלסטיק בצידי הדלתות בצבע שחור מט עם פס אדום בוהק מוסיפים לספורטיביות ובתוצאה הסופית מושכים את העין.

הירידה לפרטים גילתה גם פנסי ערפל, מראות בצבע שחור בוהק, פס אדום בגריל ובסופית הדלת החמישית, חריטת השם Clio בפלסטיקה מתחת לסמל וחריטות אופקיות בפגוש האחורי הבוהק.

NC_TrimRed.jpg2yto7k4.jpg

פותח את הדלת ושם לב ללחצן גומי בידית (נחזור אליו מאוחר יותר), במבט ראשון העיצוב מצועצע וזול - הגה העור הגדול קיבל מכת פלסטיקה בצבע אדום בוהק בוהק , כך גם פתחי המזגן (בעיצוב לא אחיד עם הפתחים במרכז), פס במשענות היד בדלתות וכן הפלסטיק המקיף את ריפוד מוט ההילוכים גם הם צועקים "יש פה פלסטיק אדום!".

מסך מגע בגודל 7" שקצת מאכזב באפשרויות שלו (נטו שמע ותקשורת BT, שום נתון לגבי הרכב, הנסיעה וכו'), כפתורי בקרת אקלים, 4 לחצנים בגלגל ההגה.

מתיישב, הכיסא מכיל גם אדם רחב כתפיים כמוני, אבל זה לא חוכמה כי הוא לא עוטף אותך כמו מושבי הספארקו בעלי הסנפירים הקטנים שהפולו הישנה שלי הציעה, גם הראש לא משפשף את הגג אחרי שימוש בידית כוונון גובה המושב וגלגל מכני לשינוי זווית משענת הגב והרגל לא משתפשפת בקונסולה המרכזית - זמן לבדוק את הכפתורים. בין המושבים משענת יד משותפת רחבה ונוחה למרגלותיה בורר תלת-ברירתי לבחירה בין כבוי, בקרת שיוט והגבלת מהירות. מחפש את השליטה במערכת השמע - והצרפתית מזכירה לי שהנדסת האנוש לא בראש סדר העדיפויות, היא מאחורי גלגל ההגה. כפתורי השליטה מההגה שייכים למערכת בבקרת השיוט והגבלת המהירות. אבי, כאילו זורע מלח, מבקש ממני לפתוח את הגג הפנורמי, מרים יד לכיוון המראה - אבל לא מוצא כפתור מתאים - הגג שם רק לשם היופי הוא לא נפתח.

confort7_maj.jpg

כל התמונות מתוך אתר היצרן.

 

 

הנציג, שקיבל אותנו בחיוך והציע קפה מיהר עם המסמכים והחתימות ומסר לי את המפתח. "הזמנו אותה רק בשבילך, תרגיש חופשי, הקוד על המפתח" ניגשנו לרכב - הרכב בצבע כסף, גימור כרום. כבר בכניסה לרכב כל הפלסטיקה המצועצעת הרגישה יותר טוב, כיוון הכיסא, המראות, הקוד הוזן (הסמל של רנו מחליף את הכוכבים), מצמד + ברקס ולחיצה על כפתור ה Start. מד הק"מ מעיד על הטריות - פחות מ-10,000 ק"מ היא עברה - ממש בחיתוליה. מבט אחורה, שני נוסעים בוגרים יסעו בנוח, שלושה בצפיפות. ידית ההילוכים עם פלסטיקה כסופה מקשה את קריאת המקרא, ההילוך האחורי מחליף את השישי, נמצא מתחת לחמש. משלב ומתחיל נסיעה.

 

נוסעים:

הקלאצ' קצת גבוה, ההגה החשמלי קל והיציאה מהחניון עוברת בקלילות. מתחיל להאיץ, פסי ההאטה הנמוכים מפלסטיק לא מפחידים אותי - מאיץ, המתלים לוקחים את זה ברוך - מזכירים לי שירדתי מבולמים קשיחים ואני מבקר בצרפת. בהמשך גם הבאמפרים הגבוהים בכניסה לבלפוריה עברו בלי הנוקשות וה"מכה" שמקבל הפרונט במהירות מעל הממוצע ממנה חששתי אחרי נהיגה במגאן של אמא לא שם, מצויין. צפצופים מתחילים להשמע מכיוון הפרונט - זו מערכת מובילאי המיותרת שאני מכיר, והפעם היא גם לא הכי מדייקת - מחליש אותה.

מאיץ, אמנם על הנייר הנתון הוא 13.7 קג"מ ו 12.2 שניות למאה אבל משום מה הוא מרגיש לי זריז, זה הטורבו שמטעטע ומצליח להזיז יפה את הרכב. מאיץ,רעש החוץ שהתחיל להכנס מושך את העין למד המהירות בלוח המחוונים האלקטרוני שמשולב יפה עם מד טורים ודלק, הניקוד מראה צפונה מ 120 קמ"ש, מרגיש לי כמו 90 - ההגה לא משקף את הכביש ומתחיל להרגיש מנותק. מהמורות הכביש שאני רגיל להרגיש נספגות יפה.

מכין את ההורים שאני מתחיל לבדוק מה הוא שווה :twisted:, שיחזיקו בידית אם צריך ולא יבהלו כי אני לא מכיר את גבולות הרכב ולא אגזים (מציין את 5 כוכבי הריסוק שקיבלה ב 2012 ועל הדרך מסביר להם על האותיות הלא ברורות שהופיעו במפרט הבטיחות:מניעת נעילת בלמים (ABS), סיוע בבלימת חירום (EBA) אליה נחזור בהמשך, בקרת אחיזה (ASR) ומסיע התחלת הנסיעה (HSA) אליו אחזור גם כן בהמשך).

רמזור, הילוך ראשון משולב, מתחילים - הקליאו החדשה מאיצה יפה מאד.. המד רץ, איקון העברת ההילוך הופיע מוקדם, לוחץ לכיוון ה 40 קמ"ש הסל"ד מטפס מעבר ל 5500 והופ! נתקע! אבל זה לא מרגיש כאילו נגמר הכח! :? במהירות של 44 קמ"ש ו 6000 סל"ד (מתוך ה-7000 על המד) החסימה האלקטרונית נכנסה לתמונה - קצת מאכזב. מעביר לשני, לוחץ - אותו סיפור קורה סביב ה-80 קמ"ש ב-6000 סל"ד.

"הבנתם למה אתם לא יכולים להגיד שהקליאו היא כמו המיטו 155 וה DS 165 ?" משמיע את האכזבה באוזני ההורים שלי שלא מבינים מה אני רוצה.

ממשיך בנסיעה, נעצר ברמזור ומזהה נורה בצורת A עם עיגול נדלקת, זה מסיע התחלת הנסיעה, מרים את הרגל מהבלם ובאמת הרכב לא זז - מחזיר את הרגל לבלם - הוא קשה מאד, ירוק - מתחיל להצמיד ולתת גז - הרכב עומד - עוד גז וחיכוך והוא זז - אולי זה רק אני שלא רגיל למערכת אבל זה הרגיש קצת מתעקש מידי לא לזוז. יורד לכיוון עמק יזרעאל דרך העוקף, נכנסים למנהרה והחיישנים מדליקים את הפנסים, תאורת תא הנוסעים נעימה ולא צועקת - לוח המכוונים מואר מעולה. יוצא מהמנהרה וכעבור דקה גם חיישן הגשם מזהה שהגיע זמנו לנסות להרשים. חיישנים נחמדים שמוכרים מהמגאן המתיישנת של אמא. מתחיל להתרגל לשילוב הגיר והמנוע, הרכב מגיב יפה והטורבו מצליח לפלפל. מד צריכת הדלק הרגעית לא יורד אצלי מה 10 ליטר ל-100 ולרוב מציג מספר צפונית ל-17 (מה שמוכיח שהכל ברגלי הנהג). כדי לבדוק איך היא בסיבובים החלטתי בדרך חזרה לוותר על העוקף ולעלות בסיבובי נצרת, מרשים, גם עם גז עמוק בסיבוב מערכות הסיוע משאירות אותי בנתיב, כאמור ההגה לא מתקשר אבל בסה"כ היא בהחלט עמדה במשימה באופן מרשים. בדיקה אחרונה לבלמים - מחפש שטח נקי מכלי רכב. מאיץ לשישים, משחרר מילת אזהרה לנוסעים ובולם חזק. מפתיע מאד! בלם יפה וקצר תודות למערכות האלקטרוניות שבאות לעזר.

נסיעה רגועה חזרה לחניון, צריכת הדלק הרגעית נעה בין 5 ל-12 ומוכיחה שאפשר לחסוך, גם רעשי החוץ במהירות נמוכה נשארים בחוץ. מחנה, יוצא מהרכב ומתרחק - ננעל - אבל החלונות לא עולים. מסתבר שהחלונות לא עולים אוטומטית כשאתה מתרחק, או לחיצה בשלט או לחיצה כפולה על הגומי בידית הדלת ירים את החלונות.

 

יושבים לשולחן:

שאלה על ההגבלה ב-6000 סל"ד הפתיעה את הנציג. "איך הגעת ל- 6000 סל"ד?" הוא שאל, "נו באמת " חשבתי לעצמי. אחרי שהוא נרגע הוא אמר שזה כדי לשמור על המנוע ושזה תקין.

כששאלתי לבחירת צבעים הנציג הפתיע אותי שהיבואן בחר את שילובי הצבעים, הדגם האדום מגיע עם גימורי כרום חיצוניים ואדום בפנימי. האפור מגיע עם אדום חיצוני ופנימי והכסוף מגיע עם כרום פנימי וחיצוני. ואם אני רוצה לשנות, הקשתי, אי אפשר - ככה זה מגיע. (מאכזב, וגם לא משקף את המצב באתר).

"טוב אני בכלל פוזל לכיוון הצהוב" אמרתי. "הצהוב מגיע עם גימור פנים צהוב ומדבקה מקורית על חלק ממכסה המנוע והגג" הוא התפאר. "ראיתי רכב כזה, אהבתי את עיצוב הפנים אבל אני אוותר על המדבקה" אמרתי. "הצבע הצהוב מגיע אצלנו עם מדבקה, אי אפשר להזמין בלי".

אחרי בדיקה זריזה של הנציג הוא אמר שאין לו צהוב במלאי, רק כסף ואדום. -כמה זמן המתנה לרכב אם אחליט להזמין? -כרגע אי אפשר להזמין, אפשר לבדוק לך מה מגיע בקרוב אבל אין לי אפשרות להזמין צבעים ושילובים לבחירת הלקוח.

האטימות התחילה להרגיז אותי, "אז למה הקולקשן עולה כ-8000 ש"ח יותר אם אפילו את הצבעים לא אוכל לבחור?" "זה בגלל החישוקי סגסוגת וגם בקרת אקלים!" - חושב לעצמי שב-8000 ש"ח אני יכול לבחור לעצמי אחלה חישוקים לא מקוריים.

"טוב, אז זה הסכום על הכביש" מציג לי הנציג דף פירוט עם סכום של כ- 98 אש"ח. אני מופתע "אבל אני חישבתי שזה יוצא כ- 93 אש"ח כולל אגרה וצבע מטאלי". "נכון, אבל אני הוספתי לך מערכת מוביל איי וחיישני רוורס" - תוריד אותם, ביקשתי. את המוביל-אי אני לא יכול להוריד, זה חלק מהנחיות היבואן לשיפור בטיחות הרכב.

photo-nouvelle-renault-clio-4_019-1000x666.jpg

בדרך החוצה חשבתי לעצמי שהקליאו נותנת תמורה הוגנת לכסף, האבזור עשיר מאד ותחושת הנהיגה סה"כ טובה. אבל אטימות בשילוב צבעים (לא כמו שמופיע באתר), היעדר גג שמש ושידוך התיבה הידנית רק למנוע הצנוע שנחסם מוקדם מידי מוריד אצלה ניקוד אצלי.

אמשיך בלבדוק את שאר המתחרות שמציעים הלב והראש בשאיפה לבחור בסוף את הרכב הנכון בתקווה לדרכים טובות.

 

 

ההבדלים בין דגמי הידני מהמאובזר לפחות:

דגם הקולקשן - בנוסף לתוספות האקס. פק: בקרת אקלים, עיצוב צבעים פנימי וחציוני לבחירה, חיישני אורות וגשם, חישוקי סגסוגת 16", מראות בצבע שחור מבריק.

דגם אקספרסיון פק - הנעה ללא מפתח, מראות צד מתקפלות חשמלית, 4 חלונות חשמל, טאסות מקוריות (סגסוגת בת.מחיר).

גרסאת ה 1.2 הידנית (הפשוטה ללא טורבו) אמנם מציעה תג מחיר יפה אך מחסירה את כל התוספות הרשומות מעלה.

 

*אם מישהו מתנדב לעשות ערך לטסה (

hub cap) בויקיפדיה, אשמח לעזור לו - התפלאתי היום לגלות שאין ערך כזה בעברית*

עריכה אחרונה על ידי MoonKnight

-פולו 16V 6N שנת 2000, -סקודה אוקטביה  2015, גולף 2018,  סופרב 2020

-איוניק 5 עלית

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מאוד מטריד הנושא של המובייל אי שמתחילים לחייב לקוחות לרכוש. מזכיר את איתורן. "אם לא מצליחים למכור ללקוחות נשכנע את חברות הביטוח לחייב את הלקוחות".

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מאוד מטריד הנושא של המובייל אי שמתחילים לחייב לקוחות לרכוש. מזכיר את איתורן. "אם לא מצליחים למכור ללקוחות נשכנע את חברות הביטוח לחייב את הלקוחות".

 

:mm_yeah:

"Turn on, tune in, drop out"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה על השיתוף,אבל לא הבנתי מה הקשר בין קליאו 0.9 לבין 208 GTI לסיויק,סוגים שונים לגמרי של רכבים וגם במחיר יש הבדל גדול.

ככתוב, סוג אחד בחר הלב - סוג אחר בחר הראש :) אחרי שאדע לדרג את כולם אדע מה הכי מתאים לי כרגע

-פולו 16V 6N שנת 2000, -סקודה אוקטביה  2015, גולף 2018,  סופרב 2020

-איוניק 5 עלית

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כנ"ל אצלי.

בא לי רכב ידני עם מנוע חזק (לא מאד ספורטיבי), כל היבואנים מביאים דגמים ידניים חלשים או חזקים ולא מאובזרים.

המחשבה שלהם לגביי בחירת העדר וכלום לשאר מדירה הרבה קונים מהאולמות.

היבואן הראשון שיביא דגם ידני חזק (מתחת ל 10 שניות בתאוצה) וגם עם גג שמש - קניתי.

Kia Niro 2017

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מאוד מטריד הנושא של המובייל אי שמתחילים לחייב לקוחות לרכוש. מזכיר את איתורן. "אם לא מצליחים למכור ללקוחות נשכנע את חברות הביטוח לחייב את הלקוחות".

 

צודק. הנאחס הוא שהם לא מסתפקים בזה שאתה מחוייב לשלם להם דמי מנוי (כי מה שאתה כבר משלם לביטוח זה לא מספיק) אתה גם צריך לקנות את השטויות שלהם. כל העלוקה+קודן+איתור+לייזרים+חישמול מושב נהג עולים המון כסף (כמעט 5000) וזה סכום שנכפה על הלקוח לשלם.

רגל וחצי, 4 כ"ס.

מדוע לא כדאי לקנות פרארי:

אין תא מטען (כן, כן).

 

פאקינג אביר בסיאט לבנה.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רק לגבי הפולו 100 כ"ס שלך שהיתה רפרנס, מבעלות קודמת שלי על פולו "ספורט" 100 כ"ס 3 דלתות 98.

זה היה הרכב הכי מאפן שהיה לי אי פעם.

100 כ"ס בארווה של סוסי פוני, הגה מתקשר? אולי עם סים של רמי לוי.

רצועת כוח? המנוע מתחיל לנשום ב 4000 וגומר לנשום ב 4000?

אולי אנחנו לא מדברים על אותו הרכב?

קיבלת התראת משתמש בקארספורום - סיבה: שפה לא נאותה אנא חסוך מאיתנו את חוש ההומור הלא מצחיק שלך.
כל מה שעומד בין אדם, לאושר שלו, הוא היכולת להשלים עם כמה עובדות ולהבין שלא שווה להילחם עליהן.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3383 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...