Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5067 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
גם נכון, אבל ברור לחלוטין שחלב עם אחוז שומן נמוך, תוקפו ארוך יותר מחלב עם אחוז שומן גבוה.

ההגיון גורס שככל שאחוז השומן גבוהה יותר, כך תוקף המוצר יהיה ארוך יותר, לא?

 

כל החלב של כל החברות באחוז שומן זהה, טעמו יהיה זהה, ולעולם לא יכול להיות אחרת.

 

חתיכת הצהרה!

 

לעולם? :shock:

אתה מתעלם ממספר אופציות של שינוי פורמולת החלב ביד מכוונת (כמו שהיה עם הסיליקון בתנובה), חבלה של עובד ממורמר, תקלה בניקוי מיכלים או בתחזוקת המערכת ועוד שלל סיבות שיכולות להשפיע על טעם/ריח/ טקסטורת החלב.

 

גם בקוקה קולה "לעולם" לא היה אמור להיות צחנה של גופרית אבל עובדה, תקלה קטנה בספק ה CO2 וקיבלנו צחנה בקולה.

גם בזוגלובק "לעולם" לא אמורים היו להוריד תאריכי תפוגה ולהדביק תאריכים חדשים על מוצרים פגי תוקף.

גם בנביעות "לעולם" לא היה אמור להיות זיהום....פעמיים!

 

לעולם זאת מילה קצת חזקה מידי לתעשיית המזון וכמו שאמר אחד עם וולטר PPK ביד אחת ומרטיני יבש, מעורבב לא בחוש, ביד השניה, NEVER SAY NEVER :wink:

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

  • תגובות 87
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם
בואו ונעשה סדר בשוק החלב במדינת ישראל.

 

בארץ קיימות מכסות חלב, כל רפת מייצרת כמות שנתית מאושרת, מעבר לכמות הזאת, כל ליטר חלב נוסף, משולם עליו מחיר פחות מעלותו.

 

יש רפתות שחורגות מהכמות ומוכרות את החלב העודף לרפתות שחסרה להם כמות למכסת החלב השנתית שלהם. אין דבר כזה מכירת חלב בין משק למשק!

 

המחלבות הגדולות קונות את החלב מהרפתות.

 

מחיר החלב לחקלאי נקבע לפי אחוז השומן שבו ועוד מספר פרמטרים כמו אחוז חלבון, כמות תאים סומטים וכמות חידיקם, פעם בחודש המחלבות שולחות נציג משלהן שעושה מה שנקרא שקילת חלב שקילת חלב עושים מטעם התאחדות מגדלי הבקר ללא שום קשר למחלבות, רק בשביל מעקב בתוך המשק - בודקים את אחוז השומן לכל פרה ופרה בכל הרפת, ומחיר החלב נקבע לפי אחוז השומן הממוצע באותו החודש בכל משלוח חלב לוקחים דגימה ולפי מה שיוצא בדגימה זו קובעים את מחיר החלב לאותו משלוח, כמות השומן הממוצעת לרפת בישראל היא כ-4.2% (באירופה אחוז השומן הממוצע הוא כ-5.2%, הפרה הישראלית עתירת חלב ופחות שומן, בעוד הפרה האירופאית ההיפך).

 

החלב מובל למחלבות, עובר תהליך של הסרת השומן ממנו, שומן זה משמש את המחלבות ליצור שמנת, חמאה, גבינות עתירות שומן ושאר הדברים הטעימים, ולאחר מכן פיסטור.

 

כמות השומן שמושארת בחלב היא הכמות שמוצהרת על האריזה (1.5% 3% ואילך).

 

החלב מגיע למחלבות מכל הארץ וללא קשר גאוגרפי, חלב ממרכז הארץ יכול להגיע למחלבות שטראוס בצפון, או למחלבות תנובה בתל יוסף, וחלב מרמת הגולן יכול להגיע למחלבות ברחובות.

 

החלב של רפת מסויימת יכול להגיע היום לתנובה, ובעוד זמן מה לשטראוס או טרה.

 

טעמו של החלב נמדד בדרך כלל לפי המזון שהפרה מקבלת- בדרך כלל חציר יבש ותערובות דגנים ותחמיצי ירק , לפעמים בחורף מעט ירק טרי.

 

מכיוון שהחלב ברפתות מגיע למחלבות ומועבר למיכלי ענק, אין שום סיכוי שטעמו ישתנה, ולכן אין סיכוי שטעמו של החלב של טרה תנובה או אחר יהיה שונה, אלה אם הוסיפו לו חומרי טעם (דבר שמוצהר על גבי האריזה-טעם וניל לדוגמא) או שומן.

 

הסיכוי שבמחלבות יטעו בכמות השומן המוכנסת הוא אפסי.

 

כל הסיפור הארוך והחופר הזה נועד להסביר דבר אחד, אין שוני בטעמי החלב, אלה אם במקרה חלב מרפת מסויימת סופק למחלבה מסויימת לאורך זמן, דבר לא הגיוני- כל הרפתות הן קטנות מידי עבור המחלבות.

 

יש חלב מועשר, יש חלב דל שומן ועוד כהנה וכהנה, וטעמם באמת שונה, כל החלב של כל החברות באחוז שומן זהה, טעמו יהיה זהה, ולעולם לא יכול להיות אחרת.

.....

!you ate today? thanks to the farmer

חימושניק פנתר הוא חימושניק מאלתר!

פורסם

לא פוטושופ, זה אמיתי לחלוטין.

 

בהתחלה הייתי בטוח שהם מצאו שיטה לחלוב הרים, אח"כ הבנתי שזה מרמת הגולן, איפה שיש הרים.:lol:

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

פורסם

החלב של טרה לא עמיד יותר (אם הוא לא חלב עמיד כמובן) מהחלב של תנובה או שטראוס

אז זהו, שהחלב בשקיות של טרה יותר עמיד מהחלב בשקיות של תנובה,

מכיוון שהוא מפוסטר-על ואילו המקבילה של תנובה לא.

יש שרשור עם הוכחות מצולמות בפורום...

 

חלב בקרטונים הוא מפוסטר-על בשני המקרים, כך שפה אין הבדל.

 

(בנוגע לחלב המקולקל, שלחתי טופס באתר, בעקבות ההפנייה של איציק)

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

פורסם
משום מה החלב של טרה מתקלקל לי הכי מהר במקרר.:lol:

אני רוכש יותר חלב של יטבתה והוא די טוב.

 

קרה לי פעם אחת מצב שקניתי חלב טרה והיה מקולקל, אבל שירות הלקוחות שלהם שלחו לי שובר לקניית קרטון חלב ועוד משהו, ומאז לא היו לי בעיות עם החלב שלהם. מה שכן, החלב שאנחנו קונים הביתה, אנחנו מסיימים לפני שהוא פג תוקף ומספיק להתקלקל.

הוא גם יותר טעים משל תנובה (אני משתדל להכניס כמה שפחות מוצרים של תנובה הביתה).

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

פורסם

איך אתם שותים חלב מקרטון?!

כל קרטון חלב שאני פותח(תנובה בעיקר) נודף ממנו ריח חמוץ נורא! גם אם תאריך התפוגה הוא לעוד שבועיים.

 

בשקיות אני לא נתקל בתופעה הזאת.

פתגם סיני אומר: "אנשים ג'אחרים מזהים תגובות כג'אחריות."

פורסם

החלב הכשר.

זה מהפרות היהודיות שעברו בת מצווה. ואוכלות רק אוכל כשר. ומפרידות 6 שעות בין בשר לחלב.

גלגלצ: דיווחי תנועה ביציאה ממצרים. עומס תנועה ענקי ממחלף סיני עד מחלף ים סוף, משה תיזמן 40 שנה. תודה לך משה.

מודעת מכירה ................ פרויקט איטום על הרכב שלי

פורסם

עכשיו ראיתי את השרשור, אני הרגשתי בדיוק מה שbagira כתב!

 

נתחיל מזה שגם לדעתי ה3.6 אחוז טבעי של יטבתה הוא הכי טעים ובזה אנחנו משתמשים בדרך כלל, במקרה החברה קנתה הפעם את המיכל הגדול של טרה 3% - כי אין יטבתה טבעי בכל מקום ויש לחסוך, לאחר כמה פעמים שהקורנפלקס פשוט היה לא טעים בגלל החלב, אני מצד אחד משתדל לשכנע את עצמי שהכל בראש ומצד שני אומר לחברה שהם מוהלים במים! (החלב הזה עולה כמו ליטר דלק - מעניין אם גם התירוץ שלהם יהיה דליפת מי תהום למיכלים :-o) שמח לראות שיש כאן עוד עדויות ואני לא המשוגע היחיד.

 

אפרופו חלב וקפה, בגלל החפירות הארוכות שלכם בעניין, קניתי אתמול את הלטיסימה+ והקצפתי כמה כוסות רק עם החלב טרה בלי להפנים שהוא מפוקפק, בכל זאת יצא קפה טעים למרות שאין לי עדיין בסיס להשוואה.

ועוד נקודה בעניין, אצל נספרסו אמרו לי שאת החלב במיכל של יש להחזיק עד יומיים ולא יותר כי הוא מתקלקל מהר יותר במיכל מאשר בקרטון. (אכן כתוב בחוברת שיש להחזיק את החלב במיכל עד יומיים)

ידוע לכם באמת האם הקרטון מייצר איזשהוא אפקט של שמירה על החלב?

פורסם

יוסי שכח לרשום שהחלב מגיע ליצרניות איננו מפוסטר

 

לכל חברה את המכשירים שלה לפיסטור החלב ושינוי אחוזי השומן ושאר הרכיבים ולכן לכל חברה כן יהיה טעם שונה

 

אז כן יכול להיות שלטרה ״ברחו״ עוד מיים אל שקית החלב וכו׳

 

בכל אופן החלב הכי טעים הוא תנובה בשקית המוגדר כ״מפוסטר״ ולא כמו כל השאר ״מפוסטר על״

שני הפיסטורים שונים ומשנים את טעם החלב כמו שעיקור (בחלב עמיד) נותן לו גם כן טעם שונה

 

הבעיה בחלב המפוסטר שהתאריך תפוגה שלו קצר, מהמדף בסופר אל פח האשפה זה 8~ ימים

את הקניות אנו עושים בימים קבועים, ז׳א שהחלב אמור להספיק לנו בידיוק לשבוע

לא קרה פעם אחת שהוא התקלקל לפני הזמן (לפני ה8ימים של תאריך התפוגה)

לתגובה רצינית, ראה את הודעתו של gsi16v.
זה משפט שלא ציפיתי לראות בפורום הזה
פורסם
חתיכת הצהרה!

 

לעולם? :shock:

אתה מתעלם ממספר אופציות של שינוי פורמולת החלב ביד מכוונת (כמו שהיה עם הסיליקון בתנובה), חבלה של עובד ממורמר, תקלה בניקוי מיכלים או בתחזוקת המערכת ועוד שלל סיבות שיכולות להשפיע על טעם/ריח/ טקסטורת החלב.

 

גם בקוקה קולה "לעולם" לא היה אמור להיות צחנה של גופרית אבל עובדה, תקלה קטנה בספק ה CO2 וקיבלנו צחנה בקולה.

גם בזוגלובק "לעולם" לא אמורים היו להוריד תאריכי תפוגה ולהדביק תאריכים חדשים על מוצרים פגי תוקף.

גם בנביעות "לעולם" לא היה אמור להיות זיהום....פעמיים!

 

לעולם זאת מילה קצת חזקה מידי לתעשיית המזון וכמו שאמר אחד עם וולטר PPK ביד אחת ומרטיני יבש, מעורבב לא בחוש, ביד השניה, NEVER SAY NEVER :wink:

 

נדיר מאוד שבחברות בסדר גודל כזה יהיו כשלים כל כך גדולים, אלה אם מדובר בחבלה או זדון על מנת להרוויח יותר, אולי בתמימותי אני מאמין שהחברות בגדולות מבינות שעל טעויות שמקורן בזדון הם ישלמו ובגדול (ראה סיפור תנובה והסיליקון).

 

בקוקה קולה נדמה לי שהיתה בעיה עם האספרטיים- החומר הממתיק (והמגעיל) לדייאט.

 

המושג לעולם שגור אצלי מתוך הבנה שמערכות מסודרות מפקחות על עצמן בכדי למנוע טעויות.

 

יצא לי לראות מערכות נהלים של חברות מזון, ובאמת הסיכוי לשגיאה הוא אפסי.

 

בוא נתפשר על כמעט לעולם.

פורסם
.....

 

מקבל חלק מהתיקונים שלך.חלק מהדברים כנראה השתנו מאז שהיתה לי נגיעה בדבר.

 

לגבי העברת מכסות חלב, תתפלא, בפרט כשמדובר ברפתות אזוריות, גם כאן אני מדבר על ידע מהעבר, אם השתנה משהו?, בקטע הזה קשה לי להאמין.

פורסם

השרשור הזה גרם לי לתהות האם בטוח לשתות חלב חתולים. לצערי גוגל מניב תוצאות בנוגע לשתיית חלב על ידי חתולים, ולא שתיית חלב חתולים. ההבדל, יש לציין, הוא יותר מסמנטי.

למכירה פנסים קדמיים מקוריים חדשים לGTI MKV

 

My grandfather rode a camel, my father rode a camel, I drive a Mercedes, my son drives a Land Rover, his son will drive a Land Rover, but his son will ride a camel -

Rashid bin Saeed Al Maktoum

פורסם

בכל סופר/ בית מרקחת אתה יכול למצוא חלב תינוקות.

 

תמיד תהיתי איך תינוק יכול לייצר חלב :roll:

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.


×
×
  • תוכן חדש...