Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5067 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

זה מה שמצחיק בקטע הזה - בד"כ אני קונה טרה בגלל שהוא מחזיק מעמד טוב יותר מהתנובה

לפני ואחרי הפתיחה. בקיצור, נראה כמו תקלה זמנית.

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

  • תגובות 87
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

תמשיך להאמין למה שכל שרלטן מוכר לך ואתה תישאר בלי עצמות :wink:

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

פורסם
השרלטן יישאר בלי עצמות... :-D

 

פילה שרלטן? האמת נשמע מעורר תיאבון!

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

פורסם
קרטון 2 ליטר נכון לאתמול - תקין.

לטרה יש בד"כ את תאריכי התפוגה הארוכים ביותר.

 

כנ"ל, אחוז 1.

“.You will never reach your destination if you stop and throw stones at every dog that barks"

 

Winston S. Churchill -

פורסם

בואו ונעשה סדר בשוק החלב במדינת ישראל.

 

בארץ קיימות מכסות חלב, כל רפת מייצרת כמות שנתית מאושרת, מעבר לכמות הזאת, כל ליטר חלב נוסף, משולם עליו מחיר פחות מעלותו.

 

יש רפתות שחורגות מהכמות ומוכרות את החלב העודף לרפתות שחסרה להם כמות למכסת החלב השנתית שלהם.

 

המחלבות הגדולות קונות את החלב מהרפתות.

 

מחיר החלב לחקלאי נקבע לפי אחוז השומן שבו, פעם בחודש המחלבות שולחות נציג משלהן שעושה מה שנקרא שקילת חלב- בודקים את אחוז השומן לכל פרה ופרה בכל הרפת, ומחיר החלב נקבע לפי אחוז השומן הממוצע באותו החודש, כמות השומן הממוצעת לרפת בישראל היא כ-4.2% (באירופה אחוז השומן הממוצע הוא כ-5.2%, הפרה הישראלית עתירת חלב ופחות שומן, בעוד הפרה האירופאית ההיפך).

 

החלב מובל למחלבות, עובר תהליך של הסרת השומן ממנו, שומן זה משמש את המחלבות ליצור שמנת, חמאה, גבינות עתירות שומן ושאר הדברים הטעימים, ולאחר מכן פיסטור.

 

כמות השומן שמושארת בחלב היא הכמות שמוצהרת על האריזה (1.5% 3% ואילך).

 

החלב מגיע למחלבות מכל הארץ וללא קשר גאוגרפי, חלב ממרכז הארץ יכול להגיע למחלבות שטראוס בצפון, או למחלבות תנובה בתל יוסף, וחלב מרמת הגולן יכול להגיע למחלבות ברחובות.

 

החלב של רפת מסויימת יכול להגיע היום לתנובה, ובעוד זמן מה לשטראוס או טרה.

 

טעמו של החלב נמדד בדרך כלל לפי המזון שהפרה מקבלת- בדרך כלל חציר יבש ותערובות דגנים ותחמיצי ירק , לפעמים בחורף מעט ירק טרי.

 

מכיוון שהחלב ברפתות מגיע למחלבות ומועבר למיכלי ענק, אין שום סיכוי שטעמו ישתנה, ולכן אין סיכוי שטעמו של החלב של טרה תנובה או אחר יהיה שונה, אלה אם הוסיפו לו חומרי טעם (דבר שמוצהר על גבי האריזה-טעם וניל לדוגמא) או שומן.

 

הסיכוי שבמחלבות יטעו בכמות השומן המוכנסת הוא אפסי.

 

כל הסיפור הארוך והחופר הזה נועד להסביר דבר אחד, אין שוני בטעמי החלב, אלה אם במקרה חלב מרפת מסויימת סופק למחלבה מסויימת לאורך זמן, דבר לא הגיוני- כל הרפתות הן קטנות מידי עבור המחלבות.

 

יש חלב מועשר, יש חלב דל שומן ועוד כהנה וכהנה, וטעמם באמת שונה, כל החלב של כל החברות באחוז שומן זהה, טעמו יהיה זהה, ולעולם לא יכול להיות אחרת.

פורסם

יוסי תודה. מה לגבי תאריכי התפוגה של טרה שארוכים משמעותית מאלו של תנובה, לפחות בחלב 1 אחוז?

“.You will never reach your destination if you stop and throw stones at every dog that barks"

 

Winston S. Churchill -

פורסם
לדעתי השוני בתאריכי התפוגה הוא בגלל ההבדל בין פסטור לפסטור על.

 

גם נכון, אבל ברור לחלוטין שחלב עם אחוז שומן נמוך, תוקפו ארוך יותר מחלב עם אחוז שומן גבוה.

 

אבל פסטורי על קיימים גם בתנובה וביוטבתה (שטראוס).

 

החלב של טרה לא עמיד יותר (אם הוא לא חלב עמיד כמובן) מהחלב של תנובה או שטראוס,זה בדיוק כמו הסיפור שהגבינת קוטג' של טרה מתקלקלת יותר מהר, כל גבינות הקוטג' של כולם התוקף הוא קצר יחסית.

פורסם
משתדל, אבל זה לא קל למימוש.

 

בכלל לא קל ,אבל שאפו על הניסיון . שמעתי שהמרצה המפורסם ההוא (שכחתי את שמו -אם תרצה אברר לך מחר)

מגיע לארץ בקרוב להרצאה.

Gn'f'R

פורסם

אפרופו, שמתי לב לאחרונה שיטבתה התחילה לשווק ברשתות הגדולות חלב 3% 'כשר למהדרין' במחיר נמוך בהפרש לא קטן מהחלב 3% הרגיל שלהם,

מישהו יודע מה הסיבה להפרש המחירים?

(OO=[iIIIII][iIIIII]=OO)


×
×
  • תוכן חדש...