Jump to content

Oshri

  • פרסום הודעות

    3,851
  • תאריך הצטרפות

  • פעילות אחרונה

מוניטין

10 נייטרלי

1 עוקב

אודות Oshri

  • דירוג
    פורמוהוליק
  • תאריך לידה 12/01/1972
  1. זה או סוללה או מטען. נסה אולי לשאול ממישהו מטען אחר ולראות אם זה נטען כמו שצריך. נסה אולי לאפס את המכשיר והסוללה, יש ביוטיוב הדגמות מפורטות איך לעשות את זה.
  2. קודם כל שם זה הרבה עניין אפור, וזה גם חלק מהותי בעסק שלהם. לחברת ליסינג למשל, מכירת הרכבים היא חלק מהותי. זה לא כך בעסק של אלבר למשל. וגם במכירת רכבים, עובדה שאת הרכבים הגמורים באמת מעיפים לסוחרים, כדי לא להתעסק עם זה. כפי שכתבתי, יכול להיות שהם כן העלימו מיסים, אבל לא נראה לי סביר שעבור חלק כ"כ לא מהותי יקחו סיכון כ"כ גבוה, ויבססו את כל רווחיות הפעילות על העלמת מיסים ומרמה. זה שיש כל מיני קומבינטורים שעושים את זה בעיקר ביבוא אישי, זה נכון. ביבוא מקביל של מאות או אלפי רכבים, זה כבר סיפור אחר.
  3. בגירה, אני לא חושב שאתה צודק במקרים האלה. נסה לסנן את הכותרות המפוצצות, על הברחות, ויבוא לא חוקי, וכל הרעש שעושים הכתבים בין היתר בשירות היבואנים, ותראה שבסוף אלה מכוניות ששילמו עליהם מיסים, רק לכאורה מסמכי היבוא שלהם לא ממש תקינים. עכשיו תבוא ותצעק, הנה, זה לא תקין, זה קומבינה, זה גניבה. וכל הקומבינה שנעשית פה, היא רק כדי לטשטש את זהות הדילר שמכר את הרכב, כדי שהוא לא יסתבך עם היצרן. איך זה עובד? אתה היבואן המקביל, בא לפורד(סתם דוגמא), רוצה לקנות רכבים בארה"ב כדי לייבא. אומרים לך, מר יבואן מקביל, *יבי תקבל מאיתנו. טוב, אתה הולך לדילר רשמי שלהם, כדי לקנות ממנו. שעה אחרי שיש ממנו הזמנה, ג'וני הדילר מקבל שיחה מפורד, שאם ההזמנה מבוצעת, הרשיון שלו למכור פורד נשלל מיידית. מה עושה ג'וני? מתקשר אליך, אומר לך, דיר יבואן מקביל, הייתי שמח למכור לך 500 מכוניות, אבל הפרנסה העיקרית שלי היא למכור כאן בארה"ב לאזרחים. על זה אני עושה את הכסף האמיתי. ולא בא לי לאבד את הרשיון הזה. אז תודה, אבל לא תודה. ואז מה אתה עושה? פותח חברה בשם הרצל מיאמי מכוניות בע"מ. הולך לג'וני, אומר לו, תקשיב, אתה תמכור להרצל, לא לי, והוא כבר ידאג לשאר. אמאמה?! הרצל הוא לא דילר רשמי, ולא יכול להציג מסמכים כשרים של דילר רשמי, הוא סתם חברת קש שנועדה לטשטש את זהות הדילר ומקור הרכבים, כדי שמר יצרן לא יוכל להתערב. משרד התחבורה מעלים עין מזה, כי הוא מבין את הבעיה, וגם דאג להסדיר את זה בחוק החדש.(זה שזה פתח לקומבינות זה סיפור אחר). אבל, כנראה, ואתה מכיר את המדינה יותר טוב ממני, חבר של חבר, שעובד ברשות המיסים, פתאום בוער לו לבדוק למה אין מסמכים של דילר רשמי, שזו העבירה האמיתית. אבל הוא רשות המיסים, אז מה הוא יעשה? חייב לתת כותרת שזה גם בגלל הלבנת הון, העלמת מיסים, ובלה בלה בלה. בינתיים החקירה נמשכת ונמשכת, כולל החקירה של אלבר למשל, וכתבי אישום על הלבנת הון והעלמת מיסים לא ראינו. יכול להיות שזה כן ככה, וזה מה שבסוף נראה. אבל משום מה לא נראה לי הגיוני שחברות ואנשים שמנהלים כאלה גופים, כולל למשל ינון עמית, או משפחת אלעזרא, שמראש היו הולכים ומסתבכים עם קומבינות מיסים, בזמן שהפעילות הזו יחסית שולית בפעילות שלהם.
  4. מיכה, כפי שכתבתי זה מה שאני חושב. שדילר גדול של פורד לא קונה יותר יקר מגיל אגמון, ויכול להיות שזה נכון, ויכול להיות שלא. לבוא ולקבוע שאין יבוא מקביל בגלל שהמחירים שמקבלים כל היבואנים בארץ הם הנמוכים בעולם נראה לי קצת קצת מופרך, אבל עדיין זו דעתי. זה כמו שאם תכתוב שהמחירים שלהם כן הכי נמוכים בעולם, זה גם לא יהפוך לנכון. לא אני ולא אתה ראינו חשבוניות, ככה שדעתי נחשבת כדעתך.
  5. וואו, מה זה אדום, אמאמא של האדום! כואב הלב איך נהרסה ככה משפחה שלמה.
  6. לפי מה שהבנתי חלק גדול בשינוי הוא הסרת הדרישה להצגת מסמכים חתומים עם דילרים מחו"ל, בדיוק כדי שהדילר לא יחשף בפני היצרן, ובנוסף יהיה ניתן לייבא רכבים שכבר נרשמו בחו"ל, כלומר מורשים לעלות לכביש, מה שיקשה עוד יותר על איתור המקור של הרכב. מצד שני זה פותח פתח להרבה נוכלויות והעלמות, ונראה שמזה רשות המיסים בעיקר חוששת. אני לא ממש בקיא בחוק הקיים והשינויים, אבל הבנתי שזה החלק המשמעותי עבורם.
  7. בכל העולם מנסים לחסום יבוא מקביל, כי היצרנים לא אוהבים את זה. כץ מנסה לעקוף את זה בחקיקה והוראות שונות, בינתיים ללא הצלחה.
  8. ישה, תקרא שוב את מה שכתבתי. אפליית מחירים קיימת בהרבה מקומות והרבה מוצרים. נתתי שם מצב ספציפי, לגבי יצרן ספציפי, ובנוסף ציינתי שאם לא הייתה כדאיות כלכלית ללא קומבינת מיסים, לא היית רואה חברות כמו אלבר נכנסות לזה, וגם לא היית רואה יבואנים מקבילים שבאים ומצהירים שיעשו יבוא מקביל באופן סדיר ורשמי, אלא היית ממשיך לראות גופים קקיוניים שקמים ונעלמים כל פעם מחדש.
  9. ישה, אתה ראית חשבונית רשמית של דילר גדול בארה"ב שקונה פורד, וחשבונית של דלק מוטורס שקונה דגם זהה? מניח שלא, ומניח שגם אף אחד במשרד התחבורה, ו YNET וכל אחד אחר לא ראה. ולכן זה הכל השערות וספקולציות, ודיסאינפורמציה, שחלקה מכוון, כדי שלא תדע מה האמת. אני נשאר בטענתי, שיכול להיות שהיא לא נכונה, אבל אף אחד כאן לא יכול לתת הוכחה מספיק מוצקה לכך, שדילר בארה"ב לא קונה ביותר יקר. בנוסף, אם לא הייתה הצדקה כלכלית מלחתחילה, ורק עם "קומבינת מיסוי" וכדומה היית יכול להשיג מחיר תחרותי, לא היית רואה חברה בסדר גודל של אלבר למשל, נכנסת לדבר כזה. היית ממשיך לראות את XXX מוטורס יבוא אישי, שעושים את הקומבינות האלה.
  10. ואני מבין שאתה בדקת וראית מה מחיר קניה של דילר גדול של פורד בארה"ב, ובכמה דלק קונים את אותן המכוניות. כתבת שלא, ואני עדיין טוען את אותה טענה, שזה לא קורה, בטח שלא במותג כזה.
  11. ישה, זה בדיוק מה שאני כותב, שיוצאים בכותרות והצהרות שהבריחו, ועשו קומבינות ומה לא, בעוד שכולנו יודעים שבלי אותה פעולת "הכשרה" אין סיכוי להביא את הרכבים לארץ, כי אף דילר לא יסתבך עם היצרן העולמי, גם אם תקנה ממנו 500 רכבים בחודש. נכון, זו עבירה, כי זה החוק, ולפעמים צריך לדעת לתמוך במקרים כאלה, כדי שהתחרות תקום. וישה, לגבי המחיר, בוא נסכים שלא להסכים. אני טוען ששום דילר נחשב בארה"ב לא קונה את הרכב יותר יקר ממה שקונה היבואן הישראלי. בטח לא במותגים כמו פורד וכד'.
  12. אני לא קונה את השטות הזו שהיצרנים מוכרים ליבואן הישראלי במחירים נמוכים יותר ממה שהם מוכרים לדילרים גדולים בחו"ל. נראה לך שיבואן פורד בארץ קונה בפחות ממה שדילר בארה"ב קונה? זה הכל בולשיט והמצאות של היבואנים הישראלים, שתמיד מנגנים עם זה בכל פעם שמתלוננים על המרווחים שלהם. לגבי העבירות לכאורה, כפי שכתבתי, הכל מתחיל ביבואנים הישראלים שרותמים את היצרנים, ודואגים שלא תהיה מסוגל לרכוש בכלל סחורה בחו"ל. ואז אתה צריך את כל הקומבינות כדי "להכשיר" את הסחורה ולהיות מסוגל להביא את הסחורה לארץ. אז להתמם ולהגיד שהם כולם עבריינים, זה בעצם להצדיק את הקרטל והעושק של היבואנים הרשמיים, ואח"כ להמשיך לצעוק שהם עושקים אותנו, ואין תחרות, ואין חלפים במחיר הגיוני, וכל אותן הטענות.
  13. ישה, אני לא בטוח שזה לא בולשיט לפחות חלקית. יש ליבואנים הרשמיים אינטרס ברור לעצור כל נסיון לשבור את הבלעדיות שלהם. הם רותמים את היצרנים למאבק הזה, והקושי של היבואן המקביל הוא בכלל לקנות סחורה בחו"ל. לכן מתחילים עם דרכים לנסות ולעקוף את זה, ומקימים חברות קש, שיקנו את הסחורה מדילרים רשמיים, ואז הן מייצאות את הסחורה לארץ. זה נעשה כדי שאותו דילר בכלל יסכים למכור לך רכבים, בלי להסתבך עם היצרן העולמי. ואז באים אל היבואן המקביל ואומרים לו, היי, אתה קנית מחברת קש ולא מדילר רשמי. זייפת מסמכים, העלמת נתונים, ועוד הרבה האשמות, שבסוף אף אחד לא יודע מה מהן נכון ומה לא. אני לא אומר שזה המקרה כאן, אבל נראה לי תמוה ש 100% מהיבואנים המקבילים, כולל חברות כמו אלבר למשל, ועוד גופים גדולים, הם כולם רמאים, עבריינים, זייפנים ומעלימי מס.
  14. אולי אתה צריך אישור משרד התחבורה לשחרר את זה
×
×
  • Create New...