Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם

נתקלתי בכמה מקומות שעושים ניקוי פיח מהמנוע, ומפרטים הרבה יתרונות שיש לזה.

נראה שהמערכת מזרימה גזים שמנקים בזמן שהמנוע עובד במשך שעה-שעתיים, וזה כביכול מסיר את הפיח.

יש למישהו ניסיון עם ניקוי כזה? הוא עובד? משפיע לטובה? יש לו סיכונים?

יש לי רכב היברידי עם מעל 300 אלף ק"מ, ותהיתי אם זה משהו שיכול לתרום לאורך חיים/ביצועים שלו.

 

image.thumb.png.600c10f8596f02822ec8ab3ea0e205ee.png

 

image.thumb.png.a4a84b90888f729a3d8831191bc4d4d1.png

 

image.thumb.png.e458fd6eebec8079fa0bfd3894a51585.png

פורסם

זה עובד רק עם תוסף שמן נחשים.

תורם לארנק של מי שמוכר לך את התוסף.

 

  • אהבתי 1

יש צורך רק בחמש אצבעות כדי לנהל את הגלקסיה, ורק בשלוש־עשרה אצבעות על מנת לשלוט ביקום. -- דוד אבידן

פורסם
בתאריך 4.7.2025 בשעה 20:50, EliC25 כתב:

מה שהדלק לא מנקה, תוסף בלי התערבות ידנית לא יוכל לנקות.

חרטא

 

תודה על התגובות. מה לגבי תוסף דלק כמו K44?

יש לו השפעה כלשהי?

פורסם

ניקוי פיח יכול להתבצע ב2 דרכים, יותר נכון בדרך אחת יעילה וטובה ודרך אחרת שיעילה בעיקר לכיס של מי שעושה אותה.

הדרך הנכונה היא בהתזת קליפות אגוזים בלחץ על סעפת היניקה והפליטה, מדובר בפרוצדורה כירוגית שדורשת פירוק של חלקים במנוע כדי לקבל גישה וכו וכו, זאת שיטה שאכן עובדת ויעילה אבל ככול הנראה זאת לא השיטה שאתה מדבר עליה.

השיטה השניה, זאת מהפרסומות בפייסבוק שמגיע אדם שיודע לשכנע שיש לו מושג כלשהו ומציע מכונה ירוקה עם כמה צינוריות והוא מדבר על הפיכת הרכב לכזה שנוסע על צריכת דלק שגם היצרן היה חולם עליה, מוסיף למנוע כוח שגם המהנדסים לא ידעו שאפשר להוציא ממנו ובגדול כשהרכב יוצר מהטיפול שלו כל מה שנשאר זה להחליף את הסמל של היונדאי למרצדס כי ככה הוא ירגיש.... 

אז לא, השיטה הזו חסרת כל ביסוס מדעי שהיא עושה משהו או עושה משהו משמעותי מספיק כדי שתרגיש את ההבדל.

יתכן ויש כאלו שיגידו שזה עבד להם, אם הם יכולים לספק נתונים אמיתיים ולא הרגשה כללית הם מוזמנים לשתף.

ועכשיו לחלק המעניין, אני בזמנו השתכנעתי לעשות ניקוי פיח, לרכב תקין לחלוטין עם 125000 ק"מ שכלל לא היה צריך, אמרתי מה כבר יכול לקרות, נזק הבטיחו לי שזה לא יעשה.

אז עשה- הגיע בחור נחמד על מכונה שהתחברה לממיר מתח בבגאז שלו, חיבר צינורית פלסטיק שקופה לסעפת היניקה על ידי פירוק חלקי של צינור האוויר אחרי בית הפילטר והשארנו את המנוע מונע למשך חצי שעה פלוס מינוס, אחר סיים, אמר להריץ את המנוע בטורים גבוהים ל10 דקות בערך, או שמילים שלו לך תרביץ קצת בכיף שלך, קיבל כסף והלך.

לקח 3 דקות של נסיעה כדי שתדלק מנורת מנוע, יחד איתה הודעה של תקלה שלאחר מכאן הבנתי שהלך לי הטורבו. 

כמובן שהם התנערו מאחריות, וכמובן שאין לי דרך להוכיח קשר ישיר אבל נסיבתית יש פה קשר הדוק.

לאחר מכאן עשיתי בירורים נוספים שחבל שלא עשיתי לפני הניקוי פיח המיותר, ביו טיוב יש סרטונים על גבי סרטונים של התהליך הזה, חלקם לכאן וחלקם לשם, אבל כמה יוטיוברים מוכרים ומוערכים מעולם הרכב בעלי שם ללא דופי עשו בדיקות רציניות לתהליך הזה שכללו צילום שסתומי היניקה עם אנדוסקופ ממש לפני הטיפול, ולאחר מכאן צילום נוסף מיד אחריו וההבדלים היו זניחים עד כמעט לא קיימים, וזה כבר עניין שקשה להתווכח איתו. 

הם עשו את הצילומים בכמה רכבים, וכמה יוטיוברים שונים וכולם הגיעו למסקנה שניקוי הפיח הזה לא יעיל מספיק ולא יסודי מספיק בשביל לעשות את השינויים שמנסים למכור לנו. חלקם היו נחרצים בדעתם שמדובר בתרמית, אחרים היו זהירים יותר וקבעו שלא ניתן לקבוע חד משמעית שיש פה תהליך שיעשה את ההבדל בין פעולת המנוע לפני הטיפול ופעולת המנוע אחריו.

עצה שלי, תחסוך את הכסף ותשמור אותו בכיס... 

 

  • אהבתי 1
פורסם
לפני 10 דקות, Roycohen1979 כתב:

ניקוי פיח יכול להתבצע ב2 דרכים, יותר נכון בדרך אחת יעילה וטובה ודרך אחרת שיעילה בעיקר לכיס של מי שעושה אותה.

הדרך הנכונה היא בהתזת קליפות אגוזים בלחץ על סעפת היניקה והפליטה, מדובר בפרוצדורה כירוגית שדורשת פירוק של חלקים במנוע כדי לקבל גישה וכו וכו, זאת שיטה שאכן עובדת ויעילה אבל ככול הנראה זאת לא השיטה שאתה מדבר עליה.

השיטה השניה, זאת מהפרסומות בפייסבוק שמגיע אדם שיודע לשכנע שיש לו מושג כלשהו ומציע מכונה ירוקה עם כמה צינוריות והוא מדבר על הפיכת הרכב לכזה שנוסע על צריכת דלק שגם היצרן היה חולם עליה, מוסיף למנוע כוח שגם המהנדסים לא ידעו שאפשר להוציא ממנו ובגדול כשהרכב יוצר מהטיפול שלו כל מה שנשאר זה להחליף את הסמל של היונדאי למרצדס כי ככה הוא ירגיש.... 

אז לא, השיטה הזו חסרת כל ביסוס מדעי שהיא עושה משהו או עושה משהו משמעותי מספיק כדי שתרגיש את ההבדל.

יתכן ויש כאלו שיגידו שזה עבד להם, אם הם יכולים לספק נתונים אמיתיים ולא הרגשה כללית הם מוזמנים לשתף.

ועכשיו לחלק המעניין, אני בזמנו השתכנעתי לעשות ניקוי פיח, לרכב תקין לחלוטין עם 125000 ק"מ שכלל לא היה צריך, אמרתי מה כבר יכול לקרות, נזק הבטיחו לי שזה לא יעשה.

אז עשה- הגיע בחור נחמד על מכונה שהתחברה לממיר מתח בבגאז שלו, חיבר צינורית פלסטיק שקופה לסעפת היניקה על ידי פירוק חלקי של צינור האוויר אחרי בית הפילטר והשארנו את המנוע מונע למשך חצי שעה פלוס מינוס, אחר סיים, אמר להריץ את המנוע בטורים גבוהים ל10 דקות בערך, או שמילים שלו לך תרביץ קצת בכיף שלך, קיבל כסף והלך.

לקח 3 דקות של נסיעה כדי שתדלק מנורת מנוע, יחד איתה הודעה של תקלה שלאחר מכאן הבנתי שהלך לי הטורבו. 

כמובן שהם התנערו מאחריות, וכמובן שאין לי דרך להוכיח קשר ישיר אבל נסיבתית יש פה קשר הדוק.

לאחר מכאן עשיתי בירורים נוספים שחבל שלא עשיתי לפני הניקוי פיח המיותר, ביו טיוב יש סרטונים על גבי סרטונים של התהליך הזה, חלקם לכאן וחלקם לשם, אבל כמה יוטיוברים מוכרים ומוערכים מעולם הרכב בעלי שם ללא דופי עשו בדיקות רציניות לתהליך הזה שכללו צילום שסתומי היניקה עם אנדוסקופ ממש לפני הטיפול, ולאחר מכאן צילום נוסף מיד אחריו וההבדלים היו זניחים עד כמעט לא קיימים, וזה כבר עניין שקשה להתווכח איתו. 

הם עשו את הצילומים בכמה רכבים, וכמה יוטיוברים שונים וכולם הגיעו למסקנה שניקוי הפיח הזה לא יעיל מספיק ולא יסודי מספיק בשביל לעשות את השינויים שמנסים למכור לנו. חלקם היו נחרצים בדעתם שמדובר בתרמית, אחרים היו זהירים יותר וקבעו שלא ניתן לקבוע חד משמעית שיש פה תהליך שיעשה את ההבדל בין פעולת המנוע לפני הטיפול ופעולת המנוע אחריו.

עצה שלי, תחסוך את הכסף ותשמור אותו בכיס... 

 

הרחבה ותיקון קל,

לגבי הניקוי בקליפת אגוז נכון מאוד, זה הפתרון המלא לכל סיטואציה של הצטברות משמעותית של פיח- פרוצדורה לא זולה.

לגבי האפשרויות האחרות, יש לך פרוצדורה שנקראת SNOW FOAM, לא יודע איך קוראים לזה בעברית, שזה הזרקה של חומר ליניקה שמנקה את השסתומים, אממה זה פרוצדורה של תחזוקה שוטפת, כלומר אם אתה יודע שהרכב שלך מייצר פיח אז אחת ך4-5 אלף אתה עושה את הפרוצדורה הזאת, זה מנקה הצטברות שהיא לא כבדה לכן מתאים לתחזוקה שוטפת בלבד ולא ליישור קו.

אפשרות 3- מתנאול, לא חוקי בעליל בארץ אבל פתרון מושלם לניקוי וקירור המנוע.

אפשרות 4- הזרקה כפולה, גם כן בגדול לא חוקי, אבל לא ברמה של מתנאול ויהיה לא קל לגלות בניגוד אפשרות הקודמת, מאפשר לזרוק עוד דלק למנוע שזה מאפשר שיפורי כוח, אבל יש לזה גם תכונה של ניקוי הפורטים מאחר ודלק הוא חומר שיסיר פיח.

2015-2018:  Mazda 3 1.6 auto 07', 2018-2021: Peugeot 208 1.2 manual 15' , 2021-2023: Volkswagen polo GTI 1.8 manual 16'

2023- today: Honda Civic TYPE R manual 17', 2024-today: Citroen C1 1.0 manual 16'

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...