Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 1758 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
לפני 1 דקה, sperial כתב:

בשנה ההפרש בעלות הדלק לשנה בין 12 קמ"ל ל-15 קמ"ל מסתכם ב-1500 ש"ח (250 ליטר). האם לא עדיף להוציא סכום כזה כל שנה תמורת רכב יותר בטיחותי ויותר נוח? התשובה שלי ברורה. מציע לך לחשוב על זה.

יפה מאוד, 

אכן לא חשבתי על זה, תמיד עומד לי בראש חיסכון חיסכון, אבל הנה מדובר בכסף קטן ברמה השנתית.

אז אולי תמשיך להחכים אותי, 

מעבר לחיסכון מה שעומד בראש מעייני, זה אמינות הרכב, אני לא מסוגל לנהוג כשכל תקופה צצה לה בעיה חדשה וצריך ללכת למוסך, טויוטה זו חברה אמינה, והמחיר שלה יקר, ובצדק.

אז אני משהו דומה אבל זול יותר. 

מה דעתך על הרכבים שהציעו פה?

יונדאי i25 או i30

ריו

מיצובישי לנסר

 

  • תגובות 69
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם
לפני 45 דקות, shoam כתב:

השאלה בכמה הצריכה שלהם גבוהה מהקורולה.

לפי הממוצע שאני עשיתי לעצמי, הקורולה שלי שותה בערך 1 ל 8-9 בנסיעה עירונית, ובינעירונית 1 ל 12-13

 

לפי הממוצע שאתה עשית לעצמך, כל רכב שהוזכר פה יהיה חסכוני יותר.

  • רעיון טוב! 1

2024 KIA SELTOS 2.0L Premium

Škoda Octavia 1.5L Tsi 2025

פורסם (נערך)

לפי מה החלטת את זה? 

צריכת דלק תלויה לא מעט בסגנון הנהיגה.

לפי מה שהבחור רשם לגבי צריכת דלק שלו ומהיכרותי עם קורולה 98, הוא פשוט נוהג בצורה לא חסכונית. גם רשם שפעם קיבל יונדאי I25 שכורה והזדעזע מצריכת דלק שקיבל ממנה.

עריכה אחרונה על ידי vladclar

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

בעבר : ניסאן NV200 2012, סיטרואן ג'מפי 2007, רנו קנגו DCI  2007,  פולו סטיישן SDI 2000, לנסר 93, אופל קדט 84.

פורסם
לפני 3 דקות, vladclar כתב:

גם רשם שפעם קיבל יונדאי I25 שכורה והזדעזע מצריכת דלק שקיבל ממנה.

 

צריך קצת יותר פרטים.

לדוגמא: מנוע 1.4 ל' עם גיר אוטו' 4 הילוכים אינו דומה למנוע 1.6 ל' עם גיר אוטו' 6 הילוכים

ושניהם נמצאים ברכבי היונדאי i25

 

 

2024 KIA SELTOS 2.0L Premium

Škoda Octavia 1.5L Tsi 2025

פורסם

וצריכת דלק די דומה, למרות ההבדל בגודל המנועים.

יש לך בחתימה ראנקס 2007. קורולה 98 במצב תקין ובאותו סגנון נהיגה נותנת צריכת דלק דומה, אולי אפילו טיפה יותר טובה.

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

בעבר : ניסאן NV200 2012, סיטרואן ג'מפי 2007, רנו קנגו DCI  2007,  פולו סטיישן SDI 2000, לנסר 93, אופל קדט 84.

פורסם
לפני 1 דקה, vladclar כתב:

וצריכת דלק די דומה, למרות ההבדל בגודל המנועים.

יש לך בחתימה ראנקס 2007. קורולה 98 במצב תקין ובאותו סגנון נהיגה נותנת צריכת דלק דומה, אולי אפילו טיפה יותר טובה.

 

אם הייתה לי צריכת דלק דומה לממוצע של פות"ש, הייתי מזמן חוזר להייבריד. 

2024 KIA SELTOS 2.0L Premium

Škoda Octavia 1.5L Tsi 2025

פורסם (נערך)

גם לטויוטה ורסו שלי צריכת דלק 1:11.5 משולבת.

רק שזה רכב כבד, עם מנוע גדול יותר והרבה פעמים מלא.

לכן, או שהרכב של פות"ש לא תקין,  או שהוא לוחץ חזק.

ממה שהוא רשם לגבי I25 שכורה, כנראה לוחץ.

עריכה אחרונה על ידי vladclar

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

בעבר : ניסאן NV200 2012, סיטרואן ג'מפי 2007, רנו קנגו DCI  2007,  פולו סטיישן SDI 2000, לנסר 93, אופל קדט 84.

פורסם

תודה רבה לכולם על התגובות והשיתופים,

חשוב לי לציין שאני נוהג בצורה סבירה לחלוטין, לא לוחץ חזק מידי ולא כלום, רק שהמנוע ישן נושן אז יש לזה מחיר.

אבל אם אתם אומרים שיונדאי i25 לא נחשב כשותה דלק, אז מירב הסיכויים שאלך על זה.

אבל האם החברה הזאת נחשבת אמינה, ובפרט ביחס לטויוטה?

פורסם

אי אפשר לדבר על אמינות של "חברה". 
יש לכל יצרן דגמים מוצלחים פחות ויותר מבחינות אמינות נטו, כל מה שהומלץ לך עד כאן מתוצרת יונדאי/קיה/מיצובישי הוא בהחלט ברף העליון של שקט נפשי.

  • אהבתי 1

עז יפנית בסלעים | yahav.biz 

 

פורסם
לפני כשעה, sperial כתב:

תראה, יש עוד שיקולים לא פחות חשובים, כמו נותות, ציוני בטיחות וכו'. 

 

יש לחסרי הניסיון איזו נטיה לחפש את צריכת הדלק כפרמטר מרכזי, גם כאשר הוא כמעט חסר משמעות. אם, לדוגמה, אתה נוסע 15,000 ק"מ בשנה ההפרש בעלות הדלק לשנה בין 12 קמ"ל ל-15 קמ"ל מסתכם ב-1500 ש"ח (250 ליטר). האם לא עדיף להוציא סכום כזה כל שנה תמורת רכב יותר בטיחותי ויותר נוח? התשובה שלי ברורה. מציע לך לחשוב על זה.

 

וכל זאת לפי צריכת דלק תאורטית, כי המעשית אינדיווידואלית לחלוטין, ותלויה בתנאי הנהיגה, בסגנון הנהיגה וגם במצב הרכב.

 

מהרבה נושאים בפורום יעוץ, כבר הבנתי מזמן שלהסביר לאנשים שנוסעים מהסופר לבית פעם בשבוע, למה צריכת דלק זה לא כזה פרמטר חשוב, מקביל בערך ללהסביר למתנגד חיסונים למה החיסון לקורונה זה לא צ'יפ מעקב שמוחדר ל-DNA שלך. 

 

חסר טעם.  

  • אהבתי 1
  • מצחיק 2
  • רעיון טוב! 1
פורסם

טוב, אז לאור האמור, i25 הכי מדבר אלי.

תודה רבה לכל מי שעזר לי ותרם מהתובנות והניסיון שלו.

אז כדי שאוכל להתקדם הלאה, אני מבין שיש מנוע 1.6 ו 1.4, אשמח להסבר מה ההבדל המשמעותי ביניהם? וכן אם יש עוד תתי דגמים בזה אשמח לפירוט. 

שוב תודה.

פורסם

אם תצליח למצוא בתקציב שלך I25 עם מנוע 1.6 , זה עדיף.

כי הרכב יותר חזק, הגיר 6 הילוכים תורם גם לצריכת דלק וגם לעבודה יותר שקטה של מנוע במהירות גבוהה.

בנוסף, יש יותר סיכויים למצוא מכונית ללא עבר ליסינג/ השכרה. 

  • אהבתי 1

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

בעבר : ניסאן NV200 2012, סיטרואן ג'מפי 2007, רנו קנגו DCI  2007,  פולו סטיישן SDI 2000, לנסר 93, אופל קדט 84.

פורסם
לפני 3 דקות, vladclar כתב:

יש יותר סיכויים למצוא מכונית ללא עבר ליסינג/ השכרה. 

בא לא נפתח את זה בשרשור הזה, אבל עבר של ליסינג/השכרה נשמע כמו משהו גרוע מאוד, נכון?

פורסם

בגדול, אפשר לחיות עם רכב אמין שהיה בליסינג 3 שנים ראשונות.

במקרה של I25 או קיה ריו  , במיוחד עם מנוע 1.4, יכול להיות שהרכב היה  בשימוש בצה"ל דרך חברת ליסינג.

לרוב רכב שהיה בבעלות פרטית  בלבד עבר חיים פחות קשים, אבל לצערי יש גם יוצאי דופן.

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

בעבר : ניסאן NV200 2012, סיטרואן ג'מפי 2007, רנו קנגו DCI  2007,  פולו סטיישן SDI 2000, לנסר 93, אופל קדט 84.

פורסם

שמע קודם כל חשוב לי לציין שבכל רכב אפשר ליפול, מכיר מישהי קנתה סוזוקי סוויפט(על הנייר אמין) נאלצה להחליף מנוע.

כל רכב אשר עבר הזנחה ממושכת עלול להיות עבורך כלימון.

 

ליסינג והשכרה נוטים לקבל הזנחה במהלך חייהן.

כמובן הכלל לא תקף לכולן אבל הסטיגמה הזו לא הגיעה משום מקום בו נגיד ככה.

 

כדי להימנע מקניית צרות של אחרים אני אמליץ לך מספר כללים שיכולים להקטין את הסיכויים לנפילה אבל כמובן בסוף זה רק אתה והמזל שלך.

 

*)קח איתך מישהו שמבין ברכבים ויודע באמת לבדוק רכבים, מבדיקה פשוטה של צמיגים,משולשים,נזילות,טמפרטורה של המנוע(מאווררים עובדים תקין..)

ואז כבר תמשיך הלאה 

*)נסה לקנות את הרכב מבנאדם פרטי שמחזיק בו מעל שנה לפחות ועשה במהלך השנה הזו לפחות טיפול אחד(כל שנה יש לבצע טיפול\אלא אם הוא נוסע הרבה ואז פעמיים בשנה)

*)בשעה זו לא עולים לי כללים נוספיםD: 

 

הסיבה שאמרתי לך שבסוף זה אתה והמזל שלך זה כי יש המון המון דברים שגם במכון בדיקות לא באמת ידעו להגיד לך, יש להקשיב למכון הבדיקות על הדברים שהוא כן אומר אבל יש לזכור שהוא לא יגיד לך הכל וזה משום שהוא אינינו פותח את המנוע,מבצע בדיקות לחצים(למערכת קירור,מנוע,מזגן) ולכן צריך לקוות לטוב אבל הכללים למעלה יכולים בהחלט למזער את הסיכוי ליפול על "צרה של אחרים"

 

רכב נוסף שאמליץ לך לבדוק במידה והתקציב שלך אכן עולה ל 25 אלף שקלים זו הונדה סיוויק.

מנוע 1800, גיר 5 הילוכים, יש לי חברים הוציאו בקלות מהרכב הזה 1-12 בצריכה משולבת +הרכב היה פחות נפוץ בליסינג וכאלה ולכן יש ייחסית מבחר גדול של פרטיות 

סוזוקי סוויפט כמו שרשמתי למעלה גם ייחסית רכב חמוד כמובן צריכה דומה לכאלה שכבר רשמו בכללי מרכב בעירה פנימית אין לך הרבה מה לצפות להבדלים גדולים בעיקר בשנתונים האלה בנפחי מנוע האלה +- אותו דבר היונדאי,מאזדה,סיוויק צריכת דלק דומה שתושפע מכמה אתה מנסה להאיץ מהר ובאיזו מהירות נוסע

 

  • אהבתי 1

×
×
  • תוכן חדש...