Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

למה אני חושש לקנות אוטו משומש?


Buki
שימו לב! השרשור הזה בן 1270 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

הגישה שלי היא הפוכה.

שילמתי 120 אלף שקל,מצפה להסבר בעת קבלת הרכב על האחזקה.

למה אני צריך לקרוא 700 עמודים של ספר רכב?

 

מי בכלל קורא manuals של משהו?

  • רעיון גרוע 1

Ford Fiesta 2014- Manual 1.25

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 308
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

700 עמודים? הגזמת לגמרי. היום גם יש מדריך בקובץ pdf אפשר לעשות חיפוש בקלות למה שרוצים לבדוק.

מדריכים קורא מי שרוצה לדעת ולהכיר את המוצר שהוא קנה בין אם זה רכב או מוצר אחר. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 6 דקות, AndreyAK כתב:

 

 

 השורה התחתונה של בוקי לדעתי לא על זה אלה שהרבה אנשים לא עושים את המינימום 

בשביל לדאוג לרכב שלהם.

 

 

נכון לזה התכוונתי בדיוק.

 

 

תקציר בכמה מילים של תוכן הפוסט שלי:

 

הרסת את האוטו עקב חוסר ידיעה/חוסר הכרות/לא ידעת איך להשתמש בו ולטפל בו, טיפלת בחלקים גרועים ואתה מתפלא שהאוטו הפך להיות לא אמין ולא נעים, כשאתה בעצמך גרמת לכל הדברים האלו. אבל אינך מבין את זה ופותר את זה ב"האוטו כבר ישן", מוכר אותו האלה לפרייר הבא וקונה אוטו חדש.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רוב הרכבים לא נהרסים מטיפול לפי הגדרות היצרן.

הלכת על 0.1% ועשית מהם סיפור לשבת.

 

ובדיוק בשביל זה אנשים הולכים לעבודה כל בוקר,כדי לאפשר לעצמם חיים נוחים יותר.

אז כן,אם הרכב עושה בעיות אני אמכור אותו ואקנה אחד חדש-בשביל מה אני עובד?

עריכה אחרונה על ידי Potato

Ford Fiesta 2014- Manual 1.25

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 17 דקות, Potato כתב:

רוב הרכבים לא נהרסים מטיפול לפי הגדרות היצרן.

 

נכון מאוד. 

 

רק שאף אחת מהדמויות לא טיפלה לפי הגדרות היצרן או משהו קרוב לזה, לא יודע איך הבנת מהסיפור שהם טיפולו לפי הגרות היצרן? 

 

הגדרות היצרן זה למשל בדיקת שמן כל 500 ק"מ או כל חודש והשלמת המפלס, מה שלא בוצע.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הבנתי ממך שמכניסים את הרכב לטיפול כל 15 אלף.

 

למעט מקרה אחד שזכור לי שפיאט-אלפא נתנו הנחיות לטפל כל 30 והיו טענות שהשגרה המשוחררת גרמה לבעיות לא נתקלתי באחזקה שוטפת שפוגעת ברכב.

עריכה אחרונה על ידי Potato

Ford Fiesta 2014- Manual 1.25

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כן אבל צריך כך 10 בשימוש של היד הראשונה  ואחרים השתמשו בחלפים ושמנים לא לפי מה שהיצרן מגדיר וטיפלו פעם ב..., התעלמו מתקלות וכו'.

 

כך שזה ממש לא לפי הגדרות היצרן. 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בסופו של יום אתה מקבל רוב הזמן את מה ששילמת עליו. עדיין לא נתקלתי בחלק תחליפי סיני שהיה שווה ערך או אפילו מתקרב לשווה ערך לחלק המקורי.

מי שמטפל בחלקים סיניים משלם בזוקר.

  • אהבתי 1
  • מעניין 1

"Weyland Yutani Corp - "Building Better Worlds

Porsche GT4, Audi A3

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 4 שעות, Buki כתב:

אבנר קנה אוטו חדש  בשביל לא לפתוח את מכסה המנוע, אין מה לחפש שם באוטו חדש. זה עניין של טיפול פעם בשנה וזהו. 

הוא נוהג רגיל ורגוע אבל כל בוקר בדרך לעבודה קצת מאחר ונותן גז יפה ברמזורים, דקה אחרי שהניע את המנוע. המנוע והגיר אוכלים אותה עקב עבודה במאמץ עם שמן קר, אבל בקטנה. אחרי הכל האוטו חדש. אחרי שנה אשר במהלכה לא פתח את מכסה המנוע פעם אחת, מגיע לטיפול עם חוסר של ליטר שמן. עדיין לא ירד מהמינימום, הכל תקין. רק השמן שחור משחור. הוא גם לא טרח לפתוח את ספר הרכב ולראות שבאופי השימוש שלו, שהוא נסיעה עירונית ברובה היה צריך להגיע לטיפול אחרי 10.000 ק"מ ולא אחרי 15.000. שטויות, יש אחריות. 

 

האוטו נוסע ככה 3 שנים, מגיע לטיפולים עם מחסור משמעותי בשמן, גם אף אחד לא דאג לעשות הרצה למנוע כי בסוכנות אמרו שלא צריך. 

אבל עדיין מטופל במורשה עם פילטרים מקוריים ואחרי הכל אוטו חדש.

 

לי נשמע שהוא כן טיפל לפי הוראות יצרן.

 

ואם ברכב חדש תוך שנה חסר ליטר שמן - זאת תעודת עניות ליצרן.

שמצהיר כי אין צורך לעשות הרצה או לחמם את המנוע בבוקר.

וגם לא כתב שצריך לעשות טיפול כל 10 אלף אם מדובר בנסיעה שברובה עירונית (לפחות לא ראיתי את זה אצל טויוטה ויונדאי).

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 4 שעות, Buki כתב:

אהרון לא פרייר, מטפל במוסך זול. טיפול ב 250 שקל פעם בשנה - שנתיים. הולך אלטרנטור, שם אחד משופץ עם חלפים סיניים, לאחר שנה עוד פעם הולך אלטרנטור, וגם נאלץ  להחליף שוב משולשים, שנתיים אחרי שהבעלים הקודמים החליף.  גם ממיר קטליטי יהיה צריך להחליף (זוכרים את פספוסי ההצתה אצל היד השניה?).  אהרון מתחיל להבין שהאוטו כבר ישן ומתחיל לעשות בעיות. 

בנתיים התחדש בתושבות מנוע תחליפיות ויש לו רעידות בעמידה בדרייב. בקטנה, האוטו כבר ישן, זה סביר. 

 

וגם כל הזמן יש רעידה בבלימה. החליף צלחות, זה הסתדר לתקופה ושוב חזר. הוא מבין שאין מה לעשות, האוטו כבר ישן, אין מה להשקיע. מוסיף שמן מפעם לפם, קונה בתחנת דלק מה שזול ומוסיף. 

 

נוסע ככה עוד תקופה ובהזדמנות מעיף לקונה הבא....יד שילישת פרטי במצב מצויין...וחושב לעצמו שרכב אחורי 8-10 שנים על הכביש הוא פג תוקף, אסור לקנות כאלה מכוניות ישנות...מחפש משהו חדש יותר. 

 

בין לבין הוא אומר לחברים שלו רכב צרפתי/איטלקי זה זבל כל הזמן מתקלקל.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה הלך נורא רחוק.

 

אף רכב חדש לא מגיע למוסך בחוסר של קילו שמן רק כי טיפלו בו אחרי 15,000 ק"מ. גם אם האיצו קצת מהר מרמזור לרמזור (ובהתחשב בצפיפות בכביש, אין הרבה לאן להאיץ). גם צמיגים סיניים ב-600 ש"ח לרביעיה לא יהרסו את הרכב, ואפילו משולשים חליפיים. יש אמנם אנשים שישימו את השמן הכי זול שהם ימצאו למרות שהם יודעים שהוא לא קשור בשיט לתקן הנדרש, אבל גב' כהן מחדרה לא מבינה בתקנים של שמן, והיא בוודאי לא תשאל את המוסכניק מה התקן של השמן שהוא משתמש בו. הבעיה העיקרית פה, לדעתי, היא במוסכים - עבור רוב האנשים מוסך הוא מקור הידע הכמעט יחידי, אם המוסכניק בעצמו לא יודע על מה הוא מדבר הסיכוי שבעל הרכב יתקן אותו אפסי עד לא קיים. זה נכון לגבי כל מוצר טכנולוגי מורכב שמצריך תחזוקה - לצפות מהאדם הממוצע שיעשה משהו שהוא מעבר ללפנות לגורם מוסמך פעם ב פשוט לא עומד במבחן המציאות.

 

רכב בן 10 יכול להמשיך לנסוע עוד הרבה זמן, אבל יסבול מתקלות גם אם החליפו לו שמן ממותג פרימיום בדיוק לפי התקן וחלקים מקוריים בלבד. האלטרנטור שהתקלקל לא קשור לתקן של השמן, וגם אם ממלאים רק נוזל קירור בדיוק לפי הוראות היצרן הרדיאטור עדיין עלול להסתם או להפרץ. מעט מאוד נהגים יהיו מוכנים להחזיק רכב בן 10, אפילו כזה שתוחזק בצורה הטובה ביותר, כי הם לא רוצים להתקע בגלל תקלות כאלו וגם לא לשלם עליהן, ורכב חדש כנראה יהיה גם הרבה יותר מאובזר, בטיחותי, חזק וחסכוני מרכב בן 10.

 

אבל בסוף זה עניין כלכלי; רכב בן 10, גם הכי שמור בעולם, לא עולה כמו רכב חדש, אפילו לא קרוב לזה. כולנו מקבלים החלטות לפי שיקולים כלכליים, ואף אחד לא ישלם על אלטרנטור מקורי פי שתיים מאשר על חליפי / משופץ, כי החליפי יעשה עבודה מספיק טובה עד שהרכב ימכר, והקונה העתידי של הרכב לא ישלם שקל נוסף על אלטרנטור מקורי.

 

מי שמצפה לקנות רכב בן 10 במחיר של רכב בן 10 במצב של רכב חדש, פשוט לא מחובר למציאות.

 

באופן אישי, הפוסט הזה גרם לי לקצת רגשות אשם אז ישר רצתי לשטוף את הפוקוס, ותשמע, יש לה על הגג שני אזורים של לקה מתקלפת, הספוילר האחורי דהוי, והפגוש הקדמי מלא כולו בקילופים קטנים (צביעת ליסינג קלאסית). אבל ממש לא שווה לי להוציא אלפי שקלים על צביעה של כל אלו, ואם אני כבר מוציא סכום גבוה על קוסמטיקה אני מעדיף לצבוע הכל לצבע אחר, וזה כבר באזור החמש ספרות. אז לצערי, הרכב שלי לא חדש ולא נראה חדש (וכנראה לא יראה חדש), אפילו שהוא נשטף באופן ידני ובמיטב החומרים והמטליות. וכנראה שבגלל זה כשאני אמכור אותו אני לא אתמחר אותו כמו חדש, או 50% מחדש, או אפילו 30% מחדש. מי שזה מתאים לו יקנה, ומי שמחפש רכב חדש, כנראה יקנה חדש.

  • אהבתי 1

For I am a bear of very little brain, and long words bother me

 

לפני 25 דקות, m3x7r3m3 כתב:

אני מסכים איתך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ככל ששווי הרכב יורד כך גם הנכונות להשקיע בו את מה שהוא צריך יורדת. כמה שאני פדנט באחזקה אני לא אשלם על אוטו ששווה 5000 שקל 2000 שקל טיפול שוטף כי יותר זול לתת לו למות (עשיתי את זה עם קומפרסור בורגי בן 10 שרצו על טיפול תקופתי כ 30% ממחיר חדש. עבד עוד 5 שנים אחר כך בלי שום טיפול והוחלף בטרייד אין בעלות של כפול ממה שרצו עת הטיפול והרבה פחות ממה שהיו עולים הטיפולים בחמשת השנים האלה).

 

כשאתה קונה רכב יד שנייה הוא זול יותר בגלל הבלאי שלו.  אם הוא היה במצב של חדש הוא היה עולה כמו חדש כי היום מנועים לא מתים על בלאי ומה שמת זה הדברים הנלווים.

אתה משלם פחות ומקבל פחות.

תודה הגברת שרה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 48 דקות, Potato כתב:

הגישה שלי היא הפוכה.

שילמתי 120 אלף שקל,מצפה להסבר בעת קבלת הרכב על האחזקה.

למה אני צריך לקרוא 700 עמודים של ספר רכב?

 

בוא, אף אחד לא יעשה לך 8 שעות הדרכה על המכונית. במעמד המסירה נותנים לך הסבר כללי על המכונית והטיפולים. מעבר לזה באחריותך להתעמק כדי להבין יותר לעומק מוצר ששילמת עליו 120 אלף שקל. אני יודע שבשבילך זה לא כסף, אבל יש פשוטי עם בקהל שרוצים שהרכב שלהם יחזיק מעמד 7-8-10 שנים לפני שיזדקק לתיקונים יקרים. 

לפני 48 דקות, Potato כתב:

מי בכלל קורא manuals של משהו?

 

תלוי במוצר. בגדול אני קורא. ה-manual של המצלמה שלי הוא באורך 320 עמודים. לא אגיד לך שקראתי את כולו, אבל הקראתי הרבה יש פונקציות חבויות שפשוט אי אפשר ללמוד בלי לקרוא את המדריך. 

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 24 דקות, Buki כתב:

כן אבל צריך כך 10 בשימוש של היד הראשונה  ואחרים השתמשו בחלפים ושמנים לא לפי מה שהיצרן מגדיר וטיפלו פעם ב..., התעלמו מתקלות וכו'.

 

כך שזה ממש לא לפי הגדרות היצרן. 

אם המוסך מורשה אומר כל 15,והספר טיפולים שמגיע עם הרכב אומר כל 15 אז צריך כל 15.

לך זה לא מספיק-בעיה שלך לא של מוכרי רכבים.

 

אתה מנסה להכנס לפינות ש95% מרוכשי הרכבים לא נכנסים אליהן.

במידה וקניתי רכב חדש-

אני נוסע למוסך מורשה,שם 500-600 שקל על טיפול ומבחינתי מה שנעשה שם זה קופסה שחורה.

אולי בכלל לא החליפו פילטר ורק לקחו את הכסף?אין לדעת...

 

קניתי רכב חדש בעיקר בשביל לא להתעסק בזה.

 

 

לפני 7 דקות, SchnitzelLova כתב:

 

בוא, אף אחד לא יעשה לך 8 שעות הדרכה על המכונית. במעמד המסירה נותנים לך הסבר כללי על המכונית והטיפולים. מעבר לזה באחריותך להתעמק כדי להבין יותר לעומק מוצר ששילמת עליו 120 אלף שקל. אני יודע שבשבילך זה לא כסף, אבל יש פשוטי עם בקהל שרוצים שהרכב שלהם יחזיק מעמד 7-8-10 שנים לפני שיזדקק לתיקונים יקרים. 

כי אין צורך!

המוצר מאוד מסובך וטכנולוגי, אבל בשורה התחתונה הוא צריך להיות קל להפעלה ולשימוש למשתמש הקצה,בדיוק כמו טלפון.

 

החלק השני לא במקום ולא לעניין.

אין לי רכב חדש,מעולם לא היה ואני לא חושב שיהיה.

אבל אני לא מקבל התקפי חרדה מכניסה למגרש של אלבר או שלמה סיקסט.

יש לי את היכולת הנפשית לקנות מוצר יד שניה בלי לחשוב שכל העולם מנסה לחרבן עלי.

ציטוט

 

תלוי במוצר. בגדול אני קורא. ה-manual של המצלמה שלי הוא באורך 320 עמודים. לא אגיד לך שקראתי את כולו, אבל הקראתי הרבה יש פונקציות חבויות שפשוט אי אפשר ללמוד בלי לקרוא את המדריך. 

מעולם לא קראתי manual שלא לשם מציאת תכונה ספציפית שלא ידעתי להגיע אליה.

הוא נמצא ברכב כי יש תקן כלשהו שמחייב את היצרן לשים אותו ברכב ולא כי מישהו חושב שהלקוח יקרא אותו.

אחרת הוא לא היה מכיל 700 עמודים והיה משהו יותר נגיש למשתמש הממוצע.

בדיוק כמו שיש תקן שמחייב מדבקות בכל מיני מקומות.

 

עריכה אחרונה על ידי Potato
  • רעיון טוב! 1

Ford Fiesta 2014- Manual 1.25

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 10 דקות, Potato כתב:

אם המוסך מורשה אומר כל 15,והספר טיפולים שמגיע עם הרכב אומר כל 15 אז צריך כל 15.

מוסך לא יודע באיזה תנאים האוטו נוסע ובספר טיפולים רשום בפירוש שבתנאים ככה וככה (הכל מפורט) צריך טיפול כל 10. 

 

 

 

לפני 15 דקות, Night Driver כתב:

כשאתה קונה רכב יד שנייה הוא זול יותר בגלל הבלאי שלו.  אם הוא היה במצב של חדש הוא היה עולה כמו חדש כי היום מנועים לא מתים על בלאי ומה שמת זה הדברים הנלווים.

אתה משלם פחות ומקבל פחות.

בלאי זה מקובל. לא דיברתי על בלאי אלא על הרס לא מכוון עקב חוסר ידיעה/חוסר טיפול/טיפול לא נכון/חוסר איכפתיות.

  • אהבתי 1

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1270 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...