Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 790 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם (נערך)

שלום לכולם,

אני אחרי 3 שנות סבל עם הרכב הראשון שלי - פיג'ו 301 רובוטית 2015.

הוא בערך הדבר הכי גרוע שקרה לי בחיים ואני צריך אחרי ששוב חזרה לי בעיית גיר אחרי תיקונים מצטברים של 20,000₪ כנראה פשוט למכור לחלקים.

 

בעקבות זאת מה שחשוב לי ברכב הבא הוא קודם כל אמינות.

לעולם לא פיג'ו, ולעולם לא רובוטי. 

אני בן 28 מאורס, נסיעות ראשון עד חמישי לעבודה בערך 60 קילומטר ביום סה"כ וקצת בסופ"ש עוד נסיעות.

אני רוצה רכב שיוכל גם לשמש את בת הזוג ובהסתכלות עתידית על משפחה, או לחילופין למכור אותו עוד 3-4 שנים ולקנות שוב רכב בן 3-4.

 

כרגע מבחינת אמינות, בטיחות, אבזור ומחיר, להלן רשימת הרכבים שאני מתלבט עליהם, ואודה לעזרתכם מה עדיף מבחינת אמינות, נוחות, ואולי שמירת ערך אם אמכור בעוד 3-4 שנים:

  • טויוטה קורולה הייבריד 2020.
  • קיה ספורטאז 2020 2.0 
  • סוזוקי ויטארה 2021 (140 כ"ס).
  • קיה סלטוס 2.0 2021 ex. 
  • יונדאי טוסון 2020 2.0.

 

נראה שכולם אותו מחיר פלוס מינוס כשמסתכלים על קילומטראז' של עד 80k.

 

שאלת בונוס - האם הערך העתידי יורד במידה ואני הולך לאיזו ז

סוכנות וקונה רכב שהיה בבעלות פרטית לפני וכעת אצל הסוכנות? נניח אם אלך למגרש סוזוקי אמין עם דירוג טוב.

 

הערה: 

היתי שמח לחסוך בכסף ולהוציא 85,000₪ נניח על רכב אמין. 

ראיתי את יונדאי וניו פרימיום 1.6 2020 פלנטרי שאני חושש שיהיה קטן מדי וירגיש כמו יונדאי i20, ומצד שני יש לו את כל האבזור והבטיחות.

ראיתי גם יונדאי אלנטרה לא היברידית 2019-2020 שגם כן משמעותית זול יותר מהשאר שהצגתי, אך אין לו אף מערכות בטיחות ואז מרגיש מבאס לשלם כל כך הרבה.

עריכה אחרונה על ידי Manotz
פורסם

מבחינת אמינות ושמירת ערך נראה לי שהקורולה במקום הראשון. היא גם החסכונית ביותר בדלק בפער ניכר מהאחרות. 
אני לא יודע לגבי נוחות אבל שים לב שהיא המשפחתית היחידה ברשימה שלך וכל השאר "ג'יפונים" .

האם אתה מעוניין ברכב גבוה? יש בו יתרונות בשבילך?

אם אתה קונה מטרייד אין לא אמורה להיות ירידת ערך בגלל זה ככל הידוע לי.

בהצלחה 
 

מוטי, מוטי, מוטי - אני לא סתם בחור אידיוטי 

פורסם (נערך)

לצרכים שרשמת סוזוקי ויטרה מספיקה בהחלט.

היא חסכונית יחסית לג'יפונים אחרים עם מנוע בנזין, שמירת ערך טובה, זריזה, אמינה. תחזוקה לא יקרה.

אבל מרגישה קצת מיושנת בפנים.

 

עריכה אחרונה על ידי vladclar

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

בעבר : ניסאן NV200 2012, סיטרואן ג'מפי 2007, רנו קנגו DCI  2007,  פולו סטיישן SDI 2000, לנסר 93, אופל קדט 84.

פורסם

למה לא הכנסת לרשימה את יונדאי איוניק? אני חושב שאפשר למצוא 2020 בתקציב שביקשת, דגם הפרימיום מאובזר יותר, ובכלל איכות החומרים בתוך הרכב לדעתי גבוהה מהאלנטרה החדשה.

פורסם
לפני 3 שעות, Manotz כתב:

ראיתי גם יונדאי אלנטרה לא היברידית 2019-2020 שגם כן משמעותית זול יותר מהשאר שהצגתי, אך אין לו אף מערכות בטיחות ואז מרגיש מבאס לשלם כל כך הרבה

 

טעות בידך. ליונדאי אלנטרה יש את כל מערכות הבטיחות כולל בקרה שיוט אדפטיבית - ולעניות דעתי היא אחת העסקאות הטובות בסגנט שלה.

  • רעיון טוב! 2

וולוו XC40 T3 Momentum (נמכרה)

סקודה קודיאק 1.5 STYLE

טויוטה יאריס קרוס הברידית

פורסם
לפני 4 שעות, motior כתב:

מבחינת אמינות ושמירת ערך נראה לי שהקורולה במקום הראשון. היא גם החסכונית ביותר בדלק בפער ניכר מהאחרות. 
אני לא יודע לגבי נוחות אבל שים לב שהיא המשפחתית היחידה ברשימה שלך וכל השאר "ג'יפונים" .

האם אתה מעוניין ברכב גבוה? יש בו יתרונות בשבילך?

אם אתה קונה מטרייד אין לא אמורה להיות ירידת ערך בגלל זה ככל הידוע לי.

בהצלחה 
 

קצת מעדיף ג'יפונים. התחלתי בכלל מפורסטר ואז ראיתי שיש תקלה ידועה בפורסטר החדשה מבחינת חוסר אמינות מנוע והשאר כשהם 4 על 4 הם סתם ג'יפונים ופחות בנויים לשטח, אז עברתי לקטגוריית ג'יפונים. גם רכבים שאינם ג'יפונים עברתי, אבל איכשהו נראה שג'יפונים זה הסגמנט הכי מגוון ושיש בו הכי הרבה מבחר אז זה התוצאות שהגעתי.

לפני שעתיים, דניאל. כתב:

למה לא הכנסת לרשימה את יונדאי איוניק? אני חושב שאפשר למצוא 2020 בתקציב שביקשת, דגם הפרימיום מאובזר יותר, ובכלל איכות החומרים בתוך הרכב לדעתי גבוהה מהאלנטרה החדשה.

שים לב שאיוניק לפחות בשנתונים המדובריםל להבנתי רובוטית ואני משריטה אישית אחרי מה שחוויתי לעולם לא קונה רובוטי יותר ולא פיג'ו. יודע שעניין ההמנעות מרובוטי מוריד הרבה רכבים עם המון מאפייני בטיחות וזולים יחסית, אבל אמינות זה הדבר שהכי קריטי לי בסיפור ולא מוכן להסתכן.

לפני שעה, zvit כתב:

 

טעות בידך. ליונדאי אלנטרה יש את כל מערכות הבטיחות כולל בקרה שיוט אדפטיבית - ולעניות דעתי היא אחת העסקאות הטובות בסגנט שלה.

יש את הגרסא ההיברידי  והגרסא הלא היברידית. הלא היברידית שהיא 2016 עד 2021 להבנתי אין בה שום מערכות בטיחות אקטיביות.

 

למרות שכשעכשיו אני מסתכל אני רואה שאותי טעיתי ובגרסא  inspire לפחות כן יש מערכות בטיחות מסוימות (לדעתי בלימה אוטונומית בחירום הכי חשובה), אני צריך לבדוק לעומק כי זה נראה הרכב הכי זול בפער של מעל 10 אלף שח ומנוע ידוע ואמין 

פורסם

לקורולה יש בלימה אוטונומית, התרעה על סטייה מהנתיב ואור גבוה אוטומטי משנת 2016 שבה היא עברה מתיחת פנים.

ב-2019 הגיע דגם חדש, לראשונה עם גרסאות היברידיות. כל הרכבים של היבואן הרשמי (היברידי ולא היברידי) הגיעו עם בלימה אוטונומית, תיקון סטיה מנתיב הנסיעה, בקרת שיוט אדפטיבית שפעילה עד בלימה מלאה ובזינוק מחדש, ואור גבוה אוטומטי. רכבים מיבוא מקביל, בעיקר בנזין, הגיעו לעיתים בלי מערכות בטיחות ואפשר לזהות אותם לפי התקנה של מערכת התרעה מקומית.

הקורולה נוחה ונעימה אבל נמוכה מאוד, לא תתאים לכל אחד. אני הייתי מתמקד דווקא בהאצ'בק שתתאים יותר לזוג צעיר ונראית יותר טוב מהסדאן.

לחלופין, אם אתה מעדיף ג'יפון אתה יכול לבדוק גם את טויוטה C-HR עם אותה יחידת הנעה היברידית, על אותה שלדה, אבל עם תנוחת ישיבה גבוהה יותר. ברמות האבזור הגבוהות אחרי מתיחת הפנים (מ-2020 והלאה) הוא מאובזר יותר מהקורולה סדאן עם פריטים כמו פנסי לד, חיישני חניה מקוריים מקדימה ומאחורה, ומערכת שמע עם אנדרואיד אוטו ואפל קאר פליי.

  • אהבתי 1
פורסם
לפני 4 שעות, Mike808 כתב:

לקורולה יש בלימה אוטונומית, התרעה על סטייה מהנתיב ואור גבוה אוטומטי משנת 2016 שבה היא עברה מתיחת פנים.

ב-2019 הגיע דגם חדש, לראשונה עם גרסאות היברידיות. כל הרכבים של היבואן הרשמי (היברידי ולא היברידי) הגיעו עם בלימה אוטונומית, תיקון סטיה מנתיב הנסיעה, בקרת שיוט אדפטיבית שפעילה עד בלימה מלאה ובזינוק מחדש, ואור גבוה אוטומטי. רכבים מיבוא מקביל, בעיקר בנזין, הגיעו לעיתים בלי מערכות בטיחות ואפשר לזהות אותם לפי התקנה של מערכת התרעה מקומית.

הקורולה נוחה ונעימה אבל נמוכה מאוד, לא תתאים לכל אחד. אני הייתי מתמקד דווקא בהאצ'בק שתתאים יותר לזוג צעיר ונראית יותר טוב מהסדאן.

לחלופין, אם אתה מעדיף ג'יפון אתה יכול לבדוק גם את טויוטה C-HR עם אותה יחידת הנעה היברידית, על אותה שלדה, אבל עם תנוחת ישיבה גבוהה יותר. ברמות האבזור הגבוהות אחרי מתיחת הפנים (מ-2020 והלאה) הוא מאובזר יותר מהקורולה סדאן עם פריטים כמו פנסי לד, חיישני חניה מקוריים מקדימה ומאחורה, ומערכת שמע עם אנדרואיד אוטו ואפל קאר פליי.

זה 20,000-25,000₪ שח יותר לפי בדיקה ביד 2 לצערי.

אני חושב שדווקא הויטרה היא האופציה אכן הטובה יותר, כי קצת פחות בא לנו על רכב משפחתי קלאסי כמו אלנטרה או קורולה.

ההאצ'בק גם כן יקר משמעותית.

 

אני מקווה למצוא ויטרה 2021 עם 140 כוח סוס ו1.4 המנוע במחיר של 90-95 אלף.

מחקירה של הדגם נראה אמין, חסכוני, בטיחותי, נוח

פורסם

הויטארה מרגיש מיושן, לא נוח במיוחד, אבזור הבטיחות בסיסי והוא פחות מרווח.

מציע לעשות נסיעת מבחן, אפילו על רכב חדש בסוכנות, כדי להבין מה אתה הולך לקבל.

לטעמי הוא נחות בכל פרמטר למעט ביצועים ממשפחתית קומפקטית בתקציב מקביל.

פורסם
בתאריך 26.4.2024 בשעה 18:11, Manotz כתב:

יש את הגרסא ההיברידי  והגרסא הלא היברידית. הלא היברידית שהיא 2016 עד 2021 להבנתי אין בה שום מערכות בטיחות אקטיביות.

 

מ-2019 לאלנטרה הקודמת יש מערכות הבטיחות הבאות:

 

בלימת חירום אוטונומית

בקרת סטיה מנתיב אקטיבית

זיהוי דו גלגלי

זיהוי הולכי רגל

בקרת שיוט אדפטיבית

וולוו XC40 T3 Momentum (נמכרה)

סקודה קודיאק 1.5 STYLE

טויוטה יאריס קרוס הברידית

פורסם

+1 לאלנטרה.
גיר פלנטרי אמין ונעים, רכב שקט מאוד (ברמה שמישהי נסעה איתי וחשבה שזה רכב חשמלי) ונוח, 7 כריות אוויר, במתיחת פנים של 2019 קבלה מערכות בטיחות כמו שצבי כתב...  אופציה מצויינת.
בונוס - בנוסף למחיר רכישה אטרקטיבי - גם מחירי ביטוח זולים יחסית. 

פורסם

פיזו 301 זה רכב שלא באמת מייצג את פיזו ובטח לא מייצג את הגירים הרובוטים, זה רכב למדינות מתפתחות ולא הייתי מסיק ממנו כלום לרכבים מודרנים.

הגיר הרובוטי של האיוניק משולב עם מנוע חשמלי ועובד מצוין, אין לו שום קשר לגיר שהיה לך בפיזו ואני לא מכיר בעיות סידרתיות בגיר הזה.

היה לי איוניק במשך 3 שנים עם שני ילדים והרכב מעולה עם כל מערכות הבטיחות ובונוס הרכב עושה 1:20 בקלות. ממליץ לך בחום לעשות נסיעת מבחן ולהבין בעצמך.

טסלה 3 2022

פורסם

ואם בכל זאת רק SUV?

אלו המועמדים עם גיר אוטומטי ותמורה הטובים ביותר?

הגיוני במקרה הזה ללכת על סוזוקי 1.4? 

פורסם

אם אתה פוסל גיר רובוטי ורוצה רק SUV הסוזוקי הוא בחירה טובה לדעתי, אבל הייתי בודק גם את הקרוסאובר (או ה- s-cross) שנפוץ יותר ואולי שימושי יותר למשפחה וברוב הנתונים מאוד דומה (עד זהה) לויטארה

מוטי, מוטי, מוטי - אני לא סתם בחור אידיוטי 

×
×
  • תוכן חדש...