Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

דוח בדיקה - תאונה "משמעות גבוהה"


M.Y.G

פוסטים מומלצים

 היי, אשמח לעזרה

 

מצורף דוח בדיקה עבור פיג'ו 3008, עבר תאונה עם מספר ליקויים ביניהם פגיעה עם "משמעות גבוהה" תיקון תאונה דופן שמאל - הוחלפה כנף אחורית מולחמת + תיקון במילוי חומר סף תחתון תיקון עמוד אחורי שמאל.

 

האם כדאי לרכוש במחיר הנכון או שמא זה נזק שיכול להשפיע מבחינה בטיחותית כלשהי?

 בהתייעצות עם מנהל המוסך של הרכב הנוכחי, הוא אמר כי לא בהכרח מדובר על נזק משמעותי ולהביא אליו את הרכב לבדיקה שלו.

 

האם שווה בכלל להתקדם הלאה? סדר גודל של הוזלה 20% מחירון

Screenshot_20240426-020611.png

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 36
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

לפחות שני מוקדי תאונה פלוס תקלות בסריקת מחשב? שמור מרחק, והרבה.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • ספונסר פורום

ה-308, מוצלחת ככל שתהיה, סובלת קשות בשוק המשומשות, עם ירידת ערך חזקה מאד בגלל שלל הבעיות שהמנוע שלה מייצר, לעיתים גם לבעלים שטיפלו באדיקות על פי הוראות יצרן.

מכאן, שגם רכב כזה ללא עבר תאונתי - ניתן לקנות בכמה עשרות אחוזים פחות ממחירון.

 

לבוא עם טופס בדיקה כזה, שמדבר בפירוש על נזק פוטנציאלי לשילדה (קורה), ולדבר על 20% ירידה ממחירון?? - סליחה, אבל זו כמעט הגדרה

של פראייריות.  רכב זה צריך להימכר בחצי ממחיר המחירון שלו על מנת להפוך לקנייה הגיונית, וגם זה רק לאחר בדיקה מקיפה במוסך

שמבין, בדגש על איכות התיקון, יישור השילדה (אכילת צמיגים?) ובדיקה יסודית של המנוע, שרק שיפוץ שלו עובר 10,000 ש"ח במרכז.

מקווה שתשקול מחדש.

 

במאמר מוסגר - אם יש מישהו שמחפש מקום טוב לשיפוץ מנוע 1.2 פיורטק במחיר שפוי - אנא פנו אלי בפרטי.

  • אהבתי 4

 

933126724_WhatsAppImage2021-07-03at20_39_08.thumb.jpeg.64edf5191b8e50ab7f237a75a4828929.jpeg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 13 דקות, הלוחש למכוניות כתב:

ה-308, מוצלחת ככל שתהיה, סובלת קשות בשוק המשומשות, עם ירידת ערך חזקה מאד בגלל שלל הבעיות שהמנוע שלה מייצר, לעיתים גם לבעלים שטיפלו באדיקות על פי הוראות יצרן.

מכאן, שגם רכב כזה ללא עבר תאונתי - ניתן לקנות בכמה עשרות אחוזים פחות ממחירון.

 

לבוא עם טופס בדיקה כזה, שמדבר בפירוש על נזק פוטנציאלי לשילדה (קורה), ולדבר על 20% ירידה ממחירון?? - סליחה, אבל זו כמעט הגדרה

של פראייריות.  רכב זה צריך להימכר בחצי ממחיר המחירון שלו על מנת להפוך לקנייה הגיונית, וגם זה רק לאחר בדיקה מקיפה במוסך

שמבין, בדגש על איכות התיקון, יישור השילדה (אכילת צמיגים?) ובדיקה יסודית של המנוע, שרק שיפוץ שלו עובר 10,000 ש"ח במרכז.

מקווה שתשקול מחדש.

 

במאמר מוסגר - אם יש מישהו שמחפש מקום טוב לשיפוץ מנוע 1.2 פיורטק במחיר שפוי - אנא פנו אלי בפרטי.

רק שים לב, מדובר על פיג'ו 3008, מנוע דיזל 1.6.

אגב, 20% זה לפי מחיר ראשוני, מקווה בפועל ליותר.

 

מה שאני בעיקר מנסה להבין, גם להבא, האם שווה לי לעשות בדיקה יותר מקיפה? לקחת למוסך/ דוח שמאי/ בלקר ולבדוק האם האם יש פגיעה בבטיחות הרכב.

כך בעצם עיקר ההפסד שלי יהיה קיים כשאני ארצה למכור או שבאופן כמעט ודאי יש סיכון בטיחותי?

 

אציין אגב שלא ניסו להסתיר את המצב, אחרת ודאי שלא הייתי ממשיך...

לפני 44 דקות, אלעדית כתב:

לידע כללי - כמה מבקשים עליו?

 

מניח שיהיה מתחת ל 55 באופן מאוד כללי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם הרכב בזמן התאונה היה אצל אדם פרטי, ניתן להוציא דוח סליקה ולראות מה היה מחיר התיקון ומה אחוז ירידת ערך שנקבע. מי המוכר? מגרש כלשהו? אם כן,  יש מצב שהרכב הזה הוכרז אבדן להלכה, נמכר לסוחר כמו שהוא אחרי התאונה, תוקן במינימום השקעה ונמכר עכשיו בהוזלה של 20% לפני משא ומתן.

אני מתקשה להבין מה מושך ברכב שעבר תיקוני שלדה , כנראה עם משמעות בטיחותית (עמוד ) , נסע 160 אלף קילומטרים ונמצאו תקלות במחשב הרכב.

בנוסף, לא ברור האם בתאונה נמפתחו כריות אוויר, האם תוקנו כמו שצריך,  מה איכות תיקוני פחחות.

אם בזמן התאונה הרכב היה בחברת ליסינג שלא מבטחת במקיף, לא תמצא שום תיעוד לגבי אחוזי ירידת ערך, מחירי התיקון וכו..

עריכה אחרונה על ידי vladclar

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

בעבר : ניסאן NV200 2012, סיטרואן ג'מפי 2007, רנו קנגו DCI  2007,  פולו סטיישן SDI 2000, לנסר 93, אופל קדט 84.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, vladclar כתב:

אם הרכב בזמן התאונה היה אצל אדם פרטי, ניתן להוציא דוח סליקה ולראות מה היה מחיר התיקון ומה אחוז ירידת ערך שנקבע. מי המוכר? מגרש כלשהו? אם כן,  יש מצב שהרכב הזה הוכרז אבדן להלכה, נמכר לסוחר כמו שהוא אחרי התאונה, תוקן במינימום השקעה ונמכר עכשיו בהוזלה של 20% לפני משא ומתן.

אני מתקשה להבין מה מושך ברכב שעבר תיקוני שלדה , כנראה עם משמעות בטיחותית (עמוד ) , נסע 160 אלף קילומטרים ונמצאו תקלות במחשב הרכב.

בנוסף, לא ברור האם בתאונה נמפתחו כריות אוויר, האם תוקנו כמו שצריך,  מה איכות תיקוני פחחות.

אם בזמן התאונה הרכב היה בחברת ליסינג שלא מבטחת במקיף, לא תמצא שום תיעוד לגבי אחוזי ירידת ערך, מחירי התיקון וכו..

 

עכשיו ביררתי עוד קצת עם הנציג(לובינסקי) התאונה תוקנה אצל הלקוח בזמנו, ע''פ דוח סליקה שלהם, ירידת הערך של כ8.5 אחוז ועלות התיקון 12,500₪ נשמע שהשד לא כזה גדול.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • ספונסר פורום
לפני 5 שעות, M.Y.G כתב:

רק שים לב, מדובר על פיג'ו 3008, מנוע דיזל 1.6.

לא ציינת זאת בשום מקום...

 

לפני שעתיים, M.Y.G כתב:

עכשיו ביררתי עוד קצת עם הנציג(לובינסקי) התאונה תוקנה אצל הלקוח בזמנו, ע''פ דוח סליקה שלהם, ירידת הערך של כ8.5 אחוז ועלות התיקון 12,500₪ נשמע שהשד לא כזה גדול.

8.5% זה המון ירידת ערך במונחי שמאות. 

אני אישית מתרחק מכל רכב שירידת הערך שלו עוברת 5%, צריך לא מעט נזק בשביל להגיע למעל 8%.

 

גם לא ציינת שמדובר בקנייה ממגרש... עם כל הכבוד ללובינסקי (ויש כבוד), ברור שהם ינסו להציג לך מצג לפיו השד אינו נורא כ"כ, אבל מדובר בנזק משמעותי, שאם לא יגובה במחיר "שחיטה" אין מה לחפש ברכב.

נכון - דגם הדיזל הוא אופרה אחרת במונחי אמינות, והמנוע עצמו יחזיק גם כפול מהק"מ הנוכחי. אבל בתאונה כגון זו נהוג להוריד ברכב פחות סחיר לפחות 30-35% ממחירון. עלות התיקון אינה גדולה מאד? - זה סימן שנעשתה בעיקר עבודת פחחות ותיקון נזק לשילדה, מה שבהכרח אמור לגרום לירידת ערך מסחרית גבוהה בהרבה מאשר בדו"ח השמאי, שאף פעם לא מדבר על ירידה מסחרית אלא רק על סולם מקצועי מוגדר מראש.

 

933126724_WhatsAppImage2021-07-03at20_39_08.thumb.jpeg.64edf5191b8e50ab7f237a75a4828929.jpeg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, הלוחש למכוניות כתב:

לא ציינת זאת בשום מקום...

 

8.5% זה המון ירידת ערך במונחי שמאות. 

אני אישית מתרחק מכל רכב שירידת הערך שלו עוברת 5%, צריך לא מעט נזק בשביל להגיע למעל 8%.

 

גם לא ציינת שמדובר בקנייה ממגרש... עם כל הכבוד ללובינסקי (ויש כבוד), ברור שהם ינסו להציג לך מצג לפיו השד אינו נורא כ"כ, אבל מדובר בנזק משמעותי, שאם לא יגובה במחיר "שחיטה" אין מה לחפש ברכב.

נכון - דגם הדיזל הוא אופרה אחרת במונחי אמינות, והמנוע עצמו יחזיק גם כפול מהק"מ הנוכחי. אבל בתאונה כגון זו נהוג להוריד ברכב פחות סחיר לפחות 30-35% ממחירון. עלות התיקון אינה גדולה מאד? - זה סימן שנעשתה בעיקר עבודת פחחות ותיקון נזק לשילדה, מה שבהכרח אמור לגרום לירידת ערך מסחרית גבוהה בהרבה מאשר בדו"ח השמאי, שאף פעם לא מדבר על ירידה מסחרית אלא רק על סולם מקצועי מוגדר מראש.

תודה,

 

לצורך העניין מחירון משוקלל שלו ,כולל ירדת ערך של שמאי(8.5%). מגרד את ה70 אז במידה ואצליח להגיע ל50 ממה שאני מבין יהיה הוגן?

 

ואני עדיין מנסה להבין מה ההשלכות הנוספות מעבר לזה שאני גם אמכור אותו במחיר נמוך בבוא היום. בעיקר מבחינה הבטיחותית. ואם כן מה אני יכול לבדוק/לבצע בנושא, מעבר למוסך מקצועי כמובן. על מנת להסיר חשש?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רק לגבי התקלות שעלו בסריקה - לא בהכרח בעיות אמיתיות. מדובר ככל הנראה בהיסטוריית התקלות. לפני כשנה בדקתי פיקאסו ב-מממ, רשמו את אותו דבר והוציאו לי פלט של שלושה עמודי תקלות ובכנות אמרו שאין להם את הידע לפענח. עברתי עם המוסך שלי על כל הפלט והוא אמר שהכל שטויות למעט תקלה אחת, וגם היא לא היתה פעילה וגם כמה חודשים אחרי לא באמת היתה תקלה. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, elihershko כתב:

רק לגבי התקלות שעלו בסריקה - לא בהכרח בעיות אמיתיות. מדובר ככל הנראה בהיסטוריית התקלות. לפני כשנה בדקתי פיקאסו ב-מממ, רשמו את אותו דבר והוציאו לי פלט של שלושה עמודי תקלות ובכנות אמרו שאין להם את הידע לפענח. עברתי עם המוסך שלי על כל הפלט והוא אמר שהכל שטויות למעט תקלה אחת, וגם היא לא היתה פעילה וגם כמה חודשים אחרי לא באמת היתה תקלה. 

עברתי גם עם המוסך על היסטוריית הטיפולים וראינו שהרכב טופל בצורה מאוד מוקפדת ורב הדברים הנם בלאי טבעי, לכן הוא כן אמר לי ששווה בדיקה.

אבל כיוון שאני לא מבין גדול בנושא ואני רואה שבדוח מופיע המנוח משמעות גבוהה, אני כן רוצה להבין קצת יותר לעומק מה הסיכון בדבר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נראה שאתה מתפתה בגלל המחיר ה"נמוך". אבל יותר מדי נורות אזהרה בולטות כאן. ירידת ערך משמעותית היא רק אחת הבעיות. למשל תיקון הטורבו יכול לעלות אלפי שקלים. ממליץ לך להקשיב לדעת המומחה הלוחש למכוניות.

  • אהבתי 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

למה מתעלמים  ממוקד התאונה השני (חזית).

 

לדעתי תשאיר את הרכב במגרש, אבל אם אתה ממש, אבל ממש, חם עליו - דרוש את דוחות השמאי. זה מינימום של מינימום. וקרא היטב את דברי @הלוחש למכוניותשכן מדובר באדם שמתפרנס מאיתור רכבם ראויים.

 

אגב, שלושה מסמכים שהם תנאי להתקדמות לשלב הראשון של הקניה הם היסטוריית בעלויות, דוחות מרכז הסליקה ודוחות טיפולים ותיקונים. בלי אלה (ואם יש - דוחות שמאי) ף, אין לך סיבה להגיע לרכב, שלא לדבר על לשלם מאות שקלים למכון הבדיקה.

  • אהבתי 1
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מעולם לא קניתי רכב עם ליקויי שלדה במשמעות גובהה.

 

ועדיין ההגיון שלי הוא שאם יורדים לעומק הסוגיה בעיקר באמצעות מוסך בקיא שסומכים עליו אפשר לשקול זאת. אבל בכפוף להנחה משמעותית מאוד וכל בדיקה אפשרית.

 

אני מבין שבטיחותית רכב כזה לעולם לא יהיה כמו רכב עם שלדה נקייה. אבל לקבוע שזו סכנה בטיחותית תמיד זו גישה שמתעלמת מהחלופות.

הרי אם בזכות ההנחה החלופה לרכב הוא רכב ישן יותר ונחות בטיחותית מבחינת המודל אז לא בהכרח שיש כאן בכלל פשרה בטיחותית.

 

 

  • מעניין 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...