Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

למה אני חושש לקנות אוטו משומש?


Buki
שימו לב! השרשור הזה בן 1241 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לפני 17 דקות, Night Driver כתב:

ככל ששווי הרכב יורד כך גם הנכונות להשקיע בו את מה שהוא צריך יורדת.

 

זאת בדיוק הבעיה - זה שהרכב ישן, לא אומר שצריך לטפל בו פעם באף פעם אצל רמי לוי עם שמן סויה.

 

גם אם קנית משפחתית ישנה ב20 אלף, הטיפול הוא אותו טיפול כמו שהיה כשהיא עלתה 120 אלף, פלוס תיקוני בלאי.

 

מה שכן, התיקונים כנראה יהיו זולים יותר מתיקונים של גילגול מודרני של אותה משפחתית, מהסיבה שרכב ישן יותר בנוי בצורה פשוטה יותר, ומה שיכול להתקלקל בחדש, סביר להניח שפשוט לא קיים בישן.

עריכה אחרונה על ידי vadim6385
  • אהבתי 2

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 308
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

אני לא חושש לקנות רכב משומש, כי תמיד האחזקה של רכב משומש נמוכה משמעותית מירידת ערך של רכב חדש. ברגע שאתה מבין את זה, ומסתכל במאקרו, אתה משלם מראש על התיקונים האלה בשמחה עם רכיבים איכותיים

 

הבעיה מתחילה שבני אדם ברובם, לא מסתכלים במאקרו אלא במיקרו, ואז מתחילות התקטננויות, של האם לתקן את רכיב X ב-500 שקל, או למשוך את התקלה. ואז אתה מוצא את עצמך תקוע בכביש , מקלל את היום שבו קנית נבלה סרוחה משומשת, והולך וקונה רכב חדש. 

 

ראיתי את זה קורה הרבה יותר מפעם אחת. 

  • אהבתי 4
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 14 דקות, Buki כתב:

מוסך לא יודע באיזה תנאים האוטו נוסע ובספר טיפולים רשום בפירוש שבתנאים ככה וככה (הכל מפורט) צריך טיפול כל 10. 

כבר הגבתי לדבר ההזוי הזה.

אף אחד לא מחפש כוכביות,יש ספר טיפולים פועלים לפיו.

 

אני אפתח ספר רכב אם אני לא מצליח לשמור תחנות ברדיו,אבל ספר טיפולים מגיע בנפרד מסיבה טובה.

שיהיה מעקב קל וברור.

ציטוט

 

 

בלאי זה מקובל. לא דיברתי על בלאי אלא על הרס לא מכוון עקב חוסר ידיעה/חוסר טיפול/טיפול לא נכון/חוסר איכפתיות.

יש לך חרדות והן בעיה אישית שלך.

רוב רובם של הרכבים מטופלים בצורה מאוד דומה.

3 שנים ראשונות במוסך מורשה כי אחריות,לאחר מכן במוסך מורשה משרד תחבורה.

אם יש תקלות מתקנים.

 

חלק מטפלים בערים ערביות שם המחירים זולים יותר וחלק מעדיפים לשלם במזומן למרות שזו עבירה ולחסוך את המעם.

 

אבל בשורה התחתונה,רוב הרכבים מטופלים פעם בשנה.

עריכה אחרונה על ידי Potato

Ford Fiesta 2014- Manual 1.25

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הלפרין, יש לי שאלה. האם בכללי הבנת את מטרת הפוסט או שאתה רוצה לתקוף אישית כל מי שדעתו לא מסתדרת עם השקפת העולם שלך? 

  • אהבתי 4
  • מעניין 1
  • רעיון טוב! 3

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 
לי נשמע שהוא כן טיפל לפי הוראות יצרן.
 
ואם ברכב חדש תוך שנה חסר ליטר שמן - זאת תעודת עניות ליצרן.
שמצהיר כי אין צורך לעשות הרצה או לחמם את המנוע בבוקר.
וגם לא כתב שצריך לעשות טיפול כל 10 אלף אם מדובר בנסיעה שברובה עירונית (לפחות לא ראיתי את זה אצל טויוטה ויונדאי).
הרבה פעמים ברכב חדש שמקבלים מהסוכנות מפלס השמן לא על מקסימום. יש רכבים עם צריכת שמן קטנה מהיום הראשון ( נפוץ ברכבי טורבו בנזין או דיזל ).
לכן לא לפתוח מכסה מנוע מרגע קבלת הרכב ועד לטיפול הראשון לאחר שנה זאת תעודת עניות לבעל הרכב, לא ליצרן.

אני בגישה הפוכה - ככל שהרכב מזדקן, צריך להקפיד יותר ולהשקיע יותר בטיפול בו, כדי שיאריך ימים.
בטח לא לעבור לשמן זול שלא מתאים.
לי לא משנה מה ערך הרכב , אני מעוניין שהוא יהיה במצב הכי טוב שאפשר. אז אני מרוויח , כי לטפל ברכב ישן יותר זול מירידת ערך של רכב חדש.
לדוגמה, אחרי 150 אלף קילומטרים צמצמתי תדירות החלפת שמן מנוע וגיר ( בהמלצת מכונאי שראה את השמנים שיוצאים מהרכב ).
  • אהבתי 3

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

בעבר : ניסאן NV200 2012, סיטרואן ג'מפי 2007, רנו קנגו DCI  2007,  פולו סטיישן SDI 2000, לנסר 93, אופל קדט 84.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 1 דקה, Buki כתב:

יש לי שאלה. האם בכללי הבנת את מטרת הפוסט או שאתה רוצה לתקוף אישית כל מי שדעתו לא מסתדרת עם השקפת העולם שלך? 

אתה בגדול מתלונן שאנשים הם לא אתה.

 

בנוסף,החלפתי כינוי. תשתמש בשם החדש.

תודה.

לפני 18 דקות, vadim6385 כתב:

 

זאת בדיוק הבעיה - זה שהרכב ישן, לא אומר שצריך לטפל בו פעם באף פעם אצל רמי לוי עם שמן סויה.

 

גם אם קנית משפחתית ישנה ב20 אלף, הטיפול הוא אותו טיפול כמו שהיה כשהיא עלתה 120 אלף, פלוס תיקוני בלאי.

 

מה שכן, התיקונים כנראה יהיו זולים יותר מתיקונים של גילגול מודרני של אותה משפחתית, מהסיבה שרכב ישן יותר בנוי בצורה פשוטה יותר, ומה שיכול להתקלקל בחדש, סביר להניח שפשוט לא קיים בישן.

ברכב ששווה 90-80 אלף תרגיש "בנוח" לשלם על חלק מקורי סכום של 2500 שקל.

כשהרכב עולה 6 להחליף רכיב ב2500 זה כבר חצי משווי הרכב.

אז תחפש איך להוזיל,פסיכולוגי.

  • אהבתי 1

Ford Fiesta 2014- Manual 1.25

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני אולי מתלונן אבל אני לא תוקף אישית חברי פורום ולא כותב משהו על בעיות אישיות שלהם, אז נראה לי שאני יכול לצפות לזה מאחרים.

  • אהבתי 3

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש שגרת טיפולים, גם היא נתונה לשינויים. 

בעבר היתה לי קורולה אושריקו. בשנים הראשונות נדרשה לטיפול צי שנתי. באיזה שלב המוסכניק הודי לי כי השגרה שונתה לטיפול שנתי.

לגבי הטיפול כל 10 או 15 אלפי ק"מ - כנראה שאותו רכב שנוסע בעיקר בעיר יזקק לטיפולים לפי תכנית של זמן ולא קילומטרים. הבעיה היא שחלק מהקהל אינו מודע לצורך הזה.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 25 דקות, vadim6385 כתב:

 

זאת בדיוק הבעיה - זה שהרכב ישן, לא אומר שצריך לטפל בו פעם באף פעם אצל רמי לוי עם שמן סויה.

 

גם אם קנית משפחתית ישנה ב20 אלף, הטיפול הוא אותו טיפול כמו שהיה כשהיא עלתה 120 אלף, פלוס תיקוני בלאי.

 

מה שכן, התיקונים כנראה יהיו זולים יותר מתיקונים של גילגול מודרני של אותה משפחתית, מהסיבה שרכב ישן יותר בנוי בצורה פשוטה יותר, ומה שיכול להתקלקל בחדש, סביר להניח שפשוט לא קיים בישן.

הדברים הם לא שחור ולבן.

 

אם הרכב שווה 10 ויש לי ברירה לטפל בו לפי הספר, להחזיק 5 שנים ולמכור ב 4 או לא לטפל, להחזיק 5 שנחם ולמזבלה אני צריך לבדוקמה הפרש עלות האחזקה.

 

כשאתה מחליט אם לשים חלק מקורי ב 1000 שקל או סיני ב 200 אתה עושה שיקול כמה אתה הולך להחזיק את הרכב ומה ההפרש באורך חיי החלק.  אני לא חושב שנמצא פה מישהו מספיק פדנט לשים אלטרנטור חדש או דיסקים מקוריים לבלמים ומצד שני גם באוטו בן 20 לא הייתי מרכיב טיימינג לא מקורי.

תודה הגברת שרה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 1 דקה, Night Driver כתב:

 

כשאתה מחליט אם לשים חלק מקורי ב 1000 שקל או סיני ב 200 אתה עושה שיקול כמה אתה הולך להחזיק את הרכב ומה ההפרש באורך חיי החלק.  אני לא חושב שנמצא פה מישהו מספיק פדנט לשים אלטרנטור חדש או דיסקים מקוריים לבלמים ומצד שני גם באוטו בן 20 לא הייתי מרכיב טיימינג לא מקורי.

למה השימוש הוא במילה פדנט ולא במילה "פראייר" או "חסר אחריות כלכלית"?

פדנט נקשרת פה בצורה חיובית,לשלם פי 5 זה חיובי בהכרח?

Ford Fiesta 2014- Manual 1.25

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בגדול שווה לשלם פי 5 על חלק שמחזיק פי 10 זמן אבל זה תלוי כמה אתה נוסע בשנה וכמה זמן מתכוון להחזיק באוטו.

 

  • אהבתי 1
  • מעניין 1

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בוא אני אכתוב את זה בצורה ברורה וישירה כי אולי בכל זאת לא הבנת:
 
הפוסט מוגזם בכוונה!
כתבתי אותו בכוונה כך, יש שם "זכוכית מגדלת" על כל מיני תופעות שבכוונה מקצינה אותן על מנת להציג רעיון ולעורר דיון וזה לא תאור מקרה אמיתי או הצגת גישה שלי (שהיא אולי דומה אבל לא מוקצנת ברמה כזאת).
 
 
 

  • אהבתי 2

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1241 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...