Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם

פות״ש לא ציין למה מיועד החיסכון, מה טווח החיסכון, כמה זמן הוא יכול להקדיש לטיפול בהשקעות ומה היכולת שלו לספוג הפסדים או לעמוד בפיתוי ״לחתוך הפסדים״ בתקופות רעות. בלי לדעת את אלה אין לדעת האם ניהול חשבון השקעות עצמאי מתאים לו, או שמא עדיף לבחור במכשיר המנוהל על ידי מי שזה עיסוקם המרכזי.

ועוד דבר חשוב, שלפחות חלקית נגזר מהסעיף הראשון, הוא בחינת אפשרויות להטבות מיסוי. יכול לומר שכשהגעתי לפני מספר חודשים לביצוע ״קיבוע זכויות״ מצאתי שחלק גדול מחסכונותי מושקעים בכלים פטורים ממס, זה בהחלט מקזז ויותר גם דמי ניהול יותר גבוהים.

אז פות״ש ביקש ייעוץִ מסויים, וכדרכו של קארספורום היריעה התרחבה, אולי זה יעזור לעוד כמה אנשים.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם
לפני כשעה, renault5 כתב:

 

שלח לי חבר תודה

בשמחה, שלחתי בפרטי

להשכרה: חתימה בפורום הרכב המוביל בישראל!

פורסם

זה לא משנה אם הוא משיג תשואה גבוהה יותר או לא. להשוות רק תשואות זה כמו לבחון מכונית רק לפי המהירות שלה. תשואה צריכה תמיד להיבחן ביחס לסיכון.

אישית כרגע אין לי קופה כזו, אבל יש לה כל מני יתרונות, חוץ מפטור ממס בפנסיה (ואגב גם על הפנסיה כדאי לחשוב בגיל 30 או 40 ולא לחכות לגיל 67).
למשל, להשיג פיזור וגיוון של התיק. או לאפשר לאזן תקופתית את ההשקעה הכוללת, בלי לקבל אירוע מס.

אנשים נעולים על השקעות במדדים, כי ככה אמרו כל מני מדריכים לעצלנים. וגם בדוגמה של יובל, הוא מתייחס לזה כאילו זו אופציה יחידה ורק צריך לבחור אם לקנות בשקלים או בדולרים (והרבה אנשים לא הבינו שגם אם הם קונים בשקלים הם עדיין משקיעים בדולרים).

  • אהבתי 1

איש חולם אני

וכך היה תמיד

פורסם

יש לי חשבון בפסגות ובבנק לאומי:
בפסגות - היה מבצע למצטרפים חדשים עד 10 חשבונות ללא דמי שמירה חודשיים (עלות של כ10-15 שח לחודש).
אבל אם אני משווה את האפליקציה שלהם לאפליקציה לניירות ערך של בנק לאומי - היא כמה דורות אחורה אבל עונה לי על הצורך (לפתוח לכל אחד מהילדים חשבון מסחר ולהעביר סכום חד פעמי ל10שנים לפחות).

בנק לאומי - רמה מאוד גבוהה של שירות,זמינות ומאוד נוח ואינטואיטיבי. עמלות בד״כ גבוהות אלא אם יש לי הנחת מועדון כלשהי או סכום מאוד גבוה. 

אני הייתי מציע לך לבדוק מה הכי מתאים לצרכים שלך (כמה פעולות אתה הולך לעשות, הנוחות שלך, רמת השירות וכו׳) ולא תמיד להסתכל על השקל.

  • רעיון טוב! 1
פורסם
לפני 12 דקות, Paprika-Metuka כתב:

בנק לאומי

יש לי חשבון בבנק לאומי ובאקסלנס. אני לא מכיר את פסגות אבל באקסלנס לא חסר לי כלום לעומת הבנק, לשימושים שלי.

הבעיה עם הבנק זו עמלת משמורת גבוהה, שפשוט לא קיימת בבתי השקעות. כרגע הם הסכימו לתת לי פטור מהעמלה הזו, אבל אני עדיין מעדיף את אקסלנס, בעיקר כי לא בא לי לבקש כל תקופה שיחדשו את הפטור.

איש חולם אני

וכך היה תמיד

פורסם
לפני שעה, פינדר כתב:

זה לא משנה אם הוא משיג תשואה גבוהה יותר או לא. להשוות רק תשואות זה כמו לבחון מכונית רק לפי המהירות שלה. תשואה צריכה תמיד להיבחן ביחס לסיכון.

אישית כרגע אין לי קופה כזו, אבל יש לה כל מני יתרונות, חוץ מפטור ממס בפנסיה (ואגב גם על הפנסיה כדאי לחשוב בגיל 30 או 40 ולא לחכות לגיל 67).
למשל, להשיג פיזור וגיוון של התיק. או לאפשר לאזן תקופתית את ההשקעה הכוללת, בלי לקבל אירוע מס.

אנשים נעולים על השקעות במדדים, כי ככה אמרו כל מני מדריכים לעצלנים. וגם בדוגמה של יובל, הוא מתייחס לזה כאילו זו אופציה יחידה ורק צריך לבחור אם לקנות בשקלים או בדולרים (והרבה אנשים לא הבינו שגם אם הם קונים בשקלים הם עדיין משקיעים בדולרים).

מה יותר מגוון ממדד עולמי?

לתת לילד בן 28 שבטוח שהוא וורן באפט להמציא מסלול מניות ולהמר? או קופת גמל להשקעה שתהיה על מסלול S&P500 כמו במדד עולמי רק ביותר יקר?

אם אתה לא סוחר יומי, שגם שם 98 אחוז מפסידים, אין שום צורך להסתבך עם זה וזה לא אמור לנהל לך את היום. תקנה פעם בחודש ותשכח.

 

ואין בעיה עם דאגה לפנסיה, מומלץ אפילו.

אבל קודם תדאג לנדלן, חסכונות לך ולילדים ולקרן חירום.

גם ברוך אללה קרן הפנסיה בישראל היא ברמה מאוד גבוהה מבחינת ההפקדות, אם כבר תתעסק בלחנך אנשים לא למשוך כספי פיצויים.

פורסם
לפני 47 דקות, יובל .מ. כתב:

מה יותר מגוון ממדד עולמי?

שאתה צמוד בעיקר לדולר?

שאתה רק במניות? מה עם אגחים?

סתם זורק כמה נקודות. יש עוד.

 

לפני 50 דקות, יובל .מ. כתב:

לילד בן 28

אבל לא כל מי ששואל פה הוא ילד בן 28.

וגם בין ילדים בני 28, יש שונות. אחד הגיע ממשפחה ענייה, שונא סיכון ורוצה כרית ביטחון לעוד 30 שנה ולשני יש הורים מבוססים, מקצוע עם תחזית לשכר גבוה ורוצה כסף לדירה בעוד עשור. שניהם אמורים לבחור באותו המסלול?

 

יש עוד המון הבדלים בין אנשים ובין אסטרטגיות השקעה. וזה לא מסתכם באו מדדים או לבחור מניות סטייל באפט.

 

להתייחס לכל מי שמדבר על השקעה כאילו הוא צריך ללכת עם המרשם המקובל שהתקבע בציבור, זו המלצת השקעה. וככזו היא לא תמיד קולעת.

 

  • אהבתי 1

איש חולם אני

וכך היה תמיד

פורסם

סיכום עמדתי בקצרה:

1. להגדיר את הצרכים בשביל מי ולאיזה צורך חוסכים? מתי מצפים לממש? ומהן רמות הסיכון הנגזרות.

2. ללמוד את המושגים הבסיסיים. הכי הרבה כסף עושים על העצלנים שלא מוכנים ללמוד. לשים את כל הביצים בסל אחד זה רע.

3. למצוא יועצת השקעות שתוכל לקחת את הצרכים, לבנות אסטרטגיה מתאימה שחלקה התקפית וחלקה הגנתית,  ולהסביר אותה לך ואיך היא מתאימה לצרכים.. אם לא מרוצים מהיועצת, להחליף ללא היסוס.

4. לסגור סכום בהוראת קבע, גם ל"מסלול חניה". פעם בתקופה (3-6 חודשים) לעשות שיחה מעמיקה עם היועצת, ולבחון האם האסטרטגיה עדיין מתאימה בעולם המשתנה שלנו. באותה הזדמנות מחליטים היכן לשים את הכסף שהצטבר במסלול החניה.

5. לזכור שגם הבנקים וגם בתי ההשקעות הם בזאר. לא להסס להיות מוג'תבא. לפעמים שווה לשלם עמלות מסויימות, אבל להרוויח על עמלות אחרות (אחוז מהצבירה זה רעל). לא לשכוח להשוות תפוחים לתפוחים ולחשב את העלות הכוללת. מי שמתעצל משלם.

6. כן זה יחסית דורש זמן ומאמץ, אבל בסופו של דבר מדובר פה בהרבה יותר כסף מעוף בשקל, טיסה בשקל וחצי, או אפילו ספורטז' בעשרה שקלים.

יש צורך רק בחמש אצבעות כדי לנהל את הגלקסיה, ורק בשלוש־עשרה אצבעות על מנת לשלוט ביקום. -- דוד אבידן

×
×
  • תוכן חדש...