Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3983 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
את המסור שאיציק המליץ אפשר לקנות בגבעת שאול בירושלים, חנות בשם אודי ב675₪. שווה לשדרג את הלהב בתוספת תשלום לאחד עם יותר שיניים.

עריכה:

http://getools.co.il/מסור-עגול/98--75-bosch-gks-190.html

 

מחיר מעולה ויש גם משלוח חינם (לא בדקתי אם זה לכל הארץ או לא, אבל זה מה שרשום באתר).

 

למישהו יצא להזמין מהם ?

 

איציק

Deepal S05 MAX MY26 272Hp 
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

  • תגובות 56
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם

אני בדיוק מתכנן לרכוש את המסור הזה, בעוד כשלושה שבועות אני אמור להגיע לאזור ואני אהיה פיזית בחנות. אם זה יהיה רלוונטי למישהו עד אז, אני ארשום כאן את ההתרשמות שלי מהמקום.

פורסם

מנסיון עם החנות (אודי). חנות משפחתית. חברה מותק. קניתי שם פטישון ומסור ג'קסון. (לפני כ 9 שנים)

 

מנסיון עם המסור הספציפי הזה (בוש 190) מעולה. מדוייק (תלוי ביד שלך) וחזק.

רק תקח בחשבון שלהבים זה יקר. תנסה בקניה הראשונה לקבל הנחה על לפחות להב נוסף אחד. ולקנות של חברה טובה.

אחרת הם הולכים מעוד מהר. (אני קניתי בוש) של יותר שיניים מהמקורי. (24 או 30 משהוא כזה.)

גלגלצ: דיווחי תנועה ביציאה ממצרים. עומס תנועה ענקי ממחלף סיני עד מחלף ים סוף, משה תיזמן 40 שנה. תודה לך משה.

מודעת מכירה ................ פרויקט איטום על הרכב שלי

פורסם (נערך)

כנגר שמאלי גם כן, דווקא הארגונומיה של מסורים עגולים מתאימה יותר להפעלה ביד שמאל מאשר ביד ימין (בגלל שהמנוע מצד שמאל של הלהב, כאשר מחזיקים את המסור ביד שמאל עומדים בצד של הלהב, עם שדה ראייה יותר טוב של קו החיתוך. כמובן שזה פחות בטיחותי וכל הנסורת עפה עלייך, שזאת כנראה הסיבה שכל המסורים "הפוכים" כאלה).

 

שנית, אסכים עם קודמי שמסור אנכי (jigsaw) לא מתאים לחיתוך בקו ישר, ולא שווה לנסות להגיע לתוצאה מספקת איתו. מסור עגול הרבה יותר מתאים למשימה ושווה לבדוק ויזואלית עם להב המסור מסתובב בצורה חלקה, ללא "שמיניות". אם לא, כנראה המיסבים של המסור גמורים ולא שווה להתעסק איתו.

 

לגבי בעיית החיתוך בקו ישר, אני הגעתי למסקנה שלמרבה הפלא לא קראתי משהו דומה לזה בשום מקום. אולי זה מיועד רק לאנשים מיוחדים, אז אני מקווה שזה יעזור לך, ברווז:

 

כאשר חותכים עם מסור עגול ומוביל מדוייק (לדוגמה, עשוי מהצד החתוך במפעל של פלטת סנדוויץ'/MDF) אמורים להגיע לחיתוך ישר. הבעיה שלי עם מוביל שכזה היא שהוא מגביל את תנועת המסור רק לצד אחד, ולצד השני (הרחק מהמוביל) קל מאוד לברוח. לי זה מאוד מורגש בעיקר עם הרוטר (ובעיקר עם המוביל המובנה שלי), אבל נתקלתי בזה גם בשימוש עם מסור עגול. ההצעה שלי היא להשתמש בשני מובילים - אחד מכל צד של סוליית המסור. המרחק בין המובילים צריך להיות כך שהמסור לא יכול לזוז מצד לצד, אבל עדיין יכול להחליק קדימה. סיכוך צידי המוביל וסוליית המסור בשעווה (מספיק להעביר כמה פעמים נר רגיל) יעזור לתנועה חלקה. כמו שכבר אמרתי, את המובילים הכי קל להכין מהצד החתוך במפעל של פלטת סנדוויץ'/MDF.

 

דבר נוסף שהייתי מציע הוא לבדוק את נושא מסורי המסילה (track saw). לי אישית יש מסור מסילה של DeWalt וזה פשוט תענוג לחתוך איתו קווים ישרים (למרות שמסור שולחן מנצח את מסור המסילה בלי בעיה, חוץ מבחיתוך פלטות שלמות). אבל לא חייבים לקנות מסור מסילה - יש הרבה סירטונים ובלוגים של אנשים שבונים מסורי מסילה ממסורים עגולים רגילים (לדוגמה

או
). תעיף מבט, אולי זה ייתן לך רעיונות.

 

דבר אחרון, יש בחור קנדי שיש לו אתר מלא כל טוב על נגרות, כולל בנייה של מספר רב של מכונות נגרות, כמו מסור שולחן. אם אתה לא מכיר את האתר, אז שווה שתטייל בו. המאמר על מסור השולחן שהוא בנה כאן: http://woodgears.ca/homemade_tablesaw/ (ויש גם המשך למסור אחר שהוא בנה).

עריכה אחרונה על ידי foo_bar
פורסם

ברווז, יצא לך עד היום לעבוד רק עם מסורים אנכיים פשוטים של 400-500 שח או שיצא לך לעבוד גם עם החזקים יותר (מעל 700-800W) שעולים קרוב לאלפיה ?

 

דרך אגב, להבים למסור עגול אפשר לקנות באיביי ולעיתים המחירים פגז (טרם התנסתי באיכות המוצר)

למשל: 3 להבים שך SILVER LINE עם 20 שיניים, 24 שיניים ו 40 שיניים בכ-120 ש"ח כולל משלוח

http://www.ebay.com/itm/Silverline-3-Pack-190mm-TCT-Circular-Saw-Blades-20T-24T-40T-30mm-Bore-25mm-20mm-/331438856410?pt=LH_DefaultDomain_3&hash=item4d2b4b98da

 

איציק

Deepal S05 MAX MY26 272Hp 
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

פורסם

לצד העצות המקצועיות, עצה סמנטית לא קשורה, אולי תנסה להגיד "ג'קסון" במקום האנד-ברייק

או ג'יגסואו או כל דבר אחר, ראיתי אנשים שאומרים ג'קסון ואמברקס וחותכים נהדר [וגם בולמים טוב].

 

מעבר לזה ואם יש לך כבר מספיק ניסיון, אז אולי אכן הכלים הם המקשים עליך ולא אתה העקום.

The first one to get angry loses

פורסם (נערך)

 

שנית, אסכים עם קודמי שמסור אנכי (jigsaw) לא מתאים לחיתוך בקו ישר, ולא שווה לנסות להגיע לתוצאה מספקת איתו. מסור עגול הרבה יותר מתאים למשימה ושווה לבדוק ויזואלית עם להב המסור מסתובב בצורה חלקה, ללא "שמיניות". אם לא, כנראה המיסבים של המסור גמורים ולא שווה להתעסק איתו.

יש שמיניות. יש רעשי "המשור אוכל את עצמו" בנוסף. בגלל זה לא רצתי להחליף את הלהב, אני חושש שזה כמו כוסות רוח למת, ואולי אצטרך לרכוש משור חדש ממילא.

לגבי בעיית החיתוך בקו ישר, אני הגעתי למסקנה שלמרבה הפלא לא קראתי משהו דומה לזה בשום מקום. אולי זה מיועד רק לאנשים מיוחדים, אז אני מקווה שזה יעזור לך, ברווז:

 

כאשר חותכים עם מסור עגול ומוביל מדוייק (לדוגמה, עשוי מהצד החתוך במפעל של פלטת סנדוויץ'/MDF) אמורים להגיע לחיתוך ישר. הבעיה שלי עם מוביל שכזה היא שהוא מגביל את תנועת המסור רק לצד אחד, ולצד השני (הרחק מהמוביל) קל מאוד לברוח. לי זה מאוד מורגש בעיקר עם הרוטר (ובעיקר עם המוביל המובנה שלי), אבל נתקלתי בזה גם בשימוש עם מסור עגול. ההצעה שלי היא להשתמש בשני מובילים - אחד מכל צד של סוליית המסור. המרחק בין המובילים צריך להיות כך שהמסור לא יכול לזוז מצד לצד, אבל עדיין יכול להחליק קדימה. סיכוך צידי המוביל וסוליית המסור בשעווה (מספיק להעביר כמה פעמים נר רגיל) יעזור לתנועה חלקה. כמו שכבר אמרתי, את המובילים הכי קל להכין מהצד החתוך במפעל של פלטת סנדוויץ'/MDF.

השיטה הזו מלחיצה אותי. אם המשור נתקע באמצע עקב כוונון לא נכון של המסילה למשל, או משהו... לא הכי סימפטי בעולם, בעיניי. לכן גם מעולם לא ניסיתי את זה. תיאורטית זה יעבוד נהדר, המעשית מפחיד אותי.

דבר נוסף שהייתי מציע הוא לבדוק את נושא מסורי המסילה (track saw). לי אישית יש מסור מסילה של DeWalt וזה פשוט תענוג לחתוך איתו קווים ישרים (למרות שמסור שולחן מנצח את מסור המסילה בלי בעיה, חוץ מבחיתוך פלטות שלמות). אבל לא חייבים לקנות מסור מסילה - יש הרבה סירטונים ובלוגים של אנשים שבונים מסורי מסילה ממסורים עגולים רגילים (לדוגמה

או
). תעיף מבט, אולי זה ייתן לך רעיונות.

מסילה נשמעת כמו הדרך הנכונה עבורי באמת. זה, ומשור חדש :lol:

דבר אחרון, יש בחור קנדי שיש לו אתר מלא כל טוב על נגרות, כולל בנייה של מספר רב של מכונות נגרות, כמו מסור שולחן. אם אתה לא מכיר את האתר, אז שווה שתטייל בו. המאמר על מסור השולחן שהוא בנה כאן: http://woodgears.ca/homemade_tablesaw/ (ויש גם המשך למסור אחר שהוא בנה).

מכיר, מכיר, משתמש בו בתור השראה. בו, ב-WWMM, איזי סוואן, אפריל וילקרסון, the woodpecker, וכמובן john haze. תותחים אחד אחד, כל אחד מביא משהו אחר לשולחן מבחינת רעיונות ואופן היישום שלהם. שווה לבדוק אותם.

ברווז, יצא לך עד היום לעבוד רק עם מסורים אנכיים פשוטים של 400-500 שח או שיצא לך לעבוד גם עם החזקים יותר (מעל 700-800W) שעולים קרוב לאלפיה ?

רק עם הזולים :lol: ועם מקיטה אחד שאנסו אותו כבר.

דרך אגב, להבים למסור עגול אפשר לקנות באיביי ולעיתים המחירים פגז (טרם התנסתי באיכות המוצר)

למשל: 3 להבים שך SILVER LINE עם 20 שיניים, 24 שיניים ו 40 שיניים בכ-120 ש"ח כולל משלוח

http://www.ebay.com/itm/Silverline-3-Pack-190mm-TCT-Circular-Saw-Blades-20T-24T-40T-30mm-Bore-25mm-20mm-/331438856410?pt=LH_DefaultDomain_3&hash=item4d2b4b98da

 

איציק

וואלה. תודה, לא חשבתי על זה.

לצד העצות המקצועיות, עצה סמנטית לא קשורה, אולי תנסה להגיד "ג'קסון" במקום האנד-ברייק

או ג'יגסואו או כל דבר אחר, ראיתי אנשים שאומרים ג'קסון ואמברקס וחותכים נהדר [וגם בולמים טוב].

מעבר לזה ואם יש לך כבר מספיק ניסיון, אז אולי אכן הכלים הם המקשים עליך ולא אתה העקום.

קשה לדעת. אני מניח שהכלים לפחות קשורים לעניין.

 

לגבי דיקצייה, אולי גם אתחיל לכתוב עם שגיעות קטיב? יענטו, להגיד "שמפון" במכום "שמבו"? זה עוזר לי חיתוך?

 

כשאומרים לי "ג'קסון", אני מדמיין לעצמי עבודה על משור עם כפפות לבנות מעוטרות נצנצים. אתה יודע מה אני חושב כשאומרים לי יואסבי?...

Universal_e507b5_1732895.jpg

כך אני מדבר וכך אני כותב. זה מה יש.

 

אגב, בג'קסון (נערך לבקשת הקהל) אכן המוביל להב לא ישב כמו שצריך. אחרי שחשבתי על העניין של ה"השחזה" בגב הלהב- סימן חזק שמשהו לא כשורה, ביצעתי בדיקות מקיפות לכלי. מסתבר שהמוביל "נפצע", ושבב ירד ממנו, בנקודה וזוית לא בריאות. לאחר התעסקות קלה, המשור חזר לנסר יפה (בינתיים).

עריכה אחרונה על ידי ברווז

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.

פורסם

התאפקתי עד לתגובה האחרונה שלך

 

על המקלדת אתה חותך ישר

ישראל סבא בסבבא של 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

😍😍😍

יששששש נבחרת כדורגל

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש

פורסם

 

על המקלדת אתה חופר ישר

 

תיקנתי לך קצת :lol:

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.

פורסם

בפתח תקווה באיזור התעשיה קרית אריה יש כמה חנויות כלים, חלקן מופיעות ב ZAP עם מחירים טובים.

עד כה מצאתי שבחנות Buyitcenter ("בית-סנטר") יש מחירים מצויינים למסור עגול GSK190 וגם לג'יגסו GST150BCE (המחירים: 685 למסור העגול ו-870 למסור האנכי, אבל זה חיה של מסור - גם חזק מאוד וגם SDS CLIP למסורית).

מחר אני הולך לבקר שם ונראה עם מה אצא... :p

 

איציק

Deepal S05 MAX MY26 272Hp 
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

פורסם

יש שמיניות. יש רעשי "המשור אוכל את עצמו" בנוסף. בגלל זה לא רצתי להחליף את הלהב, אני חושש שזה כמו כוסות רוח למת, ואולי אצטרך לרכוש משור חדש ממילא.

 

להבים של מסורים עגולים די סטנדרטיים (רובם 7.5" עם קדח של 30 מ"מ באירופה או קדח של 5/8" בארה"ב), כך שגם אם תקנה להב חדש ותגלה שהמסור עצמו דפוק, תוכל עדיין להשתמש בלהב במסור חדש. למרות שיש סיכוי שהשמיניות בגלל הלהב, אם יש גם רעשים אז כנראה שהאשם במיסבים. תבדוק אם הלהב שטוח לגמרי, ואם כן אז כנראה הבעיה במסור עצמו בוודאות.

 

השיטה הזו מלחיצה אותי. אם המשור נתקע באמצע עקב כוונון לא נכון של המסילה למשל, או משהו... לא הכי סימפטי בעולם, בעיניי. לכן גם מעולם לא ניסיתי את זה. תיאורטית זה יעבוד נהדר, המעשית מפחיד אותי.

 

לדעתי אם אתה מוודא שהסולייה של המסור זזה בצורה טובה בין המובילים (קדימה ואחורה לכל אורך החיתוך), אתה לא אמור להיתקע באמצע. מה גם שבמקרה ונתקעת זה לא אמור ליצור סיטואציה מסוכנת - פשוט תפסיק להתקדם קדימה. בכל מקרה, אם הרעיון של לבנות מסילה יותר מסודרת קוסם לך, כמובן שזה פתרון עדיף. שיהיה בהצלחה.

פורסם

אגב, בג'קסון (נערך לבקשת הקהל)

תודה.

 

אני מקווה ומאחל שהצעד הזה, שכעת אולי נראה לך מלאכותי,

ישתלב בשפת היומיום שלך, יקל ויסייע בעקיפין ליישור הקו,

כמובן לצד העצות המקצועיות וכמעין רפואה משלימה.

The first one to get angry loses

  • שבועיים מאוחר יותר ...
פורסם

התחלתי לאחרונה להתעניין עם כל מה שקשור לעבודה עם עץ.

כמובן שwoodgears פשוט תותח אחד גדול! איך לא הוזכר mtmwood ? אלה שני העיקריים כרגע.

 

האם יש עדכון למי שקנה את הGSK190 ?

אם הבנתי נכון ניתן להפוך אותו וזה בעצם סוג של Table Saw? (ולא המסור שמרימים במאונך ?)

פורסם

הלכתי לקנות את ה gsk190 והוא אזל מהמלאי. המקביל שלו שהיה זמין במלאי היה של dewalt. נראה מצויין, האחיזה טובה, הספק נאה של 1350w, ויש לו את כל הפונקציות שיש ב gsk190. בסופו של דבר רכשתי אותו ואני מאוד מאוד מרוצה. חותך בקלילות כל דלת/משקוף/מדף/whatever, כלי חובה! אפילו לפני ג'יגסו. 660 שח.

 

איציק

Deepal S05 MAX MY26 272Hp 
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

פורסם

עקרונית כל מסור עגול ניתן להפוך ולהשתמש בו כמסור שולחן. עבור כך צריך לבנות בסיס שיחזיק אותו, ראה את הערוץ של WOODGEARS - לאחרונה הוא בנה אחד כזה ממקיטה, שיחליף את הישן שלו.

ואני בניתי אחד ממסור של סקיל שהוא כנראה גמור כבר לגמרי.

כדי להנות באמת ממסור שולחן, צריך גם למצוא דרך להשתמש במישור מנחה (FENCE, או "גדר" כמו שאני קורא לה). שוב, ל WOODGEARS יש אחלה רעיון לביצוע, וכשאני אשדרג את האופרצייה אני אשתמש ברעיון שלו.

לגבי הבוש הספציפי שציינת, אני לא ראיתי יותר מדיי אפשרויות הרכבה על המסור לקיבוע. צריך להביט בכלי עצמו, בחנות, ולנסות להבין איך ניתן לקבע אותו למטרת הפיכה למסור שולחן.

 

בנוסף, קח בחשבון עוד דבר: כדי שתוכל באמת להנות ממסור שולחן ומכל היתרונות שלו, אתה צריך גם אפשרות לבנות JIGS- מתקנים ייעודיים למטרות ספציפיות. במסורים הקנויים, ישנם 2 תעלות למטרה זו. בבניית מסור מאולתר, תצטרך להתחשב בזה. אני מצאתי את עצמי מנסה לשדרג את המסור עם התעלות הללו, וזה מה שבסופו של דבר גרם לי לפתוח את הפוסט הזה.

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.


×
×
  • תוכן חדש...