Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3983 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

ורסטילי שמרסטילי... קח כל מה שכותבים ברשת בעירבון מוגבל.

זה טעם אישי ותו לא, אין פה מכשיר ״מנצח״.

התנאי הבסיסי לכל מקצועה שהיא, לא משנה איזו, היא שתדע להשחיז אותה.

מקצועה בלי סט בסיסי להשחזה (אבני מים/שמן/יהלום/נייר שיוף דק) היא כמו אוטו בלי דלק.

 

למתמידים, בקיצור.

 

כן, אני באמת עובד עם הכלים האלה.

DSCF8873.jpg

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

  • תגובות 56
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם

וואו. MAD SKILLES MAN!

נחתך ביד או עם ראוטר?

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.

פורסם (נערך)

עץ טוב (אורן קרוליינה קשה, תשכח מכל מה שאתה יודע על אורן רגיל),

מסור סביר,

מפסלת חדה,

וקצת אימון.

 

כל אחד יכול.

 

נ.ב.:

אורן טוב זה חלק מהסוד, למרות שהסוג המסוים הזה קשה מהממוצע,

הוא כן נמעך טיפה כשמאיימים עליו עם מקבת

ולכן אפשר לחתוך את הזנבות טיפ טיפ טיפה יותר גדולים מהדרוש,

הגמישות של העץ תבצע את השאר.

בעצים קשים (אלון וכיו"ב) מסוימים אין לך את המשחק הזה.

עריכה אחרונה על ידי hans

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

פורסם
זהו מקצוע.

זה אינו מקצוע. זו מקצועה. יש לתת אותה בידי בעל מקצוע.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

תודה על התיקון!

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.

  • שבועיים מאוחר יותר ...
פורסם

רכשתי היום את הבוש 190 בתערוכת כלים בבית שמש.

 

670 ש"ח כולל מע"מ.

 

לי אין שולחן עבודה ייעודי. מישהו יכול להסביר לי איך ניתן לבנות מגביל ניסור / גדר או משהו כזה שאני לא יודע איך קוראים לו, כדי שאוכל לחתוך פלטות?

ציטוט

יבגניפ כתב:

 

אוף. למה אני מגיב פה? 

 

פורסם
רכשתי היום את הבוש 190 בתערוכת כלים בבית שמש.

 

670 ש"ח כולל מע"מ.

 

לי אין שולחן עבודה ייעודי. מישהו יכול להסביר לי איך ניתן לבנות מגביל ניסור / גדר או משהו כזה שאני לא יודע איך קוראים לו, כדי שאוכל לחתוך פלטות?

 

אני גם עם המסור הזה, בהתחלה בניתי לי guide כמו שאתה רוצה לבנות, שזה מאוד קל:

תקנה פלטה כלשהי כמו סנדביץ, שהיא עמידה.

קח איזה 4ס"מ מהקצה, תרוץ עליה. לא חייב להיות ישר פרפקט, העיקר שתהיה לך רצועה של איזה כמה ס"מ, לא חייבת להיות רחבה יותר מדי.

עכשיו תקח אותה ועם הצד שלא חתכת אותו, שהוא הצד הקיצוני של הפלטה מלכתחילה, והוא ישר לגמרי, תמקם את הסרגל הזה שנוצר בערך 12ס"מ מקצה הפלטה שנותרה לך (הצד הרחב של הבוש 190 הוא 10.2סמ אם אני זוכר נכון), תקבע את הסרגל היטב עם ברגים לפלטה שלך.

עכשיו תרוץ שוב, ככה שאתה מוריד בערך 1-2~ס"מ מקצה הפלטה, והמרחק שנוצר לך בין הסרגל הראשון שחתכת, לפלטה שהרגע חיברת אליה את הסרגל, הוא בדיוק המרחק בין הלהב לקצה המסור. עכשיו תן איזה חיתוך מהצד השני, ואני ממליץ לך לעשות אותו רחב מספיק כדי שתוכל להשתמש בקליבות כדי לתפוס אותו מהצד הזה לחומר שתרצה לחתוך.

יש מלא סרטונים ביוטיוב, זה סופר פשוט.

אני הגעתי לסיטואציה שקשה לי לדייק עם כזה כלי. מהסיבות ש:

1. הוא לפעמים זז בכל זאת טיפטיפה ואז החיתוך לא מדויק

2. כשהחומר מתחיל להיות פיזית יחסית קטן, כבר בלתי אפשרי לעבוד איתו

 

אני בסופו של דבר קניתי סרגל מתכת כמו של GATOR: http://www.gatorclamps.biz/cnc.aspx

הוא מעולה! כששאלתי עליו הדעות היו חלוקות, אני יכול להגיד לך ש:

1. הוא מאפשר קליבה לחומר עד 122~ס"מ רוחב, כלומר גם פלטה שלמה - לרוחבה תוכל לקלוב בלי בעיה

2. מהיר מאוד לתפיסה\שיחרור עם הידית

3. עשיתי איתו בחודשיים האחרונים 5 פרויקטים גדולים בבית והוא שירת אותי בצורה מדהימה

 

אז במקום לקחת את החומר ולסמן עליו נגיד 40ס"מ מהקצה, ואז ישר לבוא עם המוביל ולמקם אותו בול 40ס"מ מהקצה, כאן יש למדוד באופן חד פעמי את המרחק שלך מהלהב משני צדי המסור (אני אחסוך לך - 10.5ס"מ לצד הרחב של המסור ו 3.5 ס"מ לצד הצר), ובמקום לסמן ב 40ס"מ - אם אתה רוצה לחתוך עם הצד הרחב של המסור (מה שבדר"כ תרצה לעשות זה יותר יציב ונוח) אז אתה מסמן ב 50.5

לחיתוכי אורך, אגב, אני השתמשתי במוביל של קרג, שזה כמו סרגל כזה שאתה מקבע אליו את המסור.

הוא בכלל מדהים. החיתוך איתו מאוד מהיר.

 

בגדול אין ספק שזה מורכב יותר מאשר מסור שולחני להגיע לדיוק הנדרש, אבל עם שני הכלים האלה אני הצלחתי לדייק על המ"מ בכל העבודות שלי ומעט ריכוז.

בהצלחה!

פורסם

אני חייב לקפוץ כאן למישהו שעושה איזה פרוייקטון ללמוד איך עובדים עם הדבר הזה.

 

מה תופסים איך להיכן כמה ולמה

ציטוט

יבגניפ כתב:

 

אוף. למה אני מגיב פה? 

 

פורסם
עכשיו תן איזה חיתוך מהצד השני, ואני ממליץ לך לעשות אותו רחב מספיק כדי שתוכל להשתמש בקליבות כדי לתפוס אותו מהצד הזה לחומר שתרצה לחתוך.

 

 

מכאן כבר לא הבנתי.

 

אחרי שביצעתי מה שכתבת עד כאן, בעצם נוצרה לי פלטה שמקובע עליה סרגל, ואם אני מצמיד את המסור לסרגל את הלהב בדיוק בגבול.

 

מה עושים עם החתיכה הנוספת שאמרת שצריך לחתוך?

להיכן מצמידים אותה עם קליבות?

 

תכלס, הפלטה העתידית אותה ארצה לחתוך, איפה היא מונחת בתוך העסק?

 

בקיצור, תחום חדש לי לגמרי ואני מתכונן להבין אותו כי ידיים יש ועשיתי גם כמה דברים עם ג'יגסו, אז אני מאמין שמסור עגול יהיה שידרוג רציני בשבילי.

 

 

אה, תודה על תגובתך הארוכה והמושקעת.

אני יודע כמה זמן לוקח לכתוב, בטח כשאתה מנסה "לצייר" לי במילים.

 

תודה!

ציטוט

יבגניפ כתב:

 

אוף. למה אני מגיב פה? 

 

פורסם

בוא נתאר את צורת העבודה שתהיה לך:

אתה תסמן על הפלטה היכן תרצה לחתוך בדיוק. נאמר תרצה לעשות חיתוך 40סמ מהקצה - תסמן איפה 40סמ נמצא.

אתה תיקח את המוביל ותמקם אותו כך שהחלק הרחב של המסור, זה שעשינו קודם שרוחבו בערך 10.5סמ - בדיוק על הקו

אתה תיקח קליבות כדי להדק את המוביל שלא יזוז לך בזמן חיתוך, ואתה תעשה את זה מהצד השמאלי שחתכת. שם כדאי שיהיה לך מספיק מרווח נשימה שהקליבות לא יתנגשו במסור תוך כדי החיתוך.


×
×
  • תוכן חדש...