Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מתלבט ביו רכב דיזל לרכב בנזין


Danny13
שימו לב! השרשור הזה בן 3297 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

גם מנועי הבנזין המוגדשים נותנים תחשות כוח דומה, ומציעים פעולה נעימה בהרבה ועלייה מהירה בהרבה בסל"ד.

פיתוח מנועי הדיזל היה מואץ בהרבה, מאחר ומנועי הדיזל האטמוספריים הציעו הספקים עלובים ביחס לנפחם.

 

היום מנוע טורבו בנזין 1.6 הוא עם הספק 150-180 כ"ס. טורבו דיזל באותו נפח לרוב עם הספק 100-110 כ"ס, מומנט דומה או יותר גבוה, והרבה יותר חסכוני.

 

 

בדיוק כמן שהיה לפני עידן הטורבו רק במספרים יותר גדולים.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 202
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

בחלק מהדגמים מחליפים רק קרב מסנן סולר ועלותו אכן 100-200 ש"ח, בחלק אחר מחליפים את כל בית המסנן ועלותו 300-500.

 

לגבי עשן שחור:

מנוע דיזל תקין עם מערכת הזרקה תקינה, טיימינג משאבה מכוון ומזרקים תקינים - לא מעשן בעשן שחור.

 

קנגו שלי עם מנוע פשוט ללא מסנן חלקיקים וללא שום טכנולוגיה מתקדמת הייתה פולטת ממש מעט עשן שחור במצבי עומס קיצוניים.

 

בכל יתר המצבים לא היה שום עשן.

ברלינגו HDi עליה אני נוהג היום לא פולטת עשן שחור בשום מצב. אין לה מסנן חלקיקים. אפשר גם לעמוד דקות ארוכות ליד רכב מונע בחניון תת קרקעי סגור ולא מריחים שום ריח.

 

 

 

בתקופת המנועים הטטמוספריים דיזל היה חלש יותר וחסכוני יותר ב 30%.

 

 

אם מעבר למנועי טורבו זה פחות או יותר נשאר אותו דבר.

 

בטכנולוגית מנועי בנזין של היום עדיין לא ניתן להגיע לצריכה משולבת של 1 ל 20 במנוע טורבו בנזין ברכב משפחתי, מה שבדיזל מושג די בקלות.

אם אין מסנן חלקיקים יהיה עשן אמנם לא הרבה כי גם הממיר הקטליטי מפחית עשן אבל עדיין יש עשן שחור בעומס שאתה לא שם לב אליו

עם מסנן חלקיקים אין כלום בשום שלב

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני בטוח שאורך חיי מנוע דיזל יהיה יותר גדול מאורך חיי מנוע טורבו בנזין קטן. מעבר לתכונות שימון של השמן, מנוע דיזל עובד בטמפרטורות נמוכות יותר ובנוי חזק יותר לעמוד בעומסים, עובד על סל"ד נמוך יותר.

חוץ מזה, סולר אפשר לייצר לא רק מנפט, מנוע דיזל יכול לשרוף כימעט כל מה שנשרף. כך שעתיד הוא אחרי מנוע דיזל עד שלא יעלמו מנועי בעירה פנימית.

 

מנוע דיזל חי קילומטרז יותר גדול, אבל החלקים הנלווים חיים כמו ברכב בנזין ואפילו פחות. רכב דיזל עם 300 אלף קילומטר לא כדאי לאחזקה בדיוק כמו רכב בנזין עם 300 אלף קילומטר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

העניין הוא שעד לא מזמן רכבי דיזל משומשים היו חייבים להיות עם ק"מ גבוה, אבל בכל זאת כדאים לקניה בשל אמינותם.

Just daily

07' Škoda Octavia 1.9 TDI DSG6 09' Toyota Avensis

HU: Alpine CDE-126BT AMP: Mac Audio ZX 4000 SUB: Hifonics HFI12D4

מצלמות תיעוד לרכב - המון מידע והמלצות מחברי הפורום

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני חושב שעם ישראל למרות שיורדים עליו הרבה על תרבות העדר בסך הכול קונה חכם.

אם יציעו לו דיזל בזול והוא יראה שזה משתלם הוא יקנה.

בארץ סטיגמות נדבקות די מהר, אבל גם נשברות די מהר כי אנחנו מדינה קטנה.

 

אני אומנם צעיר, אבל עדיין זוכר את התקופה שסולר עלה זול(1-1.8 שקל אם אינני טועה), והאוקטביה TDI דור ראשון הגיע לארץ.

היה סביבה טירוף גדול גם בשוק הפרטי, אבא שלי גם זכה לקבל אחת מטעם העבודה.

הטירוף היה כול כך גדול שמישהו מנערי האוצר שם לב שנעלם כסף, ואז השתנו הרבה דברים בכול הקשור לרכבי דיזל.

מה שקורה עכשיו הוא יישור קו, ואם היבואנים אכן יתמחרו את הרכבים שלהם בהתאם לשינויים נראה הרבה יותר רכבי דיזל.

HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ראש העיר של לונדון מנסה להקטין את כמות רכבי הדיזל.

 

מתברר כי הסיכוי של תושב מרכז לונדון למות מזיהום אויר גדול פי 4 מהסיכוי במקומות הנקיים בבריטניה, וחלק משמעותי מזיהום האויר הזה מקורו ברכבי דיזל פרטים.

אפלית המיסוי לטובת הדיזל הגדילה את מספר רכבי הדיזל במשך 15 השנה האחרונות מ 10% ליותר מ 50% . כנראה שכעת ינקטו צעדים שיעדיפו את הרכבים שאינם דיזל.

 

יהודה

לא בדיוק. התקנים לרכבי בנזין יותר נוקשים בהשואה לרכבי דיזל לגבי מרבית המזהמים - למעשה כולם פרט ל-CO. חוץ מזה - יקח עוד די הרבה שנים עד שתקן יורו 5 ישלוט - עם החלתו הוא נדרש רק לדגמים חדשים, כלי רכב חדשים מדגמים קיימים יחוייבו לעמוד בתקן רק לרכבים שיקבלו רישוי החל מעוד שנה.

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מזגן, משאבות, גיר, רדיאטור, תושבות, גומיות, חלקי פלסטיק וחלקים רבים אחרים נשחקים ברכב דיזל בדיוק כמו ברכב בנזין. עלויות אחזקה שוטפות גבוהות מבטלות את הכדאיות כלכלית להחזיק רכב דיזל עם קילומטרז גבוהה. האמינות של המנוע בלבד משחקת תפקיד שולי לאורך חיי הרכב. בתור רכב חדש דיזל יותר יקר לרכישה בהשוואה לטורבו בנזין (לא רק בישראל) ולכן לא כדאי כלכלית (בישראל) למי שנוסע 20-30% יותר מעל הממוצע.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חודשיים מאוחר יותר...

גם באנגליה מייקרים את הנסיעה במכוניות דיזל.



http://www.telegraph.co.uk/earth/greenertransport/10996836/Diesel-drivers-to-be-penalised-in-drive-to-cut-air-pollution.html

Cars with diesel engines could soon incur new charges and higher taxes as part of efforts to lower air pollution levels in Britain’s towns and cities.

 

Drivers of diesel-powered vehicles will have to pay an extra £10 on top of the normal congestion zone charge to enter central London under proposals being drawn up by Boris Johnson, mayor of London.

 

Many other cities are considering following London’s lead by creating low emission zones, which would carry charges and penalties for diesel vehicles.

 

Mr Johnson is also urging the government to charge diesel car drivers more road tax.

 

Labour wants to create national network of low emission zones, which would prevent older diesel vehicles entering many cities.

There is growing pressure on city councils to cut diesel fumes in order to avoid fines from the European Commission for breaching air pollution limits. The commission launched legal proceedings against Britain in February.





יהודה


 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הבעיה היא שרוב האנשים קונים רכבים בתקציב של 20-60K ש"ח.

איזה רכבי דיזל אפשר לקבל בתקציב האלה? אני בטוח רק כאלה שצריך יהיה להחליף להם בקרוב : טורבו, משאבת סולר או משהו יקר אחר. העלויות של התיקונים פשוט יתקזזו עם הדלק.

לשם השוואה אני מכיר מישהו שקנה פאסאט דיזל לפני 3 שנים בת 10 שנים. מה רק לא התקלקל בה, טורבו, גיר אוטו', ועוד שלל תקלות.

 

מספיק רק החשש שיתקלקל משהו יקר ערך ברכב הדיזל כדי לא "לישון" בראש שקט, זה שיקול של לא מעט רוכשי רכב, שיהיה שקט נפשי וסיכון נמוך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נלקח ממחירון חלפים מעודכן.

מקור:

http://www.toyota.co.il/toyota-services/parts.htm

 

שים לב שמדובר על חלפים לרכבים מעל גיל 6.

 

דוגמא.JPGלכידה.JPGfלכידה.JPG

 

שוטט במחירי החלפים ותיווכח בהפרשים הגדולים.

עריכה אחרונה על ידי ravidp18
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

באמת? הטבלה הזאת היא הטיעון שלך?

אתה חושב ש-15K לטורבו זה הזוי? אלה המחירים. היום רוב מכוניות הבנזין כבר מצויידות בטורבו, וגם שם הוא לא זול.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בחרת דווקא בטורבו שבו הדיזל לא יותר יקר מבנזין. מגדש טורבו למשאית איסוזו מקורי וחדש בחו"ל עולה פחות מ 2000$ (וזו משאית שבה החלקים יקרים יחסית לרכבים פרטיים).

תודה הגברת שרה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לרגע לא טענתי שיש הפרש מחירים של טורבו בנזין ודיזל.

אלא טענתי שבכלליות הלקוח מעדיף רכב בפלטפורמת " Simple It Safe".

דהיינו רכב ללא טורבו וללא מכלולים נוספים המחוייבים מכורח המציאות כדי שרכב דיזל יעבוד באופן מספק.

(בנזין ללא מגדש טורבו= רכב רגיל, בנזין עם טורבו=כלי ביצועים ,דיזל ללא טורבו=רכב עגלתי שזז ,דיזל עם טורבו=רכב רגיל)

 

הטענה שמוכיחה את עצמה היא דווקא ממגזר כלי הרכב ההיברידיים.

בתחילת דרכם של כלי הרכב ההיברידים (2005-2006) הם נמכרו במספרים בודדים וזאת בעיקר מפני החשש שמא תתקלקל הסוללה או שאר המכלולים הלכאורה מורכבים שמורכבים במערכת ההיברידית.

לא לחינם כמות כלי הרכב ההיברדיים עולה בכל שנה בערך של כ- 25% ,זאת בעיקר בגלל התפוגגות החששות ההדרגתית הנ"ל בעקבות האמינות המופגנת ע"י רב-סרן שמועתי של הסוללה שקיצה קרב וסכנת כשלים במערכת ההיברדית והרגעת הצרכן ע"י חישוב מחירי סוללה עתידיים במידה ובכלל יצטרך.

 

עכשיו נחזור לעניין ה- מרססים,טורבו,משאבת הזרקה ,מחשב הזרקה,סולר מטונף שלא עומד בתקינה האירופית וכו'.

רכבי דיזל משמשים ושימשו בעבר בעיקר כלי רכב מסחריים או שנועדו לצורך משלח יד (מוניות,אוטובוסים,רכבי חברה עם נסועה חריגה מאוד) וזאת בעקבות שיקולים כלכליים שהתהוו בעבר (מחירי הסולר היו מאוד נמוכים, אם זכרוני אינו מטעני כ-1ש"ח לליטר אך האגרה השנתית עלתה כ 3000 ש"ח בערך)

לכן היה מצוי שמכלולים באופן טבעי יתבלו ויתקלקלו (לעיתים ב 200K ק"מ ולפעמים ב 500K ק"מ ובחוסר מזל גם בק"מ נמוך) ומכיוון שההיצע החלפים לרכבי הדיזל היה נמוך (בעיקר בפירוקיות-כי כל רכבי הדיזל "נקרעים" תוך זמן קצר) ומכיוון שהצרכן מחפש חלק שיחזיק כדי שהרכב יוכל להמשיך ו"לטחון נסועה" שנתית גבוהה מחירי ותדירות החלפים העוברים מפה לאוזן ע"י בעלי כלי הרכב, מייצרים תדמית שקשה מאוד להתמודד איתה בשכנוע קליינטים פוטנציאלים עתידיים (קשה בערך כמו לשכנע ישראלי לקנות C1 או AYGO ).

עכשיו תדמיין את עצמך נתקע עם משאבת הזרקה תקולה של פורד טרנזיט 2005 שרוצים עבורה בפירוקיות למינהם סכומים נהעים בין 13,000-7,000 ש"ח (מחירים אמיתיים- נסיון של בן דודי) וכנראה שהק"מ שגמעה עד היום יהיה גבוה מכורח המציאות של ייעוד הרכב לנסועה גבוהה (כי כמה רכבי דיזל פרטיות בנמצא) ומי יודע אם לא תתקלקל בדיוק בתום האחריות. ואחרי הסיפור הזה אתה מוכן לקחת אחריות ולהמליץ לעצמך או לחבר לקנות רכב שמורכבים בו מכלולים יקרים שנפוצות השמועות על הטיפול בהם.

 

ההבדל הבולט בין רכבי הדיזל לכלי הרכב ההיברדיים הוא נענה בשאלה "האם שווה לי לקחת את הסיכון" (לקוחות פרטיים בעיקר- שרובם ככללם מחפשים שקט נפשי ומוכנים לשלם עבורו).

ברכב דיזל אין סיבה של ממש לקחת את הסיכון לכשלים בחלקים יקרים (לפחות לא במישור הכלכלי).

באותה נשימה כדאי לזכור את התקלות הרבות שצצות לאחרונה ברכבים חדשים: DSG,מותחנים של מנועי TSI , מחלות כאלו ואחרות של ליקויי ייצור ואף לעיתים כתוצאה מהוזלת תהליכי יצור.

 

רכב היברידי שעד היום היה תחת הכותרת "לא ידועה אמינותו" מתחיל לקבל הגדרה ע"י העם כרכב "אמין מאוד", ועם הזמן, בזאת שהסיכון הולך ופוחת משנה לשנה ובנוסף יש את חסכון העלות בדלק (אני לא מתייחס כלל לנוחות או טכנולוגיה בשלב זה) שאפשר להתקזז איתו ולכן הסיכון משתלם (בהתאם לרמות הסיכון שהלקוח הפוטנציאלי מוכן לקחת על עצמו ולכן יש עליה במכירות בכל שנה-הגרף של הסיכון ממשיך לרדת) עד שיווצרו בעיות בדגם מסויים ואנשים יתחילו שוב להתרחק ולחשוש.

עריכה אחרונה על ידי ravidp18
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מאיפה לך לדעת מה מעדיף הלקוח? דיברת עם כל אותם הלקוחות שקנו TSI או חלילה את הדגמים משולבי הטורבו-צ'ארג'ר? או אולי כל אלה שרכשו מכוניות מיני למיניהן מצויידות במנועי טורבו? גם הדלק לידיעתך לא ברמה אירופאית כלל. אני לא מקבל את הטיעונים שלך, במיוחד שהם כבר מזמן מנותקים מהמציאות של היום.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3297 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...