Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מתלבט ביו רכב דיזל לרכב בנזין


Danny13
שימו לב! השרשור הזה בן 3295 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

יש לך סימוכין למספר הזה? או ששלפת אותו מהאצבע. רצוי לחשוב קצת לפני שכותבים.

 

 

משום מה אינך מתיחס למה שכותבים וממשיך לחזור על מה שאינו נכון. למשל- שוב אתה כותב שניתן להגיע ליורו 6 (שלא על זה הדיון) ומתעלם מהעלות ומהסיבוך. דיזל הוא לא כת מאמינים אלא טכנולגיה עם יתרונות וחסרונות.

 

ותיאורית הקונספירציה כאילו האוצר "שונא" דווקא את הדיזל, מקומה יחד עם כל תיאוריות הקונספירציה. אולי שמעת שה"מוסד" הוא זה שהפיל בזמנו את מגדלי התאומים בניו יורק? ויש לכך הוכחה- עובדה שלא היו יהודים בין הקרבנות. כך מאמינים הרבה מיליוני ערבים. ולך תוכיח להם שכן היו יהודים בין הקרבנות, ושהטמבלים התנגשו בבנין חצי שעה מוקדם מדי בבוקר, לפני שהרבה הספיקו להגיע לעבודה.

 

בהצלחה עם כת האמונה העיוורת בדיזל (שאין לו כלל חסרונות)

 

 

יהודה

 

חבל על הדיון, אתה מבין יותר מכולם בכל הטכנולוגיות , והמפגרים האירופאים הללו אשר יצרו מנוע יורו 6 חסכוני ונקי , הם לא יודעים על מה הם מדברים , סתם חבורה של דבילים , אתה ממש שמש העמים.

העובדה היא שכבר היום מנועי סולר בתקן יורו 6 מוצעים למכירה , והחל משנת 2014 כל רכב מצויד במנוע סולר יעמוד בתקן יורו 6 , משמע מנוע המזהם פחות ממנוע בנזין מקביל , אז עשה טובה מסובך או לא , מנועי סולר בתקן יורו 6 כבר מוצעים למכירה וזאת עובדה.

 

העיוור היחיד פה הוא אתה מהסיבה הפשוטה , מנוע סולר נקי כבר מוצע למכירה , זה לא טכנולוגית מדף אלא עובדה מוגמרת , ובשיקלול של יתרונות מול חסרונות מנועי סולר עדיפים על מנועי בנזין .

 

בהצלחה עם כת האמונה העיוורת בבנזין .

Hyundai Tucson Prime 2.0– הבחירה של האישה..

Kia Niro Plug In - כי שומרים על הסביבה

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 202
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

אני עדיין לא מבין איך אפשר להתעלם מיתרונות של מנוע דיזל. הרבה כוח בסלד נמוך וחסכון ברור בדלק, כמו כן נראה בבירור שמנועי דיזל מחזיקים הרבה יותר קילומטרים. אולי אחרי שאלמד הנדסת רכב עוד שנתיים אדע להסביר למה. כרגע זה פשוט העובדות היבשות.

אז: פיאט פונטו 1999 1.2 כ"ס (אוטו זה מטוס)

אז פחות ישן: רנו מגאן 1.6 16V (מכירים אותי במוסך)

אז הרבה יותר קרוב להיום: אופל אסטרה 1.4 טורבו ENJOY PLUS (מה זה סחירות?)

היום: בעיקר רכבת תחתית אבל גם קצת טראם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מתברר שעדיין לא הבנת את הנושא. הנתונים רלבנטים לכל רכב, מכיון שהם מראים שצריכת הדלק עולה באופן דרמטי עם המהירות.

אם כבר אתה ממחזר, כדאי לא למחזר אי הבנה שלך.

מתברר שעדיין לא הפנמת שעובדה זו ידועה לכל. מעבר לעניין זה אין לה כל רלוונטיות.

 

כצפוי אין לך ידע בנושא וסתם זרקת טענה לאויר.

האמנם? מה טענתי?

 

שוב לא הבנת. מדובר בשליטה בשוק ולא בשליטה בטכנולוגיה.

נראה שאתה לא מבין, לא את מה שכותבים לך ולא את מה שאתה כותב בעצמך.

גם בשוק היפנים/קוריאנים אינם שולטים. יותר מכך, אין כל קשר למנועי הדיזל האירופאיים. אם כבר, היפנים/קוריאנים הגיעו לאן שהם הגיעו בעזרת מחירים זולים ומוצרים בעלי תדמית אמינות טובה.

 

כדאי שתתמקד בנושא. לא מדובר בשיעור היסטוריה (מה קדם למה). מדובר באינטרס כלכלי (כסף, מקומות עבודה) ברור. במדינות אלה, אם יעלו וישוו את המס על סולר למס על הבנזין, הפגיעה ביצרנים המקומים תהיה אנושה, בעוד שהרכבים היפנים ימכרו יותר.

היחיד שמתפזר לכל עבר הוא אתה. רצף ההתחרשויות חשוב כדי להבינן, מסתבר שאתה לא מצליח להבין עניין כה פשוט.

כעת, נניח שאירופאים יפסיקו לעודד את השימוש בדיזל, הפגיעה ביצרנים האירופאיים לא תהיה אנושה, בטח שמת לב שלמרות הדיזל, הם מייצרים גם מנועי בנזין מעולים. אם זה יקרה, יתרחש תהליך, גם בקרב הציבור, של מעבר הדרגתי לבנזין, זה הכל.

 

From 23 March 2011 the UK duty rate for the road fuels unleaded petrol, diesel, biodiesel and bioethanol is GB£0.5795 per litre

צודק, אך עדיין הם יוצאי דופן ולא מכתיבי טרנד (באירופה).

 

ומה זה אומר? שכדאי ליפנים להשקיע בטכנולוגית דיזל לרכבים פרטים כי יש שוק (לא יפני) גדול לדיזל . אל תדאג, הם לא הצטרפו לכת האמונה העיוורת בדיזל.

חברה אשר רואה שוק ענק בו אין לה נוכחות, תדאג לייצר מוצרים אשר מתאימים לדרישות השוק המדובר. בסיסי.

בנוגע לפיתוח מנועי דיזל יפניים, הם כבר כאן.

פאביה

* מועדון אלפא רומיאו הישראלי IAROC *

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

העיוור היחיד פה הוא אתה מהסיבה הפשוטה , מנוע סולר נקי כבר מוצע למכירה , זה לא טכנולוגית מדף אלא עובדה מוגמרת

אתה לא מניח למציאות להיכנס לדיון. אומר זאת שוב, ובפעם האחרונה- אין ויכוח על היתכנות טכנית, הויכוח הוא על המחיר ההולך ומתיקר של מנועי דיזל.

ובשיקלול של יתרונות מול חסרונות מנועי סולר עדיפים על מנועי בנזין .

.

יש לך סימוכין?

שוב שלפת? כמו קודם ב 50% ?

משום מה אתה מתעלם מהעובדה שמפליטת מנועי דיזל מתים יותר מאשר מפליטה של בנזין. האם שקללת זאת ?

 

אני עדיין לא מבין איך אפשר להתעלם מיתרונות של מנוע דיזל. הרבה כוח בסלד נמוך וחסכון ברור בדלק, כמו כן נראה בבירור שמנועי דיזל מחזיקים הרבה יותר קילומטרים. אולי אחרי שאלמד הנדסת רכב עוד שנתיים אדע להסביר למה. כרגע זה פשוט העובדות היבשות.

יש פה הסכמה גורפת על היתרונות של הדיזל ולא מתעלמים מהם. הבעיה היא שיש חסרון גדול בגזי הפליטה של הדיזל.

 

Cuore Sportivo :כן, כמו צריכת הדלק של פורשה 928 במהירויות שונות. סופר רלוונטי, לבעלי פורשה 928 בישראל.

מתברר שעדיין לא הבנת את הנושא. הנתונים רלבנטים לכל רכב, מכיון שהם מראים שצריכת הדלק עולה באופן דרמטי עם המהירות.

אם כבר אתה ממחזר, כדאי לא למחזר אי הבנה שלך.

מתברר שעדיין לא הפנמת שעובדה זו ידועה לכל. מעבר לעניין זה אין לה כל רלוונטיות.

מי שקורא את השרשור, רואה את הזיג-זג שלך. ראשית אתה טוען שהעליה הדרמטית של צריכת הדלק של מנוע גדול עם הגדלת המהירות, לא רלבנטי לבעלי הרכב בארץ. אח"כ אתה מזגזג וטוען שהנתונים האלה כן ידועים (ובמשתמע חשובים) לכן אינם רלבנטים.

 

נראה לי שאין טעם להשיב למיחזור שלך. רצוי שתבוא עם עובדות \ רעיונות לא ממוחזרים (אם זה יקרה).

 

יהודה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מתברר שכבודו מתקשה מאוד בהבנת הנקרא.

עלייה בצריכת הדלק כתוצאה מעלייה במהירות הנסיעה, בכל רכב, ידועה ומוכרת לכל, בישראל, באירופה או ביפן ולא טענתי אחרת. לעומת זאת, חוסר הרלוונטיות נוגע לפורשה 928. לא רק שמדובר על רכב שאינו רלוונטי לארץ ישראל (כמה יח' של זה יש כאן, אם בכלל?) הוא גם מאוד ישן בדגש על ההתקדמות הטכנולוגית מאז.

* מועדון אלפא רומיאו הישראלי IAROC *

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה לא מניח למציאות להיכנס לדיון. אומר זאת שוב, ובפעם האחרונה- אין ויכוח על היתכנות טכנית, הויכוח הוא על המחיר ההולך ומתיקר של מנועי דיזל.

 

יש לך סימוכין?

שוב שלפת? כמו קודם ב 50% ?

משום מה אתה מתעלם מהעובדה שמפליטת מנועי דיזל מתים יותר מאשר מפליטה של בנזין. האם שקללת זאת ?

 

 

יש פה הסכמה גורפת על היתרונות של הדיזל ולא מתעלמים מהם. הבעיה היא שיש חסרון גדול בגזי הפליטה של הדיזל.

 

 

 

יהודה

 

אין אף אחד בבית , תמשיך להתווכח עם עצמך ואל תתן לעובדות לבלבל אותך.

Hyundai Tucson Prime 2.0– הבחירה של האישה..

Kia Niro Plug In - כי שומרים על הסביבה

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא מבין אותכם, ממתי את נערי האוצר מעניין צדק חברתי ( ראו פס"ד וורד פרי), שוויון בין המינים (חישוב מאוחד לבני זוג) או בריאות הציבור (ניראה אותם ממסים אוכל עתיר קלוריות). נערי האוצר מאומנים להתבונן על הכל דרך הגרעון בתקציב. כשאין בריריה פונים כמובן לכלל הציבור, אבל זה קשה, לא פופולרי ומעורר התנגדות בכנסת ובוועדות. השיטה היותר נבזית ובטוחה, לתפוס ציבור קטן יחסית, להפלות אותו ואז מי ישים עליו וככה מגייסים עוד כמה מיליונים לקופה. לעינייננו ברגע שזיהו ציבור גדל והולך שפונה לרכבי דיזל, התעוררה סכנה מוחשית לירידה בהכנסות ממיסוי הדלק, מי צריך את את הצרה הזו. כדאי להרוג לפני שתיגדל.

נהג מנוסה
:roll:
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מתברר שכבודו מתקשה מאוד בהבנת הנקרא.

עלייה בצריכת הדלק כתוצאה מעלייה במהירות הנסיעה, בכל רכב, ידועה ומוכרת לכל, בישראל, באירופה או ביפן ולא טענתי אחרת. לעומת זאת, חוסר הרלוונטיות נוגע לפורשה 928. לא רק שמדובר על רכב שאינו רלוונטי לארץ ישראל (כמה יח' של זה יש כאן, אם בכלל?) הוא גם מאוד ישן בדגש על ההתקדמות הטכנולוגית מאז.

הפעם טעית (שוב).

מה לעשות שחוקי הפיזיקה לא השתנו. במהירויות גבוהות צריך הרבה מאוד אנרגיה כדי להתגבר על הגרר האוירודינמי.

http://en.wikipedia.org/wiki/Drag_%28physics%29#Power

A car cruising on a highway at 50 mph (80 km/h) may require only 10 horsepower (7.5 kW) to overcome air drag, but that same car at 100 mph (160 km/h) requires 80 hp (60 kW).

ההתקדמות הטכנולוגית משפיעה בשוליים בלבד.

 

לכן, דוגמא של רכב ישן עם מנוע גדול, רלבנטית גם לרכב חדש.

 

לא מבין אותכם, ממתי את נערי האוצר מעניין צדק חברתי ( ראו פס"ד וורד פרי), שוויון בין המינים (חישוב מאוחד לבני זוג) או בריאות הציבור (ניראה אותם ממסים אוכל עתיר קלוריות). נערי האוצר מאומנים להתבונן על הכל דרך הגרעון בתקציב. כשאין בריריה פונים כמובן לכלל הציבור, אבל זה קשה, לא פופולרי ומעורר התנגדות בכנסת ובוועדות. השיטה היותר נבזית ובטוחה, לתפוס ציבור קטן יחסית, להפלות אותו ואז מי ישים עליו וככה מגייסים עוד כמה מיליונים לקופה. לעינייננו ברגע שזיהו ציבור גדל והולך שפונה לרכבי דיזל, התעוררה סכנה מוחשית לירידה בהכנסות ממיסוי הדלק, מי צריך את את הצרה הזו. כדאי להרוג לפני שתיגדל.

לא מסכים.

אנו חיבים המון תודה לאנשי אגף התקציבים באוצר. חלק גדול מהתקדמות המשק הישראלי בעשרות השנים האחרונות נזקף לזכותם. הם צריכים לתקצב לפי הנחיות מכשילות של פוליטיקאים שרואים רק את הטווח הקצר, שלא לדבר על מושחתים. ברור שגם הם טועים לפעמים, אבל טעויותיהם מתגמדות מול ההצלחות.

למשל לגבי דיזל. הידעת שפעם אסור היה ליבא רכבי דיזל פרטים? הודות להם התסבוכת הותרה. מותר ליבא דיזל והפלית המס הענקית לטובת הדיזל בוטלה.

לטענה שלך כאילו נוח להם להתנכל לציבור קטן, פשוט לא נכונה. הזכרתי פה מה הם עשו כשהתברר שהנחות המס לרכב "ירוק" הצליחו יותר מדי, כלומר הכנסות המדינה ממיסוי רכב קטנו מדי. הם פשוט החמירו את ההגדרות כך שרוב הרכבים (בנזין+דיזל) התיקרו לרמה שהם צריכים. אם צריך, אין להם בעיה ל"התנכל" לכל הציבור.

 

אולי כדאי שתתעמק קצת בענין הזיהום של הדיזל מול הבנזין, ותראה בעצמך אם גזי הפליטה של הדיזל הורגים יותר מאלה של הבנזין.

 

יהודה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

^

ידוע שככל שהמהירות גבוהה יותר, כך צריכת הדלק גבוהה יותר וברור כי העקרון זהה.

עם זאת, משום מה בחרת להשוות פורשה 928 GTS לפאסאט דיזל, מבחינת צריכת דלק. :screwy:

 

בנוגע לפליטת מזהמים. לדיזל ולבנזין, לכל אחד מהם יתרונות משלו. לקבוע חד משמעית שהבנזין נקי יותר תהיה טעות.

* מועדון אלפא רומיאו הישראלי IAROC *

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ידוע שככל שהמהירות גבוהה יותר, כך צריכת הדלק גבוהה יותר וברור כי העקרון זהה.

שוב אתה מתחמק. טעית או לא טעית?

 

עם זאת, משום מה בחרת להשוות פורשה 928 GTS לפאסאט דיזל, מבחינת צריכת דלק.

מאיפה הבאת את ההטעיה הזו?

 

בנוגע לפליטת מזהמים. לדיזל ולבנזין, לכל אחד מהם יתרונות משלו. לקבוע חד משמעית שהבנזין נקי יותר תהיה טעות.

טוב. מצד אחד מר קורו ספורטיבו, ומצד שני המחקרים שקובעים שפליטת הדיזל הורגת יותר. מי צודק?

 

יהודה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שוב אתה מתחמק. טעית או לא טעית?

אם תראה לי היכן טענתי במפורש שמהירות נסיעה אינה משפיעה על צריכת דלק, אודה מיד שטעיתי (מעולם לא טענתי זאת).

 

מאיפה הבאת את ההטעיה הזו?

אני לא "הבאתי" את ההטעיה הזו, אתה עשית זאת.

 

טוב. מצד אחד מר קורו ספורטיבו, ומצד שני המחקרים שקובעים שפליטת הדיזל הורגת יותר. מי צודק?

הצג ונמק. בוא נראה אם אתה בכלל מסוגל להבין מסקנות של מחקר.

פאביה.

* מועדון אלפא רומיאו הישראלי IAROC *

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הפעם טעית (שוב).

לטענה שלך כאילו נוח להם להתנכל לציבור קטן, פשוט לא נכונה. הזכרתי פה מה הם עשו כשהתברר שהנחות המס לרכב "ירוק" הצליחו יותר מדי, כלומר הכנסות המדינה ממיסוי רכב קטנו מדי. הם פשוט החמירו את ההגדרות כך שרוב הרכבים (בנזין+דיזל) התיקרו לרמה שהם צריכים. אם צריך, אין להם בעיה ל"התנכל" לכל הציבור.

 

יהודה

 

 

ניראה שאתה מאלה שלא נותנים לעובדות לבלבל אותם. ציבור רוכשי הרכבים הקטנים עדיין מהווה מיעוט בין כלל רוכשי הרכב, לצערינו גם מיעוט פגיע יותר. מה משמעות המשפט "התייקרו לרמה שהם צריכים". אתה רציני? או אולי אתה נציג האוצר בפורום?

נהג מנוסה
:roll:
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ניראה שאתה מאלה שלא נותנים לעובדות לבלבל אותם. ציבור רוכשי הרכבים הקטנים עדיין מהווה מיעוט בין כלל רוכשי הרכב, לצערינו גם מיעוט פגיע יותר. מה משמעות המשפט "התייקרו לרמה שהם צריכים". אתה רציני? או אולי אתה נציג האוצר בפורום?

 

עזוב , אין עם מי לדבר שם , זה בדיוק כמו לדבר עם הקיר.

למה אתה מצפה מאדם אשר כותב שעקב הקטנת תקבול המיסים עקב נהירת הציבור לרכבים קטנים וחסכונים, האוצר מעלה את המס על ידי עדכון המס הירוק , והחבר היקר כותב " התייקרו למה שצריך"...

 

מעל ל 83% מס על רכבים חדשים זה לא מספיק הא יהודה, אני מאחל רק לך עד 120% מס על רכב חדש , אם אתה מצדיק את האוצר על העלאת המס אז תתנדב ותשלם גם 120% על הרכב, בהצלחה.

Hyundai Tucson Prime 2.0– הבחירה של האישה..

Kia Niro Plug In - כי שומרים על הסביבה

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אדון "קורו ספורטיבו" , הבמה נשארת שלך. אתה יכול למחזר חופשי את ההטעיות שלך.

חשוב מאוד שלא תודה בשום טעות. רוב האנשים לא טורחים לבדוק ולהשוות מה שכתבת קודם למה שאתה כותב עכשיו.

(למשל: צריכת הדלק במהירות ממוצעת, השפעה התקדמות הטכנולוגית על העליה הדרמטית בצריכת הדלק במהירות 200 קמ"ש ללעומת 100 קמ"ש וכו')

 

ניראה שאתה מאלה שלא נותנים לעובדות לבלבל אותם. ציבור רוכשי הרכבים הקטנים עדיין מהווה מיעוט בין כלל רוכשי הרכב, לצערינו גם מיעוט פגיע יותר. מה משמעות המשפט "התייקרו לרמה שהם צריכים". אתה רציני? או אולי אתה נציג האוצר בפורום?

משמעות המשפט הוא שהרכבים התיקרו לרמה שאנשי האוצר צריכים. מה לא נכון פה?

 

שים לב, שאנשים מתבלבלים ומבקרים את האוצר על שהוא מעלה את המיסים, במקום לבקר את ראש הממשלה (וגם שר האוצר) שממשיכים לבזבז את הכסף של משלמי המיסים ללא מעצור.

לאחר שפקידי האוצר ניסו לקצץ בבזבוזים , ולאחר שראש הממשלה ושר האוצר לא נתנו להם, אין ברירה לפקידי האוצר אלא להעלות את המיסים כך שיהיה כסף לבזבוזים. יש להם גמישות מסוימת להגדיל מע"מ ולא להגדיל מס הכנסה, או להגדיל מס על דלק ולא להגדיל מס על רכב וכו', אבל בשורה התחתונה הם חיבים לכסות את ההוצאות העצומות והממש לא מוצדקות של הבוסים הפוליטיקאים.

אנחנו צריכים לצעוק ולמחות על ההוצאות הבזבזניות האלה, ולא המיסים, שהם בסה"כ תוצאה של הבזבוז.

 

סתם לדוגמא-

הידעת שאפילו כעת, בתי ספר לחרדים בגיל תיכון ממשיכים להימנע מלימודי מתמטיקה ואנגלית ולמרות זאת מקבלים מימון מלא מהממשלה? כל זאת באופן חוקי .

השמעת על רכבת הנוסעים דימונה - באר שבע שנוסעת ריקה (כלומר נוסעים בודדים) כמה פעמים כל יום? וזאת במשך הרבה שנים?

ומה עם גנון חינם למשפחות שבהם 2 ההורים לא עובדים?

 

בגלל כל אלה, אנו משלמים מיסים אסטרונומים.

 

יהודה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מעניין, לא הצלחת לבסס את הרוב המוחלט של טענותייך, מנגד גם לא הצלחת להציג השקרים שלי (לדברייך) והרי אם ישנם כאלו, זה פשוט (כפתור צטט). כנראה שאין מה להוסיף, גם לי לא.

 

יחד עם זאת, בנוגע להוצאות הממשלה קלעת בול. למרות זאת, אני לא בטוח שזה מצדיק התנכלות דווקא לרוכשי רכבים חדשים.

* מועדון אלפא רומיאו הישראלי IAROC *

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3295 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...