Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מתלבט ביו רכב דיזל לרכב בנזין


Danny13
שימו לב! השרשור הזה בן 3281 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

בתור מצטרף חדש למועדון: קיבלת פה את שלל הסטראוטיפים+ התעמרות מצד האוצר הגורמת לכך שיש היצע מוגבל לרכבי דיזל יד-שנייה.

 

עד 2007 היתה תוספת אגרה (לצד מחירי סולר נמוכים יותר) כך שמי שקנה סולר אלה בד"כ נהגים שנוסעים הרבה מעל הממוצע.

ברכב שגימא מרחק רב, מתחילות לצוץ תקלות (לאו דווקא מנוע, בעיקר הילוכים, ובלאי כללי בכל המכלולים:ציריות, מסבים למינהם, מותחנים וכו').

 

האחזקה באמת פחות או יותר עולה כמו רכב בנזין, אבל למנוע הדיזל, במיוחד למנועי הטורבו המודרניים עם הזרקה בלחץ גבוה ישנם רכיבים יקרים יותר מאשר במנועי בנזין, וכשאלה מחזירים נשמתם, הכיס נקרע.

 

יש כאלה שלא מתחברים לטרטור הדיזלי (נשמע בעיקר מחוץ לרכב), אבל מעל הכל אני חושב שיש כאן עדר שלא חושב עצמאית.

 

יש למנועי דיזל יתרונות נוספים: מומנט גבוה משל מנוע בנזין מקביל, בסל"ד הרבה יותר נמוך.

 

מבחינה שקל/ק"מ נטו כיום יש עדיפות לגז, אבל לגז שלא מגיע מקורי מהיצרן (כולם כיום) יש חסרונות שלא קיימים בדיזל.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 202
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

עלות הרכישה של דיזל חדש מיבואן גבוהה יותר ודיזלים אינם נמכרים במגרשי הליסינג (והרי עם ישראל מת על הליסינג גם אם מדובר על קניית רכב יוצא ליסינג).

דיזלים יותר ישנים הם כבר מוניות לשעבר ואם חשבת שעם ישראל ניזון מסטיגמות ואי חשיבה עצמית בנוגע לדיזל בכללי חכה שתשמע מה יש להם להגיד על מוניות לשעבר. :roll:

 

בתור מי שמתכנן לרכוש רכב דיזל בעתיד הקרוב (נמאס מהבנזין והבזבוז :evil: ) אני רואה בעייתיות בכל הקשור להיצע. בטח ובטח אם אני לא מחפש רכב אוטומטי או חדש מיבואן

אז: פיאט פונטו 1999 1.2 כ"ס (אוטו זה מטוס)

אז פחות ישן: רנו מגאן 1.6 16V (מכירים אותי במוסך)

אז הרבה יותר קרוב להיום: אופל אסטרה 1.4 טורבו ENJOY PLUS (מה זה סחירות?)

היום: בעיקר רכבת תחתית אבל גם קצת טראם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני יכול לומר לך שבדרך כלל בארה"ב תחנות דלק שמוכרות סולר לא ממש נפוצות כמו בנזין. בדרך כלל רק אלה עם המפלצות (פורדים מסידרת F למינהם, דודג' ראם, טיוטה טונדרה, שברולט סילבראדו) ממלאים סולר. לפיכך הם יותר בדרכים מחוץ לעיר ולא בעיר עצמה. בעיר שגרתי בה אולי תחנת דלק אחת מכרה סולר.

 

כן, אבל זה בסה"כ סימפטום של ההעדפה הגורפת לבנזין.

הרי אם קהל הלקוחות היה צורך סולר, היה קם מי שיספק אותו, גם בתוך הערים.

 

דיזלים יותר ישנים הם כבר מוניות לשעבר ואם חשבת שעם ישראל ניזון מסטיגמות ואי חשיבה עצמית בנוגע לדיזל בכללי חכה שתשמע מה יש להם להגיד על מוניות לשעבר. :roll:

 

דווקא בנושא הזה הסטיגמה כמעט מדויקת.

רק תחשוב מה עובר על רכב שצריך להחליף רפידות בלמים אחת לשבועיים. סתם אנקדוטה למחשבה

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עלות הרכישה של דיזל חדש מיבואן גבוהה יותר ודיזלים אינם נמכרים במגרשי הליסינג (והרי עם ישראל מת על הליסינג גם אם מדובר על קניית רכב יוצא ליסינג).

דיזלים יותר ישנים הם כבר מוניות לשעבר ואם חשבת שעם ישראל ניזון מסטיגמות ואי חשיבה עצמית בנוגע לדיזל בכללי חכה שתשמע מה יש להם להגיד על מוניות לשעבר. :roll:

 

בתור מי שמתכנן לרכוש רכב דיזל בעתיד הקרוב (נמאס מהבנזין והבזבוז :evil: ) אני רואה בעייתיות בכל הקשור להיצע. בטח ובטח אם אני לא מחפש רכב אוטומטי או חדש מיבואן

 

באופן כללי, עם יוצאים מהכלל, אני נרתע מרכבים שהיו: ליסינג, מונית (אלא אם כן מונית פרטית של נהג יחיד ומוכר), חברה, מדינה, צבא (בעיקר רכבי שירות, אביר או האמר אפשר לחשוב לרכוש מהצבא). הוראת נהיגה גם לא נשמע מבטיח.

 

יש לכך סיבות: מוניות עוברות נסועה אדירה, רובה בתוך העיר, אחרת המונית לא מחזירה את עלותה. המנוע עובד המון שעות בהילוך סרק, מותנע עשרות פעמים ביום ולא מטופל בזמן (נכון גם לרכבים צבאיים), המונית מחליפה נהגים וכל אחד מעניין אותו להיות ראשון ברמזור (לא המונית עצמה).

יש יוצאים מהכלל כאמור, אבל יש סיבה טובה להפחתה משמעותית מהמחירון של הנ"ל.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נכון גם לרכבי ליסינג ואף לרכבים פרטיים. לא בעניין הק"מ אך בעניין אופן הטיפול (רכבים פרטיים מטופלים בתחזוקת שבר ע"י נהגים לא מיומנים ש4 הגלגלים נמצאים בתחתית סדר העדיפויות עבורם)

ועל כן אני מדבר פה על חשיבה עצמאית. ברגע שאתה מבין ש:

א. יש חיה כזאת מונית שמורה מאוד.

ב. מונית שנקנית מבעל המונית שהוא גם הנהג תהיה מטופלת ושמורה בהתאם.

ג. הרכבים המשמשים כמוניות (סקודות, מרצדס) יכולים לסוע מאות אלפי קילומטרים בעוד פרייבט אוטומטי מתעייף ומתיישן באזור ה250 אלף.

 

זה רק מצריך חיפוש סבלני, מעט הבנה וזמן.

אז: פיאט פונטו 1999 1.2 כ"ס (אוטו זה מטוס)

אז פחות ישן: רנו מגאן 1.6 16V (מכירים אותי במוסך)

אז הרבה יותר קרוב להיום: אופל אסטרה 1.4 טורבו ENJOY PLUS (מה זה סחירות?)

היום: בעיקר רכבת תחתית אבל גם קצת טראם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש סיבה לכך שקונים מחפשים "פרטי יד ראשונה, עם היסטוריית טיפולים" זה מוכיח את עצמו לרוב (יש גם יוצאים מכלל זה, אבל מעט).

עם כל השאר אני מסכים בהחלט!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • ספונסר פורום

שלום לכולם, חזרנו היום מברלין, שם שכרנו פאסאט דיזל כמובן, מי שחושב שיש איזו עדיפות לבנזין על דיזל מודרני טועה טעות גדולה מאוד.

 

הדיזלים החדשים חזקים יותר מהבנזין בכל תנאי הנסיעה, המנוע שקט מאוד ובקושי שומעים שזה דיזל, הנעה מהירה מאוד ולא כמו בישנים שהיה צורך להמתין לחימום מצתי הלהט וצריכת דלק מגוכחת של 20 ליטר לק"מ לאחר נסיעה של כ1100 ק"מ(מחצית מהנסועה במהירויות של כ200 קמ"ש).

 

בכלל, באירופה כמעט ואין רכבי בנזין חדשים והבנזין יקר מעט יותר מהסולר, בדיוק כמו בארץ, אז מה הקשר לאוצר לא הבנתי?

 

הבעיה היא לא "במדינה שלנו" הבעיה היא בנו, הישראלים, אנחנו העם הכי קטרן עלי אדמות,בכל דבר המדינה אשמה,האוצר אשם ראש הממשלה אשם,אבל אף פעם לא אנחנו.

 

הישראלי לא קונה רכב דיזל מבורות,ופחד "מה יחשבו השכנים", אם כל אחד יעשה בדיקה לבד, הוא יגלה שהעלות האחזקה השנתי של רכב דיזל, גם למי שנוסע מעט ק"מ נמוכה יותר, ובהחלט הנהיגה נוחה יותר, הסולר זול יותר, צריכת הדלק נמוכה יותר.

 

וההשוואות לצריכת דלק של 206 1400 ידני לעומת ברלינגו הם לא במקום, אם משווים לדוגמא צריכת דלק של C3 דיזל לעומת C3 בנזין ההבדל הוא אדיר,ובדיזל ניתן להנות מנהמונט והאית כבר מסל"ד נמוך,כשבבנזין כדי להגיע לצריכה נמוכה צריך לנהוג בשיא העדינות לאט לאט, אז איפה הההנאה מהנהיגה?

 

אורן

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתור מי שמעוניין ברכב דיזל כרכבו הבא (ועשיתי שטות שלא התחלתי כבר מהרכב הנוכחי) גם למדינה יש חלק בכך וליבואנים. גם המיסוי הירוק אשם ובכללי עלותו של דיזל מול בנזין מקביל, שמביאה רוכש פוטנציאלי לעשות חישובים כמו "אם הדיזל עלה לי 20 אש"ח יותר, כמה ק"מ אצטרך לגמוע כדי להחזיר את ההשקעה".

 

קיבלת מתכון לשימוש מוגבר בבנזין.

אז: פיאט פונטו 1999 1.2 כ"ס (אוטו זה מטוס)

אז פחות ישן: רנו מגאן 1.6 16V (מכירים אותי במוסך)

אז הרבה יותר קרוב להיום: אופל אסטרה 1.4 טורבו ENJOY PLUS (מה זה סחירות?)

היום: בעיקר רכבת תחתית אבל גם קצת טראם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נכון גם לרכבי ליסינג ואף לרכבים פרטיים. לא בעניין הק"מ אך בעניין אופן הטיפול (רכבים פרטיים מטופלים בתחזוקת שבר ע"י נהגים לא מיומנים ש4 הגלגלים נמצאים בתחתית סדר העדיפויות עבורם)

ועל כן אני מדבר פה על חשיבה עצמאית. ברגע שאתה מבין ש:

א. יש חיה כזאת מונית שמורה מאוד.

ב. מונית שנקנית מבעל המונית שהוא גם הנהג תהיה מטופלת ושמורה בהתאם.

ג. הרכבים המשמשים כמוניות (סקודות, מרצדס) יכולים לסוע מאות אלפי קילומטרים בעוד פרייבט אוטומטי מתעייף ומתיישן באזור ה250 אלף.

 

זה רק מצריך חיפוש סבלני, מעט הבנה וזמן.

 

א. בהחלט יש, אני מכיר כמה וכמה כאלה, אבל הם נדירים.

ב. לא בחד משמעיות כזאת, אבל ככלל כן, אבל שוב הם נדירים.

ג. תלוי איזה, יש כאלה שמזדקנות יותר יפה וכאלה שהרבה פחות יפה, אבל מוניות שמורות עם נהג יחיד לרוב תזדקן יותר יפה

 

אורן התעלמת לחלוטין מהמיסוי הירוק

אז כן המדינה החליטה להעדיף בנזין על פני דיזל, נכתב על זה המון, גם כשנכנסה הנוסחה הראשונה של המיסוי הירוק, וגם עכשיו לקראת הכניסה של הנוסחה השנייה

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אגב. "בשביל הספורט" עברתי עכשיו על ההצעות של רוב היבואנים לממכר רכבי דיזל. המחירים נעים בין 130 ל140 אש"ח עבור כל הרכבים בסגמנט של קיה ריו או סיד או סקודה רפיד וכיוב'. הפרש של בערך 20 אש"ח מבנזין מקביל.

לזכותם ייאמר שהאבזור אינו ניתן בקמצנות וסה"כ מדובר בחבילות טובות ומשתלמות. אבל שוב, כאלו שיגרמו לנהג הישראלי להכריח את עצמו להעלות נסועה.

אז: פיאט פונטו 1999 1.2 כ"ס (אוטו זה מטוס)

אז פחות ישן: רנו מגאן 1.6 16V (מכירים אותי במוסך)

אז הרבה יותר קרוב להיום: אופל אסטרה 1.4 טורבו ENJOY PLUS (מה זה סחירות?)

היום: בעיקר רכבת תחתית אבל גם קצת טראם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רעשני , איטי , כבד , מזהם את הסביבה. טוב לפחות חסכוני זה יתרון שאוכל את החסרונות האלה :roll:

 

אוי כמה שטויות.

 

הצהרה שמתאימה לשנות השמונים...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שטות גמורה.

אנחנו מחזקים גולף דיזל sdi ובנזין 1.6, נכון שהבנזין קצת יותר נמרצת, אבל ממש לא בהרבה, צריכת הדלק כפולה, עלויות אחזקה שנתית שוות פלוס מינוס.

 

הגולף הנוכחית היא הדיזל השלישית שלי, לא חוזר לבנזין, למה הגברת קנתה בנזין?, היא בעצמה לא יודעת.

 

אבא שלי מתנייד בפאסט דיזל 130 כ"ס, מפלצת!, שעושה 1-17

SCANSPEAK

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3281 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...