Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מתלבט ביו רכב דיזל לרכב בנזין


Danny13
שימו לב! השרשור הזה בן 3288 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

רוב האנשים רוכשים בארץ (מהיבואן או יד שניה) רכבי בנזין ולא דיזל.

ראיתי אתמול בתחנה שאני מתדלק אצלה קבוע, כי המחיר לליטר דיזל זול בכ-35 אג' ממחיר ליטר בנזין וברוב המקרים רכבי הדיזל יגמעו יותר ק"מ מהבנזין - כלומר גם לתדלק בפחות כסף וגם לנסוע יותר - רווח כפול.

 

אז איפה הקאץ'? עד כמה שידוע לי מנועי הדיזל אמינים, רועשים פחות מפעם וגם מזהמים פחות. היום יש רכבי דיזל גם לסופר מיני (קאיה), מיקרו וואן (C3 פיקאסו), משפחתיות (פלואנס), ג'יפים (גרנד צ'ירו'קי) ועוד. כלומר יש מבחר (וגם גירים אוטו'/רובוט').

 

אז למה בכל זאת לא רוצים דיזל?

האם האחזקה במוסך יקרה יותר ברכבי דיזל?

האם הם סובלים מתקלות יותר מרכבי בנזין?

האם יש תשלום נוסף למדינה בגין הדיזל? (נדמה לי שביטלו כבר את ה"קנס" ברישיון הרכב שפעם היה גבוה מאד לדיזל והיום כמדומני בעל פלואנס דיזל ישלם כמו בעל פלואנס בנזין בבואו לחדש את רישיון הרכב ולעשות טסט)

 

אז למה?!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 202
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

בנוגע למיחי הטיפולים..

 

אני מתנייד ב-C3 פיקאסו. על טיפול 30,000 (טיפול גדול כולל פילטר סולר) מבקשים במוסכים באיזור ה-1300 שקל. אם מתמקחים מורידים ל-1200.

 

לאח שלי יש 206 פלוס. על טיפול 20,000 (טיפול קטן) מבקשים 1200 שקל. למזלו הוא קיבל שובר לטיפול ראשון חינם.

 

אני יודע שהמחירים בלובינסקי בשמיים בנוגע לטיפולים, אבל במקרה שלי הדיזל יוצא זול יחסית.

 

אלעד

צביעות היא נגע רע! היזהרו מאלו שיחייכו אליכם היום ומחר יתקעו לכם סכין בגב

 

מחפש 308 1.2, סביבות 100,000 ק"מ, רק עם מנוע גמור, לא סטיישן ולא בצבע אדום

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

במדינה כמו שלנו, מספיק ש 3 אנשים בעלי תפקידים במשרד האוצר הגיעו למסקנה מוטעית שדיזל לא טוב לתושבי מדינת ישראל כדי שכל אזרחי המדינה לא יוכלו לעשות כלום נגד זה. מדהים איך המדינה הזו מתפקדת. ברור שיום בהיר אחד ההחלטה תתהפך וכולנו נגיד איזה אידיוטים היינו, אבל עד אז ניגזר עלינו.

"הגויים המפגרים" באירופה ועוד מדינות חושבים להפך ונוהגים להפך...זה לא מזיז לנערי האוצר, אנחנו תמיד "חכמים" יותר.

נהג מנוסה
:roll:
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

^

תרשה לי לתקן אותך. המדינה לא חושבת בטעות שרכבי דיזל אינם טובים עבור הציבור, היא יודעת שההיפך הוא הנכון, אך היא גם יודעת שאותם רכבי דיזל אינם טובים (כלכלית) למדינה.

* מועדון אלפא רומיאו הישראלי IAROC *

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא שאני חו"ח עובד במשרד האוצר או משהו כזה, אבל כן חשוב לציין שיש עוד מדינות המעדיפות את הבנזין על הסולר, לדוגמה יפן וארה"ב, ואירופה מעדיפה את הדיזל.

 

מעדיפות - הכוונה מבחינת הטבות / קנסות זיהום

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ארה"ב מעדיפה בנזין כי זה מאז ומתמיד היה כך, בעקבות מחירי הבנזין הנמוכים. יש גם היבטים תרבותיים אך לא נכנס לזה.

* מועדון אלפא רומיאו הישראלי IAROC *

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בארה"ב גם ההעדפה היא לא בגלל איכות הסביבה בניגוד לאירופה, יפן וישראל, אבל זה לא רלוונטי.

תגובתי הייתה כדי להראות שלא כל "הגויים המפגרים" מעדיפים דיזל

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ההבדלים בין ארה״ב, יפן, אירופה וישראל הם בגלל תקני זיהום אוויר.

לכל תקן יש גז או חומר מסוים שעליו הם נותנים את הדגש. בגדול לפי מה שקראתי הדיזל מזהם קצת פחות מבנזין לאחר שקלול של ייצור וכו׳.

התקן הישראלי קובע שאותו גז (לא זוכר איזה בדיוק) שנפלט בכמות גבוהה יותר בדיזל הוא יותר מסוכן מגז אחר שנפלא בכמות יותר נמוכה.

 

לגבי הטיפולים - אני לא רואה הבדל משמעותי, ואם כבר, הוא לטובת הדיזל.

בדיזל אין פלגים, שזה כבר מוזיל את הטיפול וחוץ מזה אין תוספות מיוחדות.

לפי דעתי דיזל יותר משתלם. בגלל זה אני גם מחזיק אחת.

VW MK5 Golf 2.0TDI

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אאל"ט בדיזל נפלטים בעיקר חלקיקים, בעוד בבנזין נפלט בעיקר CO2.

הראשון בעייתי במרכזי אוכלוסייה, בעוד השני תורם להתחממות הגלובלית.

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דני,

הסיבה שרוב בוחרים בבנזין כי אנשים חיים טוב ולא אכפת להם לממן בכל נסיעה עוד כמה ליטרים של בנזין. כמו כן לאנשים לא אכפת לסחוט את הדוושה עד הסוף בעליות ולכן הם לא צריכים את המומנט של דיזל.

 

ואם נלך לסיבה האמיתית של הצרכן: סטיגמות. דיזל מבחינת הרוב רועש ומשתלם רק בקילומטרז' גבוה, אנשים רבים עוד מאמינים שצריך לשלם אגרה נוספת על דיזל, אחרים חושבים שסולר יקר יותר.

 

הסיבה אנשים לא מבינים ומערכת השיקולים עובדת בתווניות של מבוססות על סטיגמות.

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לדעתי יבואני הרכב לא מייבאים דיזלים בגלל הרווחיות שבעניין, הדיזלים מבוקשים יותר באירופה והם עולים יותר מהבנזין לאותם דגמים. ולכן היבואנים מקבלים הנחות מאוד טובות על דגמי הבנזין הפחות מבוקשים שם ואז הם יכולים למכור אותם בהנחות גדולות יותר וכך לרצות את הלקוח.

SOLD  Manual Black Seat IBIZA 2012

Manual Toyota Corolla 2010 <----------

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

^

ניכר שלא נהגת על רכבים מודרניים בעלי מנוע דיזל. שקט, עוצמתי וחסכוני מאוד.

בנוגע לזיהום, בהשוואה למנוע בנזין, לדיזל יש חסרונות אך גם יתרונות.

* מועדון אלפא רומיאו הישראלי IAROC *

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא שאני חו"ח עובד במשרד האוצר או משהו כזה, אבל כן חשוב לציין שיש עוד מדינות המעדיפות את הבנזין על הסולר, לדוגמה יפן וארה"ב, ואירופה מעדיפה את הדיזל.

 

מעדיפות - הכוונה מבחינת הטבות / קנסות זיהום

 

אני יכול לומר לך שבדרך כלל בארה"ב תחנות דלק שמוכרות סולר לא ממש נפוצות כמו בנזין. בדרך כלל רק אלה עם המפלצות (פורדים מסידרת F למינהם, דודג' ראם, טיוטה טונדרה, שברולט סילבראדו) ממלאים סולר. לפיכך הם יותר בדרכים מחוץ לעיר ולא בעיר עצמה. בעיר שגרתי בה אולי תחנת דלק אחת מכרה סולר.

אגב, הונדה מוכרת סיוויק שמגיעה מותאמת במיוחד מהמפעל לשימוש בגז גפ"מ. זה עדיין לא ממש נפוץ וכרגע בשימוש במדינות בודדות בלבד. כמובן, בגלל הנדירות של תחנות שמוכרות גז.

"אני מתחפש לטיפת שמן במערכת ההנעה ומתחיל לזרום בתוך כל הצינורות, השסתומים והקופסאות ואז אני מאתר את התקלה"

ישראל טילן, המיתוס והאגדה, מגדולי מהנדסי ישראל.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3288 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...