Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מתלבט ביו רכב דיזל לרכב בנזין


Danny13
שימו לב! השרשור הזה בן 3288 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אפשר לצטט את ויקיפדיה ויש מציאות, חזרתי ביום שני מברלין,שם שכרנו פאסאט BLUE MOTION ולאחר 1170 ק"מ נכנס 61 ליטר סולר שחלק נכבד מהנהיגה הייתה באוטובאן במהירות גבוהה מ180 קמ"ש.

זה נשמע טיפה יותר הגיוני. עכשיו אתה מדבר על:

ממוצע של 19 ק"מ לליטר כאשר חלק נכבד במהירות מעל 180 קמ"ש.

קודם כתבת :

ממוצע של 20 ק"מ לליטר כשחצי מהנסיעה במהירות 200 קמ"ש.

 

עדיין חיפוש בגוגל מעלה את המספרים הבאים:

http://forums.rennlist.com/rennforums/928-forum/302372-928-fuel-economy-at-autobahn-speeds.html

A German GTS owner provided the following numbers of fuel consumption he measured on the German Autobahn:

km/h -- Liters/100km

140 -- 13 (about 18 miles per Gallon at 88 mph)

160 -- 14

180 -- 16

200 -- 19

220 -- 22

240 -- 28

250 -- 32

260 -- 36

270 -- 41 (about 5.7 miles per Gallon at 169 mph)

------------------

 

http://www.greencarcongress.com/2006/05/fuel_consumptio.html

מתוך בדיקה שערך האוטו-בילד בשנת 2006 :

autobild4.png

 

כלומר הגולף דיזל, צרך:

במהירות 120 MPH (קרוב ל 100 קמ"ש) כ 15 MPG

במהירות 60 MPH (קרוב ל200 קמ"ש) צרך כ 36 MPG

במהירות הגבוהה צריכת הדלק היתה יותר מפי 2 מאשר במהירות הנמוכה.

 

לפי היחס הזה, אם הרכב ששכרת צורך נניח 20 ק"מ לליטר במהירות 100 קמ"ש, הוא יצרוך גרוע יותר מ 10 ק"מ לליטר במהירות 200 קמ"ש.

1500 סל"ד זהו סל"ד נמוך מאוד,שנשווה לבנזין?

עובדה שהאין כוח בסיבובי מנוע מתחת ל1500 סל"ד מציק בעיר ביציאה מהרמזור.

וכן,אני חישבתי את עלות האחזקה,בכ-600 כלי רכב שעוברים דרכי בשנה.

דיברתי על העלות הכוללת לאחזקת רכב, ועלות האחזקה היא מרכיב אחד מכמה.

יהיה מענין אם תשתף את הפורום בעלויות האחזקה.

 

יש לא מעט דוגמאות הפוכות. אמנם מנוע דיזל הינו בעל אופי שונה ממנוע בנזין אך יצא לי לנהוג על כמה וכמה רכבים בעלי מנוע דיזל מוצלח.

כלומר אתה מסכים איתי שיש מנועי דיזל פחות מוצלחים, בעוד שאורן כתב בהכללה "בדיזל ניתן להנות מנהמונט והאית כבר מסל"ד נמוך"

לא ברור לי מהיכן הנתונים של האיש, ואמנם 20 ק"מ/ל' במהירות ממוצעת של 150 קמ"ש לא נשמעת הגיונית, אך אתה תופתע לטובה מצריכת הדלק של רכבי דיזל טובים במהירויות שיוט גרמניות.

כלומר אתה מסכים איתי בענין צריכת הדלק.

כולנו מסכימים שצריכת הדלק של הדיזל טובה יותר. (אבל לא בהפרש כמו שמציג אורן)

השימוש שלך במהירות ממוצעת לא נכון. צריכת הדלק של מי שנוסע במהירות 150 קמ"ש שונה מזו של מי שנסע חצי מהדרך במהירות 100 קמ"ש, והחצי השני במהירות 200 קמ"ש

הסולר זול מהבנזין באירופה, באחריות.

לא מדויק. הסולר זול יותר בארצות שבהם המס על הבנזין גבוה יותר (כלומר, הפרש מלאכותי). אבל יש גם ארצות שבהם המס שווה לשני הדלקים, למשל בריטניה. ושם בד"כ מחיר הסולר זול בטיפה אבל בזמנים מסוימים היה יקר במעט .

אני לא חישבתי, אך אם אתה מכריז "לא נכון", הצג נתונייך.

החישובים המקובלים מראים שבתנאי הארץ, דיזל כדאי רק למי שנוסע יותר מ XXX ק"מ בשנה. ה XXX משתנה, אבל הוא בודאי מעל הק"מ הממוצע. כלומר, לא נכון ש"העלות האחזקה השנתי של רכב דיזל, גם למי שנוסע מעט ק"מ נמוכה יותר" (כפי שכתב אורן).

הלוגיקה שלך לא נכונה. אם קימת דיעה מקובלת, מי שמערער עליה, הוא זה שצריך להציג נתונים.

 

יהודה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 202
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

יהודה,

נקודת האיזון הייתה קיימת בעבר (עד 2007 לערך), אז המס על הסולר היה נמוך יותר, מחירו היה נמוך יותר אז על רכבי דיזל פרטיים הושתה אגרה נוספת של 2000 שקלים, מה שהביא לנקודת האיזון שכולם מדברים עליה. היום אין שום נקודת איזון. כל מי שנוסע (ואני מניח שאף אחד לא מחזיק רכב בלי לנסוע נניח 7000 ק"מ בשנה) היתרון לדיזל הוא מהקילומטר הראשון (האחזקה השוטפת אינה יקרה יותר, אבל הרכב כן רגיש יותר להתנעות מרובות). בנסועה נמוכה, נכון יותר להגיד שיתרונות הדיזל באים פחות לידי ביטוי.

 

כלומר: החישובים המקובלים בארץ היו מקובלים בעבר, והיום הם דיעות המבוססות על חישובים עם נתונים שהם נחלת העבר (והתקבעו בתודעה משום מה).

 

מומנט גבוה יותר בסל"ד נמוך יותר זאת אולי הכללה, אבל זה מאפיין של כל מנועי הדיזל.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מומנט גבוה יותר בסל"ד נמוך יותר זאת אולי הכללה, אבל זה מאפיין של כל מנועי הדיזל.

זה יתרון עצום, כי הכוח בא כאשר צריך אותו ולא כמו במנועי בנזין שהכוח בא אי שם ליד קו האדום. מנועי בנזין עם מומנט גדול על טורים נמוכים בעלי נפח גדול ודלקהוליסטים. ייתכן שבנקודה הזאת מנועי טורבו בנזין עושי עבודה - אבל אני לא יודע איך הם מסתדרים עם הטורבו לאג, במיוחד מנועים קטני נפח.

מנוע דיזל עדיף תמיד, אפילו במירוצי לה מאן כבר יש רכבי מירוץ עם מנוע דיזל.

גם בזכות המומנט של הדיזל לא צריך ללחוץ - עוד סיבה לחיסכון גדול בסולר.

 

אחרי מנוע דיזל קשה עד בלתי אפשרי לנהוג על בנזין.

 

זה לא שמנוע בנזין לא יכול להיות חזק, אבל מנוע בנזין חזק מאוד מאוד צמא.

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עדיין חיפוש בגוגל מעלה את המספרים הבאים:

מהמספרים שהצגת ניתן ללמוד על חישובים שעשה בעלים של פורשה 928 GTS, אכן מאוד "רלוונטי".

------------------

עובדה שהאין כוח בסיבובי מנוע מתחת ל1500 סל"ד מציק בעיר ביציאה מהרמזור.

באילו רכבי דיזל נהגת שגרם לך להגיע לקביעה הזו? כי אני נהגתי על כמה שדי סותרים את הקביעה הזו.

 

כלומר אתה מסכים איתי שיש מנועי דיזל פחות מוצלחים, בעוד שאורן כתב בהכללה "בדיזל ניתן להנות מנהמונט והאית כבר מסל"ד נמוך"

לא, אני לא מסכים איתך. ברור שיש מנועי דיזל מוצלחים פחות, בדיוק כמו שיש מנועי בנזין מוצלחים פחות.

 

כלומר אתה מסכים איתי בענין צריכת הדלק.

כולנו מסכימים שצריכת הדלק של הדיזל טובה יותר. (אבל לא בהפרש כמו שמציג אורן)

השימוש שלך במהירות ממוצעת לא נכון. צריכת הדלק של מי שנוסע במהירות 150 קמ"ש שונה מזו של מי שנסע חצי מהדרך במהירות 100 קמ"ש, והחצי השני במהירות 200 קמ"ש

אנחנו לא יודעים באיזה מהירות ממוצעת הוא נסע וכמה בכל קטע, כך שזה לא ממש משנה כאן. יחד עם זאת, במידה ונתון צריכת הדלק אשר הוצג אמיתי, כנראה שרוב הזמן נסעו במהירות "חסכונית" יותר.

 

לא מדויק. הסולר זול יותר בארצות שבהם המס על הבנזין גבוה יותר (כלומר, הפרש מלאכותי). אבל יש גם ארצות שבהם המס שווה לשני הדלקים, למשל בריטניה. ושם בד"כ מחיר הסולר זול בטיפה אבל בזמנים מסוימים היה יקר במעט .

זה לא מעניין אף אחד אם ההפרש מלאכותי או טבעי במונחים כלכליים, בשורה התחתונה במרבית המדינות האירופאיות הדיזל זול יותר.

http://www.drive-alive.co.uk/fuel_prices_europe.html

 

החישובים המקובלים מראים שבתנאי הארץ, דיזל כדאי רק למי שנוסע יותר מ XXX ק"מ בשנה. ה XXX משתנה, אבל הוא בודאי מעל הק"מ הממוצע. כלומר, לא נכון ש"העלות האחזקה השנתי של רכב דיזל, גם למי שנוסע מעט ק"מ נמוכה יותר" (כפי שכתב אורן).

הלוגיקה שלך לא נכונה. אם קימת דיעה מקובלת, מי שמערער עליה, הוא זה שצריך להציג נתונים.

דעה מקובלת? היכן היא מקובלת. אם אתה טוען טענה בנוגע לנכונות/אי נכונות של תחשיב כלשהו, הצג חישובייך. אחרת, חסוך מאיתנו.

פאביה

* מועדון אלפא רומיאו הישראלי IAROC *

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני הרבה יותר סומך על חוכמת ההמונים האירופית, מאשר על מומחה מקומי כזה או אחר. באוצר הישראלי זיהו מגמה של מעבר לרכבי דיזל והחליטו לעשות עליה קופה, כל הייתר זה רטוריקה, גם בעבר על החלטות הזויות לגמרי נמצאו סנגורים (ראו עידוד מפעלי טייקונים, הגנה מוגזמת על תוצרת מקומית, שמים פתוחים ועוד). בסוף זה מתפוצץ ומגלים שנגרם נזק אדיר במשך שנים וזהו, אין מי שמשלם את מחיר ההחלטה השגויה, חוץ מתושבי המדינה. דרג הפקידים המחליטים ממילא לא מממן אחזקת רכב ולפעמים גם לא נוהג בעצמו.

נהג מנוסה
:roll:
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יהודה,

נקודת האיזון הייתה קיימת בעבר (עד 2007 לערך), אז המס על הסולר היה נמוך יותר, מחירו היה נמוך יותר אז על רכבי דיזל פרטיים הושתה אגרה נוספת של 2000 שקלים, מה שהביא לנקודת האיזון שכולם מדברים עליה. היום אין שום נקודת איזון. כל מי שנוסע (ואני מניח שאף אחד לא מחזיק רכב בלי לנסוע נניח 7000 ק"מ בשנה) היתרון לדיזל הוא מהקילומטר הראשון (האחזקה השוטפת אינה יקרה יותר, אבל הרכב כן רגיש יותר להתנעות מרובות). בנסועה נמוכה, נכון יותר להגיד שיתרונות הדיזל באים פחות לידי ביטוי.

 

כלומר: החישובים המקובלים בארץ היו מקובלים בעבר, והיום הם דיעות המבוססות על חישובים עם נתונים שהם נחלת העבר (והתקבעו בתודעה משום מה).

 

מומנט גבוה יותר בסל"ד נמוך יותר זאת אולי הכללה, אבל זה מאפיין של כל מנועי הדיזל.

 

מה משתלם יותר: גז, בנזין, דיזל או היברידי

 

מכוניות דיזל משתלמות למעסיקים רק אם הן נוסעות יותר מ-40 אלף ק"מ בשנה

 

 

החישובים משנת 2010.

כלומר, סביר שגם כיום התחשיב המקובל הוא שדיזל כדאי רק למי שנוסע הרבה, ובודאי מעל לממוצע.

 

אין מחלוקת שלמנועי הדיזל יש מומנט גבוה בסל"ד נמוך. הויכוח התחיל מכיון שאורן טען "הדיזלים החדשים חזקים יותר מהבנזין בכל תנאי הנסיעה". אז זהו, שלא תמיד, והבאתי דוגמא לחוסר בכוח בסל"ד מתחת ל 1500 .

מהמספרים שהצגת ניתן ללמוד על חישובים שעשה בעלים של פורשה 928 GTS, אכן מאוד "רלוונטי".

אתה לא חייב להציג את עצמך כקשה הבנה. המספרים מראים הבדלים גדולים בצריכת הדלק כשמגיעים למהירות 200 קמ"ש, והם רלבנטים לכל רכב (אם הוא מסוגל להגיע ל200)

 

באילו רכבי דיזל נהגת שגרם לך להגיע לקביעה הזו? כי אני נהגתי על כמה שדי סותרים את הקביעה הזו.

חבל שאתה לא קורא לפני הכתיבה. כתבתי שמדובר בפורד CMAX (מקביל לרנו סניק).

 

לא, אני לא מסכים איתך. ברור שיש מנועי דיזל מוצלחים פחות, בדיוק כמו שיש מנועי בנזין מוצלחים פחות.

חוזר שנית: כלומר אתה מסכים איתי שיש מנועי דיזל פחות מוצלחים, בעוד שאורן כתב בהכללה "בדיזל ניתן להנות מנהמונט והאית כבר מסל"ד נמוך". אגיד שוב- לפי אורן זה מאפין של מנועי הדיזל, אבל במציאות אין כוח וזה מפריע.(תלוי באיזה רכב)

אנחנו לא יודעים באיזה מהירות ממוצעת הוא נסע וכמה בכל קטע, כך שזה לא ממש משנה כאן. יחד עם זאת, במידה ונתון צריכת הדלק אשר הוצג אמיתי, כנראה שרוב הזמן נסעו במהירות "חסכונית" יותר.

חוזר שנית: השימוש שלך במהירות ממוצעת לא נכון. צריכת הדלק של מי שנוסע במהירות 150 קמ"ש שונה מזו של מי שנסע חצי מהדרך במהירות 100 קמ"ש, והחצי השני במהירות 200 קמ"ש

זה לא מעניין אף אחד אם ההפרש מלאכותי או טבעי במונחים כלכליים, בשורה התחתונה במרבית המדינות האירופאיות הדיזל זול יותר.

http://www.drive-alive.co.uk/fuel_prices_europe.html

הבאת מקור טוב.

לפי המקור הדיזל יקר מהבנזין ב Hungary Latvia Ireland UK Switzerland , כלומר ב 5 מדינות מתוך 21 .

כלומר אתה חוזר בך. קודם כתבת:הסולר זול מהבנזין באירופה, באחריות ועכשיו האחריות נעלמה משום מה, והסולר זול יותר במרבית (ולא בכל) ארצות אירופה.

דעה מקובלת? היכן היא מקובלת. אם אתה טוען טענה בנוגע לנכונות/אי נכונות של תחשיב כלשהו, הצג חישובייך. אחרת, חסוך מאיתנו.

מצטער שאני לא חוסך ממך. קרא בתגובה זו למעלה. (אגב, בגיגול קצר יכולת למצוא בקלות)

 

יהודה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שמע,

נכנסתי לקישור הראשון. שם מחיר ליטר בנזין 6.48 ואילו מחיר סולר 7.26 בעוד היום מחיר ליטר סולר הנמוך באזור נמוך משמעותית ממחיר ליטר בנזין הנמוך באזור.

 

לגבי יתר המספרים בכתבה - לא מפורט שום חישוב שנעשה, יש מין סכום שאני אמור לקבל כתורה מסיני (שהוא פשוט שגוי במקרים רבים) גם לא ברור מאיפה לקחו את נתון התצרוכת.

הקישור השני נעשה ע"י אותה חברה, אז לא קראתי הכל.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אפשר לנסות להתאים את הטבלה למחירי הדלק של היום.

 

לפי צריכה של 1:10 , רכב בנזין שנוסע 17000 ק"מ בשנה, צורך 1700 ליטר.

מחיר ליטר בנזין בחישוב המקורי הוא 6.48 ש"ח. נניח שהיום המחיר עלה ב 1 ש"ח לליטר (ל 7.48 ש"ח).

בשנה עוד ( 1 ש"ח כפול 1700 ליטר =) 1700 ש"ח, ובחודש עוד 142 ש"ח בחודש

3077=142+2935 ש"ח עלות האחזקה החדשית המעודכנת לרכב בנזין (עדכון עלות האחזקה שבטבלה 2935 ש"ח)

 

העלות הזו עדיין זולה יותר מה 3216 ש"ח לחודש עבור רכב דיזל. (שמבוסס על 7.26 ש"ח לליטר סולר)

 

כמובן שאפשר לעדכן את הטבלה גם למחירי דלק אחרים, ובהנחה של צריכת דלק שונה.

 

החברה שחישבה את הטבלה, היא חברה שכבר עשרות שנים מפרסמת תחשיבים, ונראה לי שהתחשיבים האלה מהווים בסיס לגופים כלכלים במשק.

 

בשורה התחתונה, הדיזל כדאי רק לרכב שנוסע יותר. כמה יותר? זה תלוי בהנחות, אבל בודאי מעל הק"מ הממוצע.

 

יהודה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תראה,

החברה הזאת די מוכרת ואני לא מתכוון לזלזל!

 

עדיין החישובים שלהם לא מפורטים ובכל מקרה הם מתבססים על ממוצעים. אני די בטוח שאת הרכב שנת 2003 שקניתי עולה לי להחזיק פחות מהסכום הנקוב, ואני מקווה שהוא שותה משמעותית פחות סולר מכמות הבנזין שהרכב הקודם לגם.

 

אני מעוניין לדעת למה רכב דיזל יותר יקר לאחזקה לדעתך מרכב בנזין מקביל. אין מצתים, המשאבה אכן יקרה כ-3000 ש"ח אך אין הוראות יצרן להחליפה כל-X ק"מ, והיא שובקת חיים אחרי המון זמן וק"מ.

 

אני רוצה לראות את פירוט החישוב ולראות מה מתוכו רלוונטי לגבי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הנתונים מ 2010 לטעמי לא רלוונטים, מחירי הדלק האמירו משמעותית , ונקודת האיזון היא הרבה מתחת ל 40K ק"מ המצוינים בגוף הכתבה.

יש לקחת בחשבון שערך המשומשות גם הוא השתנה משמעותית , כאשר רכבי הבנזין סובלים קשות מירידה במחירי המכירה שלהם, ואילו את רכבי הסולר קשה מאוד למצוא, והם נמכרים קרוב למחירי מחירון, ואילו בעלי נתונים טובים זוכים למעל המחירון בלי מאמץ מיוחד.

 

לגבי עלות התחזוקה, עם מורכבות מנועי הבנזין של היום והגירים הרובוטים , לדעתי מחירי התחזוקה די דומים , לעניות דעתי מנוע הסולר המודרני זהה בעלות האחזקה שלו למנוע בנזין מקביל.

 

ולגבי זמינות הכוח ומומנט , מזמין אותך לפלואנס שלי, 1500 סל"ד והמנוע סוחב כמו גדול ללא בעיה , לטעמי בפורד הבעיה היא דווקא עם התאמת הגיר למנוע כיוון שככל הזכור לי מהשכרת פורד באירופה, כוח בסל"ד נמוך לא היה בעיה כלל וכלל..

Hyundai Tucson Prime 2.0– הבחירה של האישה..

Kia Niro Plug In - כי שומרים על הסביבה

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תראה,

החברה הזאת די מוכרת ואני לא מתכוון לזלזל!

 

עדיין החישובים שלהם לא מפורטים ובכל מקרה הם מתבססים על ממוצעים. אני די בטוח שאת הרכב שנת 2003 שקניתי עולה לי להחזיק פחות מהסכום הנקוב, ואני מקווה שהוא שותה משמעותית פחות סולר מכמות הבנזין שהרכב הקודם לגם.

 

אני מעוניין לדעת למה רכב דיזל יותר יקר לאחזקה לדעתך מרכב בנזין מקביל. אין מצתים, המשאבה אכן יקרה כ-3000 ש"ח אך אין הוראות יצרן להחליפה כל-X ק"מ, והיא שובקת חיים אחרי המון זמן וק"מ.

 

אני רוצה לראות את פירוט החישוב ולראות מה מתוכו רלוונטי לגבי.

לא ידוע לי מה מרכיבי הטבלה של חברת "חשב" .

סביר שהטבלה לא רלבנטית לך, מכיון שהיא כנראה מתיחסת לקנית רכב חדש.

 

ממה שידוע לי מנוע דיזל מעמיס יותר את הגיר האוטומטי, ולכן יש צורך להרכיב ברכב גיר יותר heavy duty, שכמובן יקר יותר.

הטורבו, המזרקים והמשאבה יקרים (מצד שני יש לVW מנועי בנזין עם רכיבים אלה).

 

מכיון שרכב דיזל חדש כדאי לקניה למי שנוסע הרבה, יוצא כי רכבי דיזל יד 2 נסעו בממוצע הרבה יותר מרכב בנזין מאותו השנתון. ברור שרכב שנסע הרבה התחזוקה שלו יקרה יותר מרכב שנסע מעט.

 

בכל מקרה, שיהיה לך בהצלחה עם הC5 דיזל שלך.

 

ולגבי זמינות הכוח ומומנט , מזמין אותך לפלואנס שלי, 1500 סל"ד והמנוע סוחב כמו גדול ללא בעיה , לטעמי בפורד הבעיה היא דווקא עם התאמת הגיר למנוע כיוון שככל הזכור לי מהשכרת פורד באירופה, כוח בסל"ד נמוך לא היה בעיה כלל וכלל..

לא היה ויכוח על כך שיש מנועי דיזל מוצלחים. הבעיה היתה שלטענת אורן "בדיזל ניתן להנות מנהמונט והאית כבר מסל"ד נמוך", ועל כך הגבתי שזה לא תמיד נכון ובדוגמא של מנוע פורד שבסל"ד נמוך המנוע "מת".

אגב גם מנוע הפורד הזה בד"כ סחב יפה. חוסר הכוח הורגש ביציאה ממנוחה, ומעט מאוד גם בכביש תלול כשמטפסים על ההר, (רק ביציאה מפיתול הכביש.)

 

יהודה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה על האיחולים!

 

עדיין אתה לוקח דוגמה מרכב ספציפי שיתכן והיתה לו בעיה ספציפית בגיר ומשליך את הטענה על סוג מנוע פופולרי מאוד באירופה.

 

אתה צודק לגבי מנועי דיזל, בכל שגירים אוטומטיים רגישים יותר אליהם. זה נובע בדיוק מכך שלמנוע דיזל מומנט גבוה יותר ממנוע בנזין מקביל.

 

אם להשוות C5 דיזל לבנזין עם מנועים מקבילים, אז שיא המומנט בדיזל הוא ב-2000 סל"ד, יש מנועים שהשיא מתקבל גם ב1500 סל"ד בעוד בבנזין השיא מתקבל רק מעל 4000 סל"ד אבל ההספק גבוה יותר (לקראת 6000 סל"ד, תחום שמנוע דיזל רגיל לא יגיע אליו לעולם).

 

הטענה הכללית היא שמנוע דיזל נהנה ממומנט גבוה בסל"ד מאוד נמוך (שם מתבצעת רוב הנסועה של אדם רגיל) ולכן הכוח זמין מאוד לכל אורך הנסיעה בנסיעה רגילה. המנועים גם עמידים יותר ופחות מזהמים את הסביבה הגלובלית (להבדיל מהמקומית), וחסכוניים הרבה יותר. מכל גז עדיין איננו מגיע מקורי מהיצרן (גם בסוברו כאשר היבואן היה חלוץ בתחום) וזה מפריע להרבה אנשים (כל מה שלא מגיע מהיצרן מרגיש קומבינה).

האוצר החליט למסות את המנועים האלה, בניגוד לאירופה, כך שישתלם לקנות מנועים אלה רק בנסועה גבוהה הרבה מהממוצע, ועל כך התרעומת!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אולי זה לא נשמע טוב, אבל המיסוי הירוק בישראל "מעניש" את הדיזל, ויש לכך סיבה:

"במחקר מקיף שנערך על 12,315 כורים בארצות הברית, הנחשפים לאדי סולר במסגרת עבודתם, נמצא כי הם מתים מסרטן ריאות ומסרטן הוושט בשכיחות גבוהה יותר באופן מובהק לעומת האוכלוסייה הכללית.‏[1][2] ממצאי המחקר נותרו מובהקים גם לאחר התחשבות בגורמי סיכון אחרים האופייניים לעובדי מכרות.‏[3] בעקבות זאת קבע ארגון הבריאות העולמי כי מנועי דיזל פולטים אדים מסרטנים הגורמים לסרטן ריאות בבני אדם.‏"

 

אנשים מתים מהפליטה של הדיזל. לעומת זאת הפליטה של מנוע הבנזין סכנתה יותר בהתחממות האטמוספרה ופחות בגורמי מוות. זו הסיבה שבארץ המיסוי הירוק "מעניש" את מנועי הדיזל.

באירופה מדי כמה שנים מחמירים את דרישות הזיהום ממנועי הדיזל , ויש צורך להוסיף עוד אמצעי סינון שמסבכים ומיקרים את יצור המנוע. הפער בעלות היצור בין המנועים עומד לגדול.

 

מצד שני, למנוע הבנזין יש פוטנציאל גדול לחסכון אמיתי, בניגוד לצריכת הדלק הפיקטיבית שיצרנים מפרסמים. בשנות ה 80, ב.מ.וו יצרה את ה525E שתוכנן לחסכון בדלק. הספק המנוע M20B27 בנפח של 2.7 ליטר, היה נמוך יחסית , כמו של מנוע ב.מ.וו 2.0 ליטר רגיל, אבל מומנט המנוע היה גבוה, ורובו הושג גם בסיבובי מנוע נמוכים. הרכב נסע טוב, סחב גם בהילוך גבוה אפילו במהירות נמוכה, אבל ב.מ.וו לא חזרו יותר לפתח גירסה כזו. הסיבה היא שאנשים קונים רכב חדש, יותר לפי מקס' הספק ותאוצה מ 0 ל100 ,ופחות בגלל חסכון בדלק.

 

גם אם מנוע כזה לא יגיע ליעילות של מנוע דיזל, ההפרש בצריכת הדלק יצטמצם מאוד.

 

ואם כבר, צריך להעביר את המשאיות, האוטובוסים והקטרים לצרוך גז במקום דיזל, וכך להשפיע מאוד על הקטנת זיהום האויר.

 

יהודה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שמתי לב שרכבי הדיזל יקרים יותר ולאחר המיסוי הירוק הם אף התייקרו עוד יותר (כרכב חדש מהיבואן - אני מניח שזה השפיע גם על מחירי שוק היד השניה של הרכבים האלו) וזה עוד נתון שצריך לקחת בחשבון. חיסכון של כמה אלפים בודדים בשנה אל מול הוצאה כספית גבוהה יותר ברכישה (גם אם בסופו של דבר עלות האחזקה דומה).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שמתי לב שרכבי הדיזל יקרים יותר ולאחר המיסוי הירוק הם אף התייקרו עוד יותר (כרכב חדש מהיבואן - אני מניח שזה השפיע גם על מחירי שוק היד השניה של הרכבים האלו) וזה עוד נתון שצריך לקחת בחשבון. חיסכון של כמה אלפים בודדים בשנה אל מול הוצאה כספית גבוהה יותר ברכישה (גם אם בסופו של דבר עלות האחזקה דומה).

 

זו בדיוק הסיבה לעליית המחירים. לא ישתלם לך לחסוך את הדלק הזה ותקנה רכב עם מנוע בנזין

אז: פיאט פונטו 1999 1.2 כ"ס (אוטו זה מטוס)

אז פחות ישן: רנו מגאן 1.6 16V (מכירים אותי במוסך)

אז הרבה יותר קרוב להיום: אופל אסטרה 1.4 טורבו ENJOY PLUS (מה זה סחירות?)

היום: בעיקר רכבת תחתית אבל גם קצת טראם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3288 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...